[F1 2010] Germany

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

[F1 2010] Germany

Bericht door Leeuw »

Teamorders van Ferrari heeft een boete opgeleverd van 100.000 dat is natuurlijk een schijntje. Geen diskwalificatie. En dus heeft Ferrari en Fia de schijn weer tegen. Na Jaren Ferrari fan ben ik vorig jaar afgehaakt.

Zou bijv. Red Bull ook maar 100.000 boete hebben gekregen?


Eigenlijk is de regel wel een beetje onzin, maar afspraak is afspraak.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: [F1 2010] Germany

Bericht door Martin »

Er volgt ook nog een vergadering, dus er kan nog meer uitrollen. Afgelopen jaren hebben we bij een ander team ook gezien dat er erg makkelijk werd ingehaald. Toen was het ja/nee/ja op die manier mocht het.
Ferrari heeft het overduidelijk verkeerd aangepakt. Die regel is ooit ingevoerd door een eerdere actie van Ferrari. Het is dan niet vreemd dat zij er dan niet mee wegkomen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: [F1 2010] Germany

Bericht door WizardOfOss »

Laten we hopen dat Ferrari Assistance International inderdaad nog met een echte straf komt, dit slaat weer helemaal nergens op.

Tuurlijk, teamorders zijn haast niet uit te bannen. En als ze het gewoon op een echte inhaalactie hadden laten lijken valt er moeilijk iets van te zeggen. Maar dit was weer zo ongelooflijk opzichtig.

Wat mij betreft gaan ze gewoon weer terug naar de middeleeuwen: gewoon geen radiocontact. Lekker weer ouderwets communiceren met pitborden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: [F1 2010] Germany

Bericht door Leeuw »

Aan de andere kant vind ik teamorders niet raar, bij wielrennen rijdt een hele club voor 1 man.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: [F1 2010] Germany

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, da's dan ook een totaal andere sport. Een tour winnen kan je nu eenmaal niet alleen, teamorders of niet. Als daar de ploegen opgeheven zouden worden en ieder voor zich gaat rijden krijg je een totaal andere sport. Misschien juist wel leuker, wie zal het zeggen?

Het verschil is ook dat dit in de F1 ongestraft (even afgezien van de FIA) kan, Ferrari als team wint of verliest hier niks mee, alleen Alonso wint. Die ploeggenoten in het wielrennen offeren zich op voor hun kopman, een echt goede eindklassering kunnen ze zelf daardoor meestal wel vergeten. En de verhoudingen zijn vooraf volkomen duidelijk, iedereen weet wie voor wie rijdt, en het moet raar lopen wil daarvan afgeweken worden.

Eigenlijk zou ik de situatie die je in de VS nogal eens ziet wel leuk vinden: elke rijder vormt een eigen subteam binnen het grote geheel, dus met een eigen teambaas, eigens sponsoren, eigen belangen. Dan help je elkaar zolang het niet ten koste gaat van je eigen prestaties.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: [F1 2010] Germany

Bericht door Martin »

Ieder voor zich bij wielrennen kan inderdaad leuk zijn. Soms rijden plioeggenoten wel tegen elkaar, bijvoorbeeld Contador tegen "Vino". Of op het NK met Peter Weening en de rest van de Raboploeg.

In het WK Rally kwamen teamorders ook vaak voor. Door de FIA is gewaarschuwd om hiermee te stoppen. Onderling sprak men toen af dit niet meer te doen. Een paar rallies later sloop het er wel weer in.
Vorig jaar had Hirvonen de titel kunnen pakken als er teamorders waren uitgedeeld. Nu ging de titel naar Loeb.
Hier nog een historisch rallyfragment

Sainz en McRae in 1995.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie