Voetbal

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

AZ mag overwinteren in Europa :clap: Knap gedaan in een lastige poule met Manchester United. Ook een beetje gerechtigheid, want uiteraard vonden de bekrompen sportmedia in Nederland, ditmaal RTL, het wederom niet nodig om ook maar een wedstrijd live uit te zenden voor het grote publiek. Minachting afgestraft! :wave:

Feyenoord mag niet klagen na het gelijkspel tegen de Rangers en houdt uitzicht op meer. Ik hoor Johan Derksen nog zeggen dat het Schotse voetbal niks voorstelt. Euh Johan, net als de Rangers staat ook het reeds gekwalificeerde Celtic bovenaan hun poule :clown: Misschien eens wat verder kijken dan de ouderwetse gedachtegang?

PSV speelde net als in de Eredivisie ronduit slecht en is uitgeschakeld.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

AZ zorgt ook voor spanning in de Eredivisie. Na de misstap van Ajax kunnen ze volgende week op gelijke hoogte komen met de Amsterdammers. Wel leuk voor de competitie nu Feyenoord en PSV zijn afgehaakt.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

In aanloop naar een belangrijk CL-duel vond Jan van Halst het een zegen voor Ajax dat ze afgelopen weekend van Willem II verloren. Die 'wijsheid' kan van tafel :lol:

Jammer voor Ajax en het Nederlandse voetbal. Matige wedstrijd met een erg chaotisch Ajax. Met tien punten niet overwinteren in de CL is natuurlijk zuur, terwijl in een andere poule zeven punten genoeg was. Desalniettemin vind ik een plek in de Europa League voor een Nederlandse club prima. Vorig jaar was ook uitzonderlijk goed.

Dit weekend tegen AZ. Zou Van Halst het verlies van vandaag nu ook een zegen noemen? :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, zo'n wedstrijd als tegen Twente zou dan eerder die "zegen" geweest zijn, even een flinke waarschuwing maar ook het gevoel dat je dat om kan draaien. Maar ja, van Halst hè. Heb de wedstrijd nu niet gezien, maar inderdaad wel zuur als je met zoveel punten het niet redt. En wellicht ook niet zonder consequenties: in plaats van een ploeg die mee kan met de Europese top ben je ineens toch weer gewoon veldvulling. En zowel voor de huidige selectie als beoogde aanwinsten is dat ineens toch wat minder interessant.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

De teleurstelling bij de Ajacieden snap ik heel goed, ook omdat de loting als gunstig werd beschouwd. Hopelijk zien ze snel in dat het voor een Nederlandse club altijd goed is om Europees mee te doen, ongeacht het niveau. Qua begroting kunnen ze namelijk nog steeds goed concurreren met de grote voetballanden en is er van het beloofde Financial Fair Play nog geen sprake. Met als gevolg dat bepaalde Engelse clubs de EL helemaal niks vinden en de eigen competitie en FA Cup belangrijker vinden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, je kan het van twee kanten bekijken. Ik denk inderdaad dat je er niet omheen kan dat kampioen worden in de paar grootste competities meer betekent dan wat toch vooral de Europese troostprijs is. Maar tegelijk is het voor Sevilla juist een uitgelezen kans gebleken toch de prijzenkast eens mooi te vullen, juist omdat ze in de EL eindelijk eens verlost zijn van de schier onverslaanbare 2,5 clubs uit hun competitie. In de PL speelt dat minder, daar zie je toch veel bredere top die allemaal echt 100% voor de titel en/of CL gaan, waarbij de EL is op z'n best de derde keus is.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Leuke reisaanbieding vandaag bij iBood :devil: :

Afbeelding

Zou het toeval zijn?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Ondanks een 4-0 nederlaag bij Man United is AZ als enige club door in de EL. Nu al een geslaagd seizoen, maar de grootste beloning is natuurlijk dat RTL hun wedstrijden live gaat uitzenden :clap:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Nou, de kogel is eindelijk door de kerk: het seizoen wordt definitief afgeblazen, geen kampioen, geen promotie/degradatie, de huidige stand is wel bepalend voor Europees voetbal. En uiteraard wel weer een stemprocedure waar diverse clubs zo hun bedenkingen bij hadden, het blijft per slot van rekening KNVB...

Allereerst: eigenlijk vind ik het nog vreemd dat de UEFA niet gewoon een duidelijke richtlijn heeft gesteld voor alle competities. Maar goed, aangezien de gehele corona-aanpak een nationale aangelegenheid per land is valt dat ergens ook te begrijpen. Los daarvan vind verbaasd deze oplossing me niet, en op zich is het denk ik ook de meest eerlijke. Tuurlijk, het is lullig voor de clubs die op weg waren iets te winnen, maar waar winnaars zijn zijn ook altijd verliezers die anders hun kans zou zijn ontnomen om dat af te wenden. Voor de Europese tickets, tsja, je moet iets. En er is ook wel geopperd om dan wél ploegen te laten promoveren maar niemand te laten degraderen, maar dat voelt ook halfslachtig. En daarnaast zou dat ook een risico zijn, want het nieuwe seizoen zal ook met de kennis van nu al een paar weken vertraagd starten, en als je dan ook nog eens een paar extra speelronden moet gaan spelen....
(en Europees voetbal, moeten we dat nu eigenlijk nog wel willen?)

Een optie die ik persoonlijk nog wel had zien zitten was om in het najaar toch de huidige competitie uit te spelen, en dan na de winter een halve competitie te spelen waarbij iedereen elkaar maar één keer treft. Uiteraard ook niet ideaal, maar dan weet iedereen vooraf waar het aan toe is. En mocht het in september nog steeds niet verantwoord zijn, dan had alsnog de boel afgeblazen kunnen worden. Maar toegegeven, deze oplossing zou met name op gebied van contracten wel wat problemen hebben gegeven.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Voor de neutrale kijker is geen promotie en degradatie misschien het meest logisch. Het is echter wel zuur voor Cambuur en De Graafschap. Toch kun je ook afvragen hoe realistisch dat nieuwe stadion van Cambuur straks nog is als veel bedrijven een financiële klap hebben gemaakt. Sponsorgeld zal toch weer een tijdje moeilijk worden.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie