DTM nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

DTM nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Goh, ik was al bijna vergeten dat de klasse überhaupt nog bestond...
BMW vanaf 2012 terug in DTM

Afbeelding

Verheugend nieuws voor de DTM-liefhebbers: BMW keert terug in het Duitse toerwagenkampioenschap!

BMW gaf de DTM-fans in april al hoop: bij de race op de Hockenheimring zei het merk een terugkeer te overwegen. De definitieve beslissing van de Beierse directie hing ervan af of de DTM-organisatie aan een aantal voorwaarden kon voldoen. Zo wilde BMW inzicht in de toekomstige technische regelgeving en de plannen van de DTM-organisatie voor internationalisering van het kampioenschap.

We moeten nog wel even geduld hebben, want BMW heeft bekendgemaakt dat het pas vanaf 2012 meedoet in het DTM. Dat entree maakt het einde aan een lange absentie, want het merk was sinds 1994 niet meer actief in het prestigieuze Duitse kampioenschap. Momenteel bestaat het deelnemersveld alleen uit auto’s van Mercedes-Benz en Audi.

Het Beierse merk heeft een roemrijke historie in het Duitse toerwagenkampioenschap. In 1984 won Volker Strycek de titel met een speciaal geprepareerde BMW 635 CSi en in 1987 en 1989 wonnen Eric van de Poele en Roberto Ravaglia de DTM-titel in een BMW M3.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: DTM nieuws

Bericht door Leeuw »

DTM en BTCC dat waren echt brute raceklassen in hun topdagen, ook hier zijn de extreme kosten oorzaak geweest dat het misging en uiteindelijk een zielige serie is geworden.
Met de Formule 1 is dat ook lang zo geweest, maar gelukkig lijkt het tij daar gekeerd.

Betere afspraken maken over kostenbeheersing lijkt me onontbeerlijk.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: DTM nieuws

Bericht door HondArd »

Het scheelt in ieder geval dat ze verschillende op zichzelfstaande competities met elkaar willen intergreren. Wat ik ervan had begrepen willen ze de regelgeving van de DTM en de JGTC gelijk trekken, met een goter en meer gevarriëerd veld tot gevolg. Op die manier wordt het voor de merken interessanter om mee te doen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: DTM nieuws

Bericht door Martin »

Dit weekeinde begint het nieuwe seizoen van het DTM. Er is ook weer een nederlandse deelnemer: Renger van der Zande. Hij zal in een ouder type Mercedes deelnemen. Verder ben ik benieuwd of David Coulthard dit seizoen er meer uit kan halen.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie