Tweewielers van Mini en Smart

Weet je niet waar je onderwerp hoort? Post hem hier

Welke van de twee?

Mini
1
14%
Smart
1
14%
Ik ga liever lopen...
5
71%
 
Totaal aantal stemmen: 7

Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Tweewielers van Mini en Smart

Bericht door WizardOfOss »

Toeval of afgesproken werk?

Nieuws van Mini:
AutoInternationaal.nl schreef:Mini komt met elektrische scooter

Afbeelding

Mini heeft afgelopen jaar nogal op zijn kop gekregen. Met de tamelijk zwaarlijvige Countryman leek de BMW dochter de oorspronkelijke merkidealen compleet overboord gekieperd te hebben. Zoals de naam al aangeeft, heeft de Countryman niets meer in de stad te zoeken. Terwijl de originele Mini in de smalste straten kon keren en er in het centrum altijd wel een parkeergaatje te vinden was.

Afbeelding

Nu slaat Mini naar de andere kant door. De roep om een kleiner model heeft zij beantwoord met deze Scooter E. Vooralsnog gaat het om een elektrisch concept, maar direct duidelijk is dat het vervoermiddel ideaal voor in de stad is. De tweewieler werd met een stevige Mini saus overgoten: er zit een grote ronde koplamp op, een niet te missen snelheidsmeter en een achteruitkijkspiegel die je ook kan aantreffen op een Coopertje. Er kan geen misverstand over bestaan: deze scooter is helemaal Mini, en daarmee (in tegenstelling tot de vrijwel tegelijkertijd gepresenteerde tweewieler van Smart) ook behoorlijk retro.

Afbeelding

De aandrijving geschiedt elektrisch. De stroom wordt geleverd door een onder het zadel geplaatste lithium/ion accu. De stekker bevindt zich aan de achterkant van de Scooter E en de elektromotor zelf werd in het achterwiel geplaatst. De complete aandrijftechniek zou afgekeken zijn van de Mini E, waarmee de Britten vorig jaar diverse praktijktests hebben uitgevoerd.
Bron

Nieuws van Smart:
egmCarTech.com schreef:2010 Paris Preview: Smart to debut electric scooter concept

Afbeelding

At the 2010 Paris Motor Show later this month, Daimler AG’s Smart brand will reveal plans for a plug-in electric scooter. While the scooter will debut as a concept, it has the possibility of being produced after the company evaluates consumer reaction at the show.

Smart has released just two sketches without any technical details – however, sources say that the Smart scooter will use lithium-ion batteries and is capable of traveling 60 miles on a single charge.

The Smart display at the 2010 Paris Motor Show will also feature a lightly facelifted version of the ForTwo.

Afbeelding Afbeelding
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Tweewielers van Mini en Smart

Bericht door weer een forummer »

Leuk speelgoed hoor maar ik hoef het niet te hebben.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Tweewielers van Mini en Smart

Bericht door Leeuw »

Ik heb voor de smart gekozen, scooters zijn heerlijke vervoersmiddelen, als je liever gaat wandelen dan een scooter pakken, heb je nog nooit op zo'n ding gereden.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tweewielers van Mini en Smart

Bericht door ViveLaFrance »

Ik haat scooters :x
Interessanter wordt de fortwo-concurrent van Mini.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Tweewielers van Mini en Smart

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef:Ik haat scooters :x
Hoe kan dat, of heb je als automobilist een hekel aan de bestuurder op de scooters. Scooters zijn heerlijk
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tweewielers van Mini en Smart

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:
ChrisRenault schreef:Ik haat scooters :x
Hoe kan dat, of heb je als automobilist een hekel aan de bestuurder op de scooters. Scooters zijn heerlijk
Ook dat, maar als automobilist heb ik een even grote hekel aan fietsers. Toch gaat mijn voorkeur naar de fiets, want daarmee trek je sneller het land in. Een scooter is meer voor de luiwammes die vlot van A naar B wil in de stad. Hip vind ik ze allerminst.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Tweewielers van Mini en Smart

Bericht door WizardOfOss »

Ach, over twee maandjes zal ik in Taiwan ook vast wel een keer zo'n onding proberen, heb er nog nooit op gereden. Wat er nog het dichtst bij in de buurt kwam was een Solex, en dat was op zich erg leuk. Het zal eerder een imago-kwestie zijn. 99% van de scooterpiloten zijn geestelijk gestoorde, asociale, suïcidale idioten. En dan is mijn schatting wellicht nog aan de voorzichtige kant...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Tweewielers van Mini en Smart

Bericht door HondArd »

Ik heb op zich geen hekel aan scooters, maar wel aan de manier waarop je op zo'n ding zit. Bij een motor heb je ten alle tijde een frame/tank tussen je benen geklemd waardoor je één geheel met je voertuig bent en er daardoor meer controle op uitoefent. Ook heb je in geval van nood (stoppen en dergelijke) je voeten sneller op het wegdek en dat is ook erg fijn. Bij een scooter zit je OP een vervoersmiddel, en de wielen van een scooter zijn in de meeste gevallen zo klein dat dat de stabiliteit ook niet ten goede komt.
Daarnaast heb je met een scooter sneller last van schade. Éénmaal omvallen en je kan meteen een hoop plaatwerk vervangen, ook bij de simpele varianten. Bij een simpele motor heb je hooguit wat krassen, maar kan je in de meeste gevallen nog gewoon doorrijden.
Heb overigens met veel plezier op een scooter rondgereden op Langkawi, maar als er wel keuze was zou ik liever een echte motor onder mijn kont gehad willen webben.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Tweewielers van Mini en Smart

Bericht door WizardOfOss »

egmCarTech.com schreef:2010 Paris Preview: Smart escooter gets 62 miles on full charge

Earlier this month, we saw some early sketches of the electric Smart scooter concept that is scheduled to debut at the 2010 Paris Motor Show. Smart has officially released all the details on the electric scooter, which will be known as the Smart escooter.

“When our customers speak enthusiastically about their smart they describe the perfect city car that is maneuverable, flexible, safe, spacious and fast and offers lots of driving fun – on the road and when looking for a parking space,” says Dr. Annette Winkler, head of Smart. “Lots of people are already looking forward to the zero-emission continuation of the “vision smart” with the smart electric drive, which will soon become a firm part of the cityscape. And now we are bringing all these features to two wheels with the escooter.”

Power for the Smart escooter comes from a disc-shaped wheel-hub motor in the rear-wheel that delivers 4 kW of power. Smart says that “full torque is available right from the start” so zippy moving is possible. Fuel is supplied by a 48-volt lithium-ion battery pack that provides up to 62 miles of driving on a full charge. Reaching full charge takes about 3 to 5 hours. Top speed comes in at 28 mph.

No word on official production but Winkler says the model has the possibility to be integrated into Smart’s car2go concept.
Bron & persbericht

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Tweewielers van Mini en Smart

Bericht door Leeuw »

nou die scooter is echt wel gaaf, jammer van de iphone ;)
Plaats reactie