Olympische Spelen

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Kromowidjojo is makkelijk door naar de finale van de 100 meter vrije slag. Heemskerk moest helaas afhaken, maar zij was na afloop tevreden. Op dit moment kan ze naar eigen zeggen niet beter. De journalist van de NOS probeerde haar te laten huilen met zijn achterlijke tekstjes, maar ze hield stand. WTF is die nitwit eigenlijk? :bonk:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Mart Smeets had het niet beter kunnen zeggen. Daar zit mijn ergernis in: "Die paar punten". 250 punten gratis weggeven betekent voor een modale speler als Haase een verschil van 15 tot 50 posities lager op de ranglijst staan. Resultaat, lagere plaatsing, minder uitnodigingen voor toernooien. Robin staat nu rond de positie waar je geplaatst wordt tijdens de grote toernooien. Logisch dat hij zijn enige toernooizege verdedigt. Verliest ie vroeg dan kan hij zich eerder richten op de OS, wint ie dan behoudt hij de punten. Plus bijna 65 euromille.
Dat geeft dus eens temeer het belang van de OS voor de tenniswereld aan. Ze houden er met de kalender niet eens rekening mee.
ChrisRenault schreef:Trouwens, moeten de OS het hoogst haalbare zijn?
Kort gezegd: ja! De OS zijn juist een podium voor sporten die dat anders nooit op een dergelijke schaal hebben. In andere sporten zetten atleten jarenlang alles opzij om op dat ene moment te vlammen. En daarnaast heb heb je dan die tennissers die niet eens de moeite nemen zich voor te bereiden. Kijk zo'n Verwijlen, die is echt doodziek na z'n uitschakeling. En Haase? Ach ja, wat maakt het uit, snel door naar het volgende toernooi.
ChrisRenault schreef:Het gaat toch om samen sport beoefenen? Alle sporters onder elkaar.
En daarom zitten veel tennissers (en bijvoorbeeld ook de NBA-sterren) in hotels buiten het Olympisch dorp.

Andere sporters worden grootheden door hun prestaties op de spelen. Hoeveel wereldtitels een Phelps of Bolt ook zouden hebben, zonder Olympisch goud had niemand naar ze omgekeken. Voor een Federer daarentegen maakt het niet uit of hij ooit van z'n leven ook maar één bal goed zou raken op de spelen.
ChrisRenault schreef:Tennis hoort er zeker thuis, want grote, internationale sport, commercieel erg sterk en belangrijk, karakters! Niet voor niets waren 8 vlaggendragers tennissers.
Zo bekeken hoort voetbal er ook thuis, en dan uiteraard met alle profs. En golf ook. Ow wacht, dat gaat vanaf de volgende spelen weer gebeuren. En baseball zeker, maar die is er vreemd genoeg net uitgekieperd. En waar is de autosport eigenlijk?

Voor de duidelijkheid, het is echt niet zo dat ik tennis niet op de spelen vind thuishoren, ze mogen er best bij. Maar ik heb er geen enkele moeite mee dat veel kleinere sporten tijdens de spelen meer aandacht en respect krijgen.
ChrisRenault schreef:De journalist van de NOS probeerde haar te laten huilen met zijn achterlijke tekstjes, maar ze hield stand. WTF is die nitwit eigenlijk? :bonk:
Het protoype hedendaagse journalist. Niet geïnteresseerd in de sporter als persoon, maar uitsluitend op zoek naar smeuïge uitspraken.

Het is daarom ook niet zo vreemd dat we maar niet van Mart Smeets afkomen, hij beoefent een ambacht wat domweg aan het uitsterven is.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Wanneer krijgen wij van Rijsselberge nu een keer te zien? Die man in de studio bij Tom Egberts vroeg er ook al om. "Ja, om 21.00 uur" en later nog een keer "Straks windsurfen". Ik zit nog te wachten. :|
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, zwemmen hè? Dat is dan wat mij betreft weer een sport die wat teveel aandacht krijgt. Zelfs series waar geen Nederlanders aan meedoen krijgen meer aandacht dan sommige landgenoten in kleinere sporten.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Jaja! Drie hele minuutjes surfen! Whoohoo :pompom:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Ja, ik zat eerst nog niet op te letten ook. :bonk: Inderdaad teveel zwemmen zonder nederlanders. Dat zijn "koningsnummers" of zoiets of zo. :?
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Zwemmen biedt een hoop sport in weinig tijd, ideaal voor een zender.
WizardOfOss schreef:Dat geeft dus eens temeer het belang van de OS voor de tenniswereld aan. Ze houden er met de kalender niet eens rekening mee.
Omdat de OS voor tennis op een ongunstig moment gespeeld worden. Kort na 2 zware grand slams en kort voor de grote voorbereidingstoernooien op het laatste grand slam. Een judoka kan maanden vrij nemen bij wijze van spreken, tennissers niet. Kun je de sport moeilijk kwalijk nemen en ik vind het dan juist eervol dat de top aanwezig is.
WizardOfOss schreef:Kort gezegd: ja! De OS zijn juist een podium voor sporten die dat anders nooit op een dergelijke schaal hebben. In andere sporten zetten atleten jarenlang alles opzij om op dat ene moment te vlammen.
Tja, dan moeten ze honkbal, golf, voetbal en wielrennen ook schrappen.
WizardOfOss schreef:Kijk zo'n Verwijlen, die is echt doodziek na z'n uitschakeling.
Ja, omdat ie kansloos ten onder ging tegen zijn Duitse opponent. Heb jij Raonic gisteren niet gezien na zijn uitschakeling? Of Berdych/Stepanek na hun 24-22 verlies in de laatste set bij het dubbelspel vandaag? Het leeft echt onder de tennissers alleen de buitenkant wil het niet zien. Tsonga versloeg zoals eerder gezegd Raonic met 25-23 en won vandaag zijn dubbel. Ohja, hij won ook de volgende ronde in het enkelspel. Op één dag.
WizardOfOss schreef:En Haase? Ach ja, wat maakt het uit, snel door naar het volgende toernooi.
Inderdaad, een speler van zijn kaliber heeft een druk schema. Menig judoka gaat na 1 dagje op de mat weken niks doen. Doseren in de sport kan niet iedereen (zich permitteren).
WizardOfOss schreef:En daarom zitten veel tennissers (en bijvoorbeeld ook de NBA-sterren) in hotels buiten het Olympisch dorp.
Wederom geef je geen blijk van tennisverstand, want als er gespeeld wordt op Wimbledon is het gebruikelijk om al dan niet gezamenlijk huizen te huren in de directe omgeving. Ja, dan ga je niet in een klein kamertje liggen. Olympische sporters vinden accommodatie namelijk het belangrijkste om aan het toernooi te starten.
WizardOfOss schreef:Andere sporters worden grootheden door hun prestaties op de spelen. Hoeveel wereldtitels een Phelps of Bolt ook zouden hebben, zonder Olympisch goud had niemand naar ze omgekeken. Voor een Federer daarentegen maakt het niet uit of hij ooit van z'n leven ook maar één bal goed zou raken op de spelen.
Dan weet jij niet hoe vaak Federer teksten naar zijn hoofd krijgt als: "Je hebt alles, behalve olympisch goud". Zelfs Jan Siemerink sprak deze woorden tijdens Roland Garros dit jaar. Blijkbaar wist hij even niet dat Federer olympisch dubbelgoud heeft gewonnen in Beijing. Maar dat stelde bijna niks voor. HA! Had ie even tegen zijn makkers Eltingh en Haarhuis moeten zeggen, die hadden het graag willen winnen...
WizardOfOss schreef:Voor de duidelijkheid, het is echt niet zo dat ik tennis niet op de spelen vind thuishoren, ze mogen er best bij. Maar ik heb er geen enkele moeite mee dat veel kleinere sporten tijdens de spelen meer aandacht en respect krijgen.
Oh zeker, ieder zijn ding, maar het vervalt zo snel in een denigrerende benadering. Mart Smeets vertolkte gisteren een hoofdrol: "Haase/Rojer, jullie kregen een pak slaag in het dubbel hè? Ai ai". Ze verloren in 3 sets, 6-7 6-4 2-6. Kijk, dan zeg ik, prima als tennis je niet boeit, maar zeker van sportjournalisten verwacht ik enige vorm van inhoud. Onzin uitkramen kan iedereen.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Om een gunstige loting te krijgen in de volgende ronde speelden 8 badmintonners vandaag niet voor de winst. Terechte diskwalificatie. Ik trek het iets breder, diskwalificeer het complete Chinese team :x
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Ja en wat denk je dat richting Beijing 2008 allemaal gebeurde? Overigens vraag ik mij af waar de leeftijdsgrens ligt bij de spelen en of die eventueel omhoog moet. Die meid van 15 die gisteren met zwemmen won, was totaal van de kaart. Lijkt mij niet gezond.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:Ja en wat denk je dat richting Beijing 2008 allemaal gebeurde?
Ja, daar heb ik ook genoeg over gelezen in die tijd, maar ik blijf het verbazingwekkend vinden dat het IOC het allemaal slikt :no:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie