Voetbal

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Russisch antivoetbal verslaat Spanje na strafschoppen :bonk: Ik houd het op een bijzonder WK.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Voetbal

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef:Er zijn gewoon te veel landen (Japan, Zuid-Korea, Saudi-Arabië, Panama, Peru, Costa Rica, Polen, Tunesië, Denemarken, Zweden, Australië...) die negatief voetbal spelen waardoor de voorrondes vreselijk zijn om naar te kijken.
Brazilië (en 1 iemand in het bijzonder) is toch anders kampioen negatief voetbal.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

:lol:

Het is trouwens wel het WK van de late goals aan het worden. Al blijken ze dan toch niet allemaal even doorslaggevend...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

gisteren na 95 minuten voetballen de terechte vraag: "wie zit er op een verlenging te wachten?".
Columbia - Engeland was niet om aan te gluren. Ik ben naar bed gegaan :sleephappy: :sleepey:
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Voetbal

Bericht door HondArd »

En uiteindelijk winnen die "wij hebben het voetbal uitgevonden" borstkloppers wat niet eens een echt land vertegenwoordigt :bonk: Ik hoop maar dat ze van Zweden verliezen, mogen ze het over vier jaar nog eens proberen.... als UK :devil:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Ik dacht al: waar blijft Ard zijn mis genoegen over "Engeland"?. Er is weinig "United" meer aan de UK, de kans is groter dat ze de volgende keer ook in jouw ogen legitiem onder eigen vlag voetballen.
Die Colombianen misdroegen zich ongelooflijk en met James niet op het veld, bleef er weinig voetbal over. Blij dat die er uit liggen. Zweden is overigens nu ook niet een genot om naar te kijken.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Voetbal

Bericht door HondArd »

Als het om Engeland (plus Wales, Noord-Ierland en Schotland) en voetballen aankomt val ik inderdaad in herhaling en dan gun ik ze inderdaad niet veel. Maar ik kan er met mijn verstand niet bij waarom ze in de meeste takken van sport onder de vlag van de UK uitkomen, om met voetbal, darten, cricket, rugby, hockey en mogelijk nog wat andere sporten ze de schijn van zelfstandigheid kunnen wekken. Het wordt nog bizarder dat als ze in die takken van sport mee mogen doen op de olympische spelen, dan kunnen (nee, moeten) ze ineens wel onder de vlag van de UK uitkomen.
Er zal inderdaad weinig "united" meer aan de UK zijn, maar het onder gezamelijke vlag opereren bij de als belangrijk bekend staande sporten (waarmee ik buiten beschouwing laat of je het er mee eens bent) verhoogt anders wel het saamhorigheidsgevoel. De verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië zijn zo nodig nog veel groter dan tussen Engeland en bijvoorbeeld Wales. Maar buiten een federale status is (en blijft) België wel één land en treedt op het internationale sporttoneel wel consequent naar buiten.
Laatst gewijzigd door HondArd op 07 jul 2018, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Als buitenstaander kun je sentiment van inwoners van een bepaald land naar mijn mening nooit echt aanvoelen. Dan spreek je van 400 of nog veel meer jaren aan historie. Laat staan dat je verschillende landen met elkaar kunt vergelijken.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Ach, het zal vast wel een of andere historische reden hebben waarom er 4 voetbalbonden zijn en maar één gezamenlijk Olympisch comité.

Maar hé: ze hebben toch vooral zichzelf hiermee. Want hoewel Engeland zelf uiteraard best de nodige goede spelers heeft lopen er bij de rest toch ook altijd een paar rond die buiten de boot vallen. Denk alleen al aan iemand als Bale, die me tijdens het vorige EK toch zeer positief verrast heeft als speler die het team echt op sleeptouw nam. Of anders in het verleden Giggs, misschien wel de beste voetballer ooit die nooit op een eindtoernooi heeft gespeeld.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Vandaag toch weer twee opmerkelijke transfers. Allereerst de al langer verwachte overgang van Christiano Ronaldo naar Juventus. De exacte transfersom is niet bekend gemaakt, maar de meest genoemde getallen zijn €105 en 112 miljoen, toch net iets minder dan de laatste dagen genoemd werd. Maar het blijft uiteraard enorm veel geld voor een 33-jarige speler, in combinatie met het genoemde salaris van 30 miljoen per jaar vertegenwoordigd hij zo in z''n eentje een kostenpost op de begroting van Juve die aardig in de buurt komt van de totale begroting van een topper in onze Eredivisie....

De andere opmerkelijke transfer: Fernando Torres volgt landgenoot Iniesta naar Japan. Oké, daar kwam geen dikke transfersom aan te pas, aangezien hij na een mislukte terugkeer op het oude nest transfervrij was. Maar net als Iniesta gaat ook hij naar een relatief kleine, onbekende club: Sagan Tosu. Een club die na de promotie naar de J1 League in 2012 steeds tussen middenmoot en subtot heeft geschommeld, meestal wel beter dan het Vissel Kobe van Iniesta. En met gemiddeld nog nooit meer dan 15.000 toeschouwers.

Dan vraag ik me toch weer af: waarom slaagt een middenmoter in onze Eredivisie er toch niet in spelers van dat statuur te contracteren?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie