Voetbal

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, goed gedaan. Ook als de wedstrijd beslist is gewoon door blijven gaan. Zoals het hoort. Beter dan ploegen die het bij 4-0 of zo wel mooi vinden en gezapig de wedstrijd uitspelen (heeft PSV nogal eens een handje van)....of die alsnog gelijk spelen (AZ....).

Wel weer mooi hoe de media er dan een heel spektakel van wil maken, en meteen lijkt te verwachten dat ze dat tegen het armetierige Atalanta ook wel even doen. Wat dus anders liep. Het is nu eenmaal een momentopname. Voor hetzelfde geld had Ajax deze week voor de beker weer tegen VVV gespeeld en was het een hele moeizame pot geworden. Soms lukt echt alles, soms even niet.

De reactie van VVV was wat mij betreft dan ook de enige juiste: zelfspot. Ze gingen er alles aan doen om dit record zo snel mogelijk te verbreken. Aan welke kan van de score ze dan zouden staan lieten ze wijselijk in het midden :clown:

Uiteraard wel even gekeken wanneer PSV een tegenstander op bezoek krijgt waartegen dubbele cijfers niet ondenkbaar zouden zijn, maar Feyenoord komt pas diep in het volgende jaar op bezoek :devil:


Even iets heel anders: hoe verantwoord is het eigenlijk dat er überhaupt gevoetbald wordt? En dan met name internationaal. Want even een interlandronde, en ineens lijkt half voetballand besmet te zijn. Zodat het elke wedstrijd maar de vraag is wie er al dan niet kunnen spelen. En dan krijg je ook nog van die idiote situaties als nu met PSV op Cyprus, waarbij inmiddels weer negatief geteste spelers plotseling toch het land niet in mogen. Om over de farce rond Juventus - Napoli maar helemaal niet te spreken...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 29 okt 2020, 19:22Wel weer mooi hoe de media er dan een heel spektakel van wil maken, en meteen lijkt te verwachten dat ze dat tegen het armetierige Atalanta ook wel even doen. Wat dus anders liep.
Tja, de media vergeten snel dat Atalanta geen armetierig clubje is, maar een goed presterend Italiaans team dat wekelijks in een betere competitie speelt. Ze kwamen dan ook sterk terug na de 2-0 achterstand. Geen schande voor Ajax om gelijk te spelen. Zeker als je ziet hoe Feyenoord verloor tegen een Oostenrijkse club en hoe PSV weer eens moeizaam won op Cyprus, of all places :bonk:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 31 okt 2020, 09:05Zeker als je ziet hoe Feyenoord verloor tegen een Oostenrijkse club en hoe PSV weer eens moeizaam won op Cyprus, of all places :bonk:
Ik heb van beide wedstrijden niks gezien, maar Feyenoord kreeg schijnbaar 3 (drie!!!) op z'n minst zeer dubieuze penalties tegen, en PSV was al lang blij dat ze 11 spelers konden opstellen, terwijl die tegentreffer ook afgekeurd had moeten worden. Gelukkig wisten PSV en ook AZ ondanks alles toch te winnen, maar zonder VAR en mét corona is het haast een loterij.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Ik zag een samenvatting en de penalty's werden inderdaad makkelijk gegeven. Op z'n Nederlands heet dat tegenwoordig.

PSV moet niet zeuren en gewoon overtuigend winnen van clubs als Omonia en PAOK. Ook op Cyprus hadden ze een prima elftal met o.a. Malen, Ihattaren en Gotze. Alle teams hebben te maken met corona, dus dat calimero-gedrag van PSV de laatste tijd is nergens voor nodig.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, je kan nog zoveel goede aanvallend ingestelde spelers hebben, de meesten zijn helaas geen geweldige verdedigers. Van wat ik gehoord heb ging het tegen PAOK ook helemaal niet verkeerd, tot het moment dat Rosario noodgedwongen gewisseld moest worden en de hele boel in elkaar donderde.

Daarnaast, doe nu ook niet alsof PAOK een stel veredelde amateurs zijn. Ze zijn maar net de groepsfase van de CL misgelopen, hebben daarbij wel eerst Besiktas en Benfica eruit gekegeld, toch ook niet de minsten. Klinkt niet als een club die een willekeurige Eredivisieclub met een B-elftal zomaar even met grote cijfers aan de kant zet.

En ook wel weer typisch dat je klaagt over PSV, maar ik je niet hoor over de talloze andere trainers en spelers die Calimero'tje spelen over de huidige situatie. Teveel wedstrijden in korte tijd met continu wisselende selecties door corona of anders wel blessures, overal verschillende regels die ook op elk willekeurig moment veranderd kunnen worden. Maar dan toch doodleuk weer een ronde oefeninterlands er tussendoor, want hé, die waren al jaren geleden gepland. Dan vraag ik me toch af waarom de gehele voetbalkalender dit jaar op de schop kon, maar die oefenpotjes in steen gebeiteld staan.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 12 nov 2020, 20:40Daarnaast, doe nu ook niet alsof PAOK een stel veredelde amateurs zijn.
Ze hebben een leuke spits, maar dat is het dan ook wel. Het is heel simpel: Nederlandse competitie >>> Griekse competitie. Tenzij PSV een subtopclub wil worden, daar zijn ze beleidsmatig goed mee bezig, horen zij te winnen van PAOK. Uiteraard kun je niet altijd winnen, maar dit was duidelijk een blamage.
WizardOfOss schreef: 12 nov 2020, 20:40Ze zijn maar net de groepsfase van de CL misgelopen, hebben daarbij wel eerst Besiktas en Benfica eruit gekegeld, toch ook niet de minsten.
Tja, als ik zie welke clubs in de groepsfase mee mochten doen dan zegt me dit eigenlijk niks. Zo kunnen we alles breder trekken natuurlijk.
WizardOfOss schreef: 12 nov 2020, 20:40Klinkt niet als een club die een willekeurige Eredivisieclub met een B-elftal zomaar even met grote cijfers aan de kant zet.
Zeg je nu werkelijk dat PSV met een B-elftal speelde?
WizardOfOss schreef: 12 nov 2020, 20:40En ook wel weer typisch dat je klaagt over PSV, maar ik je niet hoor over de talloze andere trainers en spelers die Calimero'tje spelen over de huidige situatie.
Bij Ajax kunnen ze er ook wat van, maar het is de laatste weken toch echt PSV dat de boventoon voert. Zeuren over corona en blessures, vragen om uitstel van wedstrijden, want twee wedstrijden in vijf dagen spelen is te veel uiteraard. En dan verongelijkt reageren als de KNVB constateert dat het verzoek niet aan de criteria voldoet. PSV: "Nou ja, dat is niet eerlijk! :cry:"

Zo'n houding zie je niet in Engeland of Spanje waar ze ook te maken hebben met corona en veel meer wedstrijden spelen. Dan wordt er vaak gezegd "ja, maar die clubs hebben grotere ploegen". Alsof de Nederlandse topclubs weinig spelers onder contract hebben staan. In elk geval genoeg om jonge elftallen mee te laten doen in de KKD :wave: Zoals René van der Gijp recent zei, deze tijd vergt aanpassingsvermogen en juist de grote jongens zouden daartoe in staat moeten zijn.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Mwah, de Eredivisie is toch ook bepaald geen topcompetitie meer, al jaren moeten we toch toezien dat tamelijk onbekende clubs uit "kleine" voetballanden het onze clubs verdomd lastig maken. En dan waag ik te betwijfelen of de Griekse competitie nu echt tot de kleintjes gerekend moet worden. En als het een ploeg is die dus in staat blijkt clubs als Benfica en Beskitas (die namen zeggen je hopelijk toch wel iets?) uit te schakelen, tsja, dan reken ik bij voorbaat op een lastige avond. Zeker als je verdedigend (toch al niet het sterkste punt van PSV) verzwakt bent. Zoals gezegd, het wegvallen van Rosario was toch het kantelpunt.

En wat betreft Engeland? O.a. Klopp en Mourinho hebben ook al geklaagd. Oké, bij die laatste is dat meer regel dan uitzondering, maar toch....

En of die jong-elftallen momenteel een voordeel zijn? Blijkbaar vormen die een aparte "bubbel", dus even wat spelers overhalen is er niet zomaar bij. Ik schat dat op dit moment PSV (en eerder ook AZ) met alle plezier het jong-team zou opheffen om die spelers bij de A-selectie te kunnen voegen.

En nu maar afwachte wat deze interlandronde weer aan besmettingen gaat opleveren...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Van een bubbel is natuurlijk helemaal geen sprake. Ze worden alleen frequent getest.
De amateurclubs zijn uit de bekercompetitie gehaald. Hopelijk kunnen ze volgend jaar weer meedoen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Het verbaasde mij inderdaad ook al dat ze het zo noemden, maar waar het om draaide was dat spelers die in een ander team getraind hebben (dus nog los van de bestaande regels voor wedstrijden) niet naar de A-selectie overgeheveld mochten worden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 15 nov 2020, 17:40 Mwah, de Eredivisie is toch ook bepaald geen topcompetitie meer, al jaren moeten we toch toezien dat tamelijk onbekende clubs uit "kleine" voetballanden het onze clubs verdomd lastig maken. En dan waag ik te betwijfelen of de Griekse competitie nu echt tot de kleintjes gerekend moet worden.
Het is geen Luxemburg inderdaad, maar qua (recente) historie en mogelijkheden bevinden de Griekse topclubs zich toch duidelijk onder die van Nederland.
WizardOfOss schreef: 15 nov 2020, 17:40En wat betreft Engeland? O.a. Klopp en Mourinho hebben ook al geklaagd. Oké, bij die laatste is dat meer regel dan uitzondering, maar toch....
In Engeland spelen clubs dan ook altijd topduels op een hoger niveau. Niet dat men moet zeuren, maar de intensiteit van de Premier League is natuurlijk van een hele andere orde dan het slakkentempo in Nederland. Nog even en de voetballers uit de ED brengen elkaar de bal in de hand. Zou voor veel voetballers beter zijn :clown:
Martin schreef: 18 nov 2020, 20:13De amateurclubs zijn uit de bekercompetitie gehaald. Hopelijk kunnen ze volgend jaar weer meedoen.
Begrijpelijk, maar uiteraard jammer voor deze clubs.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie