Olympische Spelen

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Omdat de OS voor tennis op een ongunstig moment gespeeld worden. Kort na 2 zware grand slams en kort voor de grote voorbereidingstoernooien op het laatste grand slam. Een judoka kan maanden vrij nemen bij wijze van spreken, tennissers niet. Kun je de sport moeilijk kwalijk nemen en ik vind het dan juist eervol dat de top aanwezig is.
Vreemd. Als er in voetbal, toch commercieel gezien de grootste sport op aarde met een duidelijk zwaartepunt op Europa, een EK of WK wordt gespeeld worden zowat alle competities een paar weken verschoven om daar ruime voor te bieden.
ChrisRenault schreef:Tja, dan moeten ze honkbal, golf, voetbal en wielrennen ook schrappen.
Kan ik mee leven.
ChrisRenault schreef:Ja, omdat ie kansloos ten onder ging tegen zijn Duitse opponent.
Ik denk eerder omdat de droom waar jij zo lang naar toe heeft gewerkt in het water viel.
ChrisRenault schreef:Heb jij Raonic gisteren niet gezien na zijn uitschakeling? Of Berdych/Stepanek na hun 24-22 verlies in de laatste set bij het dubbelspel vandaag? Het leeft echt onder de tennissers alleen de buitenkant wil het niet zien. Tsonga versloeg zoals eerder gezegd Raonic met 25-23 en won vandaag zijn dubbel. Ohja, hij won ook de volgende ronde in het enkelspel. Op één dag.
Niet gezien. Maar het zijn sporters, dus die zullen daar vast goed ziek van zijn geweest. Maar hoe ziek zijn die daar nog van als ze over een paar weken een toernooitje van het niveau Kitzbuhel zouden winnen? Is het dan nog steeds een verloren jaar? Ik gok dat voor Verwijlen dit jaar onmogelijk te redden is, alle andere overwinningen zijn hooguit een troostprijsje.
ChrisRenault schreef:Inderdaad, een speler van zijn kaliber heeft een druk schema. Menig judoka gaat na 1 dagje op de mat weken niks doen. Doseren in de sport kan niet iedereen (zich permitteren).
Geeft dus eens temeer het belang van de OS voor tennissers aan. Als het echt iets betekende kunnen ze best doseren. Ze kunnen toch wel hun hele planning afstemmen op een grand slam-toernooi? Zou Federer in voorbereiding op Wimbledon nog snel even een graveltoernooitje ertussendoor spelen om dan op het laatste moment in Londen te arriveren?
ChrisRenault schreef:Wederom geef je geen blijk van tennisverstand, want als er gespeeld wordt op Wimbledon is het gebruikelijk om al dan niet gezamenlijk huizen te huren in de directe omgeving. Ja, dan ga je niet in een klein kamertje liggen. Olympische sporters vinden accommodatie namelijk het belangrijkste om aan het toernooi te starten.
Ook al spelen ze toevallig op dezelfde baan, dit is geen Wimbledon. Ze (een deel van tenminste) zonderen zich dus af, niks sporters onder elkaar dus.
ChrisRenault schreef:Dan weet jij niet hoe vaak Federer teksten naar zijn hoofd krijgt als: "Je hebt alles, behalve olympisch goud". Zelfs Jan Siemerink sprak deze woorden tijdens Roland Garros dit jaar. Blijkbaar wist hij even niet dat Federer olympisch dubbelgoud heeft gewonnen in Beijing. Maar dat stelde bijna niks voor. HA! Had ie even tegen zijn makkers Eltingh en Haarhuis moeten zeggen, die hadden het graag willen winnen...
Moet je nagaan, zelfs binnen de tenniswereld weten ze dus niet eens wie wat gewonnen heeft. Diezelfde Siemerink zal waarschijnlijk moeiteloos de laatste 5 finales van Wimbledon opdreunen.
ChrisRenault schreef:Oh zeker, ieder zijn ding, maar het vervalt zo snel in een denigrerende benadering. Mart Smeets vertolkte gisteren een hoofdrol: "Haase/Rojer, jullie kregen een pak slaag in het dubbel hè? Ai ai". Ze verloren in 3 sets, 6-7 6-4 2-6. Kijk, dan zeg ik, prima als tennis je niet boeit, maar zeker van sportjournalisten verwacht ik enige vorm van inhoud. Onzin uitkramen kan iedereen.
Ik weet niet of hij het zo bedoelde. Maar ik kan het wel enigszins begrijpen. Hij heeft dagelijks mensen aan tafel wiens droom soms is uitgekomen of meestal wreed uiteen is gespat. En paar figuren voor wie het niet meer dan een leuk tussendoortje was zijn dan ook voor hem bepaald niet de meest interessante tafelgasten, eerder een verplicht nummertje. Uiteraard moet hij dan ook professioneel blijven, maar zoals ik al zei heb ik het niet als zodanig denigrerend opgevat als jij het beschrijft.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Om een gunstige loting te krijgen in de volgende ronde speelden 8 badmintonners vandaag niet voor de winst. Terechte diskwalificatie. Ik trek het iets breder, diskwalificeer het complete Chinese team :x
Tsja, simpel te verhelpen door poules af te schaffen en gewoon overal knock-out te spelen. En als je dan in de eerste ronde de topfavoriet tegenkomt, da's dan jammer, om kampioen te worden moet je die ook verslaan. Misschien nog een herkansingssysteem waarmee brons nog tot de mogelijkheden zou behoren, maar niet meer dan dat.

Wat betreft die Chinese trainingsmethoden, uiteraard niet goed te keuren, maar lastig te controleren en voorkomen. Dit extreme drilgedrag zit sowieso van oudsher in de cultuur, en niet alleen voor sport. Lijkt me een goede zaak als het IOC hier eens werk van maakt, maar als je China nu naar huis stuurt, wie dan allemaal nog meer?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Vreemd. Als er in voetbal, toch commercieel gezien de grootste sport op aarde met een duidelijk zwaartepunt op Europa, een EK of WK wordt gespeeld worden zowat alle competities een paar weken verschoven om daar ruime voor te bieden.
Nou, en we hebben gezien wat voor topsport dat oplevert :clap: Alleen Spanje kon ermee door met verrassende Italianen. Sowieso, de voetbalkalenders van landen lopen niet synchroon. Voor de één is het een loodzwaar eindtoernooi, de ander ziet het als opwarmertje voor de competitie.
WizardOfOss schreef:Ik denk eerder omdat de droom waar jij zo lang naar toe heeft gewerkt in het water viel.
Snap ik, het verschil zit hem in de aanloop. Verwijlen komt dit jaar voor het eerst serieus in actie en in de spotlights. Onder andere Federer (won alles, behalve enkelgoud), Serena Williams (won bijna alles, behalve enkelgoud) en Clijsters (laatste seizoen, eerste OS) benaderen de Spelen als bijzonder en een hoogtepunt in het seizoen. Dat ze daarvoor al het nodige werk hebben verricht ligt niet aan hun.
WizardOfOss schreef:Maar hoe ziek zijn die daar nog van als ze over een paar weken een toernooitje van het niveau Kitzbuhel zouden winnen? Is het dan nog steeds een verloren jaar? Ik gok dat voor Verwijlen dit jaar onmogelijk te redden is, alle andere overwinningen zijn hooguit een troostprijsje.
Tja, dan ben ik even hard om te zeggen dat tennis een veel grotere sport is waarbij er meer gevraagd wordt van de deelnemers. Schermen neigt richting een behendigheidssport, dus op fysiek vlak al onvergelijkbaar.
WizardOfOss schreef:Geeft dus eens temeer het belang van de OS voor tennissers aan. Als het echt iets betekende kunnen ze best doseren. Ze kunnen toch wel hun hele planning afstemmen op een grand slam-toernooi? Zou Federer in voorbereiding op Wimbledon nog snel even een graveltoernooitje ertussendoor spelen om dan op het laatste moment in Londen te arriveren?
Dat laatste kan niet eens ;)
Een speler als Haase kan zich niet permitteren om te doseren. Federer en Nadal wel, want komen elk toernooi binnen en financieel onafhankelijk (Federer vliegt per privejet).
WizardOfOss schreef:Ook al spelen ze toevallig op dezelfde baan, dit is geen Wimbledon. Ze (een deel van tenminste) zonderen zich dus af, niks sporters onder elkaar dus.
Atleten trekken zich ook altijd terug. "Ja, ik doe mijn ding even en ga dan rusten op mijn kamer". Ik heb het sommige wielrenners en zwemmers laatst eveneens horen zeggen. Nee, dan ben je samen :angel: Trouwens, de tennissers lopen genoeg rond in het dorp, dus inmengen doen ze zeker.
WizardOfOss schreef:Ik weet niet of hij het zo bedoelde. Maar ik kan het wel enigszins begrijpen. Hij heeft dagelijks mensen aan tafel wiens droom soms is uitgekomen of meestal wreed uiteen is gespat. En paar figuren voor wie het niet meer dan een leuk tussendoortje was zijn dan ook voor hem bepaald niet de meest interessante tafelgasten, eerder een verplicht nummertje. Uiteraard moet hij dan ook professioneel blijven, maar zoals ik al zei heb ik het niet als zodanig denigrerend opgevat als jij het beschrijft.
Nou, dat was het 100%, Robin Haase werd ineens feller. Ik deel jouw begrip daarvoor niet, want het symboliseert de zwart-wit-gedachte van Smeets en de NOS omtrent tennis. Ja, sommige tennissers vliegen volgende week direct naar Toronto, maar ook andere sporters gaan weg. Alleen medaillewinnaars blijven welkom in het dorp. Ja, voor tennis zijn de OS een extra toernooi, maar het wordt wel degelijk serieus genomen. Kwartfinales mannen: Federer(1e op wereldranglijst)-Isner(11e), Del Potro(9e)-Nishikori(17e), Almagro(12e)-Murray(4e), Tsonga(6e)-Djokovic(2e). Kwartfinales vrouwen: Azarenka(1e)-Kerber(7e), Kvitova(6e)-Kirilenko(15e), Serena Williams(4e)-Wozniacki(8e), Clijsters(36e)-Sharapova(3e). Kan zo een eindfase zijn van een grand slam ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Nou ja, we gaan het denk ik toch niet eens worden, laten we het er maar bij laten. Zometeen maar eens zien of Bronzen Donderdag toch nog enigszins Gouden Donderdag kan worden.

Op Eurosport2 hebben ze trouwens nu ook wel een sport die wel olympisch mag worden: tafelvoetbal :bonk: Op zich natuurlijk niks mis mee, zo heel anders dan bijvoorbeeld darten is het uiteraard niet. Maar het doet me meer denken aan bijvoorbeeld biljarten, of elektronisch darten. Bloedserieus dus, met publiek wat alleen na een doelpunt even voorzichtig durft te applaudisseren. In deze vorm voorspel ik het geen grote toekomst als TV-sport...

Zit er overigens nog stiekem wel aan te denken komend weekend even naar Londen op en neer te vliegen. Niet dat er via de officiële kanalen nog betaalbare kaarten te krijgen zijn en de gratis evenementen zijn ook niet de meest boeiende (marathon vrouwen, triathlon, snelwandelen), maar misschien valt er iets te regelen en anders is het vooral voor een stukje sfeer. En sowieso heb ik nog praktisch niks van de stad gezien, drie jaar geleden ben ik er onderweg naar Canada een avondje geweest, da's alles. En juist door de spelen schijnt het nu erg rustig te zijn met normale toeristen. Dus misschien moet ik gewoon eens gek doen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

zo hé!, Ranomi pakt hem gewoon! :)
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Maar ze maakt het nog wel verrekte spannend. Of liet ze de anderen gewoon in de waan dat ze een kans hadden?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Ranomiiiiiiiiiiiiiiii :worshippy: :pompom:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

WizardOfOss schreef:Maar ze maakt het nog wel verrekte spannend. Of liet ze de anderen gewoon in de waan dat ze een kans hadden?
Ze baalde van de tijd en had niet op de anderen gelet. Was dus geen spelletje. Ze zal op de 50 meter harder moeten starten. Dat zal ze normaal echter ook wel kunnen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Ach ja, het is gelukkig allemaal goed gekomen.

Een tripje naar Londen gaat toch maar niet gebeuren trouwens, goedkoopste en meest praktische manier zou niet vliegen maar per trein zijn, maar alles bij elkaar zou het dan toch een weekendje van richting de 300 euro worden, voor effectief 29 uur in Londen. Toch een beetje te gek. Volgende keer zoiets toch eerder bedenken....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Olympische Spelen

Bericht door Jurjen »

Schitterende partij van Federer. Wat een held.
Plaats reactie