"getunede" Twingo
Geplaatst: 26 aug 2011, 23:48
Van een ander forum
Tazio Novante schreef:Mooi plekje dit. Kan toch het tuning gedeelte nergens vinden. En weet natuurlijk niet of Alfa content daar dan hoog genoeg voor is.
Maar goed. Sinds een jaartje hebben we ook een schrapert binnen de familie. Het is de leenslet van de garasie. Natuurlijk bemoei ik me altijd met auto's die binnen de familie gekocht worden, en dus ook met dit orgel. Na aankoop was het al duidelijk dat All Show No Go Tuning hier haar licht over zou laten schijnen en dit weekend hebben we eindelijk alles kunnen afmaken om uiteindelijk ook het zo begerenswaardige Optisch Tuning Rapport te mogen ontvangen.
Een jaar geleden waren de strepen al op de koets geplakt. Om er zo veel mogelijk optische kilometers per uur bij te krijgen en er geen zebra van te maken hebben we de 3 strepen opgebouwd uit een dikke hoofdstreep met dunnen bijstrepen. Om de sponsor te bedanken voor de aanschaf is zijn naam tevens meegenomen in de striping. Dat bracht nog bonustienden bij de acceleratie op ook! Het uitlaatsierstukje was ook vrij vlot gedaan om zo de eerste extra optische PK's te pakken.
Het grote wachten was echter op de grote klap met de wielen. [AlfaContent] Maar dankzij iemand van hier is dat nu opgelost. De 16'' hebben ooit het genoegen gehad het Alfa embleem te dragen, maar daarvoor waren wel schuifbouten en pasringen nodig. [/AlfaContent]Voor de Eco 2 was dat niet nodig. De goede steek van 4x100 en ook het centergaat bleek geen enkele overeenkomsten met de doos van Kim Holland te vertonen, want alles paste lekker strak. Vervolgens moesten er nog wel enkel spuitbusjes overheen, waarmee ik vandaag bezig ben geweest. En de familie is met het resultaat best tevreden.
Omdat het karretje er nu best kek bijstaat ook maar meteen een Optisch Tuning Rapport op laten maken. En de winsten zijn toch aanzienlijk. Aan optische topsnelheid hebben we 17km/u gewonnen. De accelartietijd kan nog wel wat stickers gebruiken, maar dat gaat ws wel ten koste van de CO2 uitstoot. De grootste winst zit echter in de optisch haalbare G-krachten. Ik heb begrepen dat dit als volgt berekend wordt: De breedte van de band in mm delen door de sectiehoogte. Dat tel je van alle wielen op en deel je door de zwaartekracht. Een winst van 85%. Te gek, de Twingo loopt nu veel harder en kan ook veel sneller om de bocht.