Olympische Spelen

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Maar Bouwmeester moet nog even langer geduld hebben, eerst is het windstil, nu waait het weer te hard :lol:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Het zijn toch vooral weer de vrouwen die het moeten doen voor Nederland.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door nvdw »

Zit net nog even de oefening van Sanne Wevers na te kijken. Heb de ballen verstand van turnen maar laat Hans van Zetten me alles maar wijsmaken. Prachtig.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

@Niels.....waarom altijd zo gefrustreerd? Neem anders een kalmeringstabletje. Klaar? Komt-ie: er staat letterlijk in het vonnis dat er, betreffende gedragsregels en communicatie naar spelers, meer zorgvuldigheid van NOC*NSF verwacht mag worden.
WizardOfOss schreef:Dan vraag ik toch af wie of wat hem nog tegenhoudt.
Hijzelf (niet alleen Yuri heeft betere begeleiding nodig) en geld.
WizardOfOss schreef:Maar is de gouden plak van Murray dan meer waard dan een gehoopte gouden plak voor Grol?
Als Grol had gewonnen? Nee, natuurlijk niet, goud = goud. Daar ging het ook niet om, het ging om jouw visie dat je tennis niet waardig vindt voor de OS, omdat het te commercieel is. OS = commercie. Daar profiteren de andere sporten juist van in deze weken, omdat er over de hele wereld ineens meer aandacht voor is. Oftewel, boogschieters mogen blij zijn dat de basketballers, tennissers en golfers komen :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door nvdw »

ViveLaFrance schreef:@Niels.....waarom altijd zo gefrustreerd? Neem anders een kalmeringstabletje. Klaar? Komt-ie: er staat letterlijk in het vonnis dat er, betreffende gedragsregels en communicatie naar spelers, meer zorgvuldigheid van NOC*NSF verwacht mag worden.
En wat staat er letterlijk in het vonnis over Van Gelder, en hoe verhoudt zich dat tot wat NOC*NSF niet 'goed' heeft gedaan? Wat is er niet objectief aan het oordeel van de rechter?

En wat voor kalmeringstabletjes raad je me aan, welke hoeveelheid, welke dosering?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:En wat staat er letterlijk in het vonnis over Van Gelder, en hoe verhoudt zich dat tot wat NOC*NSF niet 'goed' heeft gedaan?
Ik zeg toch niet dat Yuri niks te verwijten valt. Ik benadruk zijn laksheid juist meer. Het ging mij om deze reactie:
nvdw schreef:En hoezo, NOC*NSF wakkergeschud door de rechter? Die geeft alleen aan dat alcoholgebruik/doorzakken niet expliciet in uitsluitingsgronden is vastgelegd
Leek me wat selectief gelezen. Oh ik zie een patroon...

Yuri was fout, maar NOC*NSF krijgt in dit vonnis duidelijk een reprimande zoals dat ook in de media is besproken vandaag.
nvdw schreef:Wat is er niet objectief aan het oordeel van de rechter?
Er was geen sprake van drugsgebruik en daar refereert het vonnis aan. Rechters zijn ook mensen.
nvdw schreef:En wat voor kalmeringstabletjes raad je me aan, welke hoeveelheid, welke dosering?
Klein beginnen: anxiolyticum, diazepammetje.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Hijzelf (niet alleen Yuri heeft betere begeleiding nodig) en geld.
Zijn de financiële verschillen dan zo enorm dat voornamelijk verliezen in het enkelspel lucratiever is dan winnen in het dubbelspel?
ViveLaFrance schreef:het ging om jouw visie dat je tennis niet waardig vindt voor de OS, omdat het te commercieel is.
Dat heb ik nooit beweerd. Ik heb alleen gezegd dat tennis geen OS nodig heeft, en samen met een handvol andere sporten een buitenbeentje is omdat Olympisch goud niet als het hoogst haalbare wordt gezien. En als er dan eigenlijk geen ruimte voor gemaakt kan/wil worden op de overvolle tenniskalender, tsja, dan vraag ik me af of tennis wel een Olympische sport zou moeten willen zijn. Idem voor voetbal, waar ze het opgelost hebben door er een veredeld talenten-toernooi van te maken.
ViveLaFrance schreef:OS = commercie. Daar profiteren de andere sporten juist van in deze weken, omdat er over de hele wereld ineens meer aandacht voor is. Oftewel, boogschieters mogen blij zijn dat de basketballers, tennissers en golfers komen :twisted:
Dus niet alle tennisliefhebbers bekijken de OS met oogkleppen zoals jij :devil:

Nu moeten de OS uiteraard ook weer geen festijn van uitsluitend ietwat obscure sporten worden, maar ik denk dat de OS ook zeker niet afhankelijk zijn van die paar mega-sporten. Daarvoor zijn er genoeg andere sporten die de kar kunnen trekken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door nvdw »

ViveLaFrance schreef:
nvdw schreef:Wat is er niet objectief aan het oordeel van de rechter?
Er was geen sprake van drugsgebruik en daar refereert het vonnis aan. Rechters zijn ook mensen.
Even kijken. Nergens valt het woord 'drugs' maar het gaat dus hierom:
In aanmerking genomen het problematische verleden van [eiser] en het feit dat hij zelf te kennen gaf niet in te zien dat hij iets verkeerd heeft gedaan, is begrijpelijk dat NOC*NSF er geen vertrouwen meer in had dat [eiser] zich verder wel behoorlijk aan zijn verplichtingen zou houden.
Dat sluit aan op wat WOO al zegt:
WizardOfOss schreef:Niet zozeer het drugsgebruik an sich (wat ook niet als zodanig benoemd wordt), maar wel dat hij ondanks twee eerdere misstappen toch weer het vertrouwen kreeg va de turnbond en NOC, en dat toch weer beschaamd. Dat draagt uiteraard wel bij aan een "complete vertrouwensbreuk".
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Heb jij de zitting gezien? Volgens die tennismaat (aankomend rechter) van me werd het drugsverleden besproken. Logisch, omdat men spreekt van een opeenstapeling van feiten. Daarom verbaasde mij het niet om in het vonnis "problematische verleden" (zal vast niet slaan op het pesten van zijn buurmeisje vroeger) en in diverse media verwijzingen te lezen naar zijn cocaïnegebruik in het verleden:
AD schreef:Zijn gedrag was ondermijnend voor het team en heeft, mede gezien het cocaïneverleden van Yuri van Gelder, geleid tot een vertrouwensbreuk met zijn trainer en NOC*NSF.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Topdag voor TeamNL. Tweemaal goud van Bouwmeester en Weertman :oranje: :oranje: De hockeydames, handbalsters, volleybalsters, Ligtlee (sprint) en Martina (200 m.) staan in de halve finales :thumbup:
Straks Epke... :)

De prestaties bij het open water zijn geweldig. Om maar eens aan te geven hoe belangrijk de combinatie coach en sporter is. Kromo had niks aan Marcel Wouda, terwijl Heemskerk juist goed presteerde onder zijn hoede. Nu is Wouda zeer succesvol als bondscoach van de open water zwemmers.

Het publiek straalt in het algemeen niet de olympische gedachte uit. Van atletiekstadion tot turnhal en van tennisbaan tot handbalzaal, het boe-geroep houdt maar aan. Dat ze Gatlin uitfluiten kan ik begrijpen, maar onschuldige Russische zwemmers verdienen dezelfde mate van respect als ieder ander. Opvallend is ook de bijna vijandige strijd tussen Brazilianen en atleten uit andere Zuid-Amerikaanse landen.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie