Voetbal

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Ook al lijken onze vlaggen op elkaar, tussen Nederland en Luxemburg zit toch nog een heel groot grijs gebied. Gewoon even objectief naar de UEFA-ranglijst kijkend, wij staan 8e (waarbij we uiteraard nog veel aan het superseizoen van Ajax te danken zullen hebben), Griekenland staat 17e, Luxemburg 35e. Cyprus overigens 15e, wat me toch wel behoorlijk verrast. En in dit geval gaat het om een club die dus eerder al grote clubs uit de 6e en 13e sterkste competities had weten uit te schakelen. Ik kan dat met de beste wil van de wereld niet afdoen als een onbeduidende voetbaldwerg. Inderdaad zou een Nederlandse topclub moeten winnen, maar als de omstandigheden dan tegenwerken heb je (zoals is gebleken) gewoon een verdomd lastige avond.

En uiteraard is de PL van een ander niveau, maar de budgetten daar ook, dus hebben ze ook wel wat bredere selecties op topniveau. PSV heeft een A-selectie van 27 spelers, als er daar 12 tegelijk van wegvallen geeft dat nu eenmaal problemen. Gelukkig lijkt dat nu weer even voorbij. Ook wel zo prettig, met afhankelijk van de loting voor de beker, 9 of 10 wedstrijden in 31 dagen voor de boeg.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Ai, Maradona overleden. Welliswaar komt dat nieuws niet helemaal als een verrassing, hij had uiteraard al jaren de nodige problemen, maar toch schrik ik er wel van. Blijft toch wel een absolute legende....

Nog maar een keertje ouderwets genieten:

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Hij kan inderdaad beter zo herinnert worden, dan door zijn turbulente leven naast het veld. Echter is dat nooit helemaal los van elkaar te zien.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

De man lijkt inderdaad door zijn omgeving te zijn geleefd.

Maradona speelde voornamelijk in een tijd toen ik voetbal nog niet bewust volgde, maar hij was zeker een briljante voetballer. Een liefhebber ook. Uitlatingen over wie de beste aller tijden hoeven voor mij dan weer niet. In elke sport laten verschillende generaties zich lastig met elkaar vergelijken. Anders zou Pelé misschien aanspraak maken om boven 'Pluisje' te staan. Cijfers zijn dan ook slechts een onderdeel van wat een voetballer heeft gepresteerd.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Alleen Ajax en PSV mogen verder in de EL. Toch een beetje teleurstellend gezien de affiches deze week. Ajax was machteloos in de CL waar ze normaal tegen de meeste clubs makkelijk een wedstrijd domineren. Ze kwamen duidelijk spelers tekort om Atalanta te verslaan en om dan Brobbey (wie?!) voor de leeuwen te gooien mag misschien des Ajax zijn, hij bakte er niks van.

AZ heb ik niet gezien, maar wel even gecheckt of ze weer geminacht zouden worden door RTL. Nu PSV al door was kon RTL het na vijf speelrondes zowaar opbrengen om live aandacht te besteden aan de gedeelde nummer één van het afgelopen seizoen. Hèhè! :clap: :no: Jammer van het verlies. Ze deden het prima in een zeer sterke poule met Napoli en Real Sociedad, maar winst bij Rijeka was een brug te ver :|

Ik heb alleen een helft naar Feyenoord gekeken en die tijd had ik beter kunnen besteden. Wat was het slecht! Advocaat zei voor de camera dat alleen Ajax een topclub is. Dit zegt natuurlijk alles over de huidige situatie bij Feyenoord.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Op het meer dan terechte kampioenschap van Ajax na is er genoeg spanning in de voetbalcompetities. Je ziet duidelijk dat genoeg clubs, zowel boven- als onderin, nog ergens voor spelen richting het eind van het seizoen nu meerdere posities in de ranglijst een rol spelen voor directe promotie of degradatie. De Graafschap zal wel balen dat de KNVB het doelsaldo nog altijd belangrijker vindt dan onderlinge resultaten. Dan maar via de belachelijke play-offs, of niet Martin? ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Ik heb eerlijk gezegd de top van de ranglijst niet helemaal gevolgd, maar hoeveel ploegen kwamen in de laatste speelronde nog in aanmerking voor directe promotie? Waren dat er meer of minder dan er in voorgaande jaren in nog kans maakten op playoffs?

Voor TOP overigens ook geen echt memorabel jaar, of het zou moeten zijn omdat in de verkiezing van het doelpunt van het jaar in de KKD bij de kandidaten uit de eerste periode (wel vreemd om het per periode te doen als je de hele verkiezing toch pas aan het eind van het seizoen doet...) TOP bij 4 van de 5 kandidaten van de partij was. 3 keer als scorende partij, één keer als de incasserende. Ik ben alweer vergeten van wie het vijfde doelpunt was, maar weet nog wel dat ik uitgerekend die de mooiste vond....

En ook afscheid van trainer Klaas Wels. Had van mij niet gehoeven, want hoewel het echt geen toptrainer was heeft hij de club gedurende ruim 3 jaar als hoofdtrainer toch stabieler gekregen en regelmatig boven hun stand laten spelen. Met een andere trainer is het toch maar weer afwachten wat die er van weet te bakken. Maar goed, de seizoenskaart voor volgens jaar is alweer besteld (dankzij de sponsoren voor een symbolische prijs van € 19,28), hopelijk kan er dan vaker gebruik van maken dan die ene keer dit jaar....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Jij bent toch supporter van een club uit de KKD? ;)

Gezien het verschil in puntentotaal tussen de nummers 2 tot en met 4 was er nog genoeg om voor te strijden tijdens de laatste speelrondes. Go Ahead en De Graafschap hebben zelfs een gelijk aantal punten na 38 wedstrijden. Ook onderin de Eredivisie vochten meerdere clubs om in hun geval niet te degraderen. Vorige week viel pas het doek voor VVV en ADO.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Dat spreek ik ook niet tegen....maar was dat in eerdere seizoenen met minder vaste promotie/degradatieplaatsen en meer playoff-plaatsen dan minder?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Lijkt me wel. Alleen al omdat de periodekampioenen tijdens het seizoen weten eventueel via de play-offs te kunnen promoveren. Dit doet iets met de motivatie om te strijden voor een betere positie. Nu er twee clubs direct promoveren is een betere positie meer waard geworden, omdat er via de play-offs nog maar één KKD-club misschien naar de Eredivisie mag.

Precies hetzelfde geldt natuurlijk in de ED, maar dan met oog op degradatie. Nummer 17 kon in eerdere seizoenen de teugels wat laten vieren bij voldoende afstand op de directe degradant. Nu is naar Duits voorbeeld plek 16 nog meer van belang. Ik hoop dat de KNVB op den duur Spanje, Engeland en Italië durft te volgen door drie directe degradatieplekken te hanteren. In die competities is het op dit moment spannend onderin. Zal vast niet elk seizoen het geval zijn, maar je strijdt met meerdere clubs tijdens de competitie voor hetzelfde doel in plaats van achteraf via een zijweg.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie