Lexus HS250h

Is ze echt jonger geworden?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Lexus HS250h

Bericht door WizardOfOss »

Hier in Europa niet te koop, en in de VS wegens fors teruggelopen verkopen ook niet meer, maar nu met nieuwe neus:

Afbeelding

Staat hem eigenlijk helemaal niet verkeerd.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Lexus HS250h

Bericht door ViveLaFrance »

Vre-se-lijk!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lexus HS250h

Bericht door WizardOfOss »

Oké, dat is een bevestiging van mijn gelijk ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Lexus HS250h

Bericht door ViveLaFrance »

Weet je wat gewoon het probleem is met deze verschrikking? Het verkeerde wordt op het saaie gepropt. Echt, als ik dit zie zou ik met terugwerkende kracht Audi en Peugeot de nobelprijs voor design willen geven voor de SFG resp. 'grote muil'. Ik heb beide nooit lelijk gevonden en in het geval van Peugeot meestal juist mooi, maar buiten dat, Audi en Peugeot hebben naar mijn smaak de auto's niet optisch uit elkaar laten vallen door één deel gigantisch op te laten vallen. Lexus wel ----> FAIL
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lexus HS250h

Bericht door WizardOfOss »

Het was ook nooit zozeer die SFG of grote muil die me bij die merken tegen stond, maar het geheel. Bij Audi meestal ultraconservatieve eenheidsworst, en bij Peugeot vormloze lompheid. Daardoor was er ook ruimte voor uitzonderingen, een A5 of 407 was met zo'n SFG of megamuil toch gewoon mooi.

Nu moet ik wel reëel zijn, de rest van deze Lex is uiteraard nog steeds oersaai. Dus in zoverre houdt mijn enthousiasme ergens halverwege de motorkap ook wel weer op. Maar dat maakt de neus op zichzelf niet minder geslaagd.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Lexus HS250h

Bericht door ViveLaFrance »

Mijn smaak is het niet, het past gewoon niet bij de rest van de auto. De SFG is redelijk standaard belijnd en in samenhang met hetgeen erachter zit. Ik denk dat Lexus juist nog meer mensen naar de concurrent ziet verdwijnen vanwege deze voorkant. Zelfs de LS moest eraan geloven...
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Lexus HS250h

Bericht door nvdw »

De markt wordt wel steeds kleiner voor deze auto. Zo blijft alleen Japan nog over en daar is hij ook als gewone Toyota Sai te koop.

Sowieso is dat hele gedweep met die SFG allang achterhaald. Het idee dat merkidentiteit belangrijker is dan de identiteit van een afzonderlijk model zal Audi ook gaan loslaten. Ik kan me niet voorstellen dat het voordelig voor de A8 is dat hij als twee druppels water op de A6 lijkt.

Overigens vind ik het smoelwerk van Lexus prima staan op de GS en LS. Ook dit kan prima door de beugel ware het niet dat de rest van de auto nogal ongelukkig is vormgegeven (de verhoudingen zijn zeker van opzij bekeken ernstig zoek).
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Lexus HS250h

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Sowieso is dat hele gedweep met die SFG allang achterhaald. Het idee dat merkidentiteit belangrijker is dan de identiteit van een afzonderlijk model zal Audi ook gaan loslaten. Ik kan me niet voorstellen dat het voordelig voor de A8 is dat hij als twee druppels water op de A6 lijkt.
Had je dit niet even eerder kunnen zeggen voor Lexus? ;)
Aan de andere kant, Audi groeit nog steeds, dus het maakt blijkbaar geen ene moer uit. Ik heb de intentie van de Duitsers ook gelezen. Volgens Audi zouden recente concepts (bv. Crosslane Coupé) al blijk moeten geven van meer afwijkende modellen voor de toekomst. Korreltje zout dus :shiny:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Lexus HS250h

Bericht door WizardOfOss »

Als ze als "bewijs" die Crosslane Coupé aanhalen dan moet je doe opmerking niet met een korreltje zout nemen, maar eerder met een heel zoutmeer...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie