Olympische Spelen

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Erg jammer van mijn plaatsgenoot. Maar ja, Ossenaren moeten ook niet met pijlen schieten, maar met messen gooien. Dan waren ze geheid allemaal in de roos geweest :twisted:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

met een beetje meer geluk had hij ook de finale bereikt. Jammer dat het net niet lukte.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Ik ergerde me overigens ook hier weer enorm aan die interviewer. Die jongen toonde zich na afloop erg realistisch en tevreden met zijn prestatie, maar dan gaat zo'n kerel toch nog lopen vissen naar drama. Als ie zich nou gewoon eens in de sport en het presteren van van der Ven had verdiept, dan had ie misschien wat zinnige vragen kunnen stellen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Schijnt allemaal erg moeilijk te zijn om een goede sportjournalist te zijn. Henri Schut stelt ook drie keer dezelfde vraag aan Inge de Bruijn. Ik hoorde vandaag dat er maar heel weinig beelden worden gemaakt van het surfen. Ik kan op dat punt dus de NOS niet alles verwijten. Verder is het ook moeilijk te volgen voor een kijker doordat iedereen een eigen richting kiest. Dan is het ook weer niet zo vreemd dat dit de laatste keer is op de spelen.

Overigens weet Jaques Brinkman het verlies van Van der Ven wel aan het gebrek aan topsport mentaliteit.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Martin schreef:Schijnt allemaal erg moeilijk te zijn om een goede sportjournalist te zijn. Henri Schut stelt ook drie keer dezelfde vraag aan Inge de Bruijn.
Tsja, die Henri Schut is ook al zo'n licht, en na drie dagen hebben de Bruijn en Kenkhuis ook niet veel interessants meer te melden. Ik snap sowieso niet dat ze dat niet wat meer afgewisseld hebben, met ook vaker een kenner van een andere sport.
Martin schreef:Ik hoorde vandaag dat er maar heel weinig beelden worden gemaakt van het surfen. Ik kan op dat punt dus de NOS niet alles verwijten. Verder is het ook moeilijk te volgen voor een kijker doordat iedereen een eigen richting kiest. Dan is het ook weer niet zo vreemd dat dit de laatste keer is op de spelen.
Dat is dan inderdaad vreemd. Ik weet niet wat ze dan nog met eigen camera's zouden mogen/kunnen (bij het zwemmen hadden ze ook eigen wedstrijdbeelden die bij de nabeschouwing werden getoond), maar het wordt dan uiteraard een lastig verhaal.
Martin schreef:Overigens weet Jaques Brinkman het verlies van Van der Ven wel aan het gebrek aan topsport mentaliteit.
Dat heb ik dan even gemist, maar wat was er mis dan? Dat hij niet met volle overtuiging voor goud ging of zo?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Oké, straks bij de herhaling toch even opletten:

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

WizardOfOss schreef:
Martin schreef:Overigens weet Jaques Brinkman het verlies van Van der Ven wel aan het gebrek aan topsport mentaliteit.
Dat heb ik dan even gemist, maar wat was er mis dan? Dat hij niet met volle overtuiging voor goud ging of zo?
Was een discussie dat in Engeland Charles van Commenee 8 gouden medailles beloofde, terwijl in Nederland Maurice Hendriks niet verder kwam dan 1 medaille meer dan Beijing en de kleur maakt niet uit.
En Brinkman vond het resultaat van vanmiddag een voorbeeld. Helaas ging Egbers er niet op in hoe het beter zou moeten.
Als kijker vond ik het zelf ook wel lastig; je ziet hem heel ontspannen zijn. Dat lijkt opzich wel goed voor zo'n sport, maar je moet natuurlijk wel gefocused zijn. Brinkman komt natuurlijk wel uit een teamsport. Die beleving is toch anders. De vloek je de boel bij elkaar als het niet lukt, alleen al om anderen te laten merken dat jij je best hebt gedaan. Als van der Ven niet zo in elkaar steekt, moet hij dat ook niet gaan doen.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Schitterende partij van Federer. Wat een held.
Prachtig hè?! :loveit: Ik heb zonet het einde bekeken, want ik moest de deur uit bij 16-16 :bonk: Wat een geweldige pot! :clap:

Serena wint morgen hopelijk het goud, zodat de VS boven China blijven staan in de medaillespiegel. Vandaag namelijk een verhaal gehoord over een Chinese schoonspringster. Volgens RTL Zomer van 4 mocht ze een jaar geen contact hebben met familie om volledig te focussen op de Spelen. Zij won goud, maar kreeg kort daarna van haar ouders te horen dat haar opa en oma waren overleden en dat haar moeder lijdt aan borstkanker. Zo'n overwinning is dan meteen niks meer waard, behalve voor Chinezen schijnbaar...

Over Van der Ven, ik denk dat Brinkman zich ergerde aan het ogenschijnlijk al blij zijn met hoe ver hij gekomen was. Weet het niet zeker natuurlijk, maar, generaliserend gesproken, valt het mij vaker op dat bij een topprestatie eerder de negatieve kanten benadrukt worden (Kromowidjojo begon direct over de tijd) en bij een relatief mindere prestatie de positieve kanten. Van der Ven was tevreden: "Ik ben er gewoon tevreden mee. Ik wilde hier top-zestien of top-acht halen. Het is top-vier geworden. Oké, ik ben dicht bij een medaille geweest, maar anderen waren dat ook". Beetje raar als je de nummer 1 verslaat in ronde 1, normaal vinden sporters plek 4 vreselijk en de vergelijking met anderen achteraf duidt inderdaad op gebrek aan topsportmentaliteit. Normaal willen sporters beter zijn dan 'de anderen', zeker als je 4-0 voorgestaan hebt in de bronzen finale.

Vanavond een deel gezien van RTL Zomer van 4 met Rick Nieman. Raar dat een nieuwslezer de voorkeur geniet boven andere sportpresentatoren zoals Marcel Mayer of Barbara Barend. Als RTL geef je dan wel een signaal af. Het is Genee of nieman(d). Was trouwens niks aan, oké Derksen zat er en spuide direct zijn gal over b-sporten à la handboogschieten :lol:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, ik heb er altijd wat moeite mee als dat soort figuren aantallen medailles gaan beloven, en dat het succes daar volledig aan afgemeten wordt. Het blijft sport, je kan zelf top presteren en toch overtroffen worden.

Topsport-mentaliteit of niet, van der Ven heeft boven ieders verwachting gepresteerd, dus wat meer kan je van hem verwachten? Ga je beter presteren door iets onrealistisch tot doelstelling te verheffen en dan gefrustreerd te gaan lopen doen als het niet lukt? Het is geen schande te verliezen van iemand die domweg nog net iets beter is. Daarnaast is het wellicht ook gewoon een tegenreactie op de negatieve vraagstelling van de interviewer.

Heb overigens zojuist toch treinkaartjes gekocht voor volgend weekend, toch maar even snel op en neer. Nu nog proberen ergens nog kaartjes voor te krijgen, en anders kan ik sowieso zondagochtend langs het marathon-parcours gaan staan, en daarnaast een beetje sfeer snuiven en gewoon de toerist uithangen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Olympische Spelen

Bericht door Jurjen »

Heerlijke tripjes zijn dat.

Ik erger me ook enorm aan die interviewers. Heel Nederland hield van Ranomi na haar gouden plak, behalve de interviewer. Wees eens positief man! Dat eeuwige gehengel naar negatieve verhalen, bah!
Plaats reactie