Olympische Spelen

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Slotmeters, toch wel een nuanceverschilletje. En is het werkelijk zo vreemd dat twee goede maatjes eerst samen hun medailles vieren in plaats van de nummer vier te troosten? Misschien deden ze dat daarna ook wel, maar hadden de camera's toen al de interesse verloren. En wellicht had winnaar Kipchoge dan even klaar moeten staan voor zijn landgenoot, want hij moet haast wel de meest verachtelijke winnaar uit de Olympische historie zijn toch?

Maar mag ik het raar vinden dat je zo zwaar afgeeft op een atleet die een wereldprestatie heeft geleverd terwijl jij niet eens de moeite hebt genomen het gebeuren in z'n geheel te kijken, en op basis van wat korte uit hun context gehaalde fragmenten een hele rare draai geeft aan een moment wat door velen (en niet alleen Nederlanders en Belgen) juist als een van de hoogtepunten van de OS woerd gezien?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 06 nov 2021, 21:11 Slotmeters, toch wel een nuanceverschilletje.
Zeker weten? Eerder zei je namelijk nog dit:
WizardOfOss schreef: 13 aug 2021, 17:54Hij zat er doorheen, en zou zijn afgehaakt als Nageeye hem niet door de slotkilometers had geloodst. Stukje extra mentale kracht om de fysieke pijn te kunnen verbijten.
WizardOfOss schreef: 06 nov 2021, 21:11Maar mag ik het raar vinden dat je zo zwaar afgeeft op een atleet die een wereldprestatie heeft geleverd terwijl jij niet eens de moeite hebt genomen het gebeuren in z'n geheel te kijken, en op basis van wat korte uit hun context gehaalde fragmenten een hele rare draai geeft aan een moment wat door velen (en niet alleen Nederlanders en Belgen) juist als een van de hoogtepunten van de OS woerd gezien?
Zwaar afgeven is lichtelijk overdreven :puh: De houding van Nageeye vond ik gewoon apart voor een topsporter tijdens een zogenaamd hoogtepunt. Maar nogmaals, het ging me vooral om de NOS.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Alsof ik nog weet wat ik maanden geleden exact getypt heb...ik weet niet wat er tijdens de race onderling gezegd is (je houdt geen hele discussies tijdens een marathon), maar enerzijds heb ik gezien dat Nageeye zelf het enkele kilometers voor de finish moeilijk had en een gaatje moest laten vallen, anderzijds zegt Abdi (die toen wél door kon) dus dat Nageeye hem mentaal ondersteund had. De zichtbare gebaren waren echter slechts in de slotmeters.

En als zowat de hele wereld het een prachtig moment vindt, waarom zou de NOS er dan weer negatief over moeten zijn? Waarom verwacht je van de NOS steevast een anti-chavinistische opstelling?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Wie heeft het over negatief zijn? Of anti-chauvinisme? Dat de Nederlandse publieke omroep juicht voor Nederlanders lijkt me nogal logisch.

Ik heb het over gedegen sportjournalistiek. Daar hoort het onzinnig romantiseren van prestaties via derden niet bij. Ze vergeten vaak dat veel kijkers ook naar sport kijken vanwege de sport. Inhoudsloos gezwam kan de NOS beter aan Ziggo overlaten.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Mwah, jij keek al niet eens naar de sport....dus waarom zou de NOS rekening houden met jou?

En als de hele wereld dit een prachtiog moment vond, geef dan eens aan waarom de NOS daar niet in mee had mogen gaan maar zich meteen kritische kanttekeningen hierbij had moeten plaatsen?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Overdrijf je niet een beetje? De hele wereld... :lol:

Dat ik geen tijd heb om naar marathons te kijken, betekent niet dat ik niet tot de doelgroep kan behoren van praatprogramma's. Daarnaast volg ik sport goed genoeg om te weten dat velen het niveau van de NOS Studio Sport, maar ook van Ziggo F1, twijfelachtig vinden. Ik heb bijvoorbeeld vele positieve reacties gelezen op de komst van Viaplay en hun keuze om Amber Brantsen als presentatrice in te zetten. Niet iedereen houdt van het burgerlijke toontje van de publieke omroep of de studentikoze houding van Ziggo.

Een goede reden om niet met de hype mee te doen is om origineel te zijn? Of, zoals gezegd, journalistiek te bedrijven? Nodig eens een paar deskundigen (bv. topcoaches, sportpsychologen en serieuze marathonlopers in plaats van personen die opvulling waren) uit aan tafel die één en ander wat breder benaderen. Diepgang kan ook interessant zijn.

Antwoord gerust, maar ik zal niet weer gaan antwoorden. Wij hebben duidelijk een andere kijk op sport en sportjournalistiek.

Laten we dan samen vieren dat er voor het eerst sinds 1976 (!) weer een Nederlandse kunstrijdster meedoet aan de Olympische Spelen :oranje:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 29 nov 2021, 18:48Antwoord gerust, maar ik zal niet weer gaan antwoorden. Wij hebben duidelijk een andere kijk op sport en sportjournalistiek.
Nou vooruit dan maar, toch even testen. Die andere kijk hebben al vaker geconstateerd. Ik kijk primair naar de sport an sich en laat het geouwehoer eromheen grotendeels aan me voorbij gaan. Voor jou lijkt het omgekeerde te gelden. Als ik een live verslag van een sportevenement bekijk zit ik helemaal niet te wachten op diepgaande journalistiek. En als een atleet direct na de finish, na de grootste prestatie uit zijn loopbaan te hebben geleverd, om een reactie wordt gevraagd zit ik al zeker niet te wachten op extreem kritische vragen. Dat is iets voor een ander moment.
ViveLaFrance schreef: 29 nov 2021, 18:48Laten we dan samen vieren dat er voor het eerst sinds 1976 (!) weer een Nederlandse kunstrijdster meedoet aan de Olympische Spelen :oranje:
Nu de grote vraag: gaat ze genoeg goud behalen zodat we afscheid kunnen nemen van de baanploeg zonder terug te vallen op de medaillespiegel? ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Voorzetje voor een nieuw onderdeel voor de winterspelen.
Laat maar komen. 8-)
Stap eens op de fiets
Plaats reactie