[Sebring gekocht!] USA, wat gaan we rijden?

Weet je niet waar je onderwerp hoort? Post hem hier
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

[Sebring gekocht!] USA, wat gaan we rijden?

Bericht door Jurjen »

Aangezien slap ouwehoer-check-deze-optie-eens-topics het allerleukst zijn maar ook eentje voor deze oorzaak.

Mijn studie in Californië is helemaal rond, en dus zit/studeer ik daar van 1 jan tot 21 juli aan de San Jose State University. M'n vriendin neem ik mee, die gaat aan Stanford afstuderen. We gaan ergens tussen Stanford en San Jose inwonen (afstand ongeveer 25 km, Sunnyvale of Mountain View) en dus vind ik dat er uit bittere noodzaak een auto moet komen.

Het lijkt me schitterend om een flinke Amerikaan te gaan rijden (Suburban, Explorer, Gran Marquis dat soort bakken) maarrr de prijzen daar stellen me ook in staat om iets te gaan rijden wat in NL gewoon erg duur is om op de weg te houden. Wegenbelasting is nihil en de verzekeringskosten zijn acceptabel (540i, 328i Saab 9-3 cabrio etc). Hou vooral geen rekening met europese eisen (strak sturen enzo) want ik ga er gewoon lekker mee door Californië cruisen. Dakje eraf, zonnetje, benzine voor 70 cent. Ik heb er al helemaal zin in.

Hebben jullie nog toffe suggesties? Ik wil ongeveer 3000$ uitgeven aan een auto.
Laatst gewijzigd door Jurjen op 27 jan 2013, 02:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: USA, wat gaan we rijden?

Bericht door Leeuw »

idd, een lekkere cabrio cruiser.

Hé maar dat klinkt goed zeg! San Jose
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: USA, wat gaan we rijden?

Bericht door WizardOfOss »

Mooi vooruitzicht!

Wat betreft de auto, geen specifieke tips, maar ik zou deze kans toch zeker aangrijpen om iets te rijden wat je in eigen land never nooit niet zou doen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: USA, wat gaan we rijden?

Bericht door Martin »

Leuk om wat uit te zoeken. Zorg in iedergeval voor een werkende airco, ook als het een cabrio wordt.
Wat ik namelijk wel eens begreep, is dat het soms te warm is om open te rijden. (Daarmee dus ook een werkende cabriokap warm aanbevolen).
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: USA, wat gaan we rijden?

Bericht door ViveLaFrance »

Sebring Cabrio? Dan wel een oudere versie, want die waren mooier :D
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: USA, wat gaan we rijden?

Bericht door Jurjen »

Ja zo'n sebring lijkt me ook wel mooi. Je pikt een vrij nieuwe op voor dat geld, dus dat is echt super.
Ook al een mooie 9-3 cabrio gespot voor weinig.

Ik ben nu eerst druk bezig met alle andere zaken te regelen, en zoals het lijkt moet ik daar ook nog een rijbewijs gaan halen voordat ik een auto mag aanschaffen.

Gek genoeg is het OV voor studenten daar WEL gratis, en hier in Nederland straks niet meer.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: USA, wat gaan we rijden?

Bericht door nvdw »

Als je langer dan 3 maanden in de States verblijft moet je inderdaad een Amerikaans rijbewijs aanvragen en daar zit een rijtest aan vast. Gezien de gemiddelde rijopleiding moet je je daar niet al te veel van voorstellen denk ik ;)

Als ik nog wat aan je shortlist mag toevoegen: zo'n laatste generatie Ford Thunderbird past ook HELEMAAL in dit lijstje, anders kan een Camaro/Firebird ook nog wel (met V8-motor uiteraard). Als het geen cabrio hoeft te zijn zou ik misschien nog gaan kijken naar een Infiniti G35 of zoiets.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: USA, wat gaan we rijden?

Bericht door Jurjen »

Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: USA, wat gaan we rijden?

Bericht door nvdw »

Ik blijf zo'n Sebring/Stratus een enorme perenkist vinden maar in de States zal het allemaal wel op zijn plek vallen.

Denk overigens dat er in de buurt van je toekomstige stek ook nog wel van die hokken aangeboden worden, of wilde je er gelijk een roadtrip van maken? Pittsburgh ligt namelijk aan de andere kant van het continent :clown:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: USA, wat gaan we rijden?

Bericht door ViveLaFrance »

Chique bak Jurjen. Het wit staat me niet eens tegen, kun je nagaan :D
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie