Voetbal

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:Voorbeeld: bij het behouden van de licentie is er toegezegd de overige clubs te compenseren voor de ten onrechte ontvangen televisiegelden. De eerste betaling is nog niet gedaan, of een aantal mogelijke sponsoren willen al van die afspraak af.
In het voetbal komen simpelweg te veel belangen bij elkaar.
Martin schreef:Edit: Nog een voorbeeld, nog met Munsterman. Er was een financieel probleem met het atletiekstadion van Hengelo. Fc Twente wierp zich op als reddende engel. Heel mooi, totdat bleek dat het vrouwenvoetbal en jeugdteams daar naar toe zouden gaan en de Fanny Blankers Koen wedstrijden daar dan helemaal niet meer gehouden konden worden.
Dit was een initiatief van de gemeente Hengelo, omdat zij het atletiekstadion niet meer wilden beheren. En dan gek opkijken dat een voetbalclub niet veel met atletiek heeft :bonk:
WizardOfOss schreef:Maar heel simpel: als die verdediger in de eerste plaats geen overtreding had gemaakt was er niks aan de hand geweest.
:lol: Bekijk de beelden nog eens goed ;) Robben zet zijn duikactie al in voor het contact met de verdediger gezien het struikelen over eigen benen en lichaamshouding. Of zou Arjen enorme hinder dan wel pijn hebben ondervonden van een touche met de teennagel van de Mexicaan? Hij is natuurlijk van glas, dus het zou kunnen :angel:
WizardOfOss schreef:Fout: PSV heeft geen geld geleend van de gemeente. PSV is de gemeente niks schuldig. Behalve dan de erfpacht, die ze netjes betalen. Verdwijnt PSV, dan schiet de gemeente er geen cent bij in maar hebben ze wel een paar zeer waardevolle stukken grond.
PSV noemt het een lening. Alle (voetbal)media noemen het een lening waardoor de club op korte termijn uit de financiële zorgen is. In elk geval mogen de Eindhovenaren veertig jaar lang 2,4 miljoen euro per jaar overmaken aan de gemeente. Dat wordt een spannende CL-voorronde...
WizardOfOss schreef:Het gaat er om dat Eindhoven wél een oplossing heeft gekozen waarmee ze niet mee de afgrond in gesleurd worden. Zoals in Arnhem wél gebeurd is. En zoals in Enschede nu ook gebeurt.
Oh, bestaan die gemeentes en clubs dan niet meer? :blont: Ik begrijp niet (nou ja, ergens wel, want je redeneert duidelijk als fan) waarom jij en Martin een wedstrijdje houden aangezien je erkent dat ook bij PSV wanbeleid de oorzaak is. De deal in Eindhoven wordt als controversieel beschouwd, tot en met de Europese Commissie. Alles bleek legaal te zijn, maar het blijft natuurlijk vreemd dat een gemeente miljoenen uittrekt om een stuk grond te kopen waar hun clubje op speelt en traint. In die zin had Philips het goed bekeken en bleven zij zelfs alleen sponsor. De oprichter zag blijkbaar geen reden om de lampjes te helpen in barre tijden.
WizardOfOss schreef:Want zeg eens eerlijk: hoe groot acht jij de kans dat de gemeente z'n miljoenen ooit nog terug zal zien?
Waarom stel je mij vaak vragen op basis van onderbuikgevoelens? Jij gaat ervan uit dat het niet gebeurt, die houding hoef je anderen niet op te dringen. Eerlijk gezegd zal het me ook een zorg zijn, het voetbal barst van de oneerlijkheid omtrent geld. Het is de taak van de betrokken partijen om Twente te houden aan de gemaakte afspraken. Misschien kunnen ze het salarisplafond naar beneden terugschroeven zoals men ook bij PSV deed? Oh nee, wacht... :? Ah ja, dat is alleen bij Ajax een dingetje voor de calimero's uit het Zuiden :wave:
WizardOfOss schreef:Jij zal dan wel een groot fan van gemeente Oss zijn, die zelfs een bestemmingsplanwijziging al teveel steun vond.
Enige vorm van duidelijkheid richting de inwoners kan ik best waarderen. In Eindhoven was de coalitie tegen elke vorm van het subsidiëren van topsport. Ik kan me best voorstellen dat Eindhovenaren, niet alleen de niet-voetballiefhebbers, daar een bepaalde mening over hadden. Maar de gemeente zal vast tig bochten hebben genomen om uit te leggen waarom het geen subsidie (letterlijk: ondersteuning) was.
WizardOfOss schreef:Ik ben dan toch benieuwd wat jij liever ziet: het totaal onverantwoorde emotiebeleid van FC Twente, of het zoals je het al vaker hebt genoemd "ambitieloze" zéér verantwoorde beleid van TOP Oss?
Is dat nu nog niet duidelijk? Ik zie het Nederlandse voetbal graag helemaal op de schop gaan. Minder clubs, minder maatschappelijke afhankelijkheid, beter bestuur, meer algehele professionaliteit...
WizardOfOss schreef:Leg me nu eens uit waarom FC Twente komend seizoen niet gewoon met een begroting van, zeg, een nog altijd zeer riante 5 miljoen zou kunnen werken? Dan hadden ze de gemeente en die investeerders helemaal niet nodig gehad.
Aannames en vervolgens probeer je mij wederom een mening op te dringen op basis van jouw negatieve kijk op de zaak-Twente. Ik heb ooit gezegd dat de JL, of KKD zoals het nu heet, een competitie voor semiprofs zou moeten worden, omdat het verschil (financieel/sportief) met de ED te groot is hetgeen de continuïteit niet ten goede komt en waardoor degradanten in paniek raken en logischerwijs zo snel mogelijk weer terug willen om erger te voorkomen. In dit opzicht begrijp ik de acties van Twente wel, zeker gezien de prestaties van NEC. Daarbij zijn investeerders vrij om te doen wat ze willen. Of hebben Ajax, PSV en Feyenoord geen vrienden van de club?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: :lol: Bekijk de beelden nog eens goed ;) Robben zet zijn duikactie al in voor het contact met de verdediger gezien het struikelen over eigen benen en lichaamshouding. Of zou Arjen enorme hinder dan wel pijn hebben ondervonden van een touche met de teennagel van de Mexicaan? Hij is natuurlijk van glas, dus het zou kunnen :angel:
Nou vooruit, ik geef je gelijk hoor. Dan is Robben maar gewoon samen met Neymar het meest onsportieve stuk vreten wat er ooit op de velden gelopen heeft. Ook prima. Rollin' Robben, best een catchy bijnaam eigenlijk.
ViveLaFrance schreef:PSV noemt het een lening. Alle (voetbal)media noemen het een lening waardoor de club op korte termijn uit de financiële zorgen is.
Aha, dus als iedereen het beestje een verkeerde benaming geeft is dat de waarheid :bonk:

Met zoveel onwetendheid is het geen wonder dat het met zowel veel voetbalclubs, gemeentes en media in het algemeen wat moeizaam gaat.
ViveLaFrance schreef:In elk geval mogen de Eindhovenaren veertig jaar lang 2,4 miljoen euro per jaar overmaken aan de gemeente. Dat wordt een spannende CL-voorronde...
Tsja, en andere clubs betalen jaarlijks nog aanzienlijk meer voor de huur van een stadion wat niet van hunzelf is. Al dan niet met CL-voorronde.
ViveLaFrance schreef:Oh, bestaan die gemeentes en clubs dan niet meer? :blont:
Tsja, als dat de enige maatstaf is. Misschien zou TOP dan toch ook eens moeten kijken hoeveel miljoenen ze uit de gemeente kunnen wringen zonder die failliet te laten gaan. Zou Messi wellicht haalbaar zijn?

Je kan er omheen lullen, maar de realiteit is dat het Arnhem uiteindelijk vele tientallen miljoenen heeft gekost, dat het Enschede zeer waarschijnlijk vele miljoenen gaat kosten, en dat de gemeente Eindhoven met deze constructie nul-komma-nul risico loopt.
ViveLaFrance schreef:Alles bleek legaal te zijn, maar het blijft natuurlijk vreemd dat een gemeente miljoenen uittrekt om een stuk grond te kopen waar hun clubje op speelt en traint.
Tsja, weet je wat eigenlijk nog het vreemde is? Dat ze bij die deal de grond hebben afgestaan. Want als ik jou een beetje moet geloven (sorry dat ik je alweer een mening opdring) had jij de deal niks minder controversieel gevonden als ze het bedrag gewoon als gift hadden gekregen. Toch?

En weet je wat eigenlijk nog het meest vreemde is: deze constructie vind iedereen zéér controversieel. Maar als een gemeente een veelvoud van dat bedrag uitgeeft om een stadion te bouwen om aan een club te verhuren dan is alles bon ton.
ViveLaFrance schreef:In die zin had Philips het goed bekeken en bleven zij zelfs alleen sponsor. De oprichter zag blijkbaar geen reden om de lampjes te helpen in barre tijden.
Tsja, daar heb je wel een punt. En of Philips dat jaar nu 1,3 miljard of 1,348 miljard verlies draaide, dat had ook echt niks meer uitgemaakt.
ViveLaFrance schreef:Waarom stel je mij vaak vragen op basis van onderbuikgevoelens?
Jij noemt het onderbuikgevoelens, ik kijk gewoon naar soortgelijke situaties uit het verleden. Die uiteraard geen garanties voor de toekomst bieden, maar toch wel degelijk een duidelijk patroon vertonen. En aangezien FC Twente nu slechts anderhalf jaar na de oorspronkelijke deal al in gebreke blijft en om meer moet bedelen...
ViveLaFrance schreef:Is dat nu nog niet duidelijk? Ik zie het Nederlandse voetbal graag helemaal op de schop gaan. Minder clubs, minder maatschappelijke afhankelijkheid, beter bestuur, meer algehele professionaliteit...
Minder clubs. Nou ja, laten we dan beginnen bij clubs die die aspecten het slechtst op orde hebben....
ViveLaFrance schreef:Aannames en vervolgens probeer je mij wederom een mening op te dringen op basis van jouw negatieve kijk op de zaak-Twente.
Tsja, misschien zou je dan eens een duidelijke mening moeten geven in plaats van vaag om de brei heen te draaien....

Waarom zouden we niet kritisch mogen zijn op een club die ondanks jarenlang wanbeleid nu toch weer geholpen wordt om toch maar niet alteveel te hoeven inkrimpen? Wat zou er op tegen zijn als Twente eindelijk eens een beleid zou gaan voeren gebaseerd op de middelen die ze daadwerkelijk tot hun beschikking hebben? En waarom zou wanbeleid niet afgestraft mogen worden?

En laten we wel zijn: al die wanhoopspogingen om toch maar als een grote club te blijven draaien hebben sportief absoluut niks opgeleverd. Wat me des te meer een reden lijkt om eens écht schoon schip te maken en eens op bescheiden wijze opnieuw te beginnen.
ViveLaFrance schreef:Ik heb ooit gezegd dat de JL, of KKD zoals het nu heet, een competitie voor semiprofs zou moeten worden, omdat het verschil (financieel/sportief) met de ED te groot is hetgeen de continuïteit niet ten goede komt en waardoor degradanten in paniek raken en logischerwijs zo snel mogelijk weer terug willen om erger te voorkomen.
Dus met andere woorden, een competitieformat dat Twente zou dwingen z'n begroting nu bij degradatie zelfs nog veel verder in te krimpen dan het bedrag wat ik noemde? Want semiprofs, dan praten we dus feitelijk over wat de Topklasse had moeten zijn. En dan praten we over begrotingen van ruim onder het miljoen. Een dermate gigantisch gat tussen ED en KKD lijkt me nog altijd juist de doodsteek voor elke degraderende club.
ViveLaFrance schreef:Daarbij zijn investeerders vrij om te doen wat ze willen.
Absoluut. Het is hooguit jammer ook zij hun vriendschap laten afhangen van gemeentesteun.
ViveLaFrance schreef:Of hebben Ajax, PSV en Feyenoord geen vrienden van de club?
Jawel, al vraag ik me soms weleens af hoeveel van die vrienden daadwerkelijk vrienden zijn. PSV had er destijds toch ook zeker een paar hele slechte vrienden tussen zitten....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Nou vooruit, ik geef je gelijk hoor. Dan is Robben maar gewoon samen met Neymar het meest onsportieve stuk vreten wat er ooit op de velden gelopen heeft. Ook prima. Rollin' Robben, best een catchy bijnaam eigenlijk.
Weet je zeker dat je niet op dezelfde toneelschool hebt gezeten als Neymar? ;)
WizardOfOss schreef:Aha, dus als iedereen het beestje een verkeerde benaming geeft is dat de waarheid :bonk:
Ik mag aannemen dat PSV juristen in dienst heeft en de (sport)media zich ook voldoende laten informeren over de kwestie. Maar Sander uit Oss die toevallig voor PSV juicht weet het vast beter...
WizardOfOss schreef:Je kan er omheen lullen, maar de realiteit is dat het Arnhem uiteindelijk vele tientallen miljoenen heeft gekost, dat het Enschede zeer waarschijnlijk vele miljoenen gaat kosten, en dat de gemeente Eindhoven met deze constructie nul-komma-nul risico loopt.
Uiteraard met als doel om op de lange termijn geld te verdienen, maar dat negeer je compleet. Jij en Martin blijven een wedstrijdje met Enschede houden door de constructie van Twente als dubieus en oneerlijk te beschouwen. Gelukkig zijn PSV en De Graafschap, samen met de gerelateerde gemeentes Eindhoven en Doetinchem, een toonbeeld van Financial Fair Play (richting de maatschappij) en heeft men nooit geld nodig ondanks tig leningen. Mijn punt blijft daarom staan, ook de gemeente Eindhoven beloont wanbeleid.
WizardOfOss schreef:Tsja, weet je wat eigenlijk nog het vreemde is? Dat ze bij die deal de grond hebben afgestaan. Want als ik jou een beetje moet geloven (sorry dat ik je alweer een mening opdring) had jij de deal niks minder controversieel gevonden als ze het bedrag gewoon als gift hadden gekregen. Toch?
Een voetbalclub hoort zichzelf te bedruipen. Zeker een 'topclub' als PSV waar men meer mogelijkheden heeft om geld te verdienen. Ik zeg niet dat in geval van nood een club niet geholpen mag worden, maar jij weet net zo goed als ik dat falende voetbalclubs een aparte status genieten ten opzichte van bijvoorbeeld de plaatselijke zwemvereniging of de bakker op de hoek in economisch moeilijke tijden.
WizardOfOss schreef:Tsja, daar heb je wel een punt. En of Philips dat jaar nu 1,3 miljard of 1,348 miljard verlies draaide, dat had ook echt niks meer uitgemaakt.
Tijd voor een naamsverandering, want als de oprichter de club al in de steek laat...
WizardOfOss schreef:Waarom zouden we niet kritisch mogen zijn op een club die ondanks jarenlang wanbeleid nu toch weer geholpen wordt om toch maar niet al teveel te hoeven inkrimpen? Wat zou er op tegen zijn als Twente eindelijk eens een beleid zou gaan voeren gebaseerd op de middelen die ze daadwerkelijk tot hun beschikking hebben? En waarom zou wanbeleid niet afgestraft mogen worden?
Stel je die vragen ook aan Toon Gerbrands? Oh nee, dat gaat om je cluppie en dan gelden andere wetten. Zoals ik je ook niet hoor over de zwijgcultuur binnen PSV over het salarisplafond, terwijl je in dit opzicht wel met de vinger wijst naar Amsterdam. En dan een ander betichten van vaag redeneren :lol:
WizardOfOss schreef:En laten we wel zijn: al die wanhoopspogingen om toch maar als een grote club te blijven draaien hebben sportief absoluut niks opgeleverd. Wat me des te meer een reden lijkt om eens écht schoon schip te maken en eens op bescheiden wijze opnieuw te beginnen.
Weer dat wijzen naar anderen. Alsof men in Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven niet denkt nog steeds de Europese top te kunnen halen. PSV rekende tot voor kort eens in de drie jaar op CL-inkomsten hetgeen in het verleden als in het heden regelmatig niet lukte. Hoezo boven je stand leven?! :angel:
WizardOfOss schreef:Absoluut. Het is hooguit jammer ook zij hun vriendschap laten afhangen van gemeentesteun.
Tja, die mensen zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen en weten hoe het gaat in het voetbal. Ik heb altijd sterk de indruk dat overal genoeg ambitie is alleen niemand wil de verantwoordelijkheid dragen.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Feyenoord won gisteren de Johan Cruijff Schaal met wederom een opvallende rol voor de VAR. Elke vernieuwing in het ouderwetse voetbal juich ik toe, maar als dit leidt tot selectiviteit vraag ik me af of de KNVB daar blij mee is. In mijn beleving werd het doelpunt van PSV onterecht afgekeurd. Een keeper mag meer karakter tonen in plaats van vertrouwen op bescherming van de scheidsrechter in de 5 meter. Matchwinner Bijlow ging als een watje naar de bal. Volgens de FIFA-regels had Gözübüyük gelijk, elke vorm van contact met de bal schijnt de keeper automatisch controle te geven over de bal. Toch wordt naar mijn mening te vaak de aanvallende partij benadeeld door laf keeperswerk.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door nvdw »

ViveLaFrance schreef:In mijn beleving werd het doelpunt van PSV onterecht afgekeurd. [...] Volgens de FIFA-regels had Gözübüyük gelijk
En is het doelpunt dus terecht afgekeurd.

Het scheelt niet veel maar het is goed te zien op de beelden: Bijlow had de bal met twee handen vast. Dat is al meer dan het minimum vereiste.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Nou, vast? :lol: Ik hoop dat de keeperstrainer van Feyenoord ruimte voor verbetering ziet wat betreft loop- en vangtechniek. Als je door een softe spits als Luuk de Jong al wordt verward...

De regels sec toepassen kan iedereen en zoals gezegd hoeft een keeper niet eens een bal in zijn handen te hebben. Toch zou de interpretatie van de scheidsrechter bepalen kunnen zijn, omdat in sport nu eenmaal veel verschillende situaties voorkomen. Het spelregelboek dikker maken komt de sport niet ten goede. Kwestie van smaak denk ik, ik houd nu eenmaal niet van voetbal waarbij keepers (lees: doelverdedigers) als wijven naar de bal gaan (lees: hun doelgebied laf verdedigen) en dan ook nog bescherming genieten.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Ik mag aannemen dat PSV juristen in dienst heeft en de (sport)media zich ook voldoende laten informeren over de kwestie. Maar Sander uit Oss die toevallig voor PSV juicht weet het vast beter...
Heb je dan om te beginnen een linkje waar PSV danwel de gemeente het een lening noemt?

Maar goed, als Chris uit Groningen die toevallig de schijt aan PSV heeft weet dat het een lening betreft betekent dat dus drie dingen: 1) PSV zal het ooit moeten terugbetalen (alhoewel, dat schijnen voetbalclubs nooit te hoeven), wel vreemd dat er niks bekend is over aflossing en rente, 2) PSV is dus als enige topclub in Nederland nog steeds eigenaar van hun stadion én grond daaronder, en 3) ze betalen vreemd genoeg nu dus al jaren erfpacht voor grond waar ze zelf eigenaar van zijn :?
ViveLaFrance schreef:Uiteraard met als doel om op de lange termijn geld te verdienen, maar dat negeer je compleet.
Euh, ja. Meer geld erin pompen om niet nu ineens alles kwijt te zijn. Toch vreemd dat banken zo niet te werk gaan bij wanbetalers.
ViveLaFrance schreef:Jij en Martin blijven een wedstrijdje met Enschede houden door de constructie van Twente als dubieus en oneerlijk te beschouwen. Gelukkig zijn PSV en De Graafschap, samen met de gerelateerde gemeentes Eindhoven en Doetinchem, een toonbeeld van Financial Fair Play (richting de maatschappij) en heeft men nooit geld nodig ondanks tig leningen. Mijn punt blijft daarom staan, ook de gemeente Eindhoven beloont wanbeleid.
En jij beschuldigde mij eerder van woorden in de mond leggen? Tsss....

Het enige wat ik beweer is dat Eindhoven een constructie heeft gekozen waarbij ze geen financieel risico lopen. Maar blijkbaar ben ik gewoon met open ogen in alle leugens van de de media getrapt en zou PSV nu ook op elk moment kunnen vragen om kwijtschelding van hun schuld. Waar ik dan van jou geen kritiek op zou mogen leveren, want dat is gewoon een investering van de gemeente om op lange termijn geld aan te verdienen.
ViveLaFrance schreef:Een voetbalclub hoort zichzelf te bedruipen.
Behalve dan FC Twente en Vitesse, want geld daarin pompen is zuiver en alleen om er iets aan te verdienen :bonk:
WizardOfOss schreef:Tsja, daar heb je wel een punt. En of Philips dat jaar nu 1,3 miljard of 1,348 miljard verlies draaide, dat had ook echt niks meer uitgemaakt.
Tijd voor een naamsverandering, want als de oprichter de club al in de steek laat...
ViveLaFrance schreef:Stel je die vragen ook aan Toon Gerbrands?
Die kwam 3 jaar na de hele verkoop/lening of wat het dan ook mag zijn.
ViveLaFrance schreef:Zoals ik je ook niet hoor over de zwijgcultuur binnen PSV over het salarisplafond, terwijl je in dit opzicht wel met de vinger wijst naar Amsterdam. En dan een ander betichten van vaag redeneren :lol:
Huh? Heb je überhaupt gelezen wat ik daar had geschreven? Ajax moet helemaal zelf weten wat ze hun spelers betalen, geld genoeg. Ik waagde alleen te betwijfelen of enorme verschillen in salarissen geen risico voor de toekomst vormden. Als twee spelers bij Ajax een "Engels" salaris zouden verdienen, waarom zouden andere basisspelers bij contractverlenging dan nog genoegen nemen met een "Nederlands" salaris? Niks ten nadele van Blind en Tadic, volstrekt logisch dat ze binnen Ajax aan de top zitten, maar laten we wel zijn: het zijn geen Ronaldo's.
ViveLaFrance schreef:Weer dat wijzen naar anderen.
Euh, en wie begon daarmee? Hoe komen we ook alweer van het voorbeeldige FC Twente bij dat grote boze PSV?
ViveLaFrance schreef:Alsof men in Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven niet denkt nog steeds de Europese top te kunnen halen. PSV rekende tot voor kort eens in de drie jaar op CL-inkomsten hetgeen in het verleden als in het heden regelmatig niet lukte. Hoezo boven je stand leven?! :angel:
En dat is toch precies wat ze na het hele gebeuren veranderd hebben? PSV is na die ene transactie, wat je daar ook van vind, financieel gezond. Het hele gebeuren is 7 jaar geleden, en bij mijn weten (al moet ik het uiteraard zonder jouw inside information stellen) zijn ze sindsdien ook hun verplichtingen nagekomen. Dit in tegenstelling tot FC Twente die anderhalf jaar na de vorige gemeentesteun nu weer opnieuw aanklopte. Zou het de laatste keer zijn geweest?

En sportief? Tsja, zo gezond als een Nederlandse club momenteel kan zijn, hoe teleurstellend dat ook is.

Maar als ik het goed begrijp is FC Twente momenteel een club waarover niet gesproken mag worden?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door nvdw »

ViveLaFrance schreef:De regels sec toepassen kan iedereen en zoals gezegd hoeft een keeper niet eens een bal in zijn handen te hebben. Toch zou de interpretatie van de scheidsrechter bepalen kunnen zijn, omdat in sport nu eenmaal veel verschillende situaties voorkomen. Het spelregelboek dikker maken komt de sport niet ten goede. Kwestie van smaak denk ik, ik houd nu eenmaal niet van voetbal waarbij keepers (lees: doelverdedigers) als wijven naar de bal gaan (lees: hun doelgebied laf verdedigen) en dan ook nog bescherming genieten.
Wat was dan de niet-laffe manier geweest, als keeper een bal vangen die vrijwel recht van boven komt? Help me even want ik snap er vanzelfsprekend weer geen reet van.

Het regelboek hoeft niet dikker want de regel is simpel, en bestaat bovendien al jaren. Controleert de keeper de bal, dan moet de rest ervan afblijven. Dat is een hele logische regel, want hoe moet een veldspeler op reglementaire wijze een bal afpakken van een keeper die het ding in zijn handen houdt?

Gözübüyük had het goed gezien. Wat valt er te interpreteren? En wilden we niet juist van dat geïnterpreteer af om subjectiviteit of willekeur te voorkomen?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Voetbal

Bericht door Martin »

Eerste punten voor De Graafschap binnen en dat tegen Feyenoord. Om één of andere reden moet de Graafschap vaak een seizoen beginnen tegen een topclub. Als je dan verliest, begin je het seizoen gelijk onderaan. Ook het lang uitblijven van de eerste winst of zelfs maar punt, kan een negatief effect hebben. Dat is alvast niet meer aan de orde. 8-)
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Wel een ontluisterende start voor Feyenoord. Vorige week weliswaar nog de JC-schaal gewonnen, maar van wat ik ervan gehoord heb (zelf niks gezien) was dat van beide kanten een zeer matige partij. Dan de beschamende afstraffing tegen Trencin. En dan dit weekend dus zeer terecht geklopt door De Graafschap. Sowieso drie wedstrijden gespeeld, nul goals. Pijnlijk.

Ajax uiteraard ook weinig indrukwekkend, waarbij me toch ook een paar dingen opvielen. Allereerst dat nu aan de aanvang van het seizoen al een aantal spelers rust gegund moet worden. Uiteraard begrijp ik het belang van plaatsing voor de CL, en in het geval van Huntelaar (niet meer de jongste en blessuregevoelig) kan ik het wel begrijpen, maar voor de rest is dat toch lachwekkend? Dan de twee grote aankopen, Blind en Tadic. Nu heb ik alleen de samenvatting gezien, maar beide namen werden opmerkelijk weinig genoemd. Blind beweerde achteraf ook nog eens dat hij niet de aanjager van de ploeg zou moeten zijn. Van dergelijk grote aankopen zou je toch een dominantere rol verwachten.

Spekkoper is dan uiteraard PSV, dat wél zeer overtuigend begon. Grootste verschil ten opzichte van voorgaande jaren: vanuit de voorsprong gewoon door blijven gaan in plaats van achterover te leunen. Ik kan alleen maar hopen dat dit structureel is. Groot vraagteken blijft uiteraard echter of Lozano te behouden zal zijn, en zo niet, wat daar de gevolgen van zullen zijn.

Vitesse toch wel de positieve verrassing van het weekend, uiteraard zegt één wedstrijd nog weinig, maar het zou mij niet verbazen als ze serieus mee gaan doen in de top. En met Slutsky hebben ze natuurlijk wel een prachtig figuur op de bank zitten.

Emmen uiteraard ook zeer verrassend gewonnen, al blijft ADO uiteraard wel zo'n beetje de meest wispelturige club van ons land. Maar sowieso lijkt het toch niet zomaar een uitgemaakte zaak dat een van de drie promovendi direct weer zal degraderen.


Los van dit alles heb ik overigens alle vertrouwen in wederom een titel voor PSV. ALLE kenners in de VI-seizoensgids voorspellen namelijk een titel voor Ajax, met in de meeste gevallen PSV op de tweede plaats. En zoals de geschiedenis heeft uitgewezen gebeurt meestal precies het omgekeerde van wat ze voorspellen :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie