Voetbal

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Nou, ze willen toch graag dat het vrouwenvoetbal serieus genomen wordt? Ik zou zeggen, begin dan met enige normen te stellen wie je aan grote toernooien mee laat doen. Best leuk natuurlijk dat de Oranje Leeuwinnen de dubbele cijfers halen, maar dit was toch een pure scherstvertoning...de gemiddelde FC Bal op het Dak heeft sowieso een betere keeper onder de lat staan....

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

En toch schijnt Zambia drie keer te hebben gescoord tegen de vicewereldkampioen...

Deze schertsvertoning past goed bij de Corona Games.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, die Banda lijkt er als enige van het stel nog wel iets van te kunnen, maar uiteraard zag NL er bij die treffers ook niet geweldig uit. Voorzichtig uitgedrukt...

Tegen Brazilië leek het tenminste een wedstrijd met van beide kanten enig niveau, al zaten daar toch ook momentjes in....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Nou, en de bal rolt ondertussen ook weer. Enigszins tot m'n verbazing zag ik dat de KKD gisteren alweer begonnen (heb m'n seizoenskaart nog niet eens opgehaald...), en dan vandaag uiteraard de Johan Cruijff Schaal. Waarbij ik uiteraard niet ongelukkig ben met de afloop daarvan :clown:

Toch denk ik nog niet te vroeg juichen, want meer dan een verschil in niveau denk ik dat dit vooral een verschil in voorbereiding aantoont. PSV was gewoon veel scherper, er staat al een echt team dat een paar goede kwaliteitsinjecties heeft gehad. En uiteraard zal die rode kaart ook wel wat geholpen hebben, maar wat een hersenloze idioot is die Tagliafico dan ook....

Wel heb ik ergens wat moeite met die (fraaie) afgekeurde goal. En ja, volgens de lijntjes was het inderdaad nipt buitenspel. Maar hier denk ik dan toch ergens dat als zelfs de VAR er minuten voor nodig heeft om tot die conclusie te komen dat het een twijfelgeval is en daarbij conform de eerdere regels het voordeel aan de aanvallende partij te geven. Bij dit soort gevallen heb ik niet meer het idee dat voetbal er eerlijker door wordt, maar eerder pietluttiger.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Ze vergeten gewoonlijk ook net zo minutieus te kijken naar het moment dat de bal vertrekt.
Eigenlijk zijn gewone camera's hier voor ongeschikt.
Het is niet voor niks dat bij een fotofinish nog wel eens de uitslag anders is dan je op basis van de normale beelden zou denken.
Vinden jullie het ook zo zielig voor Messi? Hij wil helemaal niet weg, maar zelfs de helft van zijn salaris inleveren, is nog niet genoeg. De helft van heel erg veel is nog (te) veel.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Zielig? Beetje wel. Maar hé, hij is van harte welkom bij TOP Oss :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Ergens wel mooi dat Messi het elders gaat proberen. Hij wilde die stap eerder al zetten, maar toen werkte de club niet mee. Nu ligt de bond dwars. PSG is een goed team in een technisch sterke competitie. Niet op het niveau van La Liga, maar in dit opzicht beter dan Engeland en Duitsland.

Misschien voor Koeman ook handig op lange termijn, want alles draaide toch altijd om Messi. Als hij niet speelde zakte het team compleet in. Nu kan het team voorop komen te staan en dienen de overige spelers verantwoordelijkheid te gaan dragen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Dat laatste is inderdaad ook wat Ronald Koeman zei na het weekend.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Grrr, wat is dat toch altijd met die Portugezen. PSV was twee wedstrijden toch vrij duidelijk de betere ploeg, maar Benfica gaat de CL in. Door eigen toedoen door kansen niet te benutten, maar vooral door een stuk gochme waar "wij" ons geen raad mee weten. En natuurlijk is het gruwelijk irritant hoe ze de boel lopen te traineren, maar met de wetenschap dat geen enkele scheidsrechter het lef heeft gewoon eens een kwartier blessuretijd bij te trekken, geef ze eens ongelijk. Ik heb die trainer van hun de hele wedstrijd lang tegelijkertijd zitten bewonderen en vervloeken, hij controleerde de wedstrijd, niet de spelers in het veld of de arbitrage. Ook al mag de hand van Schmidt steeds duidelijker worden bij PSV, vanavond heeft hij zich toch gewoon ouderwets laten piepelen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »



(maar uiteraard volgend jaar wel gewoon kijken...)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie