Voetbal

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Een rechter moet dus duidelijk maken dat de KNVB de regels heeft toegepast :lol:
AZ werd al snel solidair genoemd, maar probeerde toch nog even de koppositie af te dwingen via de UEFA.

Wat betreft die poppen, ach ja, Aziaten doen altijd alsof ze preuts zijn, maar ondertussen... Japan staat ook bekend om hun bizarre, ordinaire tv-shows.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

Het voetbal ligt al lang stil in Nederland, maar de media hebben weer eens wat anders te bespreken dan de VI-rel. Arjen Robben maakt namelijk een comeback bij FC Groningen, de club die hem liet debuteren. Martin Drent was geëmotioneerd tijdens de persconferentie vanmiddag. Oud-directeur Hans Nijland noemt het een megastunt van dé FC en vergelijkt het zelfs met de terugkeer van Cruijff bij Ajax.

Ik vind het erg leuk voor de club en hoop voor Arjen dat hij in staat is om wedstrijden te kunnen spelen. De romantiek van de Eredivisie is tegelijkertijd ook diens armoede, want laten we eerlijk zijn, mocht hij gaan spelen dan had daar natuurlijk een jongere speler moeten staan. Te vaak nog vertrouwen Nederlandse clubs op de oudjes. Hoe goed ze ook zijn, voor de continuïteit binnen de club is het niet altijd handig.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Het hangt ook wel een beetje af van het type speler, en diens rol binnen het geheel. Kijk naar Feyenoord: ik denk dat je gerust kan stellen dat Kuyt een sleutelrol vervulde bij hun kampioenschap, iemand die de gehele ploeg naar een hoger plan trok. Idem in een verder verleden Rijkaard bij Ajax. Spelers waaraan de jonkies zich konden optrekken. Bij een van Persie had ik dat gevoel veel minder, en Huntelaar zit er bij Ajax puur bij omdat hij nog steeds doelpunten maakt. En het heeft mij nooit verbaasd dat er nooit serieus sprake van is geweest van een terugkeer van van der Vaart.

Qua persoonlijkheid denk ik dat Robben ook zeker zo'n positieve rol kan spelen, wat meer de vraag zal zijn is hoe het met zijn fysieke gesteldheid zit. Want die rol als voorbeeld voor de jeugd is snel uitgespeeld als hij het op het veld niet volledig kan waarmaken. Maar als hij dat nog steeds kan, dan wordt het vast weer genieten....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 28 jun 2020, 21:19 Het hangt ook wel een beetje af van het type speler, en diens rol binnen het geheel. Kijk naar Feyenoord: ik denk dat je gerust kan stellen dat Kuyt een sleutelrol vervulde bij hun kampioenschap, iemand die de gehele ploeg naar een hoger plan trok.
Door gedurende het seizoen steeds vaker op de bank te zitten? Kuyt was zo goed voor het team dat hij in zijn boekje even zijn teleurstelling uitte en afrekende met trainer Van Bronckhorst. Feyenoord heeft zelfs officieel afstand genomen van de uitlatingen van Kuyt. Wat een teamspeler! :clap: Altijd al argwaan gekoesterd ten aanzien van dit soort type spelers. In kantoortermen: een glijer.
WizardOfOss schreef: 28 jun 2020, 21:19Qua persoonlijkheid denk ik dat Robben ook zeker zo'n positieve rol kan spelen, wat meer de vraag zal zijn is hoe het met zijn fysieke gesteldheid zit. Want die rol als voorbeeld voor de jeugd is snel uitgespeeld als hij het op het veld niet volledig kan waarmaken. Maar als hij dat nog steeds kan, dan wordt het vast weer genieten....
Natuurlijk zal Groningen hopen dat Robben iets toe kan voegen op sportief vlak, maar zijn terugkeer wordt vooral gedreven door commercie. Dan doel ik niet op de extra shirtjes die nu voor de hoofdprijs worden verkocht en de seizoenkaarten die makkelijker over de toonbank gaan. Qua sponsoring benut FC Groningen nog lang niet alle mogelijkheden als grootste club van het Noorden om op lange termijn een stabiele subtopclub te zijn. Het gat ten opzichte van AZ en FC Utrecht is te groot als ik insiders mag geloven.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, je gaat het Robben toch hopelijk ook niet kwalijk nemen als hij niet 34 wedstrijden 90 minuten gaat spelen?

Dat verhaal van dat boek was mij ontgaan, maar hé, hij heeft het tenminste tot een paar jaar later bewaard en niet destijds de boel (en daarmee het kampioenschap) verstierd. En ergens moet ik zeggen dat mijn respect voor hem dan alleen maar is gestegen: hij kon niet voetballen en blijkt dus ook nog eens een klootzak, en dan toch zo'n carrière? Knap! ;)

Wat betreft dat commerciële aspect: ik vrees dan toch dat dat iets voor de korte termijn is. Probleem bij al die clubs buiten de traditionele top-3 is dat het teveel afhangt van tijdelijk succes en het geld wat daarbij binnen stroomt, en wat net zo snel weer over is. Zogauw Robben weer de deur uitloopt is de aandacht verdwenen, en als de prestaties dan niet bijzonder zijn zijn de sponsoren ook zo weer verdwenen. Groningen hoort wat dat betreft gewoon bij de hele grote groep die in een goed jaar in de subtop mee kan doen en misschien soms zelfs iets meer dan dat, maar ook net zo makkelijk weer in de middenmoot of zelfs daaronder terecht kan komen.

En even heel lomp gezegd: net als bij de meeste van die andere clubs geeft buiten de eigen stad niemand iets om de club, dus hoe interessant is het dan voor grotere sponsoren? Wat dat betreft heeft Heerenveen dan ooit een klein wonder verricht door uit te groeien tot "everbody's second favorite club", waardoor ze tot ver boven hun stand konden uitklimmen. Uiteraard is dat effect inmiddels ook al weer weggezakt, maar toch vraag ik me zeer af of Groningen in de perceptie van de neutrale kijker wel de "grotere" club en daarmee commercieel interessantere club voor sponsoren is. Veelzeggend is dan denk ik toch ook dat Groningen ondanks bijna 7 keer zoveel inwoners structureel (iets) minder bezoekers trekt dan Heerenveen.

Robben zal ze nu zeker een zetje geven, maar of daar over 5 jaar nog iets van te merken valt? Ik waag het te betwijfelen....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 18 jul 2020, 00:37Tsja, je gaat het Robben toch hopelijk ook niet kwalijk nemen als hij niet 34 wedstrijden 90 minuten gaat spelen?
Waarom zou ik? Ik had het volgens mij over de commerciële intenties rond Robbens terugkeer.
WizardOfOss schreef: 18 jul 2020, 00:37Dat verhaal van dat boek was mij ontgaan, maar hé, hij heeft het tenminste tot een paar jaar later bewaard en niet destijds de boel (en daarmee het kampioenschap) verstierd.
Want dat was gebeurd als hij eerder oprecht was geweest? Denk je niet dat er ondertussen in de kleedkamer van alles is voorgevallen?
WizardOfOss schreef: 18 jul 2020, 00:37En ergens moet ik zeggen dat mijn respect voor hem dan alleen maar is gestegen: hij kon niet voetballen en blijkt dus ook nog eens een klootzak, en dan toch zo'n carrière? Knap! ;)
Kuyt mag inderdaad een hoop voetballers en trainers dankbaar zijn. Hij speelde liever de hypocriete allemansvriend, profiterend van zijn omgeving die na succes zich rancuneus opstelt. Chic hoor! Nee, dit soort spelers verdient mijn applaus zeker niet.
WizardOfOss schreef: 18 jul 2020, 00:37Wat betreft dat commerciële aspect: ik vrees dan toch dat dat iets voor de korte termijn is. Probleem bij al die clubs buiten de traditionele top-3 is dat het teveel afhangt van tijdelijk succes en het geld wat daarbij binnen stroomt, en wat net zo snel weer over is. Zogauw Robben weer de deur uitloopt is de aandacht verdwenen
Dat is dan ook niet de bedoeling. Zoals ik het begrijp is Robben van plan om zich langdurig in te zetten voor FC Groningen en hoopt de club zodoende sponsors voor de lange termijn aan de club te verbinden. Hij heeft net een gloednieuwe villa laten bouwen buiten het centrum.
WizardOfOss schreef: 18 jul 2020, 00:37En even heel lomp gezegd: net als bij de meeste van die andere clubs geeft buiten de eigen stad niemand iets om de club
Onzin. Op wedstrijddagen staan er files op de A7 en A28 richting Groningen. Ik denk trouwens dat jouw opmerking eerder zou slaan op PSV, omdat er simpelweg meerdere Brabantse profclubs zijn. De gemeente Groningen is inmiddels net zo groot als de gemeente Eindhoven. Vandaar ook dat Robben de voorkeur gaf aan een echte club :clown:
WizardOfOss schreef: 18 jul 2020, 00:37dus hoe interessant is het dan voor grotere sponsoren?
Volgens insiders is FC Groningen in potentie de vierde, vijfde club van Nederland qua begroting, maar benutten ze nog lang niet alle mogelijkheden als grootste club van het Noorden.
WizardOfOss schreef: 18 jul 2020, 00:37Wat dat betreft heeft Heerenveen dan ooit een klein wonder verricht door uit te groeien tot "everbody's second favorite club", waardoor ze tot ver boven hun stand konden uitklimmen. Uiteraard is dat effect inmiddels ook al weer weggezakt,
Laat het Cambuur niet horen ;) In Heerenveen e.o. is men maar wat blij met de beslissing van de KNVB :shiny:
WizardOfOss schreef: 18 jul 2020, 00:37maar toch vraag ik me zeer af of Groningen in de perceptie van de neutrale kijker wel de "grotere" club en daarmee commercieel interessantere club voor sponsoren is. Veelzeggend is dan denk ik toch ook dat Groningen ondanks bijna 7 keer zoveel inwoners structureel (iets) minder bezoekers trekt dan Heerenveen.
Misschien omdat ook Heerenveen supporters heeft die elders wonen?

Jaren na de opening van de Euroborg, die eigenlijk op een andere plek (Suikerunie-terrein) had moeten komen, waren er plannen om het stadion uit te breiden tot 40.000 man. Hans Nijland sprak toen al over wachtlijsten voor supporters en sponsors. Dit bleef uit, omdat de gemeente niet wenste mee te werken. Om niet afhankelijk te zijn van de gemeente wil men nu de potentie waarmaken door Robben als lok- en bindmiddel te gebruiken. Lange termijn dus.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 24 jul 2020, 00:03Want dat was gebeurd als hij eerder oprecht was geweest? Denk je niet dat er ondertussen in de kleedkamer van alles is voorgevallen?
Geen idee, ik ben er niet bij geweest. Ik vind het alleen opmerkelijk dat er dan zo lang naar buiten toe door IEDEREEN de goede vrede zou zijn bewaard. En niet alleen in dat kampioensjaar bij Feyenoord, maar gedurende z'n gehele loopbaan.
ViveLaFrance schreef: 24 jul 2020, 00:03Kuyt mag inderdaad een hoop voetballers en trainers dankbaar zijn. Hij speelde liever de hypocriete allemansvriend, profiterend van zijn omgeving die na succes zich rancuneus opstelt. Chic hoor! Nee, dit soort spelers verdient mijn applaus zeker niet.
Maar dan blijf ik me toch afvragen: waarom hebben al die voetballers en trainers dan jarenlang zo'n talentloze klootzak een kans geboden en publiekelijk gecomplimenteerd?

Vooropgesteld: ik heb uiteraard geen idee wat er zich achter de schermen allemaal exact heeft afgespeeld, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat jij van een incident iets veel groters maakt. Per slot van rekening werkt hij gewoon nog bij Feyenoord, en wordt hij zelfs genoemd als hoofdtrainer na Advocaat.

Maar goed, het ging niet over Kuyt, het ging om hopelijk meer voorbeeldige schoonzoon Robben....
ViveLaFrance schreef: 24 jul 2020, 00:03Dat is dan ook niet de bedoeling. Zoals ik het begrijp is Robben van plan om zich langdurig in te zetten voor FC Groningen en hoopt de club zodoende sponsors voor de lange termijn aan de club te verbinden. Hij heeft net een gloednieuwe villa laten bouwen buiten het centrum.
Wellicht had ik beter kunnen zeggen wanneer hij definitief z'n kicksen aan de wilgen hangt. Want laten we wel zijn: puur op basis van zijn naam zal het Robben-effect niet eeuwig duren. Op het veld zal hij geheid (en terecht!) een massa aandacht gaan genereren, maar daarna? Uiteraard zou hij dan wel een bestuurlijke functie kunnen gaan vervullen, maar om dan toch even een parallel te trekken: v.d. Sar en Overmars teren bij Ajax ook al lang niet meer op hun naam maar toch zeker ook op bewezen bestuurlijke vaardigheden.
ViveLaFrance schreef: 24 jul 2020, 00:03Ik denk trouwens dat jouw opmerking eerder zou slaan op PSV, omdat er simpelweg meerdere Brabantse profclubs zijn.
Ik ken meer Ossenaren met een seizoenskaart van PSV dan van TOP Oss :clown:
(ik ken echter geen enkele Ossenaar met een seizoenkaart van FC Groningen)

Even realistisch: je hebt gewoon gradaties in clubs. Een club als Barcelona trekt wereldwijd fans, en moet zelfs strikte maatregelen nemen om te voorkomen dat seizoenskaarten in handen van buitenlandse gelegenheidsbezoekers komen. Ajax, Feyenoord en PSV zijn de enige clubs in Nederland die op grote schaal landelijk supporters trekken, met uiteraard altijd nog wel een zwaartepunt op de eigen stad/regio. Dan heb je tweede garnituur als bijvoorbeeld AZ, Utrecht, Vitesse en ook Groningen die veel meer regionaal opereren. En dan heb je nog een hele hoop klein grut waarbij het bij de gemeentegrens gewoon ophoudt. En vooruit, tenslotte heb je nog TOP Oss waar zelfs in de eigen stad niemand om geeft....

Ik heb overigens vorig jaar wel een collega uit Groningen (van oorsprong een Amsterdammer overigens) gehad.....met een seizoenskaart voor PSV! De verrader :devil:
ViveLaFrance schreef: 24 jul 2020, 00:03Vandaar ook dat Robben de voorkeur gaf aan een echte club :clown:
Nah, PSV heeft net die andere man van glas afgezwaaid, ze hadden daar nu gewoon even geen trek meer in :clown:
ViveLaFrance schreef: 24 jul 2020, 00:03Volgens insiders is FC Groningen in potentie de vierde, vijfde club van Nederland qua begroting, maar benutten ze nog lang niet alle mogelijkheden als grootste club van het Noorden.
Wie zijn die insiders en wat is hun belang? Want er is een hele reeks aan clubs waar insiders zoiets roepen. In de plusminus dertig jaar dat ik voetbal volg hebben we toch een aardige reeks van clubs gehad die zich de "vierde" (sportief regelmatig nog wel meer dan dat) na de grote drie konden noemen, maar geen enkele houdt echt stand. De val is bij sommigen alleen wat dramatischer dan bij andere.
ViveLaFrance schreef: 24 jul 2020, 00:03Misschien omdat ook Heerenveen supporters heeft die elders wonen?
Uiteraard, maar mag ik het toch opmerkelijk vinden dat een club uit een vele malen grotere stad structureel minder bezoekers trekt? En gezien de files die je noemde komen de meesten daarvan dan blijkbaar ook juist van buiten de stad. Dan begin ik me haast af te vragen: geeft *in* Groningen überhaupt eigenlijk wel iemand om de club? Of is FC Groningen stiekem een beetje het TOP Oss van het Noorden? :devil:

Maar je noemt herhaaldelijk FC Groningen "de grootste club van het noorden", wat ik me dan afvraag is op grond waarvan. Niet qua aantal supporters, want dat win Heerenveen dus. Wel heel nipt qua omzet. Niet qua sportieve prestaties, beiden hebben 1 beker, in de competitie zijn beiden typische middenmoters met ups en downs, en Heerenveen kan dan ook nog bogen op hun Sjampionnenkliek-avontuur ooit. Het enige goede argument wat ik dan kan verzinnen is dat Heerenveen domweg te zuidelijk ligt om de grotere club uit het noorden te kunnen zijn...
ViveLaFrance schreef: 24 jul 2020, 00:03Jaren na de opening van de Euroborg, die eigenlijk op een andere plek (Suikerunie-terrein) had moeten komen, waren er plannen om het stadion uit te breiden tot 40.000 man. Hans Nijland sprak toen al over wachtlijsten voor supporters en sponsors. Dit bleef uit, omdat de gemeente niet wenste mee te werken. Om niet afhankelijk te zijn van de gemeente wil men nu de potentie waarmaken door Robben als lok- en bindmiddel te gebruiken. Lange termijn dus.
Ambitieus plan voor een club die nooit meer dan 22k bezoekers bij een wedstrijd heeft gehad. Zou er destijds werkelijk een wachtlijst van 18k supporters geweest zijn? Dat is dan ook wel akelig snel weer verdampt nu het enige sportieve succes uit de clubhistorie weer een paar jaar achter ons ligt, wat maar weer aangeeft dat het allemaal slechts de waan van de dag is.

Begrijp me niet verkeerd: voor nu denk ik dat Robben de club zeker wel een aardige boost zal gaan geven, maar ik geloof niet in wonderen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 24 jul 2020, 18:00Maar dan blijf ik me toch afvragen: waarom hebben al die voetballers en trainers dan jarenlang zo'n talentloze klootzak een kans geboden en publiekelijk gecomplimenteerd?
Viel best mee. Ja, de Van Gaals van deze wereld lopen met Kuyt weg. Hielenlikkers worden door sommigen op prijs gesteld voor eigen belang. Een aanvaller (die zich laat) misbruiken als verdediger tijdens een belangrijk toernooi. Welk signaal zouden hij en Van Gaal daar toch mee hebben afgegeven richting de bestaande verdedigers? Succes camoufleert een hoop. Idem voor de Cillessen/Krul-wissel.

Van Marwijk bereikte een beter resultaat bij eenzelfde toernooi zonder dergelijk tactisch ingrijpen.

Zoals ik zei, ik vergelijk het met de 'glijers' in het bedrijfsleven. Zij schuwen het niet om voor frictie te zorgen tussen collega's en werkgevers. Ongedierte op de werkvloer.

In Nederland heerst ook nog steeds het idee dat Kuyt voor het kampioenschap zorgde, terwijl hij gedurende het seizoen steeds vaker op de bank zat. Zo werkt het nu eenmaal in Nederland sportland. De minderen die het van inzet moeten hebben worden verheerlijkt en de bepalende, kundige toppers mogen hun kop niet boven het maaiveld uitsteken.
WizardOfOss schreef: 24 jul 2020, 18:00Vooropgesteld: ik heb uiteraard geen idee wat er zich achter de schermen allemaal exact heeft afgespeeld, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat jij van een incident iets veel groters maakt. Per slot van rekening werkt hij gewoon nog bij Feyenoord, en wordt hij zelfs genoemd als hoofdtrainer na Advocaat.
Het één sluit het ander niet uit. Sowieso weer een belachelijk idee om een onervaren trainer één van de grootste clubs in Nederland te laten trainen. Dit staat los van Kuyt. Ik vind emotiebeleid in het voetbal nu eenmaal zeer amateuristisch.

Ik heb voldoende boeken en artikelen gelezen over de situatie bij Feyenoord in hun kampioensjaar. Het imago van Kuyt strookt niet met de werkelijkheid. Niks ten nadele van zijn carrière.
WizardOfOss schreef: 24 jul 2020, 18:00Uiteraard zou hij dan wel een bestuurlijke functie kunnen gaan vervullen, maar om dan toch even een parallel te trekken: v.d. Sar en Overmars teren bij Ajax ook al lang niet meer op hun naam maar toch zeker ook op bewezen bestuurlijke vaardigheden.
Wie zegt dat Robben die ambitie niet heeft? Volgens FC Groningen zijn ze een jaar bezig geweest met deze stap. In die periode is vast meer besproken dan weer mee gaan trainen en hopelijk een paar wedstrijdjes meepakken.
WizardOfOss schreef: 24 jul 2020, 18:00Ik ken meer Ossenaren met een seizoenskaart van PSV dan van TOP Oss :clown:
Kun je ze ook moeilijk kwalijk nemen. Zo ken ik Friezen en Drenten die voor Groningen zijn. Dus niet alleen stadjers ;) Sterker nog, ik durf de stelling wel aan dat de meerderheid van supporters in de Euroborg niet in de stad woont.
WizardOfOss schreef: 24 jul 2020, 18:00(ik ken echter geen enkele Ossenaar met een seizoenkaart van FC Groningen)
Logisch, dan zouden ze naar voetbal kijken hetgeen ze niet zijn gewend :clown:
WizardOfOss schreef: 24 jul 2020, 18:00Wie zijn die insiders en wat is hun belang?
Jij zou ook eens iets aannemen als ik iets zeg ;)

Exacte details kan en wil ik niet noemen, maar het gaat om mensen die in direct contact staan met het bestuur.
WizardOfOss schreef: 24 jul 2020, 18:00Want er is een hele reeks aan clubs waar insiders zoiets roepen. In de plusminus dertig jaar dat ik voetbal volg hebben we toch een aardige reeks van clubs gehad die zich de "vierde" (sportief regelmatig nog wel meer dan dat) na de grote drie konden noemen, maar geen enkele houdt echt stand. De val is bij sommigen alleen wat dramatischer dan bij andere.
Ik spreek dan ook over het potentieel van FC Groningen. Met afstand de grootste stad van het Noorden, de op vijf na grootste gemeente van Nederland omringd door meer dan voldoende grote bedrijven, geen concurrentie in de provincie. Qua begroting valt er nog meer te winnen dan te verliezen.
WizardOfOss schreef: 24 jul 2020, 18:00Uiteraard, maar mag ik het toch opmerkelijk vinden dat een club uit een vele malen grotere stad structureel minder bezoekers trekt?
Als het om successupporters gaat zeker, maar het is te makkelijk om alleen een inwoneraantal te linken aan bezoekersaantallen. Groningen biedt als sportstad veel meer dan Heerenveen. Basketbal, roeien, volleybal, handbal, american football, hockey, het kan allemaal en met regelmaat op het hoogste nationale dan wel Europese niveau. Zelfs het rugbyteam mag komend seizoen naar de Ereklasse, nadat een Delftse studentenclub zich terugtrok.

Wat biedt Heerenveen? Een nette voetbalclub en een door de gemeente, provincie Friesland en NOC*NSF gesubsidieerde schaatshal die op papier al jaren failliet is.
WizardOfOss schreef: 24 jul 2020, 18:00En gezien de files die je noemde komen de meesten daarvan dan blijkbaar ook juist van buiten de stad. Dan begin ik me haast af te vragen: geeft *in* Groningen überhaupt eigenlijk wel iemand om de club? Of is FC Groningen stiekem een beetje het TOP Oss van het Noorden? :devil:
Vanuit de stad Groningen loopt de A7 nog een stuk door richting Friesland en nog langer de andere kant op naar Duitsland. De A28 richting de stad staat dagelijks vol, nu zeker door de werkzaamheden. Daarnaast is het 2020. Niet iedereen kan in de geboortestad blijven wonen.
WizardOfOss schreef: 24 jul 2020, 18:00Maar je noemt herhaaldelijk FC Groningen "de grootste club van het noorden", wat ik me dan afvraag is op grond waarvan.
Volgens mij wordt er in het voetbal altijd gekeken naar de begroting met betrekking tot de mogelijkheden en grootte van de club in Nederland. Daarom wordt Ajax ook gezien als de grootste club. De laatste jaren heeft FC Groningen SC Heerenveen ingehaald.
WizardOfOss schreef: 24 jul 2020, 18:00Ambitieus plan voor een club die nooit meer dan 22k bezoekers bij een wedstrijd heeft gehad.
Men is natuurlijk slim en wil die 40k van toen niet waarmaken. Het gaat zoals gezegd om het potentieel om structureel mee te doen als subtopper en zodoende makkelijker afstand te nemen van clubs als Heerenveen en dichterbij AZ, Vitesse en Utrecht te komen.

Voor een provincieclub doet FC Groningen het al jaren ondermaats.
WizardOfOss schreef: 24 jul 2020, 18:00Zou er destijds werkelijk een wachtlijst van 18k supporters geweest zijn?
Men had heel veel skyboxen extra kunnen verkopen.
WizardOfOss schreef: 24 jul 2020, 18:00Dat is dan ook wel akelig snel weer verdampt nu het enige sportieve succes uit de clubhistorie weer een paar jaar achter ons ligt, wat maar weer aangeeft dat het allemaal slechts de waan van de dag is.
Wie zegt dat het is verdampt? Men kan de mogelijkheid nu niet bieden, omdat toentertijd de gemeente niet wilde meewerken.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Voetbal

Bericht door WizardOfOss »

Laten we maar ophouden over Kuyt, de afkeer zit duidelijk te diep voor enige genuanceerde discussie.
ViveLaFrance schreef: 27 jul 2020, 00:05Wie zegt dat Robben die ambitie niet heeft? Volgens FC Groningen zijn ze een jaar bezig geweest met deze stap. In die periode is vast meer besproken dan weer mee gaan trainen en hopelijk een paar wedstrijdjes meepakken.
Ik geloof ook best dat hij de ambitie heeft, maar dan moet hij het ook nog maar kunnen. Je had het hierboven nog over de gevaren van emotiebeleid, maar ondertussen zou Robben de club maar even groot gaan maken....

Je zal mij niet horen zeggen dat het niet zou kunnen gebeuren, maar hij zal het toch eerst nog maar eens moeten laten zien.
ViveLaFrance schreef: 27 jul 2020, 00:05Sterker nog, ik durf de stelling wel aan dat de meerderheid van supporters in de Euroborg niet in de stad woont.
Voor een club uit zo'n grote stad is dat gezien het aantal toeschouwers dan toch eigenlijk best triest?
ViveLaFrance schreef: 27 jul 2020, 00:05Logisch, dan zouden ze naar voetbal kijken hetgeen ze niet zijn gewend :clown:
Ik schat eerder dat niemand hier beseft dat dat ook nog bij Nederland hoort. Veel te ver weg en ze praten er ook zo raar :clown:
ViveLaFrance schreef: 27 jul 2020, 00:05Jij zou ook eens iets aannemen als ik iets zeg ;)

Exacte details kan en wil ik niet noemen, maar het gaat om mensen die in direct contact staan met het bestuur.
Tsja, geloofwaardigheid hangt uiteraard toch in grote mate van de persoon in kwestie en diens historie af. Maar dat jij elke mening die in jouw straatje past voor waarheid aanneemt hebben we uiteraard al wel vaker gezien.
ViveLaFrance schreef: 27 jul 2020, 00:05 Ik spreek dan ook over het potentieel van FC Groningen. Met afstand de grootste stad van het Noorden, de op vijf na grootste gemeente van Nederland omringd door meer dan voldoende grote bedrijven, geen concurrentie in de provincie. Qua begroting valt er nog meer te winnen dan te verliezen.
Zeker, maar dan moet je die sponsoren ook iets te beiden hebben op gebied van prestaties en publiek. FC Den Haag zou in potentie ook makkelijk véél groter moeten kunnen zijn, maar zie hoe het daar gaat. En ja, meer clubs op relatief korte afstand, maar zal een Hagenees überhaupt het bestaan van Rotterdam erkennen?
ViveLaFrance schreef: 27 jul 2020, 00:05Als het om successupporters gaat zeker, maar het is te makkelijk om alleen een inwoneraantal te linken aan bezoekersaantallen. Groningen biedt als sportstad veel meer dan Heerenveen. Basketbal, roeien, volleybal, handbal, american football, hockey, het kan allemaal en met regelmaat op het hoogste nationale dan wel Europese niveau. Zelfs het rugbyteam mag komend seizoen naar de Ereklasse, nadat een Delftse studentenclub zich terugtrok.
Successupporters bij Heerenveen? Hebben ze er daar dan meer van dan in Groningen?

Maar als ik het dus goed begrijp wordt het potentieel van FC Groningen dus vooral ingeperkt door de sterke concurrentie van andere (interessantere?) sportclubs?
ViveLaFrance schreef: 27 jul 2020, 00:05Vanuit de stad Groningen loopt de A7 nog een stuk door richting Friesland en nog langer de andere kant op naar Duitsland. De A28 richting de stad staat dagelijks vol, nu zeker door de werkzaamheden. Daarnaast is het 2020. Niet iedereen kan in de geboortestad blijven wonen.
O wacht, ze staan dus helemaal niet vast door alle supporters die naar het stadion wilen. Ik dacht ten onrechte dat je dat bedoelde ermee bedoelde. Maar het was gewoon even een ongerealteerde opmerking over hoe Groningen net als de rest van ons land buiten de randstad qua wegenbouw "vergeten" wordt door de landelijke politiek.
ViveLaFrance schreef: 27 jul 2020, 00:05Volgens mij wordt er in het voetbal altijd gekeken naar de begroting met betrekking tot de mogelijkheden en grootte van de club in Nederland. Daarom wordt Ajax ook gezien als de grootste club. De laatste jaren heeft FC Groningen SC Heerenveen ingehaald.
Zou 1 miljoen schelen. Groter, maar slechts minimaal. Misschien wordt het door het Robben-effect nu iets meer. Maar voor mij als buitenstaander is dat gewoon "the same ballpark".
ViveLaFrance schreef: 27 jul 2020, 00:05Men is natuurlijk slim en wil die 40k van toen niet waarmaken. Het gaat zoals gezegd om het potentieel om structureel mee te doen als subtopper en zodoende makkelijker afstand te nemen van clubs als Heerenveen en dichterbij AZ, Vitesse en Utrecht te komen.

Voor een provincieclub doet FC Groningen het al jaren ondermaats.
Kijk, daar klinkt eindelijk enige mate van realisme in door. Groningen zou zeker beter moeten kunnen en ook die ambitie moeten hebben, maar makkelijk gaat het niet zijn. Daar is veel meer voor nodig dan alleen Robben.
ViveLaFrance schreef: 27 jul 2020, 00:05Wie zegt dat het is verdampt? Men kan de mogelijkheid nu niet bieden, omdat toentertijd de gemeente niet wilde meewerken.
Euh, zit het stadion nu vol? Nee. Sommige wedstrijden vast wel, maar gemiddeld ruimschoots niet. Maar goed, het Robben-effect zal hierin vast wel direct zichtbaar zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Voetbal

Bericht door ViveLaFrance »

0-13! :D Ergens jammer dat Ajax niet zeven goals extra kon maken :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie