Voetbal

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 24 mei 2019, 21:22In het jaar dat zij 48 miljoen kregen, noteerde de oprichter een winst van 1,5 miljard euro :wave:
En ik maar denken dat Philips in 2011 1,3 miljard verlies draaide. Blijkbaar kan je nu ook het NRC al niet meer vertrouwen....
ViveLaFrance schreef: 24 mei 2019, 21:22Kritiek mag altijd, maar als het simplistisch leedvermaak wordt komt het niet bepaald sterk over.
Tsja, ik op mijn beurt vind iedere vorm van kritiek pareren met "boehoe, maar PSV dan..." ook niet heel overtuigend.

Maar ik stel voor dat we de discussie voor nu even laten voor wat het is, en dan beginnen we de volgende keer dat Twente bij de gemeente aanklopt gewoon weer opnieuw. Akkoord?
ViveLaFrance schreef: 24 mei 2019, 21:22Wederom fanpraat. En er zitten al veel fans op de tribunes in de KKD :lol:
Bijna uitverkocht huis afgelopen zondag. Maar zouden de tribunes daadwerkelijk voller zitten als het grootste deel van de competitie om des keizers baard gaat? Ruim voor de winterstop is al wel duidelijk welke ploegen nog een kansje maken op de ereplaatsen, en voor welke ploegen de de rest nog slechts een formaliteit is. Nee, ik als fan prefereer toch een competitie waarin ook de allerlaatste speelronde er nog écht toe doet. Kunstmatige spanning? Wellicht. Maar dat vind ik als fan altijd nog beter dan helemaal geen spanning.
ViveLaFrance schreef: 24 mei 2019, 21:22Het zou om kwaliteit van sport moeten gaan waarbij de competitie vooropstaat.
Eens. Dus geef clubs iets om voor te spelen, dan ís er competitie.
ViveLaFrance schreef: 24 mei 2019, 21:22Momentopname, want nog nooit eerder gebeurd.
Wellicht, en volgens mij is het ook voor het eerst dat alle finalisten uit één land komen. Wat het eigenlijk des te opmerkelijker maakt dat de kampioen er niet bij zit.

Maar gewoon voor de aardigheid heb ik alle CL-finales van deze eeuw naast de competities gelegd. Wat een minder grote klus is dan het lijkt, aangezien er sinds 2000 tot dit jaar slechts 6 competities finalisten hebben geleverd: Frankrijk en Portugal elk één (nota bene tegen elkaar....), Duitsland 6, Italië 7, Engeland 11, Spanje 14. Op zich niet heel verrassend, maar het geeft wel duidelijk de totale dominantie van die vier competities weer.

Maar dan dus finalisten versus regerend landskampioenen. In 20 finales deze eeuw (inclusief dit jaar dus, aangezien de uitkomst in dit opzicht toch al vast staat)) was de uiteindelijke winnaar maar 8 keer een landskampioen, de verliezer 6 keer. 5 finales werden zonder een landskampioen gespeeld. En eigenlijk toch wel meest opmerkelijk: geen enkele finale werd uitgevochten tussen twee landskampioenen....

En als bonus ook nog even gekeken naar finales met twee deelnemers uit hetzelfde land: die van dit jaar is alweer de 7e van deze eeuw, wat het eigenlijk een stuk minder bijzonder maakt dan het toch altijd lijkt. Drie keer mochten Spanjaarden het onderling uitmaken, steevast zonder daarbij de landskampioen. Dit jaar wordt de tweede Engelse finale, de vorige springt eruit omdat dat de enige finale was waarin de landskampioen een landgenoot wist te verslaan. Duitsland en Italië maken het rijtje vol, maar daarbij trok de landskampioen beide keren aan het kortste eind.

Al met al is het kampioensgehalte in de Champions League toch ietwat aan de bescheiden kant...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Sparta lijkt de klus te klaren in Deventer en keert samen met RKC Waalwijk terug in de Eredivisie. Jammer Martin :|

Op zich vind ik het vanuit Rotterdams perspectief logisch, want Sparta is natuurlijk groter dan Excelsior dat na vijf jaar degradeert.

Utrecht pakt het laatste Europese ticket. Mooi en een leuke afsluiter voor Advocaat. Ik heb niks met Chelsea 4 en vind een dergelijke constructie onhandig voor het Nederlandse voetbal.
WizardOfOss schreef: 24 mei 2019, 23:14Maar ik stel voor dat we de discussie voor nu even laten voor wat het is, en dan beginnen we de volgende keer dat Twente bij de gemeente aanklopt gewoon weer opnieuw. Akkoord?
En ik zou aldoor PSV erbij halen? :puh:

Nou vooruit, tegen die tijd hebben de Eindhovenaren vast de stoeptegels rondom het stadion verkocht aan een partij die er nooit wat mee gaat doen :clown:
WizardOfOss schreef: 24 mei 2019, 23:14Eens. Dus geef clubs iets om voor te spelen, dan ís er competitie.
Niet in de huidige opzet. Ja, kunstmatig, maar dat vinden alleen fans van Top Oss de moeite waard :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 28 mei 2019, 22:41En ik zou aldoor PSV erbij halen? :puh:
Euh, de hele discussie begon met Twente, dus is het dan niet logisch om daar ook mee te eindigen :?
ViveLaFrance schreef: 28 mei 2019, 22:41Nou vooruit, tegen die tijd hebben de Eindhovenaren vast de stoeptegels rondom het stadion verkocht aan een partij die er nooit wat mee gaat doen :clown:
Zolang ze er netjes een marktconforme huur voor betalen zie ik het probleem niet :clown:

Om dan toch nog even met een zijstraatje verder te gaan: ik zag toevallig nog een bericht van enige tijd geleden over Chelsea 4 dat ze de huur van het Gelredome wilden opzeggen. Ze betaalden ongeveer 2 miljoen per jaar, wat bijna het dubbele zou zijn van wat Utrecht voor de Galgenwaard zou betalen. Dan denk ik toch: in beide gevallen en koopje! Ik ken een club die méér betaalt voor slechts de grond onder een niet eens zo gek veel groter stadion. Nog exclusief tegels nota bene!
ViveLaFrance schreef: 28 mei 2019, 22:41Niet in de huidige opzet. Ja, kunstmatig, maar dat vinden alleen fans van Top Oss de moeite waard :twisted:
Leg dan ook eens uit waarom? In welk opzicht zou er sprak zijn van méér competitie als driekwart van de clubs nog voor de winterstop kansloos is voor de promotieplaatsen en de rest van het seizoen als oefenpotjes kan beschouwen?

Nu heb je directe promotie als unieke beloning voor de kampioen, een korte route naar promotie voor de beste ploegen daarachter, en de lange weg voor nog een aantal gelukkigen. En voor de rest: leuk geprobeerd, volgend jaar nieuwe kans.

Maar wel goed om te weten dat ze in Maastricht en Kerkrade opgelucht ademgehaald hebben dat ze niet nog aan die vermaledijde nacompetitie mee hoefden te doen. En wat zullen er in Waalwijk toch doodziek van zijn :clown:

Uiteraard is er nog wel een alternatief om zonder nacompetitie toch de spanning erin te houden: laat gewoon het gehele rechterrijtje van de eredivisie degraderen, en het gehele linkerrijtje van de eerste divisie promoveren. Goed compromis?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 28 mei 2019, 23:40Leg dan ook eens uit waarom? In welk opzicht zou er sprak zijn van méér competitie als driekwart van de clubs nog voor de winterstop kansloos is voor de promotieplaatsen en de rest van het seizoen als oefenpotjes kan beschouwen?
Om de competitie op lange termijn te verbeteren zou de opzet natuurlijk veranderd moeten worden. Minder clubs en meer directe degradatie/promotie in alle competities zoals ook in bv. Duitsland, Spanje en Engeland. Op deze manier dienen veel clubs alsnog lang voor iets te strijden gezien de buitenlandse competities en voorkom je dat de nummer 8 uit de KKD (RKC) alsnog kan promoveren waar Jong PSV, Den Bosch, Go Ahead, Almere en zelfs jouw club dit jaar meer recht op zouden hebben aangezien zij hoger zijn geëindigd na een volledige competitie in plaats van het spelen van een paar play-offs (soms behaald door periodekampioen te worden) die sowieso vaak in het nadeel zijn van de clubs uit de ED.

Gelukkig komt daar komend seizoen al enigszins verandering in, dus het lijkt de goede kant op te gaan :) Kleine stapjes!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Volgend seizoen weer De Graafschap - Top Oss. Wat zal ik er van zeggen? Met negen keer degraderen went het wel. Dat De Graafschap ooit weer een stabiele eredivisie club wordt, zie ik niet gebeuren. Organisatorisch en financieel te beperkt. Nog zo'n seizoen als het afgelopen seizoen is ook weinig lol aan. Ik ben benieuwd welke trainer er straks voor de groep staat.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

De Graafschap - Top Oss. Dat is toch wel het mooist denkbare affiche uit het Nederlands voetbal? :clown:

@Chris, met meer directe promotie/degradatie, waar denk je dan concreet aan? Een club of 5? Daar zou ik me wellicht nog in kunnen vinden, al zie ik het nog steeds niet als een verbetering. Sowieso haalt het de glans van het kampioenschap af, de nummer 5 krijgt dan dezelfde beloning als de kampioen. En in de ED gaat het dan wel als een zwaard van Damocles boven een fors deel van de clubs hangen. Zou de angst om te verliezen dan ook niet groter worden dan de wil om te winnen? Nu ben je als nummer laatst de pineut, de rest krijgt een (pittige) ontsnappingskans om te bewijzen dat ze toch eredivisiewaardig zijn.

Nu noemde ik gisteren uiteraard gekscherend al gewoon rechter rijtje ED eruit, linker rijtje KKD erin, dat is uiteraard waanzin. Maar als meer realistisch compromis: laat ze in omgekeerde volgorde tegen elkaar spelen voor promotie/degradatie. En natuurlijk kan het dan nog steeds gebeuren dat de nummer 9 wél promoveert en de nummer 2 niet, maar als je over twee wedstrijden de nummer 10 van de eredivisie de baas kunt, dan kan zelfs jij daar vast wel mee leven toch?

Maar of TOP Oss meer recht had op promotie dan RKC? Zij hadden een zwaardere route maar hebben zich daar doorheen geworsteld. Wij hadden door ons betere competitieresultaat een makkelijker route maar zijn te licht bevonden. Ik zie dat nog steeds niet als oneerlijk. Hadden wij maar beter moeten zijn.


Overigens klopt de volgende club alweer aan de faillissementsdeur: Roda JC zit nu in zwaar weer. Dit seizoen zal met ruim 3 miljoen verlies afgesloten worden. De huidige eigenaar wil z'n aandeel gratis van de hand doen, anders trekt hij volgende week de stekker eruit. Al vanaf het begin van het seizoen zou er geen huur zijn betaald aan de gemeente, terwijl die huur al drastisch verlaagd was. Een rijke Russische overnamekandidaat is alweer ver uit beeld verdwenen. En van de gemeente hoeft Roda ogenschijnlijk ook niks meer te verwachten, die zouden vooral bezig zijn met hoe ze het financiële gat wat door het wegvallen van die stadionhuur is ontstaan te dichten. Het zou jammer zijn als zo'n grote naam zou verdwijnen, maar ook dit is weer typisch een voorbeeld van een club (en gemeente) die te snel heeft willen groeien, en vervolgens te lang boven z'n stand is blijven leven.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Of de nummer 1 of de nummer 8 van KKD promoveert, zegt ook lang niet alles over de kwaliteit die ze daarna in de ED hebben. Daar heb ik ook altijd een dubbel gevoel over als ik spelers feest zie vieren bij promotie. Van het merendeel van de spelers wordt al gauw gezegd dat ze niet goed genoeg zijn voor de ED. Daar worden dan vervangers voor gehaald. De spelers die in potentie wel goed genoeg zijn, belanden soms op de bank of worden weggekocht door een stabiele ED-club. Om daar soms alsnog op de bank te belanden, terwijl ze bij de oorspronkelijke club een waardevolle speler hadden kunnen zijn. Bij FcTwente werd zelfs de trainer niet geschikt voor de ED geacht.
Aan de andere kant zijn er ook bewijzen dat doorgaan met de gepromoveerde selectie en trainer inderdaad niet werkt. Na de promotie van een paar seizoenen geleden heeft de Graafschap het ook geprobeerd om met de KKD selectie door te gaan in de ED. Ze hebben geloof ik alle laagte records verbroken met het uitblijven van punten. Na de winterstop gingen ze punten pakken. Als ze in de eerste seizoenshelft net zo veel punten hadden gepakt als in de tweede, hadden ze het gehaald. Nu was het te laat. Als een gepromoveerde trainer blijft, wordt die ook nog wel eens na enkele maanden ontslagen als de resultaten uitblijven.

Van buitenaf wordt soms geroepen om een FcLimburg. Elke keer zijn er echter één of twee clubs in Limburg die het wel goed doen. Die zien de noodzaak dan niet in. Aan de andere kant begrijp ik het sentiment ook wel. Als je toch een binding met een nieuwe club moet ontwikkelen, kun je net zo goed naar een bestaande topclub gaan. Je zou naar PSV of zelfs naar Duitsland kunnen gaan.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Ik denk dat dat ook altijd wel een dilemma is voor promoverende clubs: ga je er vol voor met alle risico's van dien, of speel je op zeker maar ten koste van het sportieve resultaat. Het omgekeerde zie je uiteraard ook bij degradatie: toen NEC een paar jaar geleden degradeerde hebben ze de selectie grotendeels in stand gehouden, hebben ze dat jaar een fiks financieel tekort ingecalculeerd, maar zijn ze wel zéér overtuigend kampioen geworden. Langer dan dat ene seizoen in de JL blijven was absoluut geen optie en zou waarschijnlijk de ondergang van de club betekend hebben, en de spelers straalden dat op het veld ook uit. Het volgende jaar degradeerden ze direct weer, maar datzelfde trucje herhalen was domweg niet haalbaar. En dus zitten ze nu nog steeds in de KKD. Twente heeft nu feitelijk hetzelfde gedaan: met de begroting van een eredivisie-subtopper in de KKD spelen, en relatief makkelijk kampioen worden. Het is te hopen voor de club dat ze er een beter vervolg aan kunnen geven...

Wat betreft FC Limburg: ik vind de weerstand wel begrijpelijk. Fuseren met je grootste rivalen, wie wil dat nu? Sullen de harde kernen van de oorspronkelijke clubs dan ineens gebroederlijk naast elkaar gaan zitten? Komt nog bij dat de kleine clubs het toch vooral van een lokaal publiek moeten hebben. Even naar mezelf kijkend: stel dat TOP met FC Den Bosch zou fuseren, en ze gaan in de (aanzienlijk grotere) De Vliert spelen, dan haak ik af. En met mij waarschijnlijk 90% van alle Ossenaren. Misschien dat ik dan sporadisch nog wel eens een wedstrijdje zou bezoeken, maar geen seizoenskaart meer. En inderdaad, in plaats daarvan zou ik dan eerder richting Eindhoven rijden om te kijken of de tegels er nog liggen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 29 mei 2019, 21:31@Chris, met meer directe promotie/degradatie, waar denk je dan concreet aan? Een club of 5?
Mwah, drie lijkt me het maximum zoals ook in bepaalde buitenlandse competities.
WizardOfOss schreef: 29 mei 2019, 21:31Sowieso haalt het de glans van het kampioenschap af, de nummer 5 krijgt dan dezelfde beloning als de kampioen.
Dat is nu toch ook al het geval? Sterker nog, ik vind promoveren op basis van de eindranglijst over 34/38 wedstrijden geloofwaardiger dan via de play-offs.
WizardOfOss schreef: 29 mei 2019, 21:31En in de ED gaat het dan wel als een zwaard van Damocles boven een fors deel van de clubs hangen.
Wil je nu competitie of niet? :puh:
WizardOfOss schreef: 29 mei 2019, 21:31Zou de angst om te verliezen dan ook niet groter worden dan de wil om te winnen? Nu ben je als nummer laatst de pineut, de rest krijgt een (pittige) ontsnappingskans om te bewijzen dat ze toch eredivisiewaardig zijn.
Daar hebben ze al 34 wedstrijden de tijd voor gehad. Meer dan genoeg. Ik vind de competitie in bv. Spanje dan ook veel eerlijker.
WizardOfOss schreef: 29 mei 2019, 21:31maar als je over twee wedstrijden de nummer 10 van de eredivisie de baas kunt, dan kan zelfs jij daar vast wel mee leven toch?
Ik ben tegen elke vorm van commerciële verlenging van de competitie.
WizardOfOss schreef: 29 mei 2019, 21:31Overigens klopt de volgende club alweer aan de faillissementsdeur: Roda JC zit nu in zwaar weer.
En alweer gered door een rijke Mexicaan. Emotie-beleid is alomtegenwoordig in voetbal. Zie NAC waar DJ Tiësto zich er financieel mee gaat bemoeien. Ajax is het meest recente voorbeeld van een club waar emotie-beleid de boventoon ging voeren. Nog niet zolang geleden waren de Amsterdammers, de Nederlandse media en voetbalanalytici het zo goed als eens dat voetballers geen miljoenen hoefden te verdienen om te kunnen presteren. Toen schrapte Ajax het salarisplafond (PSV verbrak deze belofte al eerder) en dook men de andere kant op door te stellen dat je bepalende spelers best veel meer mag laten verdienen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 04 jun 2019, 20:51Mwah, drie lijkt me het maximum zoals ook in bepaalde buitenlandse competities.
Aha, dus het "meer" sloeg uitsluitend op directe promotie/degradatie, niet op het totale aantal ploegen.
ViveLaFrance schreef: 04 jun 2019, 20:51Dat is nu toch ook al het geval?
In welk universum is twee of drie rondes playoffs moeten overleven hetzelfde als directe promotie?
ViveLaFrance schreef: 04 jun 2019, 20:51Wil je nu competitie of niet? :puh:
Competitie ja. Clubs ruïneren nee.

Degradatie is een zeer heftige gebeurtenis voor een club, die vooral op financieel vlak ingrijpende gevolgen heeft. Dat een paar clubs jaarlijks dat lot ondergaan is uit oogpunt van competitie uiteraard onvermijdelijk. Maar laat teveel clubs degraderen, en het vermijden daarvan gaat teveel een doel op zich worden.

En daar komen dan ook weer die playoffs om de hoek kijken. De nummer laatst is de pineut, vette pech. Maar voor de plaatsen ervoor blijft er een ontsnappingsmogelijkheid. Moet je die uiteraard wel aangrijpen....
ViveLaFrance schreef: 04 jun 2019, 20:51Ik ben tegen elke vorm van commerciële verlenging van de competitie.
Ik ben tegen het voortijdig wegnemen van spanning in de competitie.

Daarnaast: betaald voetbal *is* 100% commercie. Dus wat is nu eigenlijk het probleem?
ViveLaFrance schreef: 04 jun 2019, 20:51En alweer gered door een rijke Mexicaan.
Eerst maar eens zien. In 2017 heeft hij ook al Real Murcia gekocht, en dat schijnt nou ook niet echt lekker te lopen daar, spelers en staf wachten al maanden op achterstallig salaris. Het zal toch niet stiekem een broer blijken van die Haagse Chinees?
ViveLaFrance schreef: 04 jun 2019, 20:51Nog niet zolang geleden waren de Amsterdammers, de Nederlandse media en voetbalanalytici het zo goed als eens dat voetballers geen miljoenen hoefden te verdienen om te kunnen presteren. Toen schrapte Ajax het salarisplafond (PSV verbrak deze belofte al eerder) en dook men de andere kant op door te stellen dat je bepalende spelers best veel meer mag laten verdienen.
Deels mee eens, al denk ik ook dat de voetbalwereld meer is veranderd dan sommigen voorzien hadden. Door goede scouting en opleiding kon je het verschil in budget lange tijd nog enigszins compenseren. Maar inmiddels kopen de grote clubs de talenten ook al op steeds jongere leeftijd, en ook geregeld voor astronomische bedragen. Daarmee brokkelt ook de laatste peiler die de kleinere competities nog overeind hield steeds verder af. Niet alleen mis je de kwaliteiten van dergelijke talenten (met een beetje mazzel kan je ze nu huren), maar ook de inkomsten bij verkoop.

De basis van het succes van Ajax van dit seizoen zie ik dan ook tweeledig: enerzijds een superlichting uit de eigen jeugd, anderzijds een paar gericht gekochte grootverdieners die dat nu eens een keer wél waar wisten te maken. Dat was m.i. ook het verschil met PSV, waar een te gering aantal spelers het verschil moest maken maar er ook teveel bij liepen die hooguit "goed genoeg" waren.

Maar uiteraard zit er wel wat risico aan dat beleid. Wat Ajax dit jaar in de CL presteerde blijft natuurlijk een mirakel, deze investeringen zijn nog steeds zeker geen garantie voor overwintering in de CL. En aanwas van toptalenten zal essentieel blijven, het is op langere termijn domweg niet volhouden die gaten te vullen met dure aankopen. En zoals ik aan het begin van het seizoen al constateerde: wellicht was dit ook juist hét moment om dit te doen, aangezien alle basisspelers nog een meerjarig doorlopend contract hadden. Want reken maar dat contractverlengingen van spelers die nog onder het plafond zitten nu toch interessant zullen worden. Nu zijn Overmars en v.d. Sar volgens mij nuchter genoeg om zich nu het hoofd niet op hol te laten jagen en gekke dingen te gaan doen. Dat zal ook het verschil maken tussen daadwerkelijk goed beleid en een dure gok die toevallig goed heeft uitgepakt.

Overigens had bij ook Ajax volgens mij al wel eerder hun salarisplafond doorbroken, maar het is uiteraard wel een verschil of je er dan met een paar ton doorheen gaat (wat je haast nog als inflatiecorrectie zou kunnen afdoen), of met miljoenen tegelijk. Dat maximaal een miljoen per jaar niet eeuwig vol te houden zou zijn had iedereen op z'n vingers kunnen natellen, maar als je een jaar geleden had gezegd dat meerdere spelers ruimschoots het drievoudige daarvan zouden opstrijken dan zou iedereen je voor gek verklaard hebben. In de eerste seizoenshelft zouden de totale salariskosten van Ajax met ruim 14 miljoen(!) gestegen zijn. Nu zullen daar ook fikse one-timers in de vorm van tekengeld in gezeten hebben, maar toch...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie