Olympische Spelen

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:Bij van den berg dacht je dat hij de finale ging halen, maar dan komt er zo'n slechte reeks en uiteindelijk in de troostfinale ook. Jammer hoor.
Zeker jammer, maar als boogschieten olympisch is dan mag darts meteen toegevoegd worden. Wat een sfeerloos gedoe zeg dat boogschieten :yawn: Kort geleden hoorde ik dat bowling is afgevallen voor Tokyo 2020, dus waarom niet let's play darts? :D Gegarandeerd een sfeer à la beachvolleybal :yes:

Mooie gouden plakken in het roeien en zeilen :oranje: :oranje:

Ik zet mijn wekker niet meer voor Kromo :x Wat viel ze tegen! Ze heeft vaak gewonnen waarna ze bijna verdrietig reageerde, nu was ze 9 honderdsten af van een medaille en ze was de vrolijkheid zelve. Raar mens. In die zin vind ik Heemskerk veel leuker, maar zij kan helaas niet omgaan met de dwaze NOS-verslaggevers.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Als ik de beelden van het zeilen en roeien zie is er voldoende ruimte om het nodige bij te bouwen. En dan ook goed bouwen, zodat de toeristische sector daarna ervan kan profiteren.
Maar zou die toeristische sector na de olympische spelen nog op 20.000 extra hotelkamers zitten wachten?
ViveLaFrance schreef:Het massale van het olympisch dorp, plemp alles lekker op één plek, begrijp ik nooit. Waarom moet trouwens alles in Rio? Het voetbal vindt ook in andere steden plaats.
Voetbal is dan ook een buitenbeentje op de spelen. De OS worden nu eenmaal van oudsher aan een stad toegewezen, en spelen zich daar dan ook grotendeels af.
ViveLaFrance schreef:Dan heb jij De Reünie niet gezien over Sydney 2000. Veel sporters keken naar wedstrijden van anderen.
Niet gezien inderdaad. Maar goed, wedstrijden dus. Maar hadden ze daarbuiten elkaar (en al helemaal sporters uit andere landen) liever willen ontwijken?
ViveLaFrance schreef:Uiteraard niet, maar we moeten ook niet willen dat het NOC*NSF tijdens de OS in een rechtszaak tegenover een eigen atleet staat waarbij een rechter een uitspraak doet zonder het vonnis te duiden.
Tsja, dat was de keuze van van Gelder, niet van het NOC. En wat betreft het niet duiden van het vonnis, dat was alleen maar om snel het vonnis naar buiten te kunnen brengen, onderbouwing volgt later. Had jij het beter gevonden als er bijvoorbeeld morgen pas een goed onderbouwd vonnis uitgesproken zou zijn? Ik ben geen jurist, maar dit schijnt een heel normale procedure te zijn in zaken waarin haast geboden is.
ViveLaFrance schreef:Derksen meldde dat hockeyteams van Hendriks vaak lam waren na gewonnen wedstrijden.
Ik weet niet of dat nu ook nog de gewoonte is, maar dat zou wellicht het verlies tegen Duitsland verklaren...

Daarbij vraag ik me dan wel af of het ook bon ton was om als gevolg daarvan naar eigen goeddunken trainingen over te slaan.
ViveLaFrance schreef:Nogmaals, ik praat het gedrag van Yuri niet goed, maar betreur het dat de sport en sporters ineens achteraan ego's van trainers, sportbonden en chefs de mission dienen te sluiten.
Je vergeet de ego's van zijn teamgenoten, die het blijkbaar ook helemaal met hem gehad hadden. Want laten we niet vergeten dat de enige reden dat van Gelder nu eindelijk toch nog zijn kans kreeg was omdat Nederland nu een landenploeg mocht afvaardigen. Op eigen kracht is het hem nooit gelukt.
ViveLaFrance schreef:Rojer is een wereldtopper in het dubbelspel.
Maar wel met een andere partner dan waar hij nu mee moest spelen, waren dit nu ook wereldkoppels? Lijkt me een toch niet onbelangrijk detail. Ik kan het mis hebben, maar dubbelspel is in mijn optiek een teamsport waarbij juist het samenspel een koppel beter kan maken dan twee individueel bekeken superieure tennissers aan de andere kant van het net.
ViveLaFrance schreef:Dezelfde eis gold ook voor Haase, maar Siemerink liet hem toch afreizen naar Rio. Onbegrijpelijk, want....
Gelukkig, zijn we het daar tenminste over eens.
ViveLaFrance schreef:Evalueren zonder spelers en coaches gaat lastig.
Speler en coach zullen moeten evalueren waarom ze verliezen. De bond moet evalueren waarom er niet meer talent is en hetgeen er nu is te vaak faalt.
ViveLaFrance schreef:Slimme tennissers doseren. Daar is voldoende ruimte voor. De tenniskalender zit overvol en elke maand zijn er belangrijke toernooien die soms verplicht zijn. Dan kun je niet maanden gaan zeevissen zoals Grol.
Ja wacht even, nu is doseren in het tennis ineens wel mogelijk? Uiteraard is maanden eruit een ander verhaal, maar kan Haase nu ineens wel een weekje vrijaf nemen zonder dat dat desastreuze gevolgen voor zijn loopbaan heeft?
ViveLaFrance schreef:
WizardOfOss schreef:En laten we ook niet vergeten dat Grol een dramaqueen pur sang is.
Say that to his face! :twisted:
Ik ben niet levensmoe, maar dat maakt het nog niet minder waar.

Ik moet overigens zeggen dat hij me gisteren nog wel meeviel, hij klonk nu een stuk realistischer dan bij eerdere nederlagen. Wellicht toch het besef dat het nu gewoon over en sluiten is.

Wat ik wel interessant vond waren zijn opmerkingen over de gewijzigde regels in het judo, zogenaamd omdat de judo en worstelen teveel op elkaar zouden lijken. En dat daardoor juist een aantal van zijn sterkste technieken niet meer toegestaan zijn. Uiteraard vervelend voor hem. Maar zonder van die regels te weten was het mij als judo-leek al wel opgevallen dat de sport een stuk defensiever en daardoor saaier leek dan in het verleden, het is veel jasje trekken en tactisch uitspelen. Zoals van Emden brons won was uiteraard heel knap, maar om nu te zeggen dat het leuk was om naar te kijken?
ViveLaFrance schreef:Het NOC*NSF draagt als overkoepelend orgaan daarin ook verantwoordelijkheid.
Verantwoordelijkheid wellicht als hoogste orgaan, maar dat betekent nog niet dat ze zich inhoudelijk met de uitvoering moeten bemoeien. Het NOC dient in mijn optiek de middelen te faciliteren om de diverse sportbonden hun werk te laten doen. En in ruil daarvoor mogen ze een bepaald prestatieniveau eisen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Zeker jammer, maar als boogschieten olympisch is dan mag darts meteen toegevoegd worden. Wat een sfeerloos gedoe zeg dat boogschieten :yawn: Kort geleden hoorde ik dat bowling is afgevallen voor Tokyo 2020, dus waarom niet let's play darts? :D Gegarandeerd een sfeer à la beachvolleybal :yes:
Ik vind het juist wel mooi om te zien, best iets wat ik weleens zou willen bijwonen. Uiteraard geen uitbundige sfeer, dit is toch een concentratiesport pur sang. Ik heb ooit mogen proberen van een meter of 10 een hooibaal te raken met een pijl (dat viel zeker niet mee), hier schieten ze van liefst 70 meter. En als je dan 10cm afwijking hebt wordt dat een afzwaaier genoemd...

De vorige keer ook het schieten gekeken, ik realiseerde me pas hoe zuiver daar geschoten werd toen ik zag hoe klein die schietschijfjes zijn...

Darts is een geweldige kijksport, maar als ze voor vol willen worden aangezien zal het niveau echt nog wel een stuk omhoog gooien. Afwijkingen van meerdere centimeters zouden dan echt uitzonderingen moeten zijn. Maar of dat mogelijk is met behoud van de uitbundige sfeer?

Het postuur van de gemiddelde darter hoeft overigens geen obstakel te zijn. Ik zag net nog een paar kogelstootsters op TV voorbij komen :puh:

Nog wel een sensatie zojuist: Phelps is verslagen!
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Robin Haase heeft laatst toch in Scheveningen gewonnen? Niet heel aansprekend natuurlijk, maar ook niet dat hij niks meer raakt.
Misschien moeten we boogschieten en paarrijden combineren? Eventueel alleen centaurs toestaan.
Op zich vind ik boogschieten wel mooi om te zien. Als je hoort dat ze dat hele dagen trainen op Papendal, daar moet ik dan weer niet aan denken.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Martin schreef:Misschien moeten we boogschieten en paarrijden combineren?


Overigens deden de doelwitten daar me aan de helmen van de Chinese baanwielrenners denken:

Afbeelding
Martin schreef:Eventueel alleen centaurs toestaan.
Afbeelding

:clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Maar zou die toeristische sector na de olympische spelen nog op 20.000 extra hotelkamers zitten wachten?
Wanneer het wordt gespreid over meerdere steden lijkt het me best zinvol. Eventueel oude hotels slopen in ruil voor moderne hotels. Zo heeft een land baat bij de OS. Wat moeten ze met een olympisch dorp dat 2,5 week nut heeft? Zuid-Afrika zat ook niet te wachten op voetbalstadions die niet meer gebruikt worden. En zo zijn er meer voorbeelden.
WizardOfOss schreef:De OS worden nu eenmaal van oudsher aan een stad toegewezen, en spelen zich daar dan ook grotendeels af.
Tijden veranderen.
WizardOfOss schreef:Maar goed, wedstrijden dus. Maar hadden ze daarbuiten elkaar (en al helemaal sporters uit andere landen) liever willen ontwijken?
Ze benadrukten dat ze als een team opereerden en samen de OS beleefden. Of ze sporters uit andere landen wilden ontwijken weet ik niet, maar het ging uiteraard om TeamNL.
WizardOfOss schreef:Had jij het beter gevonden als er bijvoorbeeld morgen pas een goed onderbouwd vonnis uitgesproken zou zijn?
Ja. Sowieso was daar voldoende tijd voor.
WizardOfOss schreef:Ik ben geen jurist, maar dit schijnt een heel normale procedure te zijn in zaken waarin haast geboden is.
Gister in de namiddag getennist met een aankomend rechter en hij zei dat rechters die niet direct uitleg geven tijdens een kort geding het geding daadwerkelijk kort willen houden. Letterlijk. Hoeft niks af te doen aan de uitspraak uiteraard, maar hij zei dat uitspraken bij een kort geding altijd voorlopig van aard zijn.
WizardOfOss schreef:Want laten we niet vergeten dat de enige reden dat van Gelder nu eindelijk toch nog zijn kans kreeg was omdat Nederland nu een landenploeg mocht afvaardigen. Op eigen kracht is het hem nooit gelukt.
De analist bij het roeien zei soort van hetzelfde over een lid van de Holland 8. Normaal actief in de skiff, maar wetende dat hij het nooit gehaald zou hebben is hij onderdeel geworden van de Holland 8. Ik snap niet waarom het bij Yuri een probleem is. In het turnen is de link tussen het team en het individu vrij normaal.
WizardOfOss schreef:Maar wel met een andere partner dan waar hij nu mee moest spelen, waren dit nu ook wereldkoppels?
Tja, niet elk land heeft een weelde aan toppers. Rojer dient met een andere Nederlander te spelen. Ze hebben het prima gedaan tegen Venus Williams (recordhoudster olympische tennismedailles, 7 grand slams gewonnen) en Rajeev Ram (9 dubbeltitels, 4 kwartfinales en 2 halve finales bij slams).
WizardOfOss schreef:Ik kan het mis hebben, maar dubbelspel is in mijn optiek een teamsport waarbij juist het samenspel een koppel beter kan maken dan twee individueel bekeken superieure tennissers aan de andere kant van het net.
Je hebt het inderdaad mis. Er zijn teams die louter uit dubbelspelers bestaan die elkaar versterken, maar gisteren won Rafael Nadal samen met Marc Lopez, een topdubbelaar, de gouden medaille. Zij wonnen van twee pure Roemeense dubbelspelers (o.a. de vaste partner van Rojer). Nadal dubbelt zelden tot nooit. Hooguit bij een voorbereidingstoernooi op weg naar een grand slam. En voordat je nu weer tennis onderuit wilt halen dat het dubbelspel niks voorstelt, fysiek en qua planning is het combineren van singles en doubles niet op te brengen voor de wereldtop. Zeker niet bij de mannen. Het olympisch tennistoernooi wordt in anderhalve week afgewerkt. Nadal zag geen andere keuze om het mixedtoernooi links te laten liggen aangezien hij voorafgaand aan de olympische dubbelfinale de kwartfinale singles moest spelen.
WizardOfOss schreef:Gelukkig, zijn we het daar tenminste over eens.
Alsof je op de hoogte was :lol: Ik begrijp niet waarom je de matige tennisprestaties gelijkstelt met de matige prestaties in andere sporten. Je doet net alsof Nederland favorieten in huis heeft zoals bij het judo en zwemmen. Nee dus.
WizardOfOss schreef:maar kan Haase nu ineens wel een weekje vrijaf nemen zonder dat dat desastreuze gevolgen voor zijn loopbaan heeft?
De top kan doseren. Subtoppers en lager hebben daar minder ruimte voor en de ruimte die ze hebben vullen ze vaak op met toernooien om meer marge te creëren. Haase is daarin echter onhandig.
WizardOfOss schreef:Het NOC dient in mijn optiek de middelen te faciliteren om de diverse sportbonden hun werk te laten doen. En in ruil daarvoor mogen ze een bepaald prestatieniveau eisen.
En de bonden en sporters mogen een bepaald niveau van NOC*NSF verwachten.
Martin schreef:Robin Haase heeft laatst toch in Scheveningen gewonnen? Niet heel aansprekend natuurlijk, maar ook niet dat hij niks meer raakt.
Kijk aan, een ware kenner ;) :thumbup: Klopt inderdaad. Na een finaleplaats bij een ATP-toernooi speelde hij zijn 'thuischallenger'. Deze wisselende prestaties zijn op de lange termijn echter niet in zijn voordeel. Zo gaat het al minstens twee jaar.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Wanneer het wordt gespreid over meerdere steden...
ViveLaFrance schreef:Tijden veranderen.
Maar haal je dan niet het hele idee van de spelen onderuit? Wordt het dan niet gewoon een verzameling WK's die zich toevallig tegelijkertijd in hetzelfde land afspelen?

En wat blijft er sowieso van het teamgevoel over als TeamNL uitgesmeerd zou worden over heel Brazilië?
ViveLaFrance schreef:Ja. Sowieso was daar voldoende tijd voor.
Nou ja, nu in feite wel. Ongeacht de uitspraak hoefde van Gelder toch niet meer terug naar Rio te vliegen.
ViveLaFrance schreef:De analist bij het roeien zei soort van hetzelfde over een lid van de Holland 8. Normaal actief in de skiff, maar wetende dat hij het nooit gehaald zou hebben is hij onderdeel geworden van de Holland 8. Ik snap niet waarom het bij Yuri een probleem is.
Het is ook geen probleem, maar in mijn optiek heb je je dan ook als een teamspeler te gedragen en niet nadat de rest bedankt is voor bewezen diensten schijt te hebben aan alles en iedereen.
ViveLaFrance schreef:Je hebt het inderdaad mis. Er zijn teams die louter uit dubbelspelers bestaan die elkaar versterken, maar gisteren won Rafael Nadal samen met Marc Lopez, een topdubbelaar, de gouden medaille. Zij wonnen van twee pure Roemeense dubbelspelers (o.a. de vaste partner van Rojer).
Twee dubbelspelers die dus ook geen vast koppel vormen. Uiteraard wel meer gewend zijn aan het spelletje, maar daar staat het superieure talent van Nadal dan weer tegenover.

Ik moet bij dubbelspel altijd denken aan de periode Haarhuis/Eltingh versus de Woodies. Indiviueel geen van allen hoogvliegers, maar beide koppels domineerden het dubbelspel jarenlang totaal. Daar hadden gelegenheidskoppels van in basis betere tennissers over het algemeen geen schijn van kans tegen.
ViveLaFrance schreef:En voordat je nu weer tennis onderuit wilt halen dat het dubbelspel niks voorstelt...
Heb ik ook maar één negatief woord over het dubbelspel hier geuit?
ViveLaFrance schreef:Ik begrijp niet waarom je de matige tennisprestaties gelijkstelt met de matige prestaties in andere sporten. Je doet net alsof Nederland favorieten in huis heeft zoals bij het judo en zwemmen. Nee dus.
Ik realiseer me ook wel dat een tennismedaille een sensatie zou zijn geweest, maar was ook maar een enkele tweede ronde nou echt zo onmogelijk? Inderdaad hebben we bij zwemmen en judo meer sporters die überhaupt om de medailles hadden kunnen strijden, maar die zijn dan ook niet allemaal in de eerste ronde gestrand.
ViveLaFrance schreef:En de bonden en sporters mogen een bepaald niveau van NOC*NSF verwachten.
In welk opzicht heeft wanbeleid van het NOC*NSF dan de mogelijkheden van de andere bonden negatief beïnvloed?

Maar goed, we hebben inmiddels roeibrons erbij :oranje:

Churandy Martina helaas direct uitgeschakeld bij de 100 meter. Bij de keirin liet van Riessen vandaag een staaltje fietsbeheersing zien door over de boarding rond de baan te fietsen. Niet goed voor het resultaat van die race, maar via de herkansing kwam het toch nog goed. Ook van Ligtlee door, helaas zit het er voor de sprintmannen nu wel op.

En ondertussen de dameshockeyers op 2-0 tegen Duitsland :thumbup:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Strakke actie, Peter Sagan waardig.
Afbeelding
Bewegend beelden zijn hier te zien.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Wordt het dan niet gewoon een verzameling WK's die zich toevallig tegelijkertijd in hetzelfde land afspelen?
Dat is het nu niet? ;)
WizardOfOss schreef:Het is ook geen probleem, maar in mijn optiek heb je je dan ook als een teamspeler te gedragen en niet nadat de rest bedankt is voor bewezen diensten schijt te hebben aan alles en iedereen.
Grappig om te zien hoe mensen snel een kant kiezen. Het is Yuri van Gelder en dus zal hij wel schijt hebben aan alles en iedereen. Je bent een team of je bent het niet en teamleden die gaan klikken bij de baas kun je liever meteen dumpen. Maar goed, Wammes wilde bij de vorige OS ten koste van Epke een plek afdwingen en deed nu vrolijk mee in hetzelfde team :angel: :no: Niet dat hij nu alsnog goed ging presteren.
WizardOfOss schreef:Ik moet bij dubbelspel altijd denken aan de periode Haarhuis/Eltingh versus de Woodies. Indiviueel geen van allen hoogvliegers
Doe nou niet, je raaskalt :puh: Haarhuis was ooit #18 van de wereld, behaalde 1 enkeltitel en stond ooit in de kwartfinale US Open. De hoogste notering van Eltingh was #19, behaalde 4 enkeltitels en stond in 2 kwartfinales van grand slams. Vooral Haarhuis heeft het redelijk lang volgehouden om beide disciplines te combineren. Voor de Woodies geldt zo goed als hetzelfde zo niet meer, want beide #19 geweest, combineerden langer en elk een halve finale grand slam. Zal je voor zijn, geen Top 10-spelers dus. Nee, daar is het verschil met enkelspelers te groot voor, maar Robin Haase kan aan deze prestaties niet tippen.
WizardOfOss schreef:Inderdaad hebben we bij zwemmen en judo meer sporters die überhaupt om de medailles hadden kunnen strijden, maar die zijn dan ook niet allemaal in de eerste ronde gestrand.
Onvergelijkbaar, want we hebben meer zwemmers en bij judo mag je op den duur herkansen. Tennis is direct een KO-systeem. Alleen de verliezers van de halve finale strijden om brons, maar dan dien je wel 4 rondes achtereen te hebben gewonnen. Om nog maar te zwijgen van de duur van wedstrijden. Geen 5 minuutjes waarna straffen vaak bepalend zijn.
WizardOfOss schreef:In welk opzicht heeft wanbeleid van het NOC*NSF dan de mogelijkheden van de andere bonden negatief beïnvloed?
Anton Geesink had als IOC-lid niet bepaald een goede relatie met NOC*NSF. Qua subsidiebeleid wordt handelen door NOC*NSF ook niet altijd gewaardeerd. Eer je zegt dat ijshockey niks voorstelt in Nederland, lees het artikel even ;)
WizardOfOss schreef:Maar goed, we hebben inmiddels roeibrons erbij :oranje:
Mooi :thumbup: Niet mooi was de opmerking van de verslaggever: "Brons met een randje van goud" :frusty: :lol: Sloeg weer nergens op.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Dat is het nu niet? ;)
Misschien wel, maar dan wel met dat verschil dat je nu vanuit de bovenste ring van het tennisstadion de wielerbaan, de zwemhal en diverse andere accomodaties kan zien.

Toen ik vier jaar geleden voor het slotweekend naar Londen ging heb ik ook heel goed het leuke daarvan gemerkt: je gaat kijken naar sporten waar je anders nooit interesse in hebt. Ik heb tevergeefs geprobeerd kaartjes te krijgen voor de heren-hockeyfinale, worstelen en de moderne vijfkamp (kan jij me zo uit het hoofd ook maar één onderdeel daarvan noemen?). Bij gebrek aan kaartjes ben ik (gratis) snelwandelen en de marathon gaan kijken. En met mij vele tienduizenden anderen.

Dat effect krijg je nooit als de sporten vele honderden kilometers van elkaar beoefend worden. Dan zijn het allemaal weer kampioenschapjes op zichzelf, met voornamelijk hun eigen publiek.
ViveLaFrance schreef:Grappig om te zien hoe mensen snel een kant kiezen.
Maar gelukkig heb jij nog geen kant gekozen?
ViveLaFrance schreef:Je bent een team of je bent het niet en teamleden die gaan klikken bij de baas kun je liever meteen dumpen.
Vind je het werkelijk zo onterecht dan dat teamleden klagen als één teamlid alle afspraken aan z'n laars lapt?
ViveLaFrance schreef:Maar goed, Wammes wilde bij de vorige OS ten koste van Epke een plek afdwingen en deed nu vrolijk mee in hetzelfde team :angel: :no: Niet dat hij nu alsnog goed ging presteren.
Tsja, volwassen mensen kunnen problemen uit het verleden achter zich laten. Zoals ook van Gelder ondanks zijn verleden in het team werd geaccepteerd.
ViveLaFrance schreef:Doe nou niet, je raaskalt :puh:
En jij valt weer over een woordje. Waar het om gaat: zowel Haarhuis/Eltingh als de Woodies waren als koppel heel erg veel sterker dan dat ze individueel waren. Waar of niet?
ViveLaFrance schreef:Onvergelijkbaar, want we hebben meer zwemmers en bij judo mag je op den duur herkansen.
Als je bij judo in de eerste ronde van de uiteindelijke kampioen verliest krijg je toch echt geen herkansing hoor...
ViveLaFrance schreef:Om nog maar te zwijgen van de duur van wedstrijden. Geen 5 minuutjes waarna straffen vaak bepalend zijn.
Waarom ben jij eigenlijk zo neerbuigend over zo'n beetje elke andere sport?

Goud winnen in judo betekent ook heel simpel dat je alles moet winnen, op een enkele dag, tegen steeds andere tegenstanders en daarop aangepaste tactieken. Eén zwak momentje, en je ligt op je rug en mag naar huis. In tennis mag je gerust elke wedstrijd een hele set met 6-0 verliezen, en kan je doodleuk toch nog goud winnen. Elk nadeel heb z'n voordeel.
ViveLaFrance schreef:Anton Geesink had als IOC-lid niet bepaald een goede relatie met NOC*NSF.
Tsja, wat moet ik met die wetenschap? En zou dat ook niet aan Geesink hebben kunnen liggen? Want hoewel dat een pracht van een kerel was, ook hij was lang niet altijd onomstreden. En over het IOC zullen we het maar helemaal niet hebben.
ViveLaFrance schreef:Qua subsidiebeleid wordt handelen door NOC*NSF ook niet altijd gewaardeerd. Eer je zegt dat ijshockey niks voorstelt in Nederland, lees het artikel even ;)
Over subsidies zal altijd discussie zijn, iedereen vind altijd dat ze te weinig krijgen. Feit is dat de volleybaldames zoals het artikel ook aangeeft al een aantal jaren een stijgende lijn laat zien en het nu op de OS ook prima doet. Of de ijshockeyers met een half miljoen ook de stap naar de echte top zouden kunnen maken, dat zullen we waarschijnlijk nooit weten.

Nu volg ik het ijshockey niet op de voet, maar ik heb wel de indruk dat daar het gat tussen de echte top en de subtop nog aanzienlijk is. Daar draait het echt om de VS, Canada, Rusland en enkele Europese toplanden. De volleybalsters zijn weliswaar geen favorieten, maar desondanks zeker niet kansloos voor een medaille. Ik waag ten zeerste te betwijfelen of dat voor de mondiale nummer 22 uit het ijshockey ook opgaat.

Het NOC heeft nu eenmaal ook geen ongelimiteerd budget, en zal dus keuzes moeten maken. Soms pakken die keuzes goed uit, soms niet. De enige zekerheid die je hebt is dat mensen zich achtergesteld zullen voelen.

Het gaat er mij niet om om het NOC te verdedigen, daarvoor weet ik er überhaupt te weinig af van wat er allemaal speelt. Maar ik vind het wel typisch dat zowel in de kwestie van Gelder als wanneer het gaat over de teleurstellende prestaties direct naar het NOC wordt gewezen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie