Ouwe lullenbak

Weet je niet waar je onderwerp hoort? Post hem hier
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Ouwe lullenbak

Bericht door Leeuw »

Mijn vader heeft nu een Opel Meriva, en deze bevalt op zich wel maar er zijn ook wat nadelen waardoor hij kijkt naar iets anders. Nu ik een beetje rondkijk zie ik gewoon geen auto die een beetje 70+ bestendig is.

Grootste uitdaging bij huidige auto's is de overzichtelijkheid, dat is bij jonge mensen al levensgevaarlijk maar bij stramme oudere een nog aanweziger probleem.
Leuk al die veilige auto's maar die raamstijlen zijn echt niet normaal dik/breed meer, en vooral de C-stijl is vaak een metalen vlak ter grote van de noordoostpolder.

Kan iemand even meedenken.
  • Kleine c-stijl
    Dun mogelijke a-stijl
    Automaat
    Hoge instap
    Beetje zachte stoelen
    Min. 4-deurs
    Parkeersensoren
    Achterkant en voorkant goed inschatbaar
    Ruim voor 4 personen
    prijs max 30k.
Bij voorkeur geen 45km/h karretje design
Laatst gewijzigd door Leeuw op 26 mei 2014, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Ouwe lullenbak

Bericht door ViveLaFrance »

Ik dacht gelijk aan de Citroën C3. Voldoet als VTi 120 Exclusive prima aan de eisen. A-stijl is redelijk dun en in zijn geheel vond ik hem prima overzichtelijk. Neus goed zichtbaar en standaard parkeersensoren achter. Of de 4-traps automaat bevalt, is een tweede...

Andere opties:

C4 Cactus? Semi-automaat, hogere instap dan C3, dunne A-stijl, maar wel dikke C-stijl. Geen parkeersensoren. Toch noem ik hem vanwege de lage prijs. Ideaal om hem aan te kleden.

Fiat 500L? Hoge instap, check! Zeer overzichtelijk is mijn ervaring, veel glas, parkeersensoren zijn optioneel. Sequentiële automaat.

VW Golf Sportsvan? Geen parkeersensoren en niet eens cruise control voor een pittig bedrag (27,5k voor de 1.2 TSI 110 pk Trendline), maar het lijkt mij door zijn hoekige vorm, een overzichtelijke en ruimtelijke auto.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Ouwe lullenbak

Bericht door WizardOfOss »

Renault Modus :clown:

Nee, buiten wat Chris noemt schiet er mij niet direct iets anders te binnen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Ouwe lullenbak

Bericht door Martin »

Als je een beetje stram bent, merk je niks meer van de C-stijl. Dat omdraaien wil toch al niet meer.

Mijn vader is van het vorige type Meriva overgestapt naar de huidige Agila. Vooral omdat deze iets kleiner is, en overzichtelijker. De parkeersensoren zullen dan after market moeten worden.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Ouwe lullenbak

Bericht door Leeuw »

C4 cactus heb ik ook genoemd, misschien eens voelen maar ik denk dat hij dat kunststof vreselijk vind.
De C3 is te klein, maar een C3 picasso is ook best geinig
De Modus is echt een vreselijk ding, daar gaat mijn vader nooooooit in rijden, er is ook iets als OV ;)
500L vreselijke stoelen en een vreselijke automaat
VW sportsvan is misschien wel wat, maar eigenlijk te duur voor wat je terugkrijgt.
De agila is te klein (er gaat wel eens een forse tante mee)

Zelf heb ik ook nog aan een Kia Venga gedacht.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Ouwe lullenbak

Bericht door WizardOfOss »

Leeuw schreef:De Modus is echt een vreselijk ding, daar gaat mijn vader nooooooit in rijden, er is ook iets als OV ;)
Ik zal het m'n vader vertellen :lol:

Is een Verso-S trouwens niet een optie?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Ouwe lullenbak

Bericht door ViveLaFrance »

Een Modus onderuit halen en dan een Verso-S als optie noemen. Kan alleen hier :clown:
Leeuw schreef:VW sportsvan is misschien wel wat, maar eigenlijk te duur voor wat je terugkrijgt.
Misschien kijken naar een tweedehandse Golf Plus? Was toch altijd de slimmere Golf en naar mijn mening minder saai dan de Golf Sportsvan.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Ouwe lullenbak

Bericht door Leeuw »

WizardOfOss schreef:
Leeuw schreef:De Modus is echt een vreselijk ding, daar gaat mijn vader nooooooit in rijden, er is ook iets als OV ;)
Ik zal het m'n vader vertellen :lol:

Is een Verso-S trouwens niet een optie?
een Verso-s Misschien durft mijn vader er wel in te rijden, maar ik ga ook wel eens mee > dus nee.

Eigenlijk zou hij gewoon aan een kleinere auto moeten, maar hij is altijd redelijk grote auto's gewend en kleine auto zijn ook echt krap tegenwoordig met die bezopen dikke deuren en stoelen.

De Renault Twingo van de eerste generatie was eigenlijk geniaal wat een fijne auto is/was dat
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Ouwe lullenbak

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Een Modus onderuit halen en dan een Verso-S als optie noemen. Kan alleen hier :clown:
Niks vreemds aan. Als ik nu de vroegere Yaris Verso genoemd zou hebben, die was inderdaad bijna net zo erg als een Modus. Bijna.
Leeuw schreef:een Verso-s Misschien durft mijn vader er wel in te rijden, maar ik ga ook wel eens mee > dus nee.
Ergens herkenbaar :clown:
(maar ik zou dolblij zijn geweest als m'n vader er die Modus voor had laten staan...)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Ouwe lullenbak

Bericht door nvdw »

Een C3 Picasso heeft, als het dan toch om het zicht rondom gaat, die slimme oplossing met een extra ruitje in de A-stijlen geïntegreerd waardoor het een soort 'see-through' effect geeft. Dat werkt echt (in de grotere C4 Picasso in elk geval). Net als de Cactus helaas alleen semi-automaat.

Nissan Note? Kan die lijvige tante sowieso mee.

Maar stiekem wil je ouweheer gewoon een Volvo XC90 ofzo, hou hem eens tegen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie