Olympische Spelen

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Goud voor Ligtlee!

:oranje: :oranje: :oranje:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

:oranje: Wat een kracht. :oranje:
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Knappe medaille! :oranje:
WizardOfOss schreef:Toen ik vier jaar geleden voor het slotweekend naar Londen ging heb ik ook heel goed het leuke daarvan gemerkt: je gaat kijken naar sporten waar je anders nooit interesse in hebt. Ik heb tevergeefs geprobeerd kaartjes te krijgen voor de heren-hockeyfinale, worstelen en de moderne vijfkamp (kan jij me zo uit het hoofd ook maar één onderdeel daarvan noemen?). Bij gebrek aan kaartjes ben ik (gratis) snelwandelen en de marathon gaan kijken. En met mij vele tienduizenden anderen.
Zat je toen niet uiteindelijk in je hotel op een laptop te kijken? Beleving joh die OS :twisted: :clown: Naar de moderne vijfkamp vroeg je me toen ook al. Hardlopen en zwemmen weet ik nog. Iets met paarden?

Ik zeg ook nergens dat de OS geen belevenis mag zijn. Kan snel, mensen maken er altijd wel het beste van. Ik snap het massale van een olympisch dorp alleen niet m.b.t. een topsportomgeving. De sport en sporters zouden voorop moeten staan, niet een enthousiaste Sander die spontaan op bezoek komt en zich makkelijk van velodrome naar het hockeystadion kan verplaatsen. Daarnaast weet jij ook, de sfeer maakt een hoop goed, want van verreweg de meeste sporten zie je op TV alles beter.
WizardOfOss schreef:Maar gelukkig heb jij nog geen kant gekozen?
Nee, Yuri heeft gefaald en het NOC*NSF heeft gefaald. In die zin was ik het volledig eens met Edith Bos, deze zaak kent louter verliezers.
WizardOfOss schreef:Vind je het werkelijk zo onterecht dan dat teamleden klagen als één teamlid alle afspraken aan z'n laars lapt?
Laatstgenoemde blijft grotendeels een aanname van wat je hoort (lees: wilt horen). Daarom had Hendriks meteen helder moeten uitleggen wat er precies aan de hand was, maar men laat het over aan de media die het niet schuwden om direct over zijn drugsverleden te beginnen. Volstrekt irrelevant in deze, maar onderscheid maken blijft lastig voor sommigen.
WizardOfOss schreef:En jij valt weer over een woordje. Waar het om gaat: zowel Haarhuis/Eltingh als de Woodies waren als koppel heel erg veel sterker dan dat ze individueel waren. Waar of niet?
Euh jij kiest bepaalde woorden ;) De prestaties waren beter, maar of ze daarmee gelijk sterker waren als koppel? Nee, ligt genuanceerder. Ze hebben denk ik een goed beeld van zichzelf gehad en gedacht "alleen haal ik de absolute top niet, dan probeer ik het in dubbel met iemand die me aanvult". Natuurlijk is het een geweldig palmares, maar als je ze vraagt om 6 à 7 slams in te ruilen voor één enkelspeltitel dan zeggen ze meteen JA. Tennis is nu eenmaal een individuele sport hetgeen in dubbel ook tot uiting komt, maar veel minder. Jean-Julien Rojer is een prima dubbelspeler en kiest goede partners. Dat heeft hem een slam, tijdelijk de #1-positie en de Tour Finals (officieus WK) opgeleverd. Erg mooi voor hem en Nederland. In het enkelspel zou hij er echter niet aan te pas komen, omdat het (spel)niveau anders is.
WizardOfOss schreef:Waarom ben jij eigenlijk zo neerbuigend over zo'n beetje elke andere sport?
Ik ben een sportliefhebber, maar ik ben lichtelijk allergisch voor mensen die C-sporten overwaarderen en tegelijk A-sporten (zoals tennis en voetbal) onderwaarderen op een evenement als de OS op basis van sentimenteel gezwam. Hoogst haalbare om de vier jaar, ja hoor! Daarom laten ze ook vele prutsers toe tijdens de winter- en zomerspelen. Meedoen is belangrijker dan winnen! :sick: Daarnaast, wat maakt een WK judo anders dan de OS? Sta je dan ineens tegen compleet andere judoka's? Nee, natuurlijk niet. Organisatietechnisch is het simpelweg niet mogelijk om elk jaar de OS te houden, maar dit zegt niks over de waarde van olympisch goud t.o.v. wereldkampioen worden. Uiteindelijk gaat het om de prestatie op de dag zelf.
WizardOfOss schreef:Het NOC heeft nu eenmaal ook geen ongelimiteerd budget, en zal dus keuzes moeten maken. Soms pakken die keuzes goed uit, soms niet. De enige zekerheid die je hebt is dat mensen zich achtergesteld zullen voelen.
Juist en vaak zijn het dan toch de van oudsher populaire/succesvolle sporten die gesteund worden en bv. ijshockey niet. Schermer Verwijlen en schoonspringster Freitag hebben op eigen kracht de OS gehaald.
WizardOfOss schreef:Maar ik vind het wel typisch dat zowel in de kwestie van Gelder als wanneer het gaat over de teleurstellende prestaties direct naar het NOC wordt gewezen.
Zij stellen beleid op en hanteren een doelstelling. Mogen we ze ook best op aanspreken.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Zat je toen niet uiteindelijk in je hotel op een laptop te kijken? Beleving joh die OS :twisted: :clown:
Tsja, dan zie je nu eenmaal meer dan wanneer je zonder kaartje voor de gesloten deur van het stadion staat...
ViveLaFrance schreef:Naar de moderne vijfkamp vroeg je me toen ook al. Hardlopen en zwemmen weet ik nog. Iets met paarden?
Zou kunnen, ik zou het moeten opzoeken :clown:
ViveLaFrance schreef:Ik zeg ook nergens dat de OS geen belevenis mag zijn. Kan snel, mensen maken er altijd wel het beste van. Ik snap het massale van een olympisch dorp alleen niet m.b.t. een topsportomgeving. De sport en sporters zouden voorop moeten staan, niet een enthousiaste Sander die spontaan op bezoek komt en zich makkelijk van velodrome naar het hockeystadion kan verplaatsen. Daarnaast weet jij ook, de sfeer maakt een hoop goed, want van verreweg de meeste sporten zie je op TV alles beter.
Het gaat er niet om dat ik zo makkelijk meerdere sporten kan bekijken, maar dat ik überhaupt overweeg die andere sporten te bekijken. Zeg eens eerlijk: stel dat jij nu ergens in Brazilië zou zitten voor het tennistoernooi, hoe lang zou jij er dan over twijfelen een paar honderd kilometer te reizen voor een sport waar je normaal geen interesse in hebt?

En dat werkt uiteraard ook de andere kant op. Sporten die normaal gesproken weinig publiek trekken krijgen nu ineens volop aandacht en volle tribunes. Nou ja, behalve in Rio dan, waar er blijkbaar zelfs nog volop kaarten voor het Dream Team beschikbaar waren...

Zoals ik al eens vaker heb gezegd: wat mij betreft zijn de spelen in de eerste plaats een feestje voor sporten die anders altijd in de schaduw van grote commerciële sporten staan. Dat werkt zo niet als je alles tot op zichzelf staande toernooitjes reduceert.
ViveLaFrance schreef:Nee, Yuri heeft gefaald en het NOC*NSF heeft gefaald. In die zin was ik het volledig eens met Edith Bos, deze zaak kent louter verliezers.
Dat de zaak uitsluitend verliezers kent is nogal een open deur, want ik zou met de beste wil van de wereld niet kunnen zeggen hoe je hier een winnaar in zou moeten vinden. En inderdaad, ik heb eerder ook al aangegeven dat ik het handelen van het NOC niet handig vond. Maar blijft staan dat van Gelder afgaand op de bekende informatie wat mij betreft volkomen terecht is weggestuurd. Dat is niet veroorzaakt door een falend NOC of klikkende teamgenoten, maar gewoon door zijn eigen gedrag.
ViveLaFrance schreef:Laatstgenoemde blijft grotendeels een aanname van wat je hoort (lees: wilt horen). Daarom had Hendriks meteen helder moeten uitleggen wat er precies aan de hand was, maar men laat het over aan de media die het niet schuwden om direct over zijn drugsverleden te beginnen. Volstrekt irrelevant in deze, maar onderscheid maken blijft lastig voor sommigen.
Ik heb eerder zelfs nog gezegd dat ik niet geloofde in drugsgebruik nu, simpelweg omdat dat in een dopingcontrole onvermijdelijk naar buiten was gekomen en ik van Gelder nu ook weer niet zo hersenloos acht. Maar inderdaad, ik kan ook alleen maar afgaan op wat ik hoor. En eerlijk is eerlijk, ik heb niks direct uit de mond van een van z'n teamgenoten gehoord. Daar staat tegenover dat ik ook van van Gelder zelf niks heb gehoord wat de waarheid van die bewering in twijfel trekt.
ViveLaFrance schreef:De prestaties waren beter, maar of ze daarmee gelijk sterker waren als koppel? Nee, ligt genuanceerder. Ze hebben denk ik een goed beeld van zichzelf gehad en gedacht "alleen haal ik de absolute top niet, dan probeer ik het in dubbel met iemand die me aanvult".
Huh, zijn het nu ineens toch geen absolute toppers meer?
ViveLaFrance schreef:Natuurlijk is het een geweldig palmares, maar als je ze vraagt om 6 à 7 slams in te ruilen voor één enkelspeltitel dan zeggen ze meteen JA.
Dat zal best, maar daar ging het niet om. Ik heb beide koppels regelmatig gelegenheidskoppels zien verslaan die in het enkelspel blij zouden zijn met een van die namen als tegenstander.

Dubbelspel is een teamsport, en dus moet je ingespeeld zijn op elkaar. Eigenlijk is het dan ook vreemd dat iemand als Rojer in aanloop naar de spelen niet tijdelijk breekt met zijn vaste partner zodat beiden een aantal toernooien in olympische samenstelling kunnen spelen. Of mag dat weer niet volgens de ijzeren wetten van het ATP?
ViveLaFrance schreef:Ik ben een sportliefhebber, maar ik ben lichtelijk allergisch voor mensen die C-sporten overwaarderen en tegelijk A-sporten (zoals tennis en voetbal) onderwaarderen op een evenement als de OS op basis van sentimenteel gezwam. Hoogst haalbare om de vier jaar, ja hoor!
Tsja, ook dat zijn sporters die jarenlang keihard trainen en alles opzij zetten om te winnen. Het mooie van de spelen is wat mij betreft dat alle sporten voor twee weken even gelijkwaardig zijn.

Nu weet ik ook wel dat zij het allemaal maar makkelijk hebben met de steun van het NOC, dat is toch wat anders dan die arme tennissers die in aanloop naar de spelen gewoon moeten werken om brood op de plank te krijgen.
ViveLaFrance schreef:Daarom laten ze ook vele prutsers toe tijdens de winter- en zomerspelen. Meedoen is belangrijker dan winnen! :sick:
Heb je het nu over de Nederlandse tennisploeg? :devil:
ViveLaFrance schreef:
ViveLaFrance schreef:Daarnaast, wat maakt een WK judo anders dan de OS? Sta je dan ineens tegen compleet andere judoka's? Nee, natuurlijk niet. Organisatietechnisch is het simpelweg niet mogelijk om elk jaar de OS te houden, maar dit zegt niks over de waarde van olympisch goud t.o.v. wereldkampioen worden. Uiteindelijk gaat het om de prestatie op de dag zelf.
Tsja, wat maakt een Grand Slam anders dan een ander groot internationaal toernooi met sterk deelnemersveld?

Maar één belangrijk punt heb ik hierboven al aangestipt: juist omdat het een algemeen sporttoernooi is trekt dit een veel breder publiek. Wereldkampioen worden doe je voor het gebruikelijke publiek van je sport. Olympisch kampioen worden doe je voor het oog van de hele wereld. Zeg eens eerlijk: hoeveel sporten heb je nu tijdens deze OS al gekeken waar je sinds de vorige OS helemaal niks van gevolgd hebt? Hoeveel olympisch kampioenen uit het verleden zijn je bijgebleven van sporten waarvan je nog nooit een WK gezien hebt?
ViveLaFrance schreef:Juist en vaak zijn het dan toch de van oudsher populaire/succesvolle sporten die gesteund worden en bv. ijshockey niet.
Het NOC is er dan ook heel duidelijk over dat ze topsport steunen om prijzen te pakken. Dan is het op zich niet heel vreemd dat je dan toch vaak bij sporten uit blijft komen die redelijk structureel goed presteren. Uiteraard een beetje een kip-of-het-ei kwestie.
ViveLaFrance schreef:Zij stellen beleid op en hanteren een doelstelling. Mogen we ze ook best op aanspreken.
Welke doelstelling faalt momenteel dan als ik vragen mag?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Helaas, twee keer niks... :nopompom:

Dan toch maar eens gaan slapen :sleepey:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Ik had de wekker niet gezet.
@Chris: beetje vreemd om zijn cocaïne verslaving los te zien van alcohol gebruik. linkje Vraag het anders ook aan Wim Kieft.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Ik had vanochtend ook geen wekker gezete en werd pas kwart voor drie wakker :clown:

Deze OS zijn toch slecht voor je nachtrust. Gelukkig is het nu in de vakantieperiode rustig op de weg, zodat ik doordeweeks nu even niet om half zeven 's ochtends in de auto hoef te zitten.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Mijn vakantie zit er nu op, maar eerlijk gezegd heb ik het nooit laat gemaakt. Met de Tour de France nog meer dan nu met de OS.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Viel dat even tegen vannacht. Dafne is weer met haar beide benen op de grond gezet. Het mislopen van een medaille door Ranomi had ik wel verwacht. De beachvolleybalsters kwamen ook van een koude kermis thuis.
Martin schreef:@Chris: beetje vreemd om zijn cocaïne verslaving los te zien van alcohol gebruik. linkje Vraag het anders ook aan Wim Kieft.
Niks vreemds aan. Verslaving is iets anders dan alcoholgebruik. Yuri heeft een drugsverslaving gehad, geen alcoholverslaving. Middelenmisbruik is ook niet direct verslaving. En de ene drugsverslaafde is de andere niet. Bij die link krijg ik nogal associaties met Jimmy Geduld van het RTL-programma Verslaafd; ervaringsdeskundige zonder deskundigheid.

Trouwens, heb je de commentator bij het zwemmen de afgelopen dagen gehoord? Phelps heeft een periode van gokverslaving en alcoholmisbruik gekend. Ook de winnaar van de 50 m. vrije slag was jarenlang verslaafd. Topsporters zijn niet ongevoelig voor serieuze stoornissen.
WizardOfOss schreef:Zeg eens eerlijk: stel dat jij nu ergens in Brazilië zou zitten voor het tennistoernooi, hoe lang zou jij er dan over twijfelen een paar honderd kilometer te reizen voor een sport waar je normaal geen interesse in hebt?
Net zo min als dat ik zou twijfelen om naar diezelfde sporten te gaan kijken ook al is het 50 meter lopen.
WizardOfOss schreef:Dat is niet veroorzaakt door een falend NOC of klikkende teamgenoten, maar gewoon door zijn eigen gedrag.
Erg simpel weer. Gedrag wordt niet alleen bepaald door de persoon, maar ook door omgevingsfactoren. Persoonlijke kenmerken en situationele factoren kunnen elkaar versterken/verzwakken. Daar kun je je als sporter, coach, sportbond en nationale bond op instellen. Nogmaals, laat het leerzaam zijn voor iedereen.
WizardOfOss schreef:Huh, zijn het nu ineens toch geen absolute toppers meer?
Zeg ik niet, maar enkelspel > dubbelspel.
WizardOfOss schreef:Ik heb beide koppels regelmatig gelegenheidskoppels zien verslaan die in het enkelspel blij zouden zijn met een van die namen als tegenstander.
Jij volgde het tennis toch nooit? :| Je wist eerder niet eens wie Safin was. Maar goed om te lezen dat echte topsport je toch kan interesseren :twisted:
WizardOfOss schreef:Eigenlijk is het dan ook vreemd dat iemand als Rojer in aanloop naar de spelen niet tijdelijk breekt met zijn vaste partner zodat beiden een aantal toernooien in olympische samenstelling kunnen spelen.
Is ook gebeurd, maar waar zijn partner Tecau keuze heeft uit andere toppers dient Rojer het te doen met Nederlandse spelers die zich focussen op het enkelspel. Hij dubbelde in Rio met Haase, niet eens onlogisch daar zij regelmatig samen hebben gespeeld. Ze troffen in ronde 1 de uiteindelijke olympisch kampioenen. Geen schande, want Nadal is natuurlijk 4, 5 klassen beter dan Haase en Rojer is niet significant beter dan Lopez. Wat wel schandalig was, was de manier van coachen. De KNLTB koos zoals tijd voor Siemerink (tevens TD KNLTB) als bondscoach, maar waarom zie ik bij bijna alle andere tennissers gewoon de eigen staf op de tribune? Raemon Sluiter was er niet voor Bertens en Kristie Boogert, tijdelijke coach, was er niet voor Haase. Leermoment voor de tennisbond en helemaal voor Siemerink die zijn stempel op een rare manier blijft drukken. Een wanprestatie leveren tegen Rusland in de Davis Cup en net doen alsof het goed ging :bonk:
WizardOfOss schreef:Nu weet ik ook wel dat zij het allemaal maar makkelijk hebben met de steun van het NOC, dat is toch wat anders dan die arme tennissers die in aanloop naar de spelen gewoon moeten werken om brood op de plank te krijgen.
Het zit je wel dwars dat tennissers goed verdienen hè? :puh: Zal ik je iets zeggen, slechts 12% van de totale inkomsten in de tennissport wordt uitgekeerd aan tennissers. Om even de grootte van de sport weer te geven. Het verhogen van de prijzengelden gaat dus nog wel even door.
WizardOfOss schreef:Tsja, wat maakt een Grand Slam anders dan een ander groot internationaal toernooi met sterk deelnemersveld?
Het woord zegt het al: grand slam oftewel de grootste slag. Er doen altijd 128 spelers mee en de mannen spelen best of 5 sets. Zojuist het WK judo vergeleken met het judotoernooi op de OS en willekeurig twee categorieën eruit gepikt. Aan 73 kg op de OS doen 36 judoka's mee tegenover 76 bij het WK 2015. Aan 100 kg. doen er 34 mee tegenover 55 bij het WK. Heb ik het nog niet eens over het aantal deelnemende landen waardoor op de OS de spreiding van kwaliteit zeer waarschijnlijk groter is.
WizardOfOss schreef:Zeg eens eerlijk: hoeveel sporten heb je nu tijdens deze OS al gekeken waar je sinds de vorige OS helemaal niks van gevolgd hebt?
Oh ik volg wat ik wil volgen. Natuurlijk zie ik flarden van sporten waar ik normaal niet naar kijk, maar dat is meer door het wachten op andere sporten. Ik zap ook veel naar buitenlandse zenders. Boogschieten, dressuur, schoonspringen enzovoorts kunnen me gestolen worden.
WizardOfOss schreef:Hoeveel olympisch kampioenen uit het verleden zijn je bijgebleven van sporten waarvan je nog nooit een WK gezien hebt?
Ik lees ook kranten ;)
WizardOfOss schreef:Welke doelstelling faalt momenteel dan als ik vragen mag?
Over de kwestie Van Gelder kan men niet tevreden zijn. Het aantal behaalde medailles tot nu toe wekt niet de indruk dat het een succesvolle OS wordt en ik hoor NOC*NSF ook vaak praten over "Nederland in de mondiale Top 10". Daarvoor dient bij de huidige OS nog minstens drie keer goud gewonnen te worden en dan hopen dat de rest niks meer wint.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Net zo min als dat ik zou twijfelen om naar diezelfde sporten te gaan kijken ook al is het 50 meter lopen.
Tsja, dan is het hele concept van de Olympische spelen dus duidelijk niet aan jou besteedt.
ViveLaFrance schreef:Erg simpel weer. Gedrag wordt niet alleen bepaald door de persoon, maar ook door omgevingsfactoren. Persoonlijke kenmerken en situationele factoren kunnen elkaar versterken/verzwakken. Daar kun je je als sporter, coach, sportbond en nationale bond op instellen. Nogmaals, laat het leerzaam zijn voor iedereen.
De coach die hem naar huis heeft laten sturen is de coach waar hij al tien mee samenwerkte, en dus ook de eerdere problemen van nabij heeft meegemaakt. Dus ik mag toch aannemen dat die enig idee had waar hij mee bezig was. Als hij zich al niet meer op het gedrag van van Gelder kon instellen, wie dan wel?
ViveLaFrance schreef:Zeg ik niet, maar enkelspel > dubbelspel.
Eerder mocht ik anders niet van je zeggen dat het geen van allen toppers waren in het enkelspel.
ViveLaFrance schreef:Jij volgde het tennis toch nooit? :| Je wist eerder niet eens wie Safin was. Maar goed om te lezen dat echte topsport je toch kan interesseren :twisted:
Gedurende de jaren '90 volgde ik het tennis volop, daarna is het weggezakt. Wat het dus ook niet waarschijnlijk maakt dat ik Kafelnikov met Safin verwisselde. We blijven dus op zoek naar een getalenteerde (en blonde) oostblokker met zwakke mentaliteit...
ViveLaFrance schreef:Is ook gebeurd, maar waar zijn partner Tecau keuze heeft uit andere toppers dient Rojer het te doen met Nederlandse spelers die zich focussen op het enkelspel. Hij dubbelde in Rio met Haase, niet eens onlogisch daar zij regelmatig samen hebben gespeeld.
Maar op zowel Roland Garros als Wimbledon speelden ze toch niet samen. Iets wat in het kader van een serieuze voorbereiding toch logisch was geweest. Nu hadden ze daardoor uiteraard nog steeds niet zomaar in Rio gewonnen, maar hadden een optimaal op elkaar ingespeelde Rojer en Haase echt geen kans gehad tegen een goede dubbelaar samen met een topspeler die zelden dubbelt?
ViveLaFrance schreef:Wat wel schandalig was, was de manier van coachen. De KNLTB koos zoals tijd voor Siemerink (tevens TD KNLTB) als bondscoach, maar waarom zie ik bij bijna alle andere tennissers gewoon de eigen staf op de tribune?
Klinkt als een prima evaluatiepunt waar je de spelers niet voor nodig hebt.
ViveLaFrance schreef:Het zit je wel dwars dat tennissers goed verdienen hè? :puh:
Nee hoor, maar ik hoor steeds van jou dat een Haase het zoveel zwaarder heeft dan een Grol.
ViveLaFrance schreef:Het woord zegt het al: grand slam oftewel de grootste slag. Er doen altijd 128 spelers mee en de mannen spelen best of 5 sets.
En toch is Olympisch tennisgoud (met slechts 64 deelnemers en best of 3) gelijkwaardig aan een grand slam?

Daarnaast zegt de omvang van het deelnemersveld ook niet alles. Want laten we wel zijn: uiteindelijk staan de echte toppers er echt wel, op kleinere toernooien is er domweg meer veldvulling. Hooguit zijn er op de OS soms wel rare kwalificatieregels, bijvoorbeeld waar van Gelder in Beijing slachtoffer van is geworden.
ViveLaFrance schreef:Oh ik volg wat ik wil volgen. Natuurlijk zie ik flarden van sporten waar ik normaal niet naar kijk, maar dat is meer door het wachten op andere sporten. Ik zap ook veel naar buitenlandse zenders. Boogschieten, dressuur, schoonspringen enzovoorts kunnen me gestolen worden.
Wederom een teken dat het hele Olympische concept aan jou totaal niet besteedt is. Prima, maar dan lijk jij me ook niet de aangewezen persoon om de OS drastisch te hervormen.
WizardOfOss schreef:Hoeveel olympisch kampioenen uit het verleden zijn je bijgebleven van sporten waarvan je nog nooit een WK gezien hebt?
Ik lees ook kranten ;) [/quote]En dan lees je dan wel over sporten waar je niet naar zou kijken op tv?
ViveLaFrance schreef:Over de kwestie Van Gelder kan men niet tevreden zijn.
Uiteraard niet tevreden, en de communicatie had beter gemoeten. Maar laten we het ook niet groter maken dan het is: een vervelend incident wat nu eenmaal niet altijd te vermijden is.
ViveLaFrance schreef:Het aantal behaalde medailles tot nu toe wekt niet de indruk dat het een succesvolle OS wordt en ik hoor NOC*NSF ook vaak praten over "Nederland in de mondiale Top 10". Daarvoor dient bij de huidige OS nog minstens drie keer goud gewonnen te worden en dan hopen dat de rest niks meer wint.
Ook dat vind ik voorbarig. Tuurlijk, het is teleurstellend dat de zwemploeg uiteindelijk helemaal niets heeft gepakt en de judoploeg slechts 1 brons. En de huidige 12e plaats is inderdaad nog geen top-10. Maar toch, met van Rijsselberghe alvast meetellend staan we nu halverwege op 4 goud, en met volop uitzicht op meer. Bouwmeester ligt op goudkoers, de beide hockeyploegen, Zonderland, we schijnen de topfavoriet bij het BMX te hebben. En laten we ook niet vergeten dat de beste afstand van Schippers. Kortom, nog los van eventuele verrassingen mogelijkheden zat om die doelstelling te halen. Ik snap al dat negativisme dan ook totaal niet.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie