Voetbal

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Ik zie het ook niet meer gebeuren. Maar ach, ik gun het die Tukkers van harte. Zolang die ellendelingen uit die omgekeerde Big Mac het maar niet worden...

Maar er gebeuren gekkere dingen in het voetbal, TOP Oss had ik ook al afgeschreven. De laatste plaats, en dus degradatie, en dus hoogstwaarschijnlijk het einde van de club leken onvermijdelijk. Maar ineens beginnen ze zowaar te scoren en punten te pakken, en hebben ze de laatste plaats inmiddels verlaten. En met nog steeds enkele wedstrijden minder gespeeld dan de concurrentie, dus uitzicht op meer.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door weer een forummer »

Eerlijk gezegd geef ik Ajax wel de grootste kans. Mag ook wel weer eens een keer. Arrogant of niet, het voetbal van Ajax is vaak wel speels en frivool en daardoor leuk om naar te kijken.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

PSV verdiende meer, ik had al zo'n idee dat Twente laf op een gelijkspel zou spelen. De strijd is nog niet gestreden, in 6 wedstrijden kan een hoop gebeuren met slechts 5 punten verschil.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Voetbal

Bericht door HondArd »

Mooi voetbal of niet, het gaat nou eenmaal om de punten en hoe je ze haalt zal helemaal worst wezen. Is enkel een leuke bijkomstigheid want bij mijn weten is voetbal nog steeds geen jurysport zoals ijsdansen. Ik hoop dan nog steeds dat eerder Twente dan Ajax de titel pakt, hoe meer ploegen uit de niet standaard top 3 kampioen worden, hoe beter het voor de competitie is.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Voor de competitie kan het inderdaad beter zijn. Op europees gebied hebben we echter steeds minder in te brengen. Nederland is al weer een plek verloren voor komend seizoen. Dat krijg je als er geen enkele ploeg meer bovenuit steekt. Ook eventueel Fc Twente zal in de Champions league niks in te brengen hebben volgend seizoen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, Harry van Raaij zag dit jaren geleden al aankomen, maar zijn ideeën om tot een sterkere (grensoverschrijdende) competitie werden toen door alles en iedereen weggehoond. Destijds was het verschil met de absolute top nog enigszins te overzien, nu is het domweg niet meer in te halen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Ik gun het Twente, maar om met onder andere Theo Janssen Europa in te gaan lijkt me schaamtelijk voor de Nederlandse competitie. Ach, hoor mij, er is een bondscoach geweest die hem voor Oranje selecteerde...
PSV blijft mijn favoriet, want Ajax was vandaag weer als vanouds kwakkeldekwakkel. En Groningen? :silent:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

WizardOfOss schreef:Tsja, Harry van Raaij zag dit jaren geleden al aankomen, maar zijn ideeën om tot een sterkere (grensoverschrijdende) competitie werden toen door alles en iedereen weggehoond. Destijds was het verschil met de absolute top nog enigszins te overzien, nu is het domweg niet meer in te halen.
Met een paar Belgische topclubs er bij, had niet het verschil gemaakt. De duitse competitie is zelf sterk genoeg en daar zitten ze niet op de nederlandse clubs te wachten. De europese bekerwedstrijden zijn al tot halve comptities geworden met al die groepswedstrijden. Díe aansluiting hadden ze dus moeten hebben.
Wat mij vanavond opviel, de huidige lijst van topscorers
1 Suarez
2 Ruiz
3 El Hamdaoui
4 Toivonen
5 Dost.....Verrek de eerste nederlander en die voetbalt bij Heracles
De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat El Hamdaoui in Rotterdam is geboren.
Aan de andere kant, is dat niet altijd zo geweest dat belangrijke spitsen uit het buitenland werden gehaald?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:PSV blijft mijn favoriet, want Ajax was vandaag weer als vanouds kwakkeldekwakkel.
Kwakkeldekwakkel of niet, ze schoppen er wel weer gewoon 5 in. En zo gaat het bijna elke week, slecht spelen maar wel flink scoren. Het is bijna beangstigend.
Martin schreef:Met een paar Belgische topclubs er bij, had niet het verschil gemaakt. De duitse competitie is zelf sterk genoeg en daar zitten ze niet op de nederlandse clubs te wachten.
Da's ook zeker waar, maar hij riep in ieder geval nog iets, dacht erover na. De rest ging gewoon op dezelfde voet verder, we zien nu het resultaat van die afwachtende houding.
Martin schreef:Wat mij vanavond opviel, de huidige lijst van topscorers
1 Suarez
2 Ruiz
3 El Hamdaoui
4 Toivonen
5 Dost.....Verrek de eerste nederlander en die voetbalt bij Heracles
De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat El Hamdaoui in Rotterdam is geboren.
Aan de andere kant, is dat niet altijd zo geweest dat belangrijke spitsen uit het buitenland werden gehaald?
Wat mij betreft zouden ze weer terug mogen naar de regels van begin jaren '90, maximaal 3 buitenlanders in de opstelling. Dat zou ook internationaal de verhoudingen weer wat meer gelijktrekken. Maar ja, dan benadeel je buitenlandse arbeiders, en dat mag volgens de Europese wetgeving niet :eerie:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Voetbal

Bericht door HondArd »

Je zou ook de regel in kunnen stellen dat een club maar een bepaald maximaal budget voor spelers uit mag trekken. Want als je ziet hoeveel die grote buitelandse clubs er tegenaan gooien vraag ik me af hoe die het vol blijven houden. Met het geld wat ze dan voor de topclub overhouden zouden ze kunnen investeren in een fatsoenlijke opleiding in eigen huis en een volwaardige vrouwen competitie.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie