Olympische Spelen

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Dat het zonder oortjes ging wist iedereen van tevoren, daar hadden gewoon goede afspraken over gemaakt moeten worden. En van wat ik begreep wist Vos het ook pas veel te laat toen van Vleuten al vertrokken was. Wat dat betreft had van Moorsel gisteren wel een paar goede punten, dat A) de renners moeten *weten* hoe de stand van zaken is en anders hadden moeten vragen, B) zelf hadden moeten tellen, en C) dat de bondscoach al veel eerder had moeten aangeven dat die Oostenrijkse met toch een tijdrijdersachtergrond te gevaarlijk is om dik 10 minuten voorsprong te geven.

Maar goed, inmiddels weer de volgende knullige blunder: hoe kan v.d. Poel blijkbaar als enige niet geweten hebben dat die plank uit de training tijdens de race verdwenen was? Blijkbaar was het zelfs nog voor de race besproken....

Maar goed, wel mooi zilver voor Kamminga, helaas net niks voor de boogschutters. En toch wel een tikje triest dat we momenteel meer coronagevallen hebben dan medailles....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Het is een sportzomer met veel discussie. Vorig weekend al Lewis vs Max, nu het één en ander tijdens de OS. Sowieso heb ik het idee dat het jaar uitstel voor veel mensen negatief uitpakt.
Zonderland en Bertens hadden zich normaal niet eens meer geplaatst.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Nou, op sportief vlak niet zo heel veel bijzonders, jammer dat de 3x3 basketballers er toch uit liggen, weer een monsterzege voor de voetbaldames en een knappe vierde plek van Klamer op de triathlon (en een machtige overwinning van Duffy).

Maar uiteraard ging het nu vooral om de quarantaine-omstandigheden. Waarbij toch wel wat stevige woorden door TeamNL/NOC*NSF werden gehanteerd en zelfs de ambassade werd bijgeschakeld. En blijkbaar zowaar toch met enig succes. En toch vraag ik me ergens af hoe "onmenselijk" het was, het klonk allemaal toch niet zoveel erger als wat Youtuber Mike Chen enige tijd geleden in Seoul vrijwillig onderging:



En hoewel het niet zeker is of dat de besmettingsbron was, mag ik het toch opmerkelijk vinden dat KLM-personeel dat de hele wereld rond vliegt blijkbaar niet met grote regelmaat (en zeker voor intercontinentale vluchten) gecontroleerd wordt, en dat zeker nog voor een bijzondere vluchten als dit?

Maar goed, morgen hopelijk wat sportief succes om te vieren....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

WizardOfOss schreef: 28 jul 2021, 00:07Maar goed, morgen hopelijk wat sportief succes om te vieren....
Nou, en of er wat te vieren viel :clown:

Goud, 2x zilver (beiden nog akelig dicht bij goud....) en brons bij het roeien, eveneens alle kleuren op de fiets, en als toetje toch nog brons bij judo.

En dan zijn het wat mij betreft toch de medailles van van Vleuten en Dumoulin die eruit springen. Van Vleuten uiteraard omdat het na het debacle van zondag en vooral ook de horror-val in Rio nu eindelijk wél lukte. En Dumoulin had in Rio uiteraard ook al zilver, wat toen toch vooral een teleurstelling was. Nu dezelfde kleur, maar na alles wat hij de afgelopen tijd heeft doorgemaakt was dit toch zilver met een hele dikke gouden rand. En dat Roglic dan nog een minuut sneller was, ach, die was vandaag gewoon van een andere planeet....

En die terugkeer van Dumoulin doet uiteraard ook meteen denken aan de situatie rond Biles, die ook nu wel weer even 5x goud zou gaan halen. Uiteraard weten we allemaal niet wat er exact speelt en hoe dit nu verder gaat verlopen, maar het geeft toch maar weer aan onder wat voor onmenselijke druk zulke atleten soms leven. Hopelijk komt ze er op een voor haar goede manier overheen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Helaas heeft Van Vleuten bij mij wel een beetje afgedaan. Als je het over een "nobody" hebt, bij renners die gewoonlijk niet om de prijzen meedoen, vind ik niet chique.

Ik ben benieuwd of Dumoulin zich echt heeft herpakt voor volgend seizoen. Zelfs weer voor het klassement rijden in een grote ronde, sluit hij zeker niet uit.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Ik weet niet exact hoe en in welke context ze dat gezegd heeft, maar zal dat niet vooral een zelfverwijt zijn geweest? Even ervan uitgaande dat het over die Oostenrijkse ging, daar had ze (of in ieder geval het team als geheel) natuurlijk nooit van mogen verliezen, en zeker niet op deze manier.

Bij Dumoulin is het inderdaad afwachten, maar ik denk dat hij in het vervolg ook wel wat eerder aan de rem zal trekken. Heb toch het idee dat hij vooral zichzelf gek heeft gemaakt onder de enorme druk, waardoor alleen winnen nog telde en gewoon genieten van het fietsen en de competitie verdwenen was.

Maar goed, vandaag uiteraard weer twee mooie plakken met een verhaal in de BMX. Goud voor Niek Kimman toch een klein wondertje na die botsing met een official in de training, je deelname zou toch maar door zoiets doms verstierd worden. En brons voor Merel Smulders, nadat zus Laura, topfavoriete en reeds winnares van brons in Londen 2012 eerder al was gevallen.

En waar we eerder al konden lachen om de idiote scores van de voetbaldames is het in waterpolo nog wat erger: 33-1 tegen Zuid-Afrika. Een verbetering van de recordscore op de OS, waarbij het oude record nota bene slechts enkele dagen oud was: 29-4 van Spanje tegen.....Zuid-Afrika. Meedoen is belangrijker dan winnen, maar kan je dit überhaupt meedoen noemen? Na drie wedstrijden hebben ze slechts 6x gescoord en hebben ze er 83(!!) tegen. De mannen uit ZA doen het overigens niet heel veel beter, eveneens 6x gescoord en 64 tegen.

En toch jammer van de Oranje Leeuwinnen, prima gespeeld tegen topfavoriet VS maar toch verloren op een manier die mij iets teveel aan Euro 2000 deed denken....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

En ook al was het geen echte verrassing meer, toch lekker om als je wakker wordt en de TV aan zet direct Badloe onderweg te zien naar goud :oranje:

Afbeelding

Voor het slapen nog wel de mixed relay triathlon gekeken, met wederom een knappe 4e plaats voor Nederland, maar zeker ook een prachtige strijd om de medailles. Dit is wat mij betreft ook precies waar de OS om draaien: genieten van sporten waar je anders niet naar om zou kijken.

En wel een beetje dubieus: Femke Heemskerk die zich terugtrekt uit de 50m om zich geheel op de 4x100 wisselslag estafette te focussen. En natuurlijk, ze kwam er niet echt aan te pas das vanuit die optiek is die keuze begrijpelijk. Maar gezien alles wat hier aan vooraf is gegaan is dit toch wel extra zuur voor Valerie van Roon die na een hoop gedoe haar startbewijs voor deze afstand aan Heemskerk heeft moeten afstaan.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Het judotoernooi zit er ook op, met als afsluiter een gemengde landenwedstrijd. Die eigenlijk wel interessant uitpakt doordat hier met deels gecombineerde gewichtsklassen wordt gewerkt. Helaas verloor Nederland (weer) de strijd om brons, zodat de oogst op een magere enkele individuele bronzen plak blijft steken. Maar los daarvan heb ik als niet-kenner toch moeite met de richting die de sport in is geslagen. Zoveel wedstrijden worden beslist middels straffen, of door een kleine score waarna het (desnoods met toelaatbare straffen) meestal een kwestie van risicoloos uitspelen is. En zeker als ze dan diep in de golden score zitten is het toch wel een anticlimax als de beslissing dan niet door een techniek maar door een ogenschijnlijk soms toch wat willekeurig uitgedeelde straf gemaakt wordt. Dat gezegd hebbende, de grote kleine held was wat mij betreft dan toch Tornike Tsjakadoea, die zowel individueel als in die landenwedstrijd (daar tegen steevast flink zwaardere tegenstanders) als een leeuw gevochten heeft. En dan spijtig genoeg de laatste partij van die landenwedstrijd verliest....vanwege een straf voor passiviteit :eerie:

En ondertussen is de atletiek ook vol aan de gang, helaas ondanks een NR net geen brons voor de 4x400 gemende estafette, tenzij de VS mogelijk alsnog gediskwalificeerd wordt vanwege een wisselfout in de halve finale. Maar ja, voelt dan toch een beetje raar als je daar dan in de finale in een eerlijke strijd van verloren hebt...

En het beeld van de dag is toch wel van de feestende Zweedse discuswerpende vikingen :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Voor de 4x400 gemengd is een eerdere diskwalificatie van Polen ook teruggedraaid. Daarmee twee landen die uiteindelijk medailles hebben gehaald.

Bij de judo zat Roy Meyer ook te kijken dat Henk Grol zo snel klaar was. Daar had hij ook kunnen staan. Grol deed het in latere wedstrijden iets beter.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Polen ook al? Dominicaanse Republiek wist ik wel. Ik zeg: allemaal alsnog diskwalificeren, Goud voor Oranje :oranje: :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie