"getunede" Twingo

Pimp it !
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

"getunede" Twingo

Bericht door Martin »

Van een ander forum
Tazio Novante schreef:Mooi plekje dit. Kan toch het tuning gedeelte nergens vinden. En weet natuurlijk niet of Alfa content daar dan hoog genoeg voor is.

Maar goed. Sinds een jaartje hebben we ook een schrapert binnen de familie. Het is de leenslet van de garasie. Natuurlijk bemoei ik me altijd met auto's die binnen de familie gekocht worden, en dus ook met dit orgel. Na aankoop was het al duidelijk dat All Show No Go Tuning hier haar licht over zou laten schijnen en dit weekend hebben we eindelijk alles kunnen afmaken om uiteindelijk ook het zo begerenswaardige Optisch Tuning Rapport te mogen ontvangen.

Een jaar geleden waren de strepen al op de koets geplakt. Om er zo veel mogelijk optische kilometers per uur bij te krijgen en er geen zebra van te maken hebben we de 3 strepen opgebouwd uit een dikke hoofdstreep met dunnen bijstrepen. Om de sponsor te bedanken voor de aanschaf is zijn naam tevens meegenomen in de striping. Dat bracht nog bonustienden bij de acceleratie op ook! Het uitlaatsierstukje was ook vrij vlot gedaan om zo de eerste extra optische PK's te pakken.

Het grote wachten was echter op de grote klap met de wielen. [AlfaContent] Maar dankzij iemand van hier is dat nu opgelost. De 16'' hebben ooit het genoegen gehad het Alfa embleem te dragen, maar daarvoor waren wel schuifbouten en pasringen nodig. [/AlfaContent]Voor de Eco 2 was dat niet nodig. De goede steek van 4x100 en ook het centergaat bleek geen enkele overeenkomsten met de doos van Kim Holland te vertonen, want alles paste lekker strak. Vervolgens moesten er nog wel enkel spuitbusjes overheen, waarmee ik vandaag bezig ben geweest. En de familie is met het resultaat best tevreden.

Afbeelding

Afbeelding

Omdat het karretje er nu best kek bijstaat ook maar meteen een Optisch Tuning Rapport op laten maken. En de winsten zijn toch aanzienlijk. Aan optische topsnelheid hebben we 17km/u gewonnen. De accelartietijd kan nog wel wat stickers gebruiken, maar dat gaat ws wel ten koste van de CO2 uitstoot. De grootste winst zit echter in de optisch haalbare G-krachten. Ik heb begrepen dat dit als volgt berekend wordt: De breedte van de band in mm delen door de sectiehoogte. Dat tel je van alle wielen op en deel je door de zwaartekracht. Een winst van 85%. Te gek, de Twingo loopt nu veel harder en kan ook veel sneller om de bocht.

Afbeelding
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: "getunede" Twingo

Bericht door Leeuw »

:lol:
kekke kar
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: "getunede" Twingo

Bericht door ViveLaFrance »

C'est bizarre! :loveit:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: "getunede" Twingo

Bericht door HondArd »

Toch vind ik het allemaal nog redelijk beschaafd gehouden. Het zou anders zijn geweest met een paar extra spoilers en dergelijke. Maar dat optische tuningraport is natuurlijk wel bizar :lol: Had ooit zoiets meegemaakt bij de Type-R club. Iemand daar was een groot liefhebber van stickers, en toen we weer eens een rollenbankdag hadden liep iemand langs die Integra en riep bij elke sticker "weer een pk". Zodoende had hij 20pk gewonnen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: "getunede" Twingo

Bericht door WizardOfOss »

Als elke streep een kilometer was had ik er toch echt een rijdende barcode van gemaakt: "Kijk, mijn Plingo kan gaat sneller dan het geluid!
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: "getunede" Twingo

Bericht door weer een forummer »

Wel vreemd dat de topsnelheid veel hoger is en dat de acceleratie nauwelijks verschilt. :bonk:
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: "getunede" Twingo

Bericht door nvdw »

LOL!! Kon alleen maar van Gummen.org afkomen natuurlijk :lol:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: "getunede" Twingo

Bericht door Martin »

Oh, staat hij daar ook op? Ik had het gelezen op het forum van Saeghuys; "Alfa Romeo forum voor gezellige mensen!" 8-)
Stap eens op de fiets
Plaats reactie