Het motorrijwielentopic

Weet je niet waar je onderwerp hoort? Post hem hier
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door Martin »

Gaaf ding. Ik vind het mooier dan zo'n Segway. Hij zou alleen iets comfortabeler lijken als die scherpe punten niet ter hoogte van z'n knieën zitten. Dat zal hij zelf echter ook wel weten.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door ViveLaFrance »

Lekker veilig :angel:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door nvdw »

BUMP

Het viel me toch zo vies tegen van mezelf dat ik deze winter nog nauwelijks heb gereden dat ik zaterdag gewoon weer eens de brommert heb gepakt. Ding heeft vijf weken stil gestaan in de kou en sneeuw en gewoon weer starten, wat een plezier toch weer. Ook met de huidige temperaturen is het gewoon prima te doen.

Jammer dat de kluisjes nog niet geleverd zijn op het werk want anders zou ik wel vaker per motor woonwerk doen... scheelt toch de helft benzine. En het is gewoon leuker :clown:

Volgende week is het trouwens Motorbeurs in de Jaarbeurs in Utrecht voor wie het leuk vindt. Geen RAI-taferelen met belangrijke merken die er niet zijn en misschien koop ik er nog eens wat.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door nvdw »

Grappig: BMW laat op het concours van Villa d'Este niet alleen die soon-to-be 8-serie zien, maar ook een leuk tweewielerconcept.

Afbeelding

Dit is de BMW Concept Ninety, een cadeautje van BMW Motorrad aan zichzelf voor het negentigjarig bestaan en tegelijkertijd een knipoog naar de R 90 S uit 1973.

Afbeelding
BMW R 90 S by pilot_micha, on Flickr

In de persbabbel van BMW staat een heel verhaal over hoe de motorrijder van toen werd gezien als een 'outlaw' en hoe de R 90 S daar symbool voor staat, maar de werkelijkheid was dat BMW deze motor introduceerde als antwoord op de Japanse invasie, en dan vooral de Honda CB 750 die uit het niets de meest begeerlijke motor van zijn tijd werd. BMW was toch een merk voor oude baarden en leunde heel sterk op vooroorlogse techniek. Aan de basis van de R 90 S stond een nieuwe serie motorfietsen met bijdetijdse techniek en deze snelle versie haalde toch 200 km/uur. Eigenlijk nog bescheiden als je dat vergelijkt met mijn vrij modale K 75 S - die is pakweg vijftien jaar jonger maar haalt die 200 met relatief gemak...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door Leeuw »

Gaaf ding :clap:
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door HondArd »

Gisteren op een parkeerplaats kwam ik dit exemplaar tegen.
Afbeelding
Aandacht werd meteen getrokken door het typische blok van Alfa-Romeo dat er onder hing, geheel heeft verder een uitstraling dat het voor de rest nergens mee te vergelijken is. Kenteken heb ik ook onthouden, en volgens de RDW is het een zelfbouw projekt wat de naam "Enigma 2" heeft meegekregen. Het rijdt overigens al wat jaartjes rond, kenteken is van mei 2003.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door Martin »

Toch wel gaaf om op een zelfgebouwd apparaat rond te rijden. Dat staat zeker op mijn "to-do" lijst.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door HondArd »

Ooit had ik ook plannen in die richting. Wilde een diesel-motorfiets en toen leek het me verstandig om dan het blok van een Charade (3cil 1L, turbo was geen must) te pakken. Dat monteren in het frame van een BMW K75 of K100 en klaar..... het is bij plannen gebleven, en dat motorblok bleek later al vaker in hobby-projecten toegepast te zijn. Maar als ik zo die verbruikscijfers zie die de hobbyisten ermee weten te halen dan begint het toch weer te kriebelen, 3,6l/100km is geen uitzondering
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door Leeuw »

Die alfa boxer motor motor is erg gaaf, maar wel heel erg lelijk gebouwd zeg
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Het motorrijwielentopic

Bericht door nvdw »

Gruwelijk lelijk inderdaad. Maar wel tof :)

Daihatsu dieseltjes in een BMW K is zeker al geprobeerd. Waar je tegenaan loopt is de eindaandrijving die voor een diesel niet zo geschikt is.

Lpg op een K kan wel. Op de A2 bij Utrecht kom ik regelmatig een rode K100 tegen met een gastank erop :)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie