Voetbal

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:
WizardOfOss schreef:Ach, Nederland heeft zich tijdens dit WK toch ook prima laten zien:
Daar is hij ook scheidsrechter voor. Ik zal de mediaberichten over Kuipers trouwens niet missen.
Kan zijn, maar er zijn een hoop scheidsrechters die toch niet zo direct durven te zijn tegen een Neymar of andere spelers van dat statuur.
ViveLaFrance schreef:Het gaat niet om of iemand wordt geraakt, maar hoe men zich gedraagt na het contact. Robben ging ook theatraal naar de grond. Niet voor het eerst in zijn carrière.
Tsja, je kan ook de sportiviteit zelve zijn en je uiterste best doen om niet te vallen, maar zou je dan (zeker nog zonder VAR) ooit een penalty meekrijgen?

Het probleem met Neymar was dat hij al 5 keer zo theatraal naar de grond gaat als Robben destijds wanneer je alleen maar naar hem kijkt. Dat gaat zich tegen je keren, zeker als de VAR herhaaldelijk aantoont dat het veelal ook echt 100% theater is.
ViveLaFrance schreef:Oh ik wel. Je dient op sportkwaliteiten te winnen, niet op acteertalent.
Ik zie dat juist als een stukje emotie in de sport, en dat is juist wat sport interessant maakt. Alleen alles in de juiste verhouding. Het moet de sport zelf niet gaan overheersen. En als je zoals Neymar tijdens een toernooi meer opvalt door je theaterspel dan door je voetbalkwaliteiten dan ben je verkeerd bezig. En dat terwijl die Neymar toch best een aardig balletje schijnt te kunnen trappen....

Maareh, is er wat jou betreft in het voetbal dan überhaupt wel plaats voor acteurs als Neymar, Robben, Ronaldo en noem ze allemaal maar op? Of zou het voetbal beter af zijn zonder zulke duikelaars?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Tsja, je kan ook de sportiviteit zelve zijn en je uiterste best doen om niet te vallen, maar zou je dan (zeker nog zonder VAR) ooit een penalty meekrijgen?
Waarom zou dat een doel moeten zijn? :bonk: De scheidsrechter/VAR bepaalt de grens op basis van reglementen. Als het voetbal zo doorgaat (lees: meer acteurs, meer ophef) voorzie ik een verandering à la hockey. Elke aanraking van bal met de hand of hand aan andermans shirtje is dan een vrije trap dan wel strafschop. Is dat wat we willen? :no:
WizardOfOss schreef:Het probleem met Neymar was dat hij al 5 keer zo theatraal naar de grond gaat als Robben destijds wanneer je alleen maar naar hem kijkt. Dat gaat zich tegen je keren, zeker als de VAR herhaaldelijk aantoont dat het veelal ook echt 100% theater is.
Het incident met Robben werd ook, terecht, uitvergroot tijdens het toenmalige toernooi. En niet alleen in Mexico :clown:
WizardOfOss schreef:Ik zie dat juist als een stukje emotie in de sport, en dat is juist wat sport interessant maakt.
Dus theatraal gaan liggen om de scheidsrechter te beïnvloeden en de tegenstander te naaien is emotie? :| Zo zie ik het toch niet. Geef mij maar spelers die overeind blijven staan bij een lichte aanraking en oog houden voor de bal.
WizardOfOss schreef:Maareh, is er wat jou betreft in het voetbal dan überhaupt wel plaats voor acteurs als Neymar, Robben, Ronaldo en noem ze allemaal maar op? Of zou het voetbal beter af zijn zonder zulke duikelaars?
Weer lekker zwart-wit ;) Oh, die spelers duiken, dan moeten ze zeker uit de sport? Nee Sander, het duiken moet uit de sport worden verbannen. In plaats van geel geven voor het uittrekken van een shirt zou men direct geel moeten geven voor duiken of anderszins onsportief gedrag. Net als in andere sporten bestaan hier volgens mij al regels voor, maar helaas past men het selectief toe. Nu de VAR (ook onderdeel van de selectiviteit) er is zal het voetbal helaas weer jaren wachten op een volgende broodnodige vernieuwing. Te beginnen met verkorte speeltijd en een aflopende klok die stilgezet kan worden (dag tijdrekken!). Weg met de ingooi! Het zijn voetballers, geen handballers :lol: Meer dan drie wissels toestaan. Wat betreft de VAR, coaches mogen de VAR een X aantal keer raadplegen en bij succes behouden ze hun aanvraag. Hopelijk leest Marco mee :D

Ohja, ik zou het bijna vergeten...

:pompom: :beer: :thumbup: :loveit: VIVE LA FRANCE!! :pompom: :beer: :thumbup: :loveit:

Terechte winnaar! De finale kende voor beide kanten een aantal dubieuze momenten, maar aan het eind won Frankrijk zeer verdiend. Even aanzetten begin tweede helft en "C'est fini voor de Kroaten" zou Evert ten Napel gezegd kunnen hebben. Over het gehele toernooi waren de Fransen simpelweg de beste ploeg als je kijkt naar het totale pakket (techniek, fysiek, tactiek, mentaal). Ze hebben voor elke linie bovengemiddelde spelers die vooral tegen Argentinië en Uruguay prima hebben gevoetbald. Laat de zuurpruimen van de NOS maar zeuren, zij zien waarschijnlijk liever het karatevoetbal van Oranje jaren geleden in een WK-finale :wave:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:
WizardOfOss schreef:Tsja, je kan ook de sportiviteit zelve zijn en je uiterste best doen om niet te vallen, maar zou je dan (zeker nog zonder VAR) ooit een penalty meekrijgen?
Waarom zou dat een doel moeten zijn? :bonk:
Een penalty is weliswaar geen doel op zich, maar als je niet valt zal een scheidsrechter 9 van de 10 keer niet fluiten voor de overtreding. Maar ondertussen is wel je kans verspeeld.

En daar zit uiteraard het lastige bij een contactsport: waar eindigt toelaatbaar contact en waar is het een overtreding? Als een speler niet valt zal het wel toelaatbaar zijn...
ViveLaFrance schreef:Het incident met Robben werd ook, terecht, uitvergroot tijdens het toenmalige toernooi. En niet alleen in Mexico :clown:
Wil je nu beweren dat Robben niet noemenswaardig geraakt werd, dat het een 100% schwalbe was? Want dan heb jij toch hele andere beelden gezien dan ik.
ViveLaFrance schreef:Geef mij maar spelers die overeind blijven staan bij een lichte aanraking en oog houden voor de bal.
Je bedoelt spelers die het zelden ver schoppen in het topvoetbal? Ik kan zo tenminste geen enkele topspeler verzinnen die zo goudeerlijk is. Hooguit een paar kneusjes bij TOP Oss en andere laagvliegers in de JL, waar over het algemeen elk beetje voetbalgogme schittert door afwezigheid en die dus ook nooit hogerop zullen komen.
ViveLaFrance schreef:Weer lekker zwart-wit ;) Oh, die spelers duiken, dan moeten ze zeker uit de sport? Nee Sander, het duiken moet uit de sport worden verbannen. In plaats van geel geven voor het uittrekken van een shirt zou men direct geel moeten geven voor duiken of anderszins onsportief gedrag. Net als in andere sporten bestaan hier volgens mij al regels voor, maar helaas past men het selectief toe.
Goh, daar kan ik me dan zowaar enigszins in vinden. Alleen vreemd dat we de grootste duikelaar van allemaal er niet op mogen aanspreken.

Wat betreft de finale, vreemde wedstrijd. Ik had ergens het gevoel dat de gebruikelijke spanning bij zo'n wedstrijd grotendeels ontbrak. Opmerkelijk scoreverloop dan ook voor een finale, al was het wel weer duidelijk dat de VAR ook zeker niet onfeilbaar is. Terechte overwinning voor Frankrijk, maar aantrekkelijk was anders. Het is een beetje zoals Nederland 4 jaar geleden, alleen dan met veel betere spelers.

En dat is eigenlijk ook wel een beetje het beeld van het hele toernooi. Oké, op Mbappé als grootste talent en Courtois als beste keeper viel niks aan te merken. Maar Modric zou de beste speler van het toernooi zijn, maar ik vond hem toch ook lang niet zo dominant aanwezig als bijvoorbeeld bij Madrid. Kane de topscorer, maar ik kan me geen goal van hem meer voor de geest halen. En überhaupt zijn de memorabele goals of momenten op de vingers van een hand te tellen geweest. De goal van Pavard zou volgens de NOS de mooiste van het toernooi geweest zijn, en ik heb inderdaad ook geen mooiere goals gezien, maar het is er toch ook niet eentje die we ons over 20 jaar nog zullen herinneren. En dat gevoel heb ik bij dit hele WK: vergeetbaar. En echt niet alleen omdat wij niet meededen, want bij eerdere toernooien waarbij me ontbraken danwel vroeg uitgeschakeld werden had ik dat toch een stuk minder. Of zou het gewoon de leeftijd zijn, heb ik inmiddels teveel gezien om nog onder de indruk te zijn van weer een WK?

En ook al mag dit dan volgens Infantino het beste WK ooit zijn geweest, ik ben toch benieuwd of hij daar nog steeds zo over dacht toen hij in de stromende regen stond met Poetin naast hem onder de enige paraplu die blijkbaar in het stadion aanwezig was :lol:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Het WK is weer voorbij, de focus kan weer naar eigen land. Waar toch twee opmerkelijke dingen gaande zijn.

Allereerst Ajax. Het is Marc Overmars vaak verweten teveel op de centen te zitten, maar daar lijkt hij nu toch korte metten mee te maken. Eerst al Tadic gekocht voor 11 miljoen, en nu ook Blind voor 16 miljoen (wat nog kan/zal oplopen tot boven de 20). En dat de spelers überhaupt willen komen zou te danken zijn aan een flink verhoogd salarisplafond.

Dan heb ik toch een wat dubbel gevoel hierbij. Enerzijds goede zaak dat een Nederlandse club erin slaagt speler uit de Premier League hierin te halen, en dan in dit geval ook geen spelers die echt over hun top heen zijn. Maar tegelijk vind ik het opmerkelijk dat ze Blind, die in Manchester toch op een zijspoor leek beland, nu terughalen voor een vergelijkbaar bedrag als waarvoor ze hem 5 jaar geleden verkocht hebben. En daarnaast, niks ten nadele van de kwaliteiten van Blind, maar ik vind hem niet het type speler waarvoor je mogelijk het transferrecord van de Eredivisie zou moeten breken. Het is vooral een nuttige speler, maar geen leiderstype waar je een team omheen bouwt. Maar goed, een verzwakking zal hij zeker niet zijn.

Waar ik wel meer m'n vraagtekens bij zet is wat beide spelers zullen gaan verdienen. Bedragen worden niet genoemd, maar het zou om een "Engels" salaris gaan. En dat doet toch vermoeden dat er zeer forse verschillen binnen de selectie ontstaan. Nu zal iedereen wel kunnen begrijpen dat Blind en Tadic bovenaan de salarisketen staan, maar als het verschil té groot is kan ik me zo voorstellen dat dat toch wat scheve gezichten oplevert. En dat nu ineens elke poging tot contractverlenging een stuk moeizamer zal gaan verlopen. Nu heeft Ajax de meest waardevolle spelers nog minimaal tot 2021 onder contract dus in dat opzicht hadden ze haast geen beter moment kunnen kiezen om eens flink in de buidel te tasten. Maar ik vraag me toch af of dat structureel vol te houden is zonder in de toekomst meer talenten transfervrij de deur uit te zien lopen. En zonder geregeld een flinke klapper droogt de schatkist toch snel op, zeker zolang deelname aan de CL bepaald geen zekerheid is.


Het andere geval is FC Twente. Die überhaupt nog leven dankzij een lening van 17 miljoen bij de gemeente plus nog een garantstelling voor ruim 8 miljoen, pas anderhalf jaar geleden. Maar wie leent moet rente en aflossing betalen, toch? Nee dus, de gemeente geeft de club voor twee jaar vrijstelling daarvan. Wat de club nu 4 miljoen oplevert. Als gevolg daarvan zijn nu wel een groep investeerders bereid tot 14 miljoen in de club te steken. Eigenlijk wilden zij ook nog een extra garantstelling van de gemeente t.w.v. 7 miljoen, maar dat werd toch een beetje te gortig gevonden....

Het riekt in alles weer naar het o zo bekende spelletje in het voetbal: eerst de gemeente laten investeren, vervolgens je verplichtingen niet kunnen nakomen en dreigen met een faillissement, maar aangezien de gemeente fors het schip in zou gaan daarbij kan je altijd blijven bedelen om meer. Het is maar te hopen voor de gemeente dat Twente met een begroting waar menig Eredivisieclub stikjaloers op is nu met overmacht de Keuken Kampioen-kampioen gaat worden....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Een penalty is weliswaar geen doel op zich, maar als je niet valt zal een scheidsrechter 9 van de 10 keer niet fluiten voor de overtreding.
Of je bent in het algemeen niet te spreken over de scheidsrechters of je pleit voor de regel waarbij elke vorm van contact een overtreding is. Mag sport ook sportief zijn? :bonk:
WizardOfOss schreef:Wil je nu beweren dat Robben niet noemenswaardig geraakt werd, dat het een 100% schwalbe was? Want dan heb jij toch hele andere beelden gezien dan ik.
Dezelfde beelden waarin Robben struikelt over zijn eigen benen? Daarna vertoont hij duidelijk de zogeheten Archer's bow, een kenmerk van duiken.
WizardOfOss schreef:Je bedoelt spelers die het zelden ver schoppen in het topvoetbal?
Ga je niet een beetje kort door de bocht? Alsof elke topvoetballer een Neymar of Pepe is. Ik kijk voldoende topvoetbal om dit krachtig te kunnen ontkennen.
WizardOfOss schreef:Alleen vreemd dat we de grootste duikelaar van allemaal er niet op mogen aanspreken.
Oh ga je gang. Ik begrijp de opwinding over een bekend fenomeen echter niet. Vooral de tegenstanders van Neymar lieten zich erg kennen, want het is overduidelijk onderdeel van zijn spel om op deze wijze te intimideren.
WizardOfOss schreef:Het riekt in alles weer naar het o zo bekende spelletje in het voetbal: eerst de gemeente laten investeren, vervolgens je verplichtingen niet kunnen nakomen en dreigen met een faillissement, maar aangezien de gemeente fors het schip in zou gaan daarbij kan je altijd blijven bedelen om meer. Het is maar te hopen voor de gemeente dat Twente met een begroting waar menig Eredivisieclub stikjaloers op is nu met overmacht de Keuken Kampioen-kampioen gaat worden....
Zo gaat het toch altijd? Is bij PSV en FC Oss niet anders.

In die zin snap ik de roep om Financial Fairplay nooit in Nederland. De gedachte is goed, maar zodra het bij de eigen club misgaat dient de gemeente (inclusief de niet-voetbalminnende plaatsgenoten) te helpen. Voetbalclubs lijken in die zin behoorlijk op banken. Mismanagement wordt eerder beloond dan bestraft.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Kort samengevat: voetballers die geraakt worden mogen niet vallen, alleen voor Rollin' Neymar maken we een uitzondering. Afgedaan.
ViveLaFrance schreef:Zo gaat het toch altijd? Is bij PSV en FC Oss niet anders.
Vertel?

Vooropgesteld: het blijft altijd dubieus als een club steun van de gemeente nodig heeft, want elk ander bedrijf zou dezelfde regelingen wel kunnen vergeten. Maar ook dan: de ene regeling is de andere niet.

Eindhoven heeft grond gekocht van PSV, PSV betaalt daar nu erfpacht voor. Meer dan de gemeente zelf aan rente kwijt is, dus de gemeente verdient er nog iets aan ook. En zou PSV nu alsnog failliet gaan? Dan heeft PSV bij deze constructie geen chantagemiddelen om de gemeente mee onder druk te zetten. De gemeente krijgt dan de grond (deels op A-locatie midden in het centrum) in handen, moeten ze alleen nog even het stadion afbreken. In dat opzicht is het ook een betere constructie dan van clubs die het stadion aan de gemeente verkopen, want zonder bespeler is het stadion zelf praktisch waardeloos.

En dat is het grote verschil met constructies zoals nu in Twente: een lening waar geen enkel onderpand tegenover staat. Waarbij de gemeente dus het volledige risico draagt. Kan je je nog VItesse herinneren, zal ook een jaar of 15 geleden zijn geweest? Die in de gemeenteraad gewoon schaamteloos stelden dat de gemeente 2 opties had: de club failliet laten gaan waarbij de gemeente definitief kon fluiten naar enkele tientallen miljoenen, of toch nog maar wat extra miljoenen in de bodemloze put gooien. Drie keer raden wat de gemeente Arnhem toen deed....

En wat betreft Oss? Toen wij ruim 15 jaar geleden failliet dreigden te gaan was het enige verzoek aan de gemeente een bestemmingsplanwijziging, om op een overtollig deel van het terrein een supermarkt te kunnen laten exploiteren, waar vanuit de omgeving veel vraag naar was en waarvoor ze ook een gegadigde hadden om dat te realiseren. En dat zou ze net die paar ton opleveren die ze te kort kwamen. Toch werd dat voorstel door de (overwegend SP) gemeenteraad resoluut afgewezen, want ook een bestemmingsplanwijziging is gemeentesteun en dus onbespreekbaar. De club is toen gered door een lokale investeerder die niet zozeer een zak geld heeft gegeven maar het bestuur van de club ruim 14 jaar lang heeft overgenomen en heeft geherstructureerd. Met als resultaat dat TOP nu als een van de weinige clubs in de JL/KKD financieel gezond is. Maar als de club morgen toch failliet zou gaan zou de gemeente vooral juist lopen juichen, dan kunnen ze het herontwikkelingsplan van het oude ziekenhuis nog een stukje uitbreiden. De gemeente heeft geen enkel belang bij het voortbestaan van de club.

Maar terug naar Twente, wat ik vooral niet begrijp is dat de club na nu al een aantal jaren van financiële en sportieve misère niet al veel verder ingekrompen is. Ook nu in de KKD werken ze met een begroting waar de halve Eredivisie stikjaloers op is, behouden ze een waardevolle/dure speler als Assaidi, en halen ze deze week Jonathan Reis over uit Japan, die in Sapporo z'n zaakjes sportief én privé eindelijk weer goed op orde leek te hebben. Maar ondertussen dus wel bij de gemeente lopen bedelen....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Er zijn meerdere mensen geweest (analyticus, columnisten) die Fc Twente opriepen naar nederigheid te keren en weer rustig op te bouwen. Helaas tegen dovemansoren gezegd tegen dezelfde mensen die niet begrijpen waar het leedvermaak vandaan kwam bij de degradatie.
Er zal weer hard worden gelachen als ze komend seizoen niet promoveren.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Kort samengevat: voetballers die geraakt worden mogen niet vallen, alleen voor Rollin' Neymar maken we een uitzondering. Afgedaan.
De beelden waren zo schokkend voor je dat je nu helemaal doorslaat? Als jij van mening bent dat Robben niet duikt, hebben wij duidelijk een andere visie op (on)sportief gedrag. Je weet wat de Archer's bow is?
WizardOfOss schreef:Eindhoven heeft grond gekocht van PSV
Met geleend geld. Oftewel, de gemeente leent geld om PSV geld te lenen :bonk: De gemeente werd een partij en zou PSV natuurlijk nooit failliet laten gaan na deze investering. De constructie verdient dan ook allesbehalve een schoonheidsprijs. Vooral omdat, net als Twente jaren geleden, PSV boven hun stand handelt. De directie heeft namelijk veelvuldig gezegd dat zij elke drie jaar rekenen op CL-inkomsten en dit begroten. Men kwam echter in financiële nood door het mislopen van deze inkomsten en huppa, men klopt aan bij de gemeente die vast wel een stukje grond onder het stadion koopt. Is dat geen emotiebeleid? Omdat het om één van de traditionele topclubs gaat mag het dan wel? Daarnaast heeft PSV diverse (deels aflossingsvrije) leningen afgesloten voor allerlei zaken (bv. schulden versneld aflossen). Niemand die de directie wijst op hun beleid in een veranderde voetbalwereld.
WizardOfOss schreef:Die in de gemeenteraad gewoon schaamteloos stelden dat de gemeente 2 opties had: de club failliet laten gaan waarbij de gemeente definitief kon fluiten naar enkele tientallen miljoenen, of toch nog maar wat extra miljoenen in de bodemloze put gooien. Drie keer raden wat de gemeente Arnhem toen deed....
Daar kun je je kwaad om maken, maar een voetbalclub heeft een belangrijke economische en sociale functie binnen een gemeente. Waarom zouden ze anders financieel geholpen worden? Omdat gemeenteraden achterlijk zijn? Omdat het volk (lees: de betrokken plaatsgenoten) tegen is? :wave: Was het maar zo simpel. Het zou de wereld een stukje eerlijker maken, maar helaas worden voetbalclubs in geval van nood behandeld als banken. Alles kan. Alles mag. En door!
Martin schreef:Er zijn meerdere mensen geweest (analyticus, columnisten) die Fc Twente opriepen naar nederigheid te keren en weer rustig op te bouwen. Helaas tegen dovemansoren gezegd tegen dezelfde mensen die niet begrijpen waar het leedvermaak vandaan kwam bij de degradatie.
Er zal weer hard worden gelachen als ze komend seizoen niet promoveren.
Serieus? Welke club kreeg in de jaren '90 jaarlijks subsidie van de gemeente? :angel: Welke club kreeg van de gemeente een stadion voor een schijntje om daarna nog meer miljoenen te ontvangen? :angel:

Jullie horen mij niet zeggen dat Twente juist heeft gehandeld. Ik vind het gezeik op de club, zeker het leedvermaak van supporters, echter zeer onterecht. Elke club kent emotiebeleid, van terreinknecht tot en met directie.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Het gaat bij FcTwente niet alleen om het financiële verhaal, maar de stuitende arrogantie van de diverse besturen en aanhang. Blijkbaar is er bij het kampioenschap iets ontwaakt, dat zich niet meer tot normale proporties laat terug brengen. Voorbeeld: bij het behouden van de licentie is er toegezegd de overige clubs te compenseren voor de ten onrechte ontvangen televisiegelden. De eerste betaling is nog niet gedaan, of een aantal mogelijke sponsoren willen al van die afspraak af.
Edit: Nog een voorbeeld, nog met Munsterman. Er was een financieel probleem met het atletiekstadion van Hengelo. Fc Twente wierp zich op als reddende engel. Heel mooi, totdat bleek dat het vrouwenvoetbal en jeugdteams daar naar toe zouden gaan en de Fanny Blankers Koen wedstrijden daar dan helemaal niet meer gehouden konden worden.
Laatst gewijzigd door Martin op 31 jul 2018, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Je weet wat de Archer's bow is?
Een iets te mooie duik toch?

Je zal mij niet horen ontkennen dat Robben er alles aan heeft gedaan om een penalty te versieren. Maar heel simpel: als die verdediger in de eerste plaats geen overtreding had gemaakt was er niks aan de hand geweest.
ViveLaFrance schreef:Oftewel, de gemeente leent geld om PSV geld te lenen :bonk:
Fout: PSV heeft geen geld geleend van de gemeente. PSV is de gemeente niks schuldig. Behalve dan de erfpacht, die ze netjes betalen. Verdwijnt PSV, dan schiet de gemeente er geen cent bij in maar hebben ze wel een paar zeer waardevolle stukken grond.

En natuurlijk, de aanleiding van dit alles is en blijft puur wanbeleid. Volkomen mee eens. Daar gaat het me ook niet om. En natuurlijk ben ik niet zo naïef om te denken dat als de nood wederom aan de man is de gemeente de club zomaat zal laten vallen. Het gaat er om dat Eindhoven wél een oplossing heeft gekozen waarmee ze niet mee de afgrond in gesleurd worden. Zoals in Arnhem wél gebeurd is. En zoals in Enschede nu ook gebeurt. Want zeg eens eerlijk: hoe groot acht jij de kans dat de gemeente z'n miljoenen ooit nog terug zal zien?
ViveLaFrance schreef:Het zou de wereld een stukje eerlijker maken, maar helaas worden voetbalclubs in geval van nood behandeld als banken. Alles kan. Alles mag. En door!
Jij zal dan wel een groot fan van gemeente Oss zijn, die zelfs een bestemmingsplanwijziging al teveel steun vond.
ViveLaFrance schreef:Jullie horen mij niet zeggen dat Twente juist heeft gehandeld. Ik vind het gezeik op de club, zeker het leedvermaak van supporters, echter zeer onterecht. Elke club kent emotiebeleid, van terreinknecht tot en met directie.
Laat even heel duidelijk zijn: ik zou het doodzonde vinden als een club als Twente zou verdwijnen. Ik heb er alleen een beetje moeite mee dat de club met dank aan de gemeente nu met een giga-begroting min of meer het kampioenschap in de KKD verwacht te kunnen kopen. En ja, dan zal ik wel even gniffelen als ze dat straks toch niet zou lukken.

Ik ben dan toch benieuwd wat jij liever ziet: het totaal onverantwoorde emotiebeleid van FC Twente, of het zoals je het al vaker hebt genoemd "ambitieloze" zéér verantwoorde beleid van TOP Oss?

En sowieso: eerder heb je al eens betoogd dart het geen enkel probleem zou moeten zijn voor een willekeurige eerste divisieploeg om bij degradatie naar de amateurs terug te schalen naar een begroting van ruim onder het miljoen. Leg me nu eens uit waarom FC Twente komend seizoen niet gewoon met een begroting van, zeg, een nog altijd zeer riante 5 miljoen zou kunnen werken? Dan hadden ze de gemeente en die investeerders helemaal niet nodig gehad.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie