Olympische Spelen

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, van die interviewtje na afloop kunnen ze eigenlijk ook wel een olympische sport maken: wie trapt de meeste open deuren in. Tenenkrommend meestal.

Van Schippers blijf ik het een wat lastig verhaal vinden: als je dan een blessure hebt, doe daar dan niet geheimzinnig over, daarmee maak je het alleen jezelf maar lastig. En je neemt de concurrentie toch niet in de maling met dat geheimzinnige gedrag. Maar dat ze na afloop even doodziek was kan ik ook wel weer begrijpen: zeker de 200 meter had dé race van haar leven moeten worden, en dan lukt het net even niet. Net als bij de hockey-dames was dit goud verliezen, niet zilver winnen.

En wat betreft de losers-vlucht, als ik het zo een beetje hoorde had het NOC ook wel door dat dit geen goede zet is geweest. Hopelijk leren ze ervan.

Het publiek, tsja, dat was wel een smetje. Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar de verhouding tussen locals en bezoekers in vergelijking met andere Spelen. En zelfs bij de basketbal-finale nog aardig wat lege plaatsen, iets wat in Londen (waar de allerlaatste kaarten voor duizenden euro's werden aangeboden én verkocht) nog volstrekt ondenkbaar was. Nu was deze finale dat ook zeker niet waard, en in de zaal had je dan ook het (voorlopig) allerlaatste commentaar van Mart Smeets gemist...

En dan over vier jaar naar Tokyo. Ik vrees een beetje de temperaturen in die tijd, maar ik moet nog maar zien of dat me ervan gaat weerhouden daarheen te gaan. Ik verwacht daar wél volle tribunes, en geen onsportief-partijdig publiek. Nou ja, wellicht bij baseball, mocht ik gaan dan staan kaartjes voor een wedstrijd van Japan toch hoog op m'n verlanglijstje...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Olympische Spelen

Bericht door HondArd »

Flink verhaal weer, waar ik tijdens mijn verblijf in Albanië geen tijd voor heb gehad. Wel opvallend: toen we ons uitstapje in Kosovo hadden (Prizren) werd in het restaurant waar we aten de openingsceremonie herhaald. En de volgende dag toen we aan de lunch zaten bij het archeologische park van Appolonia kon de locale TV zender maar geen genoeg krijgen van het Kosovaarse Judo goud.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef:...de openingsceremonie herhaald.
En dan weer typisch zo'n gevalletje NOS: de sluitingsceremonie was uiteraard ook weer 's nachts, voor de gemiddelde werkende mens niet erg praktisch. Daar kan de NOS ook niks aan doen. Maar dan zou je verwachten dat er 's avonds dan nog wat aandacht aan wordt besteedt. Nou, minimaal. In het journaal bijvoorbeeld wel aandacht voor de Spelen, maar dan niet zozeer de ceremonie. Nee, we gaan eens uitgebreid kijken hoe mensen vlakbij de Olympische accommodaties de spelen ervaren hebben, en met name of ze er nog iets beter van zijn geworden. Niet dus. Want dat is nog een ander puntje waar ik me herhaaldelijk aan erger: er moet en zal gehamerd worden op alles wat er mis is in het land. Tenminste, nu het land nog even in de spotlights staat tenminste. Over een paar weken heeft niemand het meer over de misstanden in Brazilië, dat interesseert dan echt geen hond meer.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Olympische Spelen

Bericht door HondArd »

Ondanks alle ellende in dat land zie ik veel liever een "nieuw" land de spelen organiseren dan voor de zoveelste keer de VS. Als sporters uit bepaalde moeilijke/arme landen op de 1 of andere manier geholpen worden om toch aan de spelen deel te kunnen nemen (en niet enkel om het meedoen), dan kan het IOC landen die de spelen ook dolgraag willen organiseren (maar er eigenlijk alle zeilen voor bij moet zetten) ook wel bijstaan. Nu kan het IOC vrijwel ongestraft zijn zakken vullen terwijl het gastland berooid wordt achtergelaten.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:Overigens ergerde Kromo zich ook aan Stekelenburg. Ik zou ook weggelopen zijn.
"Zijn je spelen nu mislukt?" "Nee, ze gaat voor het mooie weer naar Rio.
en maar proberen of er tranen in beeld te brengen zijn.
Ik begrijp niet dat zo'n simpel verslaggevertje topsporters als Schippers kan irriteren. Daar hoort ze boven te staan. Kijk, huilebalk Heemskerk is een makkelijke prooi voor hem, maar een karakter als Dafne zou toch lak moeten hebben aan die stomme vragen? Dan maar dom antwoorden, het publiek weet net als zijzelf wel beter. Churandy doet het altijd handig vind ik en reken maar dat hij echt niet alles meent wat hij zegt.

Iemand de Paralympics aan het volgen? Ohnee, daar kijkt geen hond naar...
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Nog wel iets later gaan slapen om Marlou te zien sprinten.
4 jaar geleden keek ik meer, maar of dat alleen aan het tijdverschil ligt, durf ik niet te zeggen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Olympische Spelen

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef:Iemand de Paralympics aan het volgen? Ohnee, daar kijkt geen hond naar...
Ik keek ook al niet naar de "Normale" Olympische Spelen, voel me dan ook niet verplicht om de paralympische editie ook te volgen. Maar ik ben wel reuze trots dat Nederland zo goed presteert. :oranje:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Sinds de OS zijn afgelopen heb ik volgens mij m'n TV überhaupt niet meer aan gehad....

Nee, als ze willen dat de Paralympics de aandacht krijgt die het wellicht verdient zouden ze het gewoon moeten vermengen met de reguliere OS. Dat zal uiteraard een hele logistieke uitdaging zijn, maar dat is de enige manier om de aandacht van de wereldpers én de kijkers vast te houden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Over het voetbal hadden we het elders uiteraard al even, maar hé, laat ik toch ook maar weer eens het Olympische draadje afstoffen...

Met als gesprek van de dag uiteraard het wielrennen bij de dames. Gisteren was het bij de heren uiteraard al een verrassende winnaar, maar gewoon in een vrij normale race over een fraai parcours. Bij de dames vandaag was het haast lachwekkend. Een onbekende Oostenrijkse die al vroeg met een stel anderen er vandoor ging, en toen ze eenmaal alleen op kop overbleef had niemand dat in de gaten. Waardoor van Vleuten over de streep komt in de veronderstelling dat ze gewonnen heeft, en ook de rest erachter zat er een plaatsje naast. En natuurlijk moeten ze hier zonder oortjes rijden, maar dat zou dan toch juist des te meer reden moeten zijn alert te zijn op wie er weg rijden en wie teruggepakt worden. Geklungel eerste klas, waardoor een op voorhand haast zeker lijkende gouden medaille is verspeeld. Niks ten nadele van die Oostenrijkse overigens, die heeft het gewoon helemaal perfect gespeeld en geen trap verkeerd gedaan. Maar ze had in beginsel nooit in deze positie mogen komen....

De verrassing van de spelen tot nu toe vind ik overigens het 3x3 basketbal, nooit eerder gezien maar leuke sport. Wel een gemiste kans: in plaats van het in een leeg stadion te spelen hadden ze het gewoon zoals in de leader van de NOS gewoon bovenop een hoog gebouw moeten spelen, genoeg torens in Tokyo met een sportveld op het dak. Dat zou mooie plaatjes opgeleverd hebben....

O, en ik hoop trouwens dat alle aanwezige IOC-leden die tegen het verschuiven van de OS naar het najaar hebben gestemd nu in een hotel zonder airco zitten....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Na de vrouwen race in wielrennen ging het de hele dag nog over: wie wist wat? Wie moest er verantwoordelijkheid nemen tijdens de race en ook achteraf?
Marianne Vos wist wel dat er nog één vooruit zat, maar anderen geloofden dat niet.
Geen moment overigens een motor gezien met een bord met tijdverschil.
Leuk dat je een wedstrijd zonder "oortjes" organiseert, maar hier laten ze steken vallen.
Uiteindelijk zal je daar inderdaad niet afhankelijk van moeten zijn.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie