Nissan Juke

Is ze echt jonger geworden?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Nissan Juke

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Dat is niet wat ik met dat "onzin" bedoelde...
Oké, wat bedoelde je dan?
WizardOfOss schreef:Maar niks ten nadele van de Fransozen hoor, met een Franse auto sta je tenminste wel altijd stijlvol op de Wegenwacht te wachten :devil:
Lang leve de sleepkabel, want als je op de ANWB en hun massaal teruggeroepen VW's moet wachten, sta je heel lang stil.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Nissan Juke

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Oké, wat bedoelde je dan?
Het hele verhaal dat überhaupt de een van de ondergang de ander gered zou hebben. Corporate gezeik wat niks met de auto's zelf van doen heeft.
ViveLaFrance schreef:Lang leve de sleepkabel, want als je op de ANWB en hun massaal teruggeroepen VW's moet wachten, sta je heel lang stil.
Tip: koop dan wel een goeie. Ik heb er ooit eentje van de ANWB cadeau gekregen, die leek laatst wel van pas te komen toen ik op de Maasdijk een busje (VW T4...) tegenkwam dat niet meer op eigen kracht de gladde, zachte berm uit kwam. Helaas, het leek even goed te gaan, tot de kabel bij de haak "schoon" afscheurde....

Die kabel had geschikt moeten zijn voor maximaal 2,5 ton, dat heeft dat busje volgens mij toch lang niet gewogen, en het was ook niet dat ie muurvast stond, hij moest alleen even uit het spoor wat ie zelf had veroorzaakt getrokken worden. En je zou toch denken dat zo'n kabel wel enige reserve heeft...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Nissan Juke

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Het hele verhaal dat überhaupt de een van de ondergang de ander gered zou hebben. Corporate gezeik wat niks met de auto's zelf van doen heeft.
Goh, maar ook automerken zijn bedrijven. Succesvol beleid verdient een pluim. Ere wie ere toekomt ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Nissan Juke

Bericht door WizardOfOss »

Dan moet jij dus ook wel ontzettend veel respect hebben voor VAG, en dan met name Porsche en Audi, toch? Zal het Ben en Lennie wel laten weten dat je het allemaal zo kwaad nog niet meent :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Nissan Juke

Bericht door ViveLaFrance »

Respect voor de prestatie absoluut, maar niet voor het gekozen beleid.

Ben en Lennie, HA! Ik moet altijd denken aan Tom en Jerry bij het zien van die namen :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Nissan Juke

Bericht door WizardOfOss »

Maar is die prestatie dan niet direct het gevolg van dat beleid?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Nissan Juke

Bericht door ViveLaFrance »

Marketing à la Apple toepassen is een keuze, prima, maar daar kijk ik dwars doorheen. Verder vind ik het niet zo moeilijk om veel auto's af te zetten als de leaseprijzen laag liggen. Heb ik het nog niet eens over de mate van eenheidsworst (niet alleen designtechnisch) binnen VAG. Kom op, dit hoef ik jou toch niet uit te leggen?

Misschien raar om dit in een topic over trendsetter Juke te bespreken, maar als ik zie dat PSA het zwaar heeft en dat Citroën toch met DS-modellen komt en vervolgens de C4 Cactus, ja daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Ze proberen iets anders, ze durven af te wijken, ze tonen lef! Heer-lijk! Dan gaan dergelijke merken maar een keer op hun bek (bv. Citroën C6), maar daar leer je van. De DS-lijn is succesvol en wordt nu wereldwijd uitgebreid. Anderen brengen veilig hetzelfde uit in meerdere formaten. Audi heeft geen enkel model dat niet inwisselbaar is met een model van andere VAG-merken, van A1 tot R8. Nu introduceren ze de nieuwe TT die minimaal afwijkt van zijn voorganger en het idee van de eerste TT volledig teniet doet. Daar kun je succesvol mee zijn, gewoontegedrag in koopgedrag gaan soms hand in hand, maar ik heb het vaker gezegd, op deze manier vergroot je de afstand tot mensen die eerder al niks van je moesten hebben. Als daar dan ook nog belachelijke pretenties bijkomen in de zin van "grootste premiummerk ter wereld willen worden", iets wat Audi al jaren predikt en nog nooit heeft waar kunnen maken om vervolgens door onder andere de Consumentenbond als meest onbetrouwbare merk betiteld te worden, ja dan beschouw ik het succes als relatief. Schaalvergroten kan iedereen. Apple is daarin een voorbeeld voor velen geweest, maar ook dit bedrijf krijgt nu grote klappen te verduren en is door Google allang ingehaald als ik IT-deskundigen uit mijn omgeving mag geloven.
Dus ter afsluiting, mijn kritiek op met name Audi als wannabe 'premiummerk' is juist positief bedoeld voor het merk met de vier ringen, want ze bekleden één van de meest kleurloze posities binnen autoland. VAG bulkt van het geld, maar ze durven niks. Modeltechnisch niet, het zijn vooral meelopers (VW was laat met de MPV, nu met de crossovers. Audi wacht 99 van de 100 keer op BMW en Mercedes). Ontwerptechnisch niet, de verschillen tussen opvolgende modellen is het stadium lachwekkend voorbij en zit hem tegenwoordig zelfs in tankklepjes. Technisch zijn ze totaal niet innoverend (oké, prima platform, maar TDI en de hele reut, het is allemaal verzonnen door andere merken). Het enige waar (onnodig) geld in gepompt wordt is het overbodig maken van interne merken en het uitmelken van modellen (bv. Touran, Golf 5,5, Caddy...). Skoda is het ware VW en gezien de Vision C wordt Audi het volgende slachtoffer. Kregen de Tsjechen ook geen SUV's? Pas maar op Porsche!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Nissan Juke

Bericht door WizardOfOss »

Je hoeft mij niks uit te leggen hoor, ik wou alleen maar even duidelijk maken dat ik de commerciële kant veel minder boeiend vind dan de auto's an sich. Zolang een merk maar uit de gevarenzone blijft vind ik het allemaal best, het doet me alleen pijn als een mooi merk door opzichtig wanbeleid naar de klote wordt geholpen. Maar liever klein met leuke auto's dan groot met suffe eenheidsmeuk.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Nissan Juke

Bericht door ViveLaFrance »

Volledig mee eens. Ik bespeur zo af en toe echter wel enige minachting richting het beleid van Renault waar andere merken automatisch een pluim krijgen, omdat ze tig merken tig keer dezelfde auto geven zonder 1 mm. de kop boven het maaiveld uit te durven steken. Renault heeft Nissan gezond gemaakt en plukt daar nu de vruchten van en dan zou het voornamelijk in het voordeel zijn van Renault? Zo lust ik er nog wel één.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Nissan Juke

Bericht door WizardOfOss »

Nou vooruit dan, zal ik het bedelen om een complimentje toch belonen: schouderklopje voor Renault hoor!

En nu maar hopen dat de mannen van Nismo niet te trots zijn om de mannen van Renault Sport weer de juiste richting op te helpen, dan is er nog hoop voor de Clio RS ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie