Olympische Spelen

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

En weer een mooie dag: wederom goud voor Sifan Hassan op de 10k :oranje: . Na "slechts" brons op de 1500 meter waren er uiteraard wel vraagtekens of ze toch niet een tikje te hoog had ingezet, maar met een bekeken race en een ijzersterke eindsprint gaf ze toch een duidelijk antwoord daarop.

Maar dat wordt haast nog overschaduwd door het zilver van de mannen op de 4x400 meter, iets wat toch niemand zal hebben zien aankomen. En waar ik de mannen op diverse eerdere afstanden juist in de slotfase van hun race het heb zien afleggen pakte Ramsey Angela daar juist nog een plekje, terwijl de andere drie lopers ook allerminst verzaakt hadden.

Op de wielerbaan ging het vandaag helaas wat moeizamer. Braspennincx kwam er op de sprint tegen regerend wereldkamioene Hinze niet aan te pas, en op de madison speelden de heren een bijrol. Jammer, maar kan gebeuren. En dat Lavreysen eens een herkansing nodig heeft om zich vervolgens alsnog zéér overtuigend te plaatsen, vooruit. De druiven waren echter vooral zuur voor Büchli, die al de pech had dat z'n eerste race werd afgebroken, vervolgens door een tamelijk dubieuze straf alsnog was aangewezen op herkansingen, waarin hij in z'n derde race binnen een uur het net niet redde.

Springruiters kwamen als team niet verder dan een vierde plaats (hoeveel hebben we er daar wel niet van?), en zoals al verwacht speelden Deelstra en Holterman geen rol van betekenis in de snikhete marathon in Sapporo (waar het vanwege een hittegolf momenteel warmer is dan Tokyo...).

En even over de grens kijkend, helaas nog nauwelijks beelden van gezien (EDIT: dankzij BBC toch nog een fatsoenlijke samenvatting) maar dé medaille van de dag is toch het goud voor Japan bij het baseball, waarin ze in de finale de VS met 2-0 klopten. Hoe goed ze het ook doen met hun 3e plek op de medaillespiegel, dit is toch de enige die écht telt in dat baseballgekke land.

De afgelopen dagen ook wat karate gezien, blijkbaar een eenmalige toevoeging hier in Tokyo, en heel erg kan ik dat toch niet vinden. Het kumite is de zoveelste vechtsport die naar mijn idee niet zoveel toevoegt, en het kata is vooral....raar.

Andere memorabele momenten waren toch het goud bij het speerwerpen voor India (met twee Tsjechen om het podium te completeren), en toch zeker ook de Duitser Ronald Rauhe die bij het kanoën met de K4 goud pakte, zijn vijfde plak op z'n zesde(!!!) OS, na eerder al brons in Rio, zilver in Beijing, goud in Athene en brons in Sydney.

Jammer dat het na morgen alweer over is, maar gelukkig kan ik dan ook weer wat slaap gaan inhalen :clown:
(want nog twee medaillekansen voor NL op de wielerbaan, maar dat wordt wel nachtwerk....)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

En net als je met die 4x400 de meest verrassende medaille te hebben gezien pakt Abdi Nageeye doodleuk ook zilver op de marathon! En sleept in de slotmeters zelfs nog z'n Belgische trainingsmaatje mee naar brons. Dit alles wel op gepaste afstand van de oppermachtige winnaar Kipchoge, die na de finish zelfs nog de fut heeft even rustig voor de fotografen te poseren. Maar blij dat ik hiervoor toch wakker ben gebleven.

En dan zo nog naar de wielerbaan voor mogelijk nog een lekker toetje. En dan daarna nog maar wat slaap zien te pakken voorafgaand aan de sluitingsceremonie. Want mede dankzij de marathon mogen we dat toch zeker niet missen...

EDIT: nog twee keer brons. Zal voor Lavreysen wellicht een teleurstelling zijn na twee keer goud, maar voor Kirsten Wild absoluut een hoofdprijs. Mooi slot daarmee voor TeamNL. En nu maar hopen dat dit voldoende is de 7e plaats op de medaillespiegel vast te houden....

En nu slapen....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Ik ben er niet voor op gebleven. Lavreysen toch tevreden met brons. De energie was na de vorige dagen wel een beetje op. Toch had hij best nog wel snelheid. Die Australiër was echter wel heel klungelig bezig, door een gat te laten vallen. Meer achterom kijken dan vooruit, is op de fiest nooit een goed idee.
Zo'n Fransman die in de marathon meent het water voor anderen te moeten omgooien, kunnen ze van mij niet hard genoeg straffen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

En het zit erop. Het vuur is gedoofd, de medailles zijn verdeeld. Dit was Tokyo 20210. De pandemiespelen. De Spelen die volgens velen niet door hadden moeten gaan. En die voor Tokyo ook vast niet helemaal geworden zullen zijn wat ze ervan gedroomd hadden.

En om maar daarmee te beginnen: naar omstandigheden denk ik dan dat het nog best redelijk heeft uitgepakt. Gelukkig lijkt de invloed van corona op de sport uiteindelijk toch vrij beperkt te zijn gebleven. Uiteraard sneu voor alle atleten die nu alsnog moesten afhaken, maar het is zeker niet zo dat we hierdoor nu zwaar gedevalueerde sport hebben gezien. Uiteraard vooral jammer dat er niet of nauwelijks publiek bij kon zijn, toch wel bepalend voor de sfeer. En ook jammer dat de sporters daardoor beperkt waren in hun gaan en staan, al lag de focus daardoor wel meer dan ooit op de sport. De openings- en sluitingsceremonie waren ook duidelijk soberder dan gebruikelijk, ergens jammer omdat vooraf wel flink was ingezet op "Cool Japan" wat nu grotendeels achterwege bleef, maar tegelijk was het nu ook wel weer terug naar de menselijke maat, een trend die je eigenlijk al bij alle Spelen sinds het qua grootsheid niet meer te overtreffen Beijing zag. Toch had het naar mijn idee wel een tikje sprankelender gemogen (en die speeches mogen best wat korter....), leuk bijvoorbeeld dat ze nu een paar traditionele dansen op video lieten zien maar waarom niet een paar wat spectaculairdere matsuri zich in het stadion laten tonen? Maar met ook slechts een beperkt aantal nog aanwezige atleten zou het sowieso nooit zo'n feest als bij andere OS zijn geworden.

O, en zoals Maurits Hendriks bij de NOS al vertelde: verwacht maar niet dat op de komende Winterspelen in Beijing het allemaal heel anders zal verlopen. Eerder wellicht nog strikter...

Dan wat betreft de Nederlandse prestaties, na een stroeve start met een paar miskleunen is dat uiteraard helemaal goed gekomen. 10x goud is weliswaar geen record, 36 medailles in totaal is dat wel, en dik ook. En dan waren er blijkbaar nog liefst elf 4e plaatsen. Waarmee we op de medaillespiegel toch mooi grote sportlanden als Duitsland, Italië, Frankrijk of Canada voorblijven, om over een Spanje of België maar helemaal niet te beginnen. Paar gedachten over de Nederlandse prestaties:
  • Grootste verrassing was uiteraard de atletiekploeg, een onderdeel waar we meestal slechts een bijrol op speelden maar nu ineens 8 medailles. Deels verwacht, deels toch ook niet echt (of zelfs echt niet...). Enige echte dissonant was Schippers
  • Er is ook flink geïnvesteerd in de baanwielrenploeg en de roeiploeg, en dat betaalde zich heel aardig uit. Prima medailleoogst en dan had er eigenlijk nog wel meer ingezeten.
  • Buiten de baan uiteraard ook zeker wel flinke successen, maar de dames-wegrace blijft toch een miskleun eerste klas.
  • Van de teamsporten was het meer wisselend. De hockeydames maakten hun torenhoge favorietenrol volledig waar, de heren lieten het daarentegen flink afweten. Voor de voetbaldames is het op zich geen schande van de VS te verliezen maar de manier waarop was toch zuur. En de waterpolo- en handbalploeg deden aardig mee maar kwamen toen het erop aankwam toch tekort.
  • Bij het boogschieten weliswaar mooi zilver, maar voor de rest helaas een hoog net-niet gehalte.
  • 3x3 basketbal vond ik een van de leukere toevoegingen deze OS, en daar lijkt het Nederlandse team ook best potentie te hebben.
  • Ik heb eigenlijk niks meegekregen van het beachvolleybal, ik gok zomaar dat dat geen goed teken was....
  • Turnen stond vooral in het teken van het laatste (helaas mislukte) kunstje van Epke, voor de rest was het, vast ook wel door alle omstandigheden eromheen, teleurstellend.
  • Bij het zwemmen is de spoeling toch wel dun geworden. Twee fraaie medailles voor Kamminga en voor het openwater zwemmen ook geen zorgen, maar verder was het teleurstellend.
  • Ook de paardenploeg is niet meer wat het ooit geweest is, al speelden daar ook wel een paar omstandigheden die niet geholpen zullen hebben.
  • Maar voor de grootste teleurstelling kijk ik toch naar de judoploeg. Slechts één keer brons, ondanks de nodige kansen op meer van die kleur. Maar van wat ik zo gezien heb was het allemaal sowieso weinig overtuigend. Lichtpuntje was Tsjakadoea, weliswaar ook met lege handen naar huis maar tenminste gevochten als een leeuw. Dat kon ik van de meeste anderen toch niet zeggen...
Als ik dan de echte hoogtepunten eruit zou moeten pikken:
  1. Wellicht deels omdat het zo vers is, maar hét moment was voor mij dan toch het zilver voor Nageeye. Niet alleen omdat het zo onverwacht was, maar zeker ook vanwege de manier waarop. Dat sport verbroedert is zelden mooier in beeld gekomen.
  2. Je kan er toch haast niet omheen, Sifan Hassan en Harrie Lavreysen die elk met 2x goud en 1x brons hun favorietenrol prima waar wisten te maken. En ook niet alleen vanwege hun oogst, maar ook de manier waarop, met name de 10k voor Hassan en de epische sprintfinale van Lavreysen tegen Hoogland.
  3. Het zilver voor Tom Dumoulin, vooral vanwege alles wat daar aan vooraf is gegaan.
Eervolle vermeldingen: Femke Bol, de 4x400, Kiran Badloe, Niek Kimmann, en hoewel buiten de medailles toch zeker ook de triatleten.

Voor wat betreft buiten het Nederlandse team moet ik zeggen dat teveel mij grotendeels ontgaan zal zijn. De NOS focust wel heel sterk op de Nederlanders, en ook Eurosport viel me qua variatie tegen. Wellicht had ik er eerder aan moeten denken ook eens naar de Belgische, Duitse of Engelse kanalen te zappen. Maar de momenten die mij het meest zijn bijgebleven:
  1. Baseball-goud voor Japan. De enige medaille die er voor hun echt toe deed.
  2. Het goud voor Italië op de 100m. Het Bolt-tijdperk is over, maar dit was dan toch een zeer verrassende troonopvolger. Die het op de 4x100 nogmaals bewees.
  3. Het gedeelde goud bij het hoogspringen.
  4. Het imposante triatlon-goud voor Flora Duffy (Bermuda).
  5. Weer even smokkelen met fietsen: Carapaz en Roglic op de weg en tijdrit bij de mannen, en toch ook die Oostenrijkse bij de vrouwen.
En een eervolle vermelding: liefst 3 medailles voor San Marino, ongetwijfeld veruit het hoogste aantal per inwoner....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Martin schreef: 08 aug 2021, 17:02Zo'n Fransman die in de marathon meent het water voor anderen te moeten omgooien, kunnen ze van mij niet hard genoeg straffen.
Inderdaad. Het viel me tijdens de race wel op dat er een hoop flesjes vielen, maar niet dat zo'n mafketel dat opzettelijk zo deed. De komende paar marathons zonder drinken laten lopen....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Volgens zijn verklaring die vandaag naar buiten kwam, was het geen opzet.
Evengoed excuses voor het benadelen van andere deelnemers.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Ik zag het. Maar of ik het geloofwaardig moet vinden? Het is toch wel heel toevallig dat hij zich precies bij het laatste flesje ineens realiseerde dat je met een vlakke hand iets niet kan vastpakken....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Vanaf ons vakantieadres best wat kunnen zien van de Spelen. Ik blijf gemengde gevoelens houden bij het doorgaan van het evenement. Sport zonder fans is toch anders :lolno: Japan had zich ondanks de enorme aanloop onvoldoende voorbereid en een aanzienlijk deel van het (ongevaccineerde) volk wilde het niet. Daarnaast is het absurd dat het behalen van een medaille afhangt van een wattenstaafje. Uiteindelijk draait het voor het IOC om de poen (lees: het voorkomen van boetes), terwijl de atleten en de sport voorop horen te staan. Thomas Bach kan lullen wat hij wil, als je geen fatsoenlijke huisvesting voor topsporters kunt bewerkstelligen en tegelijkertijd bepaalde atleten discrimineert om ondertussen wel een transgender mee te laten doen dan ben je als IOC volslagen ongeloofwaardig.

De nieuwe Olympische sporten passen in die lijn en mogen wat mij betreft meteen geschrapt worden. Ik snap dat men mikt op generaties met de aandachtsspanne van een mug die geen geduld hebben om een sportwedstrijd te bekijken, maar het dient niet ten koste te gaan van topsportgehalte en atletisch vermogen. 3x3 basketbal is te chaotisch en ik heb vooral het idee te kijken naar CJ uit GTA San Andreas die met een paar ‘homies’ aan het ‘b-ballen’ is. Dan liever het originele basketbal. Het racegehalte bij het sportklimmen vond ik niet aantrekkelijk om naar te kijken. Volgende keer hopelijk een meer uitdagend parcours om de finesse te benadrukken. Kata binnen karate was puur voor de show. Maak er dan ook een demonstratietoernooi van. Juist voor Japan was dit een lachwekkende vertoning. Al spande skateboarden de kroon :lol: Pubers matig te zien skateboarden alsof ze op een schoolplein met hun vrienden hebben afgesproken. Wie verzint deze onzin? Waren dit de beste vertegenwoordigers om skateboarden op de kaart te zetten? :? Ik hoop het niet.

Meer dan ooit was ik dan ook blij toen atletiek begon :) Voor mij is dit onderdeel toch waar het allemaal om draait tijdens de Zomerspelen. Des te leuker was het dat Nederland daarin ook succesvol was. Normaal teren we op zwemmen, wielrennen, judo, hockey en paardensport. De hockeydames deden wat verwacht werd, maar zelfs Minke Booij gaf op televisie toe dat de competitie niks voorstelt bij de vrouwen. De zilveren medailles van Sharon van Rouwendaal en de estafetteheren waren betere prestaties gezien de concurrentie. Geweldig team! :thumbup: Sifan Hassan is natuurlijk de topper van Team NL met een bijna on-Nederlandse mentaliteit. Vallen, opstaan en weer doorgaan. Drie plakken scoren en nu al denken aan de marathon in Parijs. Wat een wilskracht en ambitie! Ik volgde haar altijd al en ben nog meer fan geworden. Eveneens een topprestatie van Abdi Nageeye. Het romantiseren van de NOS hoeft voor mij echter niet. De Belgische nummer drie had zelf al dik 42 kilometer gerend, dus logisch dat hij Nageeye nodig had voor de laatste meters. Koekoek :bonk: Kap toch eens met dat kleinburgerlijke claimen van andermans medailles! Het dramatiseren van dergelijke situaties is net zo ergerlijk als het bekende zinnetje van Tom Egbers: ‘Zilver met een gouden randje’. Volgens mij hoorde ik een collega van hem hetzelfde zeggen over een bronzen medaille :silent:

Genoeg gezeurd op de NOS. Laat ik hen eens een groot compliment geven. Tijdens de origineel bedachte filmpjes van Joris Linssen bleek dat één van de estafetteheren op mannen valt. Hoe ging de NOS daarmee om? Door er geen aandacht aan te besteden. Zo hoort het! Niet iets extra gaan benadrukken wat normaal is. Verfrissend om te zien in een tijd met om de haverklap een verongelijkte LHBTI’er raaskallend over een zoveelste letter die ze nu weer hebben verzonnen, omdat we vooral niet in hokjes mogen denken. De NOS toont zich ruimdenkend, want uiteraard lopen er bij de Olympische spelen mensen rond die op hun eigen geslacht vallen.

Terug naar de sport. Het gouden duo bij het hoogspringen was een hoogtepunt. Misschien wel een beter symbool van de Spelen dan het Olympisch vuur en de ringen. Samen presteren is belangrijker dan alleen winnen. Prachtig moment! :clap: Waar ik ook kippenvel van kreeg was de bronzen plak van de Russische judoka Madina Taimazova. Met een gehavend oog en een aantal hechtingen pakte ze alsnog een medaille na een ‘golden score’ van twaalf minuten nadat ze in de halve finale flauwviel na een verwurging. Ze gaf zich niet zomaar gewonnen en kon zich herpakken tegen de huidige wereldkampioene. Ik ging steeds meer voor haar juichen, mede door haar nationaliteit. Het discrimineren van honderden onschuldige Russische atleten heeft namelijk lang genoeg geduurd.

De komende Winterspelen duren niet lang meer. Ik hoop dat het succesvolle Nederlandse team voor Japan een inspiratie kan zijn voor de atleten richting Beijing. Iets meer veelzijdigheid teken ik voor :oranje:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 12 aug 2021, 22:06Daarnaast is het absurd dat het behalen van een medaille afhangt van een wattenstaafje.
Spijtig en ik denk dat iedereen het graag anders had gezien, maar helaas inherent aan deze tijd. Niet alleen bij de OS maar momenteel alle internationale sport. En stel dat ze het nog een jaar hadden uitgesteld (of dan waarschijnlijker: het geheel hadden afgelast), hoeveel atleten in de herfst van hun loopbaan zouden daardoor dan de kans op een medaille ontnomen zijn?

Uiteindelijk zijn er ook slechts 29 atleten positief bevonden (op een totaal van 430 aan de OS gerelateerde besmettingen uit 624.000 uitgevoerde tests), die zullen uiteraard ook de meeste reden gehad hebben voorzichtig te zijn. Het overgrote deel van de besmettingen betrof medewerkers/vrijwilligers waarvan niet onterecht al werd afgevraagd in hoeverre die tot een bubbel kunnen behoren als ze 's avonds gewoon naar huis gaan, en begeleiders/officials, waarvan al vroeg werd geklaagd dat die zich lang niet allemaal iets leken aan te trekken van de protocollen en daarmee uiteraard ook hun eigen teamleden in gevaar hebben gebracht. Maar al met al denk ik dat dat gezien de omstandigheden erg meeviel. Als KLM z'n personeel op intercontinentale vluchten nou gewoon stelselmatig zou controleren waren het er wellicht nog een paar minder geweest...
ViveLaFrance schreef: 12 aug 2021, 22:06Het racegehalte bij het sportklimmen vond ik niet aantrekkelijk om naar te kijken. Volgende keer hopelijk een meer uitdagend parcours om de finesse te benadrukken.
Dat speed climbing gebeurt juist met een gestandaardiseerde klimmuur. Ook de enige manier om een zinnig wereldrecord (5,208s voor mannen, 6,84s voor vrouwen) bij te kunnen houden. In feite een 15 meter sprint, alleen dan verticaal. Voor het uitdagende klimmen hebben ze lead climbing en bouldering.

En het was uiteraard ook een van de weinige onderdelen in Tokyo met publiek:
(wel een tikje optisch bedrog, die Gundam (nee BBC, géén Transformer!) is namelijk 3 meter hoger dan die klimmuur....)

Afbeelding
ViveLaFrance schreef: 12 aug 2021, 22:06De Belgische nummer drie had zelf al dik 42 kilometer gerend, dus logisch dat hij Nageeye nodig had voor de laatste meters.
Volgens zijn eigen woorden voor de Belgische TV (de NOS was niet in Sapporo aanwezig) wel degelijk. Hij zat er doorheen, en zou zijn afgehaakt als Nageeye hem niet door de slotkilometers had geloodst. Stukje extra mentale kracht om de fysieke pijn te kunnen verbijten.

Vond het overigens wel opmerkelijk ook dat Kipchoge echt zo met die twee stond te juichen, ondertussen z'n landgenoot die met lege handen eindigde totaal negerend.....
ViveLaFrance schreef: 12 aug 2021, 22:06Waar ik ook kippenvel van kreeg was de bronzen plak van de Russische judoka Madina Taimazova.
Even los van politieke aspecten was die inderdaad ook zeker mooi. Da's doorzettingsvermogen. En toch ook beter dan bij karate, waar een Iraniër goud heeft gewonnen door in de finale K.O. te gaan. Karate op de OS was een semi-contact vorm, je mag elkaar wel raken (en ze dragen ook padding op handen en voeten) maar niet te hard. Dan wordt je namelijk gediskwalificeerd, zoals zijn Saudische tegenstander heeft ondervonden. Mogelijk gaat er nu een rematch komen met full-contact regels, die Iraniër heeft in ieder geval al ingestemd....

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 13 aug 2021, 17:54Als KLM z'n personeel op intercontinentale vluchten nou gewoon stelselmatig zou controleren waren het er wellicht nog een paar minder geweest...
Natuurlijk wordt KLM-personeel regelmatig getest. NOC*NSF had gewoon een vlucht moeten charteren en iedereen verplicht laten testen. Geen wonder dat het zo verliep aangezien Maurits Hendriks er nog steeds rondloopt. Had wat mij betreft al op een 'losersvlucht' gezet moeten worden.
WizardOfOss schreef: 13 aug 2021, 17:54Dat speed climbing gebeurt juist met een gestandaardiseerde klimmuur. Ook de enige manier om een zinnig wereldrecord (5,208s voor mannen, 6,84s voor vrouwen) bij te kunnen houden. In feite een 15 meter sprint, alleen dan verticaal. Voor het uitdagende klimmen hebben ze lead climbing en bouldering.
Snap ik, maar dan nog vind ik het niet kijkersvriendelijk. Dit had meer van de 500m bij het schaatsen. Ren je rot naar boven. Weinig souplesse, terwijl de klimsport zich daar uitstekend voor leent.
WizardOfOss schreef: 13 aug 2021, 17:54Volgens zijn eigen woorden voor de Belgische TV (de NOS was niet in Sapporo aanwezig) wel degelijk. Hij zat er doorheen, en zou zijn afgehaakt als Nageeye hem niet door de slotkilometers had geloodst. Stukje extra mentale kracht om de fysieke pijn te kunnen verbijten.
Chaperonne Nageeye is duidelijk geen Hassan, Lavreysen of Hoogland.
WizardOfOss schreef: 13 aug 2021, 17:54Vond het overigens wel opmerkelijk ook dat Kipchoge echt zo met die twee stond te juichen, ondertussen z'n landgenoot die met lege handen eindigde totaal negerend.....
Daarom was Nageeye's houding ook bizar en niet in de geest van de Olympische gedachte.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie