Voetbal

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Alsof ploegen die onder de nacompetitie-streep staan niet meer vechten voor zeker lijfsbehoud...

Maar goed, deze discussie hebben we uiteraard al vaak genoeg gevoerd, zullen we hem maar niet gaan herhalen?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Volgens mij vroeg ik Martin iets met betrekking tot de play-offs na de wedstrijd van De Graafschap en reageerde iemand anders :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, als iemand belachelijke uitspraken doet wil ik soms wel happen ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Ja, de Graafschap is al weer klaar. Dit toont wel aan dat vorig seizoen geen garantie was dat ze de tweede plaats vast hadden weten te houden. De competitie werd afgebroken vanwege de corona crisis. De Graafschap meende recht te hebben op promotie omdat het aannemelijk was dat ze die plek vast zouden houden als de competitie was uitgespeeld. Dit jaar gingen ze het aan het eind wel even doen. Vier punten in 3 wedstrijden zou genoeg zijn. Niet gelukt.
De trainer alsnog weg, terwijl hij een paar maanden geleden een contractverlenging kreeg.
Aan de andere kant hebben we in het verleden ook gehad dat de trainer na promotie bleef en na een paar maanden kon vertrekken.
Ik ben benieuwd wie het nu weer moet gaan doen. Niemand is ooit echt enthousiast geweest over snoei. Hij woont in de regio. Zo kwamen ze bij hem uit. Henk de Jong vond het moeilijk bij zijn gezin weg te zijn, dus zochten ze iemand die dicht bij woont.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Nog weinig gezien van het EK, maar Portugal-Duitsland zojuist was zeer vermakelijk. Lekkere snelheid en genoeg actie :D

Nederland doet goede zaken in hun poule. Ik heb echter niet de indruk dat het huidige Oranje in de buurt kan komen van de favorieten. Frankrijk speelde vanmiddag zelfs nog met de rem erop.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Ik heb buiten "onze" wedstrijden eigenlijk ook nog maar bar weinig gezien. En op de een of andere manier ontbreekt totaal het toernooi-gevoel. Maar goed, wellicht komt dat nog als het er allemaal echt om gaat spannen...

NL is zonder echt goed te spelen de poule in ieder geval moeiteloos doorgekomen, nu maar afwachten wat nu gaat volgen. Ook dat helpt ergens niet mee, zo'n poulesysteem waar zoveel ploegen uit doorgaan en wat dan zo'n puzzel vormt. Dan zou ik haast zeggen, maak er écht een loting van....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Na de "oefen" wedstrijd tegen Noord Macedonië zal het mij niet verbazen als Weghorst zijn basis plek kwijt is. Chemie tussen Weghorst en Memphis leek mij toch al een moeilijk verhaal.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Na de makkelijkste poule lijkt Nederland ook de makkelijkste route richting de halve finale te hebben. De Denen speelden eerder op de avond prima, dus van onderschatting mag bij Oranje geen sprake zijn.

Als men in Oostenrijk nog geen hekel aan de VAR heeft dan is dat nu wel het geval. Weer een mooie goal afgekeurd vanwege buitenspel waar computers voor aan te pas moeten komen. Waarom staan de grensrechters er eigenlijk nog? :puh: Misschien ben ik een purist, maar ik vind dat de VAR op een verkeerde manier wordt gebruikt in het voetbal. Niet dienend, maar overheersend. Nu wordt de rol van de scheidsrechter te veel overgenomen en acteert de VAR als scheidsrechter met een loopjongen op het veld ten koste van de speeltijd en het kijkplezier. Sowieso lijkt de UEFA/FIFA niet goed te weten hoe ze met de VAR om willen gaan, want ik hoorde Bas Nijhuis laatst zeggen dat sommige landen foutmarges hanteren. In het geval van het Oostenrijkse doelpunt had dit voor mij ook best gemogen. Ik zie graag aanvallende teams beloond worden, ook al staan ze een nanometer buitenspel.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Eens wat betreft de VAR. Vooropgesteld, fout is fout, en dat zou de rol van de VAR moeten zijn. Maar als ze nu geregeld 5 minuten moeten kijken om tot een oordeel te komen dan slaat het gewoon door (en dan is ineens 4 minuten extra tijd ook niet zoveel meer...). In het pre-VAR tijdperk was er al de regel dat bij twijfel de aanvallende ploeg het voordeel moest krijgen, ook al werd dat in de praktijk zelden zo toegepast. Ik zou dan toch zeggen: geef de VAR dan bijvoorbeeld 30 seconden de tijd om tot een oordeel te komen, lukt dat niet dan zal er wel niet zoveel aan de hand zijn geweest.

Iets anders raars gisteren: de klok stopte in de verlenging op 119 minuten. Vervolgens nog wel een minuutje extra, maar na 1 minuut en nogwat werd er inderdaad afgefloten. Dan vraag ik me toch af: waar is de reguliere 120e minuut dan gebleven? Heb ik een of andere regelwijziging gemist?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 26 jun 2021, 22:44De Denen speelden eerder op de avond prima, dus van onderschatting mag bij Oranje geen sprake zijn.
Nou, geluk bij een ongeluk: ze zullen die Denen nu zeker niet onderschatten :clown:

Maar terechte uitschakeling van een zwak Oranje tegen een degelijk maar ook zeker niet uitzonderlijk Tsjechië. Als Malen nou die bal er gewoon in had getrapt had het wellicht allemaal nog anders kunnen lopen, maar ook dat zou een toevalstreffer geweest zijn. Maar over het geheel waren er twee dingen die ik gemist heb: leiderschap op het veld en ernaast. Met Wijnaldum en de Jong hebben we weliswaar twee geweldige middenvelders, maar het zijn niet de types om de ploeg op sleeptouw te nemen (zeker niet als de Jong meer bezig is met mekkeren dan met voetballen). En ik krijg ook nog steeds niet idee dat in Frank de Boer een topcoach met visie schuilt, zie nu ook weer die wissel van Malen voor Promes.

Maar goed, we hebben weer even een paar weken kunnen juichen, nu les hieruit leren voor het WK.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie