Olympische Spelen

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Tsja, dan is het hele concept van de Olympische spelen dus duidelijk niet aan jou besteedt.
Tennis, hockey, golf, zwemmen, volleybal, beachvolleybal, paarden springen, zeilen, roeien, BMX... De OS heeft mij genoeg te bieden ;)
WizardOfOss schreef:De coach die hem naar huis heeft laten sturen is de coach waar hij al tien mee samenwerkte, en dus ook de eerdere problemen van nabij heeft meegemaakt. Dus ik mag toch aannemen dat die enig idee had waar hij mee bezig was.
Blijkbaar niet, want ook hij heeft het niet kunnen voorkomen. Zo goed kent hij zijn pupil dus niet. Of hij is niet kundig genoeg. Evaluatiepuntje.
WizardOfOss schreef:Maar op zowel Roland Garros als Wimbledon speelden ze toch niet samen. Iets wat in het kader van een serieuze voorbereiding toch logisch was geweest.
Rojer had het graag gewild, maar dat kan een speler als Haase zich niet veroorloven, want hij zou dan terrein verliezen in het enkelspel en nog verder zakken dan plaats 62. Combineren van enkel- en dubbelspel is in het moderne mannentennis niet te doen. Eigenlijk zijn alleen Martina Navratilova en de zusjes Williams uitzonderingen bij de vrouwen. Zij hebben zo goed als alles gewonnen in beide disciplines. Venus Williams verloor zojuist de finale in het olympisch gemengd dubbelspel hetgeen een unieke prestatie was geweest, omdat ze dan als enige tennisser olympisch goud in singles, doubles en mixed had gehad. Nu resteert zilver, ze had al 4x goud (1x single, 3x dubbel) en is nu solo recordhoudster olympische tennismedailles.
Ik zie net de bronzen finale tussen Nadal en Nishikori. Het tennisniveau is hoog, maar je ziet ze snakken naar adem. Vooral Nadal heeft te veel getennist in anderhalve week. Om het voor de sporters beter te maken zou de tweede week gebruikt moeten worden zoals in andere sporten gangbaar is. Maar ja, dan komt die verdomde tenniskalender om de hoek kijken en in deze periode wijken andere toernooien niet voor de OS. Sterker nog, in Mexico en Amerika wordt gewoon getennist.
WizardOfOss schreef:Nu hadden ze daardoor uiteraard nog steeds niet zomaar in Rio gewonnen, maar hadden een optimaal op elkaar ingespeelde Rojer en Haase echt geen kans gehad tegen een goede dubbelaar samen met een topspeler die zelden dubbelt?
Twee Rojers waren ook niet genoeg geweest ;) 8 jaar geleden wonnen Federer en Wawrinka dubbelgoud en op de route naar de overwinning pakten ze meerdere vaste dubbelkoppels waaronder het meest succesvolle dubbelteam ooit (de broers Bryan). De toppers in het enkelspel zijn simpelweg betere tennissers en als ze naast elkaar staan of naast een sterke dubbelspeler is het voor mindere spelers niet te doen.
WizardOfOss schreef:Klinkt als een prima evaluatiepunt waar je de spelers niet voor nodig hebt.
Juist wel. Zij willen daar vast een stem in.
WizardOfOss schreef:Nee hoor, maar ik hoor steeds van jou dat een Haase het zoveel zwaarder heeft dan een Grol.
Klopt ook, want Grol kent in een sportjaar veel minder momenten waarop hij moet presteren zonder uit de top te vallen. Haase is lang geen top en als hij 4 maanden gaat zeevissen staat hij buiten de Top 100 waar je als tennisser helemaal niet wilt staan.
WizardOfOss schreef:En toch is Olympisch tennisgoud (met slechts 64 deelnemers en best of 3) gelijkwaardig aan een grand slam?
Nee hoezo? Waar deze discussie, dankzij Martin, mee begon was de aanduiding 'hoogst haalbare'. Tennis, golf en voetbal worden (door media) gezien als aparte sporten op de OS, omdat grand slams, majors en WK's/EK's hoger op de ladder staan. Dit betekent echter niet dat men aan zwart-wit denken hoeft te doen door dergelijke sporten als minderwaardig voor een OS te bestempelen. Laat ik het bij tennis houden, mensen die zo'n houding aannemen zien de tranen van Djokovic niet na zijn eerste ronde verlies, hebben de duik in het publiek van Del Potro niet gezien nadat hij de halve finale won van Nadal, zien diezelfde Nadal niet geëmotioneerd naar de grond gaan na de zege in het dubbelspel en weten zeer waarschijnlijk niet dat Puerto Rico het eerste goud ooit heeft behaald na de winst van Monica Puig bij de dames. Als één van de weinige sporten zaten de tribunes in verloop van tijd vol. Topsport in optima forma, óók op de OS.
WizardOfOss schreef:Maar laten we het ook niet groter maken dan het is: een vervelend incident wat nu eenmaal niet altijd te vermijden is.
:bonk: Een zwarte bladzijde in de Nederlandse sport lijkt me passender. "Oh we sturen een lid van TeamNL, finalist op een turnonderdeel, naar huis. Incident en door!". :wave:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Tennis, hockey, golf, zwemmen, volleybal, beachvolleybal, paarden springen, zeilen, roeien, BMX... De OS heeft mij genoeg te bieden ;)
En daarvoor zou je dan wél twee weken lang kris-kras heel door Brazilië vliegen om het te volgen?

Of moeten ze die sporten dan lekker dicht bij elkaar doen en alle C-sporten in wat verre uithoeken wegstoppen?
ViveLaFrance schreef:Blijkbaar niet, want ook hij heeft het niet kunnen voorkomen. Zo goed kent hij zijn pupil dus niet. Of hij is niet kundig genoeg. Evaluatiepuntje.
Of misschien zijn sommige sporters gewoon onhandelbaar. Een trainer hoeft toch geen veredelde gevangenisbewaarder zijn die zijn pupil aan de ketting legt?
ViveLaFrance schreef:Rojer had het graag gewild, maar dat kan een speler als Haase zich niet veroorloven, want hij zou dan terrein verliezen in het enkelspel en nog verder zakken dan plaats 62.
Tsja, dan komen we toch weer op het punt: keuzes maken. Zou het voor Haase sowieso niet beter zijn het enkelspel te laten voor wat het is en een goede dubbelpartner te zoeken?
ViveLaFrance schreef:Twee Rojers waren ook niet genoeg geweest ;) 8 jaar geleden wonnen Federer en Wawrinka dubbelgoud en op de route naar de overwinning pakten ze meerdere vaste dubbelkoppels waaronder het meest succesvolle dubbelteam ooit (de broers Bryan). De toppers in het enkelspel zijn simpelweg betere tennissers en als ze naast elkaar staan of naast een sterke dubbelspeler is het voor mindere spelers niet te doen.
Dan is het gat tussen enkel- en dubbelspel sinds de jaren '90 wel enorm veel groter geworden. Wellicht toch ook een gevolg van die krankzinnig drukke tenniskalender?
ViveLaFrance schreef:Juist wel. Zij willen daar vast een stem in.
Standpunt van de spelers lijkt me vrij duidelijk: eigen coaches erbij. Dan heeft de KNLTB uit te leggen waarom ze dat niet willen toestaan.
WizardOfOss schreef:Klopt ook, want Grol kent in een sportjaar veel minder momenten waarop hij moet presteren zonder uit de top te vallen.
Maar vreemd genoeg kan Haase meermaals in een jaar vroeg uit een toernooi vliegen zonder uit de top te vallen. Iets wat Grol zich echt niet kan veroorloven. En die krijgt welgeteld 3 momenten in zijn leven om te bewijzen dat hij écht top is. Tenissers zijn zo druk bezig met proberen hun positie te handhaven dat ze haast geen tijd hebben te groeien.
ViveLaFrance schreef:Nee hoezo? Waar deze discussie, dankzij Martin, mee begon was de aanduiding 'hoogst haalbare'. Tennis, golf en voetbal worden (door media) gezien als aparte sporten op de OS, omdat grand slams, majors en WK's/EK's hoger op de ladder staan. Dit betekent echter niet dat men aan zwart-wit denken hoeft te doen door dergelijke sporten als minderwaardig voor een OS te bestempelen.
Maar gelukkig doe jij helemaal niet aan zwart-wit denken door sporten als A en C-sporten aas te duiden.
ViveLaFrance schreef: :bonk: Een zwarte bladzijde in de Nederlandse sport lijkt me passender. "Oh we sturen een lid van TeamNL, finalist op een turnonderdeel, naar huis. Incident en door!". :wave:
Tsja, er zijn nog 241 andere sporters in Rio die voor een aanzienlijk deel nog steeds in de race zijn. Die lijken me nu even belangrijker dan die ene sporter waar het NOC even geen grip op had.

Het Nederlandse voetbal heeft zijn zwarte bladzijde ook doorstaan, en dat zal met de turnwereld ook wel goedkomen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

En Bolt flikt het opnieuw! En ogenschijnlijk zo makkelijk, wat een machtsvertoon...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door nvdw »

Fantastisch: goud voor Van Rouwendaal. Machtig hoor.

Voor de liefhebbers nog even het complete vonnis in Yurigate.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Olympische Spelen

Bericht door ViveLaFrance »

Eindelijk een zwemmedaille :oranje: Bolt was weer magistraal :worshippy:

Het vonnis is helder en geeft Edith Bos gelijk, er zijn louter verliezers. Uiteraard Yuri die laks is geweest, een combinatie van fouten komt hem duur te staan :no: Het drankgebruik was los geen reden geweest om hem weg te sturen. NOC*NSF wordt ook wakkergeschud door de rechter :clap: Wel jammer dat ze refereren aan Yuri's verleden, dat heeft met deze zaak totaal niks te maken. Ach ja, voor mensen die nog geloofden in 100% objectiviteit van rechters goed om te lezen :wave:
WizardOfOss schreef:En daarvoor zou je dan wél twee weken lang kris-kras heel door Brazilië vliegen om het te volgen?
Niet elke dag natuurlijk, maar een binnenlandse trip schuw ik niet. Gaan we binnenkort ook doen in Denemarken :D Ja, Brazilië is groter, maar een binnenlandse vlucht is zo geboekt.
WizardOfOss schreef:Zou het voor Haase sowieso niet beter zijn het enkelspel te laten voor wat het is en een goede dubbelpartner te zoeken?
Ik denk het wel. Hij stond al eens in de finale van de Australian Open samen met de op één na beste Nederlandse tennisser. Nu nog de omslag durven maken zoals Eltingh en Haarhuis.
WizardOfOss schreef:Maar gelukkig doe jij helemaal niet aan zwart-wit denken door sporten als A en C-sporten aas te duiden.
Sporten uitsluiten van de OS vind ik anders dan sport A boven sport B en C zetten op basis van hun mondiale karakter, aantal toernooien en populariteit. Tijdens de huidige OS hebben basketbal, voetbal, golf en tennis, naast atletiek uiteraard, de grootste stadions. Niet dressuur of boogschieten. Daarom is het ook hypocriet om sporten als golf en tennis onwaardig te vinden voor de OS, omdat het te commercieel is, terwijl de organisatie van de OS louter commercieel denkt. Supporters kunnen via de McDonalds naar een groot basketbalstadion, zoals ze gewend zijn. Ik heb al een paar basketbalwedstrijden gezien en de sfeer was top. Vol stadion en enthousiaste fans. Zo ook tijdens de tennisfinale vannacht. Bommetje vol! Wat een sfeer en niveau :thumbup: De emoties van winnaar Murray en Del Potro maakten het helemaal af. Geen betekenis voor tennissers? :wave:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

Luiten gaf aan dat het golfen op de OS wel heel veel leek op alle gewone golftoernooien. Zijn voorstel was om er een landenwedstrijd of iets dergelijks van te maken.
Zeker mooi die emotie van Murray. Qua prijzengeld zal het ook niet te vergelijken zijn de slams. Wat mij betreft, laat de mensen die graag willen, deelnemen en de rest lekker thuisblijven.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door nvdw »

ViveLaFrance schreef:Het vonnis is helder en geeft Edith Bos gelijk, er zijn louter verliezers. Uiteraard Yuri die laks is geweest, een combinatie van fouten komt hem duur te staan :no: Het drankgebruik was los geen reden geweest om hem weg te sturen. NOC*NSF wordt ook wakkergeschud door de rechter :clap: Wel jammer dat ze refereren aan Yuri's verleden, dat heeft met deze zaak totaal niks te maken. Ach ja, voor mensen die nog geloofden in 100% objectiviteit van rechters goed om te lezen :wave:
Van Gelder heeft een contract met NOC*NSF getekend waarin eigenlijk staat wat hij als topsporter zelf had kunnen bedenken: dat van hem inzet mag worden verwacht. En dat is dus niet je trainer en je medesporters in de zak schijten omdat je blijkbaar vindt dat het trainingsschema niet voor jou geldt. Hij is nota bene 33 jaar en dan moet de RECHTER hem nog terechtwijzen. Wat een ultieme treurnis.

En hoezo, NOC*NSF wakkergeschud door de rechter? Die geeft alleen aan dat alcoholgebruik/doorzakken niet expliciet in uitsluitingsgronden is vastgelegd, maar dat anderzijds de maatregel gezien de omstandigheden in alle redelijkheid en zorgvuldigheid tot stand is gekomen, en ook te billijken is. Nee, dan is de rechter weer niet objectief. Joh flikker toch op. De enige die hier schuld heeft aan zijn uitsluiting is Van Gelder zelf.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

Marit Bouwmeester moet nog even geduld hebben voor haar medal-race, maar Sanne Wevers is inmiddels verzekerd van tenminste een zilveren medaille :oranje:
ViveLaFrance schreef:Wel jammer dat ze refereren aan Yuri's verleden, dat heeft met deze zaak totaal niks te maken.
Nou ja, in zekere zin uiteraard wel. Niet zozeer het drugsgebruik an sich (wat ook niet als zodanig benoemd wordt), maar wel dat hij ondanks twee eerdere misstappen toch weer het vertrouwen kreeg va de turnbond en NOC, en dat toch weer beschaamd. Dat draagt uiteraard wel bij aan een "complete vertrouwensbreuk".

Maar goed, de medailles zijn inmiddels verdeeld, en gezien de scores is het vrij onwaarschijnlijk dat we daar eremetaal zijn misgelopen.
ViveLaFrance schreef:Niet elke dag natuurlijk, maar een binnenlandse trip schuw ik niet.
Dus met een beetje mazzel zou je dan gedurende de tennisweek net zoveel sporten bezoeken als dat ik in één weekend heb proberen te bezoeken? ;)
ViveLaFrance schreef:Ik denk het wel. Hij stond al eens in de finale van de Australian Open samen met de op één na beste Nederlandse tennisser. Nu nog de omslag durven maken zoals Eltingh en Haarhuis.
Dan vraag ik toch af wie of wat hem nog tegenhoudt.
ViveLaFrance schreef:Sporten uitsluiten van de OS vind ik anders dan sport A boven sport B en C zetten op basis van hun mondiale karakter, aantal toernooien en populariteit.
Maar is de gouden plak van Murray dan meer waard dan een gehoopte gouden plak voor Grol?

Uiteraard zijn er verschillen in populariteit. Maar persoonlijk vind ik juist het mooie van de OS dat juist die relatief kleine sporten voor één keer in de vier jaar gelijkgesteld worden met die paar grote commerciële sporten. En dat al die sporters die normaal gesproken in de schaduw volledig in het teken van hun sport leven nu ook even een platform voor de hele wereld hebben.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Olympische Spelen

Bericht door WizardOfOss »

WizardOfOss schreef:Marit Bouwmeester moet nog even geduld hebben voor haar medal-race, maar Sanne Wevers is inmiddels verzekerd van tenminste een zilveren medaille :oranje:
GOUD! :oranje:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Olympische Spelen

Bericht door Martin »

:oranje:
Stap eens op de fiets
Plaats reactie