Olympische Spelen

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

En weer zilver en brons erbij: Jelle van Gorkom bij de BMX, en Brouwer en Meeuwsen in het beachvolleybal :oranje:

Heerlijke sport ook dat BMX, gegarandeerd spektakel en verrassingen. Typisch zo'n sport waarbij heelhuids de finish halen al een uitdaging op zich is. Wat ik dan wel weer wat vreemd vind is dat ze alleen die races houden, en dat de individuele time trial alleen voor bepaling van de startpositie geldt, en niet zoals bij andere toernooien een wedstrijd op zich is. Ik bedoel, als ze in bijvoorbeeld het zwembad liefst 32 gouden plakken kunnen uitdelen, of 14 op de roeibaan, waarom dan maar 2 op de crossbaan?

En Nouchka Fontijn ondertussen naar de finale in het boksen. Niet bepaald mijn sport, maar hé, als we medailles kunnen scoren... ;)

Helaas vannacht niks voor Churandy Martina. Ik had hem zo graag eens een keer écht vrolijk willen zien :puh:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Op de roeibaan zijn het tenminste elke keer andere atleten. Voor Nederland tenminste, ik weet niet of dat voor andere landen ook geldt.

2-1 voor hockeydames op dit moment. :oranje:

edit: 2-2 :nopompom:
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

En zilver. Zonde, dit hadden ze toch binnen de reguliere speeltijd al af moeten maken. Soms win je zilver, maar dit leek meer op verliezen van goud.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Ja, dit was verliezen. De vorige shout out wonnen ze nog, maar nu ging er echt niks in.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Dafne was lichamelijk en mentaal erg onrustig in tegenstelling tot Thompson. Teleurstelling en euforie wisselden elkaar snel af. Ze was erg blij met de zege in de halve finale, terwijl dat een voorronde is. Waarom daar veel waarde aan hechten? Samen met de hoge verwachtingen kon het dan ook alleen maar tegenvallen. Ik hoop dat ze op den duur blij is met zilver.

Het zijn de Spelen van de onverwachte medailles, daarom komt er straks hopelijk boksgoud bij 8-) Lucia Rijker, wat een geweldige toevoeging op de bank bij de NOS. Heldin! :worshippy:

De teamsporten kwamen van een koude kermis thuis. In het hockey rekenen we ons te snel rijk. Verder wil niemand vierde worden :| Dubbeldam had simpelweg pech. Toch blijft het een mooie sportman.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Dafne was een paar uur later al meer realistisch en ook tevreden met zilver. De media en publiek bleven echter de nadruk op de schoenen smijterij leggen. Dat ze aan de voorronde veel hechtte, lijkt mij te maken te hebben met de blessure en de mindere 100 meter.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

En tot slot zilver voor Nouchka Fontijn. Leek toch een vrij gelijkopgaande partij, maar het was me al wel vaker opgevallen dat ik toch een heel ander beeld heb van de sport dan de juryleden...

En zo staan we uiteindelijk op de 11e plaats van het medailleklassement, met 8x goud, 7x zilver en 4x brons. En liefst 10 vierde plaatsen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Blijkbaar is de boks jurering zo dat ze als uitdaagster van de kampioen wordt gezien en je wat extra's moet doen. Maakt mij overigens niks uit, ik heb er niks mee. Misschien toen Arnold vanderLyde in 1984 tegen Willie de Wit bokste nog, maar daarna niet meer.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:De media en publiek bleven echter de nadruk op de schoenen smijterij leggen.
Ze was dan ook oprecht niet blij met zilver. Dafne leek in de loop van de OS erg onrustig, terwijl ze vaak benadrukte juist zeer ontspannen te zijn. De prestaties en houding geven duidelijk een ander beeld weer, vooral hoe ze bij de 200 meter over de meet kwam en het niet over blessures wilde hebben, maar het wel noemde. Tijdens interviews met Stekelenburg was ze allesbehalve relaxed. Ja, toen ze de halve finale 200 meter won... Al met al een leerzaam traject voor haar.

TeamNL kan best tevreden zijn. De niet-gangbare sporten hebben ditmaal het beeld bepaald :thumbup: Ik hoop ook op een dergelijke ontwikkeling bij de Winterspelen. En dan niet vroegtijdig verliezers wegsturen :bonk: De olympische gedachte mag je als TeamNL (!) best tot en met de laatste dag uitstralen.

Ik kan me nu al verheugen op Tokyo 2020. Het Japanse publiek mag laten zien hoe je de olympische gedachte uitstraalt, want op dit vlak viel Rio me erg tegen. Zowel in kwantiteit (veel lege tribunes bij diverse sporten) als in kwaliteit (boe-geroep, fluitconcerten) stelden de Brazilianen zwaar teleur.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Als je in de dagen voor de wedstrijden een blessure oploopt, is het toch niet vreemd dat je niet meer relaxt bent? Overigens ergerde Kromo zich ook aan Stekelenburg. Ik zou ook weggelopen zijn.
"Zijn je spelen nu mislukt?" "Nee, ze gaat voor het mooie weer naar Rio.
en maar proberen of er tranen in beeld te brengen zijn.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie