Het motorrijwielentopic

Weet je niet waar je onderwerp hoort? Post hem hier
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door HondArd »

Toch genoeg motorliefhebbers hiero, en de voorkeuren zijn ook niet verkeerd. Maar persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van een uitlaat die onder het achterlicht uitkomt. Ik krijg daar hele vreemde associaties mee namelijk.

Mocht er ooit een nieuwe motor in huize HondArd komen dan wordt het óf deze:
Afbeelding

Of deze:
Afbeelding

Bij die laatste stond mijn zoon ademloos naar te kijken bij de auto&motorsalon van Brussel vorig jaar.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door Leeuw »

Mooie Honda die laatste :yummie:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Kansloos? Negatieve associaties? Voel je niet verplicht om je nader te verklaren, maar met zulke kale opmerkingen kan ik of een ander vrij weinig.
Motoren zijn gewoon fietsen die harder gaan. Wat fietsers in de stad doen, doen motorrijders op autowegen namelijk behoorlijk achteloos rijden. De meeste bestuurders lijken hun machine niet op waarde te schatten en halen de meest belachelijke manoeuvres uit. Tegenwoordig gaan ze met 50 km/h door een file of versnellen kort achter een auto om te passeren :? Onbeschoft gedrag gewoon! Ga lekker naar een circuit. Daarnaast zijn motoren allesbehalve functioneel, want je kunt bijna geen personen en bagage meenemen en je moet ook nog een foeilelijk pak aan om de schijn van kwetsbaarheid te vermijden. Qua personen is het lastiger generaliseren, maar neem de politie als voorbeeld. Motormuizen hebben een bepaalde zelfingenomenheid die onmeetbaar is. Voor wat? Omdat ze zo'n achterlijk ding tussen de benen hebben? En dan heb ik het nog niet eens over de motorclubs. Straalt toch een soort agressie vanaf waar ik niet van houd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door Leeuw »

Die zijn er ook.

Maar nee, de meeste motor rijders die ik tegenkom vind ik verantwoord rijden.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door Martin »

Ik vind de techniek van motorfietsen geweldig. Chris noemt dat niet praktisch, maar ik vind ze net zo puur als raceauto's. Er zit echt niks overbodigs aan en over elk detail is nagedacht. Ik kijk regelmatig bij de motorzaak om de hoek om te kijken wat er staat. Verder volg ik de MotoGP. Toch zie ik mezelf niet zo gauw motorrijden. Dat in de wind zitten, spreekt mij niet echt aan, hoewel dat ook wel zal wennen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door HondArd »

Ik denk dat jij een beetje te veel generaliseert Chris. Daar heeft een niet nader te noemen persoon ook last van in het kader van een niet nader te noemen religie. Het zou best eens kunnen zijn dat jij nou net die verkeerde personen tegenkomt, maar de meesten zijn echt wel verantwoordlijke en beschaafde bestuurders die netjes de regels opvolgen en inderdaad tussen de auto's door slalommen in de file, maar dan met een gangetje dan 30kmpu hooguit. Ik kom in mijn ritjes eens in de 6 weken meer heren/dames in het verkeer dan malloten op twee wielen tegen.

Dat je niet veel bagage mee kan nemen klopt inderdaad, maar wanneer heb je in de auto zo veel bagage bij dat je dat niet op een motor kwijt kan? Ik enkel en alleen tijdens vakanties. Eens in de 6 weken moet ik naar Amsterdam met een koffer vol meet-apparatuur en monsterflesjes, en dat gaat allemaal gemakkelijk mee. Koffer met een spin op het achterdeel van het zadel en de zak met monsterflesjes in de topkoffer daarachter. En het blijft nog strak rijden ook. Een motorfiets is dus zeker functioneel voor dat deel waar hij voor gemaakt is. Als je puur functioneel gaat kijken kan je alle auto's boven het C-segment ook wel afschaffen. Meer functionaliteit heb je voor volwaardig vervoer van A naar B met veel bagage echt niet nodig.

En hoe vaak zie jij in een auto meer dan één persoon rijden. De gemiddelde autobezetting is namelijk minder dan twee personen. Minder dan twee personen! Die passen makkelijk op de motor, nemen ze minder plek in op de weg en dragen dan niet meer bij aan de filelengte. Daarnaast hebben de meeste mensen die een motor hebben ook een auto, die passen met andere woorden hun vervoersbehoefte gewoon aan aan het doel waarvoor ze op dat moment vervoer voor nodig hebben.

En over de lelijkheid van de pakken: ik vind ze er wel stoer uit zien. En ze hebben wel degelijk nut. Als je met 120kmpu onderuit gaat op een snelweg en je hebt enkel een spijkerbroek aan glij je zo lang door op het asfalt dat je benen tot op het bot afschrapen. Men een pak aan is enkel je pak naar de gallemiezers, die incidentele schaafwond op je huid herstelt vanzelf tot je er niets meer van ziet.

Oftewel Chris: ga zelf een een keer een proefles motor aanvragan. Zal je blik meer verruimen dan een zoveelste rondje rond de kerk in de zoveelste auto.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door ViveLaFrance »

Ard, kijk eens naar de reacties van Tom en Martin en reageer dan nog eens. Je valt namelijk in je oude patroon.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door nvdw »

ChrisRenault schreef:Qua personen is het lastiger generaliseren
Waarom zou je dat überhaupt willen? Ik denk dat het de discussies ook zuiverder houdt als je het niet doet.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door ViveLaFrance »

Is dit een chique manier om te zeggen dat ik niet geheel ongelijk heb? ;)
Ik vind het ook een beetje hypocriet. Jij bent dan nog 'nieuw' hier, maar op autofora worden genoeg kenmerken toegedicht aan mensen die een willekeurig automerk rijden. Zeg ik iets over motorrijders en het mag ineens niet. Wees blij, ik heb tenminste een afwijkende mening dan al het conformistisch geleuter hier vaak.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door nvdw »

ChrisRenault schreef:Zeg ik iets over motorrijders en het mag ineens niet. Wees blij, ik heb tenminste een afwijkende mening dan al het conformistisch geleuter hier vaak.
Ik zeg niet dat je niets over motorrijders mag zeggen. Ik zeg ook niet dat je niet negatief over motorrijden mag zijn. Ik hoef je niet te bekeren. Al vind je alle motoren en motorrijders kudt, dan slaap ik daar geen seconde minder om. Maar als je met zulke one-liners komt, ja, dan wil ik daar wel wat van zeggen ja ;)
Laatst gewijzigd door nvdw op 30 aug 2011, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie