Voetbal

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

De Belgen toch niet naar de finale. Enerzijds jammer, ik had het ze meer gegund dan die Fransozen en sowieso spelen ze aantrekkelijker voetbal. Maar ergens ook wel opluchting: je moet er toch niet aan denken dat België wél de finale zou winnen. Hoe kunnen we dan ooit nog die rare Zuiderburen uitlachen? Hoe kunnen we dan ooit nog een Belgenmop vertellen zonder keihard met die cup om onze oren geslagen te worden?

Nee, misschien toch maar beter zo. En hé, nu kan Kroatië toch mooi het WK winnen? :lol:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Zou ook wat zijn als Engeland weer na ruim 50 jaar wint en dan geen officiële vertegenwoordiging aanwezig. Dat Mick Jagger dan handen schudt.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Moeten ze nog wel eerst de finale halen....

En Frankrijk mag dan bepaald geen sprankelend voetbal spelen, het is wel stug en degelijk genoeg dat ze met geen van beide mogelijke tegenstanders ook maar enige moeite zouden mogen hebben. Voor een halve finale is dit toch wel zeer matig.

EDIT: :wave: :wave: :wave:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

De Engelsen spreken nu van de vloek van Mick Jagger. In de loop der jaren weinig gelukkig met de elftallen die hij support, inclusief België afgelopen dinsdag.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Van Basten klaagt als FIFA-bobo over Neymar :lol: Kom op, weten ze in Zürich nu nog niet dat het bespelen van de scheidsrechter vaste prik is in Zuid-Amerika? Daar wordt het beschouwd als een competitieve instelling. Alles doen voor de winst. Ik snap niet waarom tegenstanders, inclusief trainers en reservespelers, blijven reageren op een rollende Neymar. Vooral aandacht geven, dat is waar hij niet op uit is :wave: Europeanen spreken er uiteraard schande van. Terecht, want zoiets doen 'wij' niet. Pepe is geen theatrale voetballer die tig keer per wedstrijd naar de grond valt en Robben versierde vier jaar geleden geen makkelijke penalty tegen Mexico :angel:

Leuke finale :) Frankrijk was al mijn favoriet voor de start van het toernooi en Kroatië is een zeer degelijke subtopper met een aantal leuke topspelers. Dat gezeur van die Belgen over Frans antivoetbal slaat nergens op, ook volgens Jan Boskamp. Ze kregen voldoende ruimte in diverse wedstrijden, maar hebben wederom te weinig laten zien. Panama en Tunesië makkelijk verslaan is geen kunst. België is nog steeds geen team en doet mij denken aan het Nederlands elftal van de laatste jaren. Hopen dat een individu het team redt. Ergens is dit antivoetbal, want het is nog altijd een teamsport. De wedstrijd tegen de Japanse Dirk Kuytjes was symbolisch voor de Belgische onvolwassenheid. Frankrijk had op 50-60% geen kind aan België. Slim gedaan. Ze weten dat ze meer kunnen, zowel individueel als team, maar een juiste opstelling bleek voldoende tegen hun noorderburen. Kroatië maakt een goede kans, maar de Fransen lijken het totale pakket te hebben voor de eindzege.

Ohja, gelukkig is het Nederlands juichen voor onze zuiderburen klaar. Daar begreep ik weinig van :| Net als de Marokkaanse hype leek het alsof nationalistisch Nederland ergens achteraan moest lopen :bonk: Nou, daar pas ik voor.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Ach, Nederland heeft zich tijdens dit WK toch ook prima laten zien:

Afbeelding

Uiteraard hoort het er een beetje bij, maar er is uitgerekend dat Neymar in de eerste 4 wedstrijden bijna 14 minuten op de grond heeft gelegen. En zeker nu met de videoscheidsrechter erbij ziet helemaal de hele wereld dat het 99% aanstellerij is (laten we wel zijn: Robben werd tenminste nog écht geraakt).

Ik kan het een speler niet echt kwalijk nemen als hij een beetje overdrijft om inderdaad de scheidsreechter te beïnvloeden. Maar aan alles zit een grens. En als je dan meer bezig blijft met acteren dan met voetballen terwijl het rendement ervan nul-komma-nul is dan ben je toch niet slim bezig. Dan zit je niet alleen jezelf maar ook je ploeg in de weg.

Dat blijft toch een van de aspecten die ik waardeer aan Messi: ook al komt hij van hetzelfde continent, je zal hem zelden op dergelijk gedrag betrappen. Hij laat gewoon zijn voeten spreken. Of probeert dat tenminste.

En je noemt Pepe, maar A) is dat een geboren Braziliaan, en B) is zo'n beetje iedereen buiten Madrid het er wel over eens dat hij in een gesloten psychiatrische inrichting thuishoort ;)

En wat betreft België: misschien moeten ze toch van Gaal eens benaderen. Want inderdaad, ondanks zoveel geweldige spelers blijft het een kwetsbaar team. Naïef zelfs. En dat is wel het laatste wat je van de Fransen kon zeggen, die wisten exact hoe ze dat moesten bestrijden. Niet leuk, wel effectief.

Toch heb ik nog wel stiekeme hoop op een stuntje van Kroatië. Zeker als het op een verlenging aankomt....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Voetbal

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef:Ohja, gelukkig is het Nederlands juichen voor onze zuiderburen klaar. Daar begreep ik weinig van :| Net als de Marokkaanse hype leek het alsof nationalistisch Nederland ergens achteraan moest lopen :bonk: Nou, daar pas ik voor.
Het was dat we vooral door de media werden aangespoord om politiek correct voor Marokko te zijn, maar ondertussen had de Nederlandse bevolking duidelijk de voorkeur voor België. En nu dat laatste land eruit ligt ben ik 100% voor Kroatië. Al was het alleen maar omdat A) ik daar over een paar dagen doorheen kom en B) het shirt van Kroatië (en het wapen van dat land) eigenlijk gewoon vlag van Noord-Brabant is.
Afbeelding
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Daar sluit ik me bij aan :lol:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Zo kun je het ook opvatten. Als het de vlag van een Griekse provincie was geweest, waren er daar onlusten uitgebroken.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Ach, Nederland heeft zich tijdens dit WK toch ook prima laten zien:
Daar is hij ook scheidsrechter voor. Ik zal de mediaberichten over Kuipers trouwens niet missen.
WizardOfOss schreef:(laten we wel zijn: Robben werd tenminste nog écht geraakt)
Het gaat niet om of iemand wordt geraakt, maar hoe men zich gedraagt na het contact. Robben ging ook theatraal naar de grond. Niet voor het eerst in zijn carrière.
WizardOfOss schreef:Ik kan het een speler niet echt kwalijk nemen als hij een beetje overdrijft om inderdaad de scheidsreechter te beïnvloeden.
Oh ik wel. Je dient op sportkwaliteiten te winnen, niet op acteertalent.
HondArd schreef:...maar ondertussen had de Nederlandse bevolking duidelijk de voorkeur voor België.
Je hebt altijd nep-Brabanders die zich Belg wanen als het hen uitkomt :clown:
Martin schreef:Zo kun je het ook opvatten. Als het de vlag van een Griekse provincie was geweest, waren er daar onlusten uitgebroken.
Het wachten is op de NOS (lees: Tom Egbers) om te spreken van een Nederlands tintje in de finale. Zonder wapen is de vlag van Kroatië gelijk aan de Nederlandse vlag en die van Frankrijk hoeft slechts een kwartslag te worden gedraaid.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie