24 uur van Le Mans

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: 24 uur van Le Mans

Bericht door WizardOfOss »

Was bijna vergeten dat vandaag de race was, maar werd er zojuist aan herinnerd door een triest bericht:
Nu.nl schreef:Autocoureur Simonsen komt om in Le Mans
De Deense coureur Allan Simonsen is zaterdag overleden na een crash tijdens de 24 uur van Le Mans. Dat hebben de organisatoren van de race bekendgemaakt.

Simonsen crashte na ongeveer tien minuten met zijn Aston Martin. Hij werd naar het ziekenhuis vervoerd waar hij korte tijd later aan zijn verwondingen overleed.

De 34-jarige Simonsen deed voor de zevende keer mee aan de 24 uursrace. Hij is het eerste sterfgeval op Le Mans sinds 1997.

Toen kwam Sébastien Enjolras tijdens een kwalificatie om het leven. De laatste coureur die tijdens de race de dood vond was de Oostenrijker Jo Gartner in 1986.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: 24 uur van Le Mans

Bericht door Leeuw »

Damn, RIP
Van sommige chrashes snap je niet dat de coureur uitstapt, en in dit geval snap je niet dat dit fataal was....
:lolno:
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: 24 uur van Le Mans

Bericht door Martin »

Ja, waardeloos weer. Ik was er eigenlijk niet eens zo op bedacht dat het mis was, toen ik de crash zag. Achteraf wel duidelijk natuurlijk, als je de coureur niet ziet uitstappen.
Bij een zijdelingse impact mis je toch de kreukelzone.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: 24 uur van Le Mans

Bericht door ViveLaFrance »

Gestorven in het harnas zeggen we dan maar :(

Vannacht toen ik thuiskwam nog een deel gezien, Le Mans biedt veel meer spektakel dan F1. Na iets van 12, 13 uur racen was het verschil tussen de eerste twee auto's 'slechts' 1 ronde. Ik vind het door elkaar rijden van verschillende klassen ook wel grappig :D
Audi doet het weer, knap hoor :clap: Mooi ingetogen gevierd door Kristensen, landgenoot van Simonsen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: 24 uur van Le Mans

Bericht door WizardOfOss »

Voor wie het wellicht vergeten was: ze zijn inmiddels alweer dik 2 uur onderweg....
(en RTL7 is erbij)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: 24 uur van Le Mans

Bericht door Martin »

Elk jaar weer mooi om te volgen en dit jaar doet er ook een kruidenier mee.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: 24 uur van Le Mans

Bericht door nvdw »

Zit nu ook even te kijken voor het slapen gaan. Prachtige beelden weer in het donker. Mooi geluid ook in die 911 RSR :o
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: 24 uur van Le Mans

Bericht door WizardOfOss »

Het zou bij Toyota ook eens een keertje meezitten....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: 24 uur van Le Mans

Bericht door HondArd »

Ik kreeg net een deja vu moment. Toen ik er 3 jaar geleden bij was ging ik een tukkie doen toen Toyota #7 op voorsprong lag. Ik kwam weer het cirquit op rond een uur of 7 om meteen geconfronteerd te worden met een dichte pitbox voor mijn neus. Dit jaar lag #7 goed vooraan waarop ik besloot om naar bed te gaan. Zet net de TV aan en ze liggen er weer uit, inclusief de #9 die achter de #1 Porsche op het vinkentouw zat. En de #8? Die ligt (net als 3 jaar geleden) te ver achter om nog een redelijke kans te maken, tenzij de (nu) 14 auto's nog gaan uitvallen. :nopompom:
Maar wel goed nieuws: Ho Ping Tung ligt 2e overall (1ste in de LMP2) en #29 rijdt nog op een nette plaats rond, ze hebben de snelste LM GTE auto's nog achter zich. :oranje:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: 24 uur van Le Mans

Bericht door WizardOfOss »

En toen lag ineens ook de leidende Porsche eruit....
(en gaat de auto van Ho-Pin Tung straks aan de leiding....)

Wel uit de categorie dom commentaar: de toekomst van hybride-technologie. Niet alleen op het circuit, maar ook voor straatauto's. Want hé, als de slimme mannen van de raceteams het al niet voor elkaar krijgen, wat zegt dat over normale auto's? En ik maar denken dan enkele fabrikanten nu toch al een kleine twee decennia uitermate betrouwbare hybride's maken....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie