Nieuwe auto? | Update S80 2.4T gekocht!

Weet je niet waar je onderwerp hoort? Post hem hier
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Nieuwe auto? | Update S80 2.4T gekocht!

Bericht door Jurjen »

Mijn ouders rijden (zoals misschien bekend) een 156 2.4 JTD 20V Sportwagen van na de facelift. Schitterend ding.

Nu zijn er echter een aantal kleppen gesneuveld door een verschoven distributie. Initiele schade lijkt (blok is nog niet verder open geweest) zo'n 1500e. Er staat 280K (tot nu toe probleemloos) op de teller en de auto bevalt nog uitstekend.

Nu denken ze echter ook wel aan inruilen. Uiteraard heb ik zelf ook mijn ideen maar hier slap over ouwehoeren is natuurlijk veel mooier, vandaar dit topic. Mijn ouders zijn echte autoliefhebbers (rijden klassiekerrally's etc.) een een leuke auto wordt gewaardeerd. Favoriete merken zijn Alfa Romeo en BMW.

Kort eisenlijstje:

- Diesel
- >180pk
- Station
- +/- 15K
- Max 150K km
- >2005

Wat zijn jullie suggesties. Doorrijden of wat nieuws kopen? En zo ja? Wat?

Ik denk zelf aan een E91 320/325D (al dan niet uit DLD) of een 159 2.4 JTD.

Wat denken jullie?
Laatst gewijzigd door Jurjen op 16 feb 2012, 18:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Nieuwe auto?

Bericht door nvdw »

Haha, dan denk ik dat ze met jouw suggesties al heel goed bediend zijn. Misschien dat je de Audi A4 Avant B7 nog aan het rijtje kunt toevoegen. Ik moest ook even denken aan de Chrysler 300C diesel steesjun maar aangezien jouw ouders blijkbaar vooral van de rijdauto's en niet van de zoefauto's zijn, valt die ongetwijfeld af. Honda Accord Tourer diesel iets? Pk's vallen een beetje buiten de schaal maar een extreem hoog topvermogen vind ik voor een diesel niet zo relevant.

Ik zou ook even duiken in het fenomeen roetfilter. Geen idee of je ouwelui vaak in 't Duitsche zijn maar potentieel scheelt zoiets weer stickergezeik.

Overigens zou ik het niet eens zo gek vinden om die 1.500 euro te steken in de huidige Alfa. Je krijgt er nu al geen drol meer voor en met dit defect al helemaal niet. Maar het bedrag kan nog oplopen, lees ik tussen de regels door? ;)
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Nieuwe auto?

Bericht door WizardOfOss »

Zat inderdaad ook al aan de 300C CRD te denken, maar dan zal het budget ook iets omhoog moeten...

Maar anders zou ik naast die Alfa en BMW ook niet echt iets kunnen bedenken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Nieuwe auto?

Bericht door ViveLaFrance »

Oké, het is een Renault, dus niet toevallig, maar ik weet dat jij gecharmeerd bent van deze auto ;)

Renault Laguna Estate 2.0 dCi 175 Initiale

:loveit:
Zou ik in ieder geval prefereren boven de Alfa 159. De Beamer is een ander verhaal, da's gewoon functionaliteit op de koop toenemen in ruil voor een zalig rijgedrag 8-)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Nieuwe auto?

Bericht door nvdw »

Ja, die had ik expres voor jou overgelaten.

*zoekt heel hard naar DO NOT WANT-plaatjes*
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Nieuwe auto?

Bericht door ViveLaFrance »

Hé, de automatische piloot is weer bezig :twisted:
Serieus, wat is ertegen een Laguna Estate? Diesels van Renault zijn uitstekend. Daarnaast is het kwalitatief één van de beste auto's in het D-segment. Anderhalf jaar geleden ongeveer door de Duitsers bekroond als best in class qua klanttevredenheid. En ja, da's dus boven de 3, C en A4.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Nieuwe auto?

Bericht door nvdw »

O maar dat het technisch (inmiddels) wel snor zit, dat wil ik best aannemen. Maar gezien de voertuiggeschiedenis plus het eisenpakket heb ik de Laguna bewust genegeerd - anders had ik hier ook Passats en Vectra's kunnen opsommen, de Mondeo misschien ook. Hooguit dat ik de GT-versie zou nomineren (want heel compleet en een goed rijdende auto) want verder vind ik het helemaal niks. Van een 156 SW naar een Laguna Estate vind ik in esthetisch opzicht ook een behoorlijke stap terug moet ik zeggen :(
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Nieuwe auto?

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Maar gezien de voertuiggeschiedenis plus het eisenpakket heb ik de Laguna bewust genegeerd - anders had ik hier ook Passats en Vectra's kunnen opsommen, de Mondeo misschien ook.
Waarom zou dat niet kunnen? :? BMW is een ander verhaal, maar de genoemde auto's zijn directe concurrenten van de Alfa 159. En de eisen, volgens mij voldoet mijn Laguna Estate prima :yes: Of het Jurjen aanspreekt is afwachten.
nvdw schreef:Hooguit dat ik de GT-versie zou nomineren (want heel compleet en een goed rijdende auto) want verder vind ik het helemaal niks.
Geloof mij, bovengenoemde Laguna is een heerlijke voiture ;) Doet niet veel onder voor de GT.
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 23 nov 2011, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Nieuwe auto?

Bericht door Leeuw »

Een c-klasse kombi?
Mazda 6 sportbreak
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Nieuwe auto?

Bericht door HondArd »

nvdw schreef:Honda Accord Tourer diesel iets? Pk's vallen een beetje buiten de schaal maar een extreem hoog topvermogen vind ik voor een diesel niet zo relevant.
Deze schoot mij te binnen toen ik aan dit topic begon.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie