Voetbal

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Voetbal

Bericht door Jurjen »

ChrisRenault schreef:
Jurjen schreef:Groningen en Heerenveen is oorlog.
Ach, dat valt serieus mee. Ja, Groningen wil boven Heerenveen eindigen en andersom, maar het is niet zoals Ajax - Feyenoord. In Groningen kun je als Heerenveen supporter rustig je vaantje in de auto laten zitten, daar zal niemand aankomen. Ik denk dat Groningen - Twente gevoeliger ligt.
Chris, dat is niet echt waar. Vraag eens aan de gemiddelde seizoenskaarthouder van Groningen wie de aartsvijand is. 99% zal Heerenveen noemen. Twente - Groningen ligt niet zo gevoelig.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Chris, dat is niet echt waar. Vraag eens aan de gemiddelde seizoenskaarthouder van Groningen wie de aartsvijand is. 99% zal Heerenveen noemen. Twente - Groningen ligt niet zo gevoelig.
Tuurlijk, Heerenveen is een vijand, maar dat is meer iets van het Noorden. Volgens mij bestaat er wel een bepaalde mate van sympathie tussen beide clubs. Landelijk gezien gunt de gemiddelde FC-fan Heerenveen wel een mooie plek boven clubs als NAC en Utrecht. Toen Groningen nog in de Oosterpark speelde was de wedstrijd tegen Twente altijd een risicowedstrijd. Mooi voetbal was geen zekerheid, maar rellen wel.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Door een 1-0 overwinning bij het arme RKC Waalwijk heeft FC Twente de koppositie overgenomen van PSV. In een matig duel sleepten de tukkers toch drie punten in de wacht door een goal van Perez. Je weet wat ze zeggen, ware kampioenen winnen ook slechte wedstrijden.....
Ajax en Feyenoord wonnen vrij eenvoudig hun uitduels en ook Groningen en Utrecht pakten de volle buit.
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 07 mar 2010, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Voetbal

Bericht door Jurjen »

TWENTE! WOEHOE!

Er lopen weer een paar erg blije mensen rond in mijn huis deze week :shiny:
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door weer een forummer »

AZ speelde vorig jaar ook lang niet altijd even flitsend. Toch vrees ik voor een kampioenschap van PSV. Hoewel...die gaan vast verliezen volgende week in Amsterdam.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Ik ga nog steeds voor PSV, in mijn optiek meer een team dan Twente (weinig overtuiging) en Ajax (zonder Suarez is het niks).
Mensen moeten trouwens een keer stoppen met roepen dat PSV geen mooi voetbal speelt. Als Italië wereldkampioen wordt dan zeggen ze dat het modern voetbal is, maar als de club uit de voetbalhoofdstad van Nederland doordacht voetbal speelt, is het gelijk bagger. Vandaag Van Hanegem ook weer in het AD. Hij volgt toch dezelfde Eredivisie als ik? Waarom zie ik dan wel dat er weinig klassespelers rondlopen die een individuele actie hebben? :crazy:
PSV heeft gewoon een leuk team. Spelers als Toivonen, Bakkal, Dzsudzsák, Afellay en Engelaar kunnen lekker ballen en dit seizoen hebben ze vaker goed voetbal laten zien dan welke andere club ook.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Alleen jammer dat Fred Rutten een slecht verliezer is. Dat is een topclub onwaardig.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Beetje Ajax-gedrag inderdaad, jammer, had ik niet van hem verwacht.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Niet slim van Rutten nee, maar ik kan zijn irritatie wel begrijpen als de grensrechter zoiets zegt, het wekt niet de indruk van onpartijdigheid. Daarnaast was het 100% een penalty, daar valt weinig meer aan te interpreteren, is gewoon een kwestie van goed opletten en de regels toepassen.
Voetbal kan wat betreft scheidsrechters nog het één en ander leren van bijvoorbeeld tennis en ijshockey. Daar staan regelmatig mensen op de baan met dezelfde nationaliteit als sommige spelers. Recent nog de Olympische ijshockey-finale waarbij een Canadees één van de vier scheidsrechters was.
Vive la France, Vive la Différence
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door weer een forummer »

PSV ging vreselijk hard onderuit tegen Ajax. Best lekker. 8-)
Plaats reactie