Autobrochures

Weet je niet waar je onderwerp hoort? Post hem hier
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Autobrochures

Bericht door weer een forummer »

We zijn aan het einde van het jaar beland dus wordt het weer tijd voor een terugblik.

Eigenlijk leek 2012 heel lang een mager brochurejaar voor mij te worden. De laatste 2,5 maanden heb ik toch nog een aantal echte aanwinsten gescoord. Als ik ook kijk naar mijn top 10 van dit jaar zijn 5 brochures vergaard in de laatste 3-2 maanden. Buiten dat was het jaar geslaagd vanwege het afronden van mijn brochuresite.

Enkele statistieken. Dit jaar heb ik in totaal 1829 brochures bij elkaar verzameld. Daaronder behoren 13 merken waar ik nog niet eerder iets van heb binnengehaald waaronder merken als Marussia (bedankt Sander!), GTA, Prince, Roding, Vector en Kodiak. Begeerde brochures die ik dit jaar niet heb toegevoegd zijn onder andere de Aston Martin Vantage Zagato, Aston Martin Vanquish, Ferrari California 30 en de Porsche 918 RSR. Die hoop ik volgend jaar toe te voegen aan de verzameling. Tenslotte bij deze nog mijn Top 10. Helaas zit er maar één krijgertje bij (Opel Lotus Omega). De rest is gekocht.

Top 10

1) McLaren F1
Afbeelding

2) Ferrari F50
Afbeelding

3) Maserati Indy
Afbeelding

4) Opel Lotus Omega
Afbeelding

5) Peugeot 205 Turbo 16
Afbeelding

6) Maserati Mexico
Afbeelding

7) Mercedes-Benz 280 SL
Afbeelding

8) McLaren MP4-12C
Afbeelding

9) Ferrari F12 Berlinetta
Afbeelding

10) Bentley Arnage, Azure, Brooklands
Afbeelding

Iedereen een prettige jaarwisseling gewenst!
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Autobrochures

Bericht door weer een forummer »

Afgelopen dagen ben ik flink bezig geweest. Vrijdag was ik bij Kroymans. Ik kwam daar stomtoevallig Joël en Micha tegen :) Zaterdag was ik aanwezig op de brochurebeurs in Vught. Voorlopig heb ik weer even genoeg. Bij deze enkele hoogtepunten.

Abarth 695 Edizione Maserati
Afbeelding

Audi R8 GT Spyder
Afbeelding

Aston Martin Vantage GT2
Afbeelding

Bitter Diplomat CD
Afbeelding

Ferrari California 30
Afbeelding

Lamborghini Diablo
Afbeelding

Mercedes-Benz 190 SL
Afbeelding

Rolls-Royce Camargue
Afbeelding

Saab 95/96
Afbeelding
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Autobrochures

Bericht door weer een forummer »

Ik heb nog nooit een jaar meegemaakt dat zo dik begon als 2013. Bij deze een aanwinst van gisteren en van vandaag. De Aston Martin heb ik moeten betalen. De Porsche kreeg ik gratis. Er gaat wel een kleine geschiedenis aan vooraf.

Vorige week reed ik naar Leusden om Pon te bezoeken. Eenmaal daar aangekomen zag ik in een vrijwel uitgestorven showroom de klantenbox van de Porsche 918 Spyder staan. Enkel een receptioniste hoefde ik te passeren om met de box weer naar buiten te lopen. Toch deed ik dat niet. Stel dat ik toch opgemerkt zou worden door een verkoper of de receptioniste me had aangesproken. Dat was zo genant geweest dat ik het niet aandurfde.

Op zoek naar een verkoper kwam ik uiteindelijk toch iemand tegen. Of ik al geholpen werd.. Natuurlijk refereerde ik direct aan de box maar ik kon verzoeken wat ik wilde, dit werd een mission impossible. Ik begon over mijn website en verzekerde de verkoper dat de box in goede handen zou belanden. Het hielp allemaal niet. Althans niet om de box mee te krijgen. Echter beloofde de man mij wel dat hij eens navraag zou doen of ergens in het pand nog een 918 Spyder brochure was. Hij beloofde mij intern een mail te sturen. Ik bedankte hem maar vreesde voor loze beloften (zou niet de eerste keer zijn, toch?) Tandenknarsend reed ik naar huis. Ik kon mij wel voor mijn kop slaan. Na het geluk bij Kroymans leek ik pech te hebben bij Pon. Het leven van een brochureverzamelaar in een notendop.

Toch bleek dat de man woord had gehouden. Er stond namelijk die middag nog in mijn mailbox een mail van hem naar een collega met de vraag of er nog een 918 Spyder brochure beschikbaar was. Dinsdag ontving ik weer een mail dat hij een exemplaar voor mij had gereserveerd en dat ik hem kon ophalen. Zo geschiedde vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die Aston Martin zou wel eens mijn nummer 1 op het eindlijstje van 2013 kunnen worden. Eigenlijk jammer dat die dan zo vroeg in het jaar al is bepaald.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Autobrochures

Bericht door Leeuw »

wow coole dingen weer wef :thumbup:
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Autobrochures

Bericht door #3 Micha »

Geweldig mooi man!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Autobrochures

Bericht door Martin »

Dat is het betere werk. Goed verhaal ook weer.
Stap eens op de fiets
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Autobrochures

Bericht door weer een forummer »

Bij deze de mooiste aanwinsten van de laatste twee maanden.

Audi RS7 Sportback
Afbeelding

Caterham SP 300 R
Afbeelding

Exagon Furtive-eGT
Afbeelding

Ferrari Superamerica
Afbeelding

Maserati Quattroporte I
Afbeelding

Maserati Quattroporte VI (niet alleen de auto heeft een behoorlijke evolutie doorgemaakt)
Afbeelding

McLaren MP4 12C
Afbeelding

Mercedes-Benz SLS AMG Black Series
Afbeelding

Porsche Panamera Platinum Edition
Afbeelding

Range Rover Evoque Yellow Edition
Afbeelding

Range Rover Sport Luis Trenker Fashion Edition
Afbeelding
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Autobrochures

Bericht door nvdw »

Die brochure van de QP1 is net zo zeldzaam als de auto zelf of wat? Nog nooit eentje in het echt gezien...

LOL @ die laatste. Soort van Lincoln Continental Gucci Edition maar dan anno nu :o
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Autobrochures

Bericht door weer een forummer »

De QP II is nog bijzonderder. Maar de I heb ik zelf ook nooit in levende lijve gezien.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Autobrochures

Bericht door weer een forummer »

onlangs weer een fors aantal brochures rijker geworden door het overnemen van twee verzamelingen. Bij deze enkele exemplaren.

Citroën CX Prestige
Afbeelding

VanClee Emmet
Afbeelding

Bentley modellengamma
Afbeelding

Coleman Milne modellengamma
Afbeelding

Donkervoort D8
Afbeelding

Holden Caprice
Afbeelding

Hooper modellengamma
Afbeelding

Infiniti I30
Afbeelding

Isdera modellengamma
Afbeelding

Lamborghini Diablo
Afbeelding

Lister Storm
Afbeelding

Maserati Quattroporte II
Afbeelding


Rinspeed Roadster
Afbeelding

Spiess C522
Afbeelding
Plaats reactie