Ferrari GTC4Lusso
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Ferrari GTC4Lusso
Genève begint over minder dan een maand en dus bereiden ook topmerken zich voor op de belangrijkste Europese autoshow van het jaar. Ferrari is present met de GTC4Lusso; een samenstelling van illustere modellen zoals de 330 GTC en de 250 GT Berlinetta Lusso. Volgens de Italianen is het niet zomaar een facelift van de uit 2011 stammende FF, maar een compleet nieuw model. Daar valt iets voor te zeggen, want naast het front en de raampartij is het vooral de gewijzigde achterkant die de auto meer een Shooting Brake moet maken. De AWD sportwagen beschikt over een V12 van 690 pk/697 Nm waarmee in 3,4 seconden naar 100 km/h gesprint kan worden, de topsnelheid bedraagt 335 km/h. Om het rijgenot te verhogen heeft Ferrari achterwielbesturing toegevoegd.
Vive la France, Vive la Différence
Re: Ferrari GTC4Lusso
Hoop wel dat ze dat achterlijke vierwielaandrijvingsysteem er uit gehaald hebben.
"The closest to reality car that money can buy"
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: Ferrari GTC4Lusso
Nee, daarom staat de '4' in de naam
Ik was al fan van de FF en hij is nog mooier geworden
Ik was al fan van de FF en hij is nog mooier geworden
Vive la France, Vive la Différence
Re: Ferrari GTC4Lusso
Gaaf ding, weer wat mooier dan de FF. En ik vind de AWD heel erg goed kunnen op deze auto. Het is geen 488 ofzo.
Re: Ferrari GTC4Lusso
Ik heb geen moeite met 4WD in een Ferrari, de manier waarop het werkte in de FF (2 versnellingskbakken) was echt volslagen idioot.
"The closest to reality car that money can buy"
Re: Ferrari GTC4Lusso
Waarom? het is een stuk lichter (zo'n 50%) dan een conventioneel systeem, moet jouw toch ook wel aanspreken.HondArd schreef:Ik heb geen moeite met 4WD in een Ferrari, de manier waarop het werkte in de FF (2 versnellingskbakken) was echt volslagen idioot.
Jottum, als bijrijder kan je nu ook ziet hoeveel toeren er gemaakt worden, altijd al gemist maar nu is het mogelijk. Nu zal dat schermpje wel te configureren zijn, maar als bijrijder is het toch ook wel lekker om geen scherm te hoeven zien.
Re: Ferrari GTC4Lusso
Op zich wel, maar het was enkel "noodzaak" omdat ze met een 65° V12 voorin de motorkap toch laag wilden hebben. Daardoor zit er nu zo'n raar systeem in die weliswaar 50% in massa scheelt ten opzichte van een conventioneel systeem, dat resulteerde wel in een aan/uit schakelen van bij lager/hoger dan 160kmpu. En 1790kg totaalmassa vind ik nog steeds erg behoorlijk, had dan best nog een kilo of 20 bij gekund als ze (om de neus laag te houden) een platte V12 (oftewel boxer) hadden gemonteerd met een conventioneel systeem. Of gewoon een 90° V8 onder de kap lepelen, scheelt ook een berg massa. Nee, technisch gezien heb ik de FF nooit begrepen en ik zal het nooit doen ook.Leeuw schreef:Waarom? het is een stuk lichter (zo'n 50%) dan een conventioneel systeem, moet jouw toch ook wel aanspreken.HondArd schreef:Ik heb geen moeite met 4WD in een Ferrari, de manier waarop het werkte in de FF (2 versnellingskbakken) was echt volslagen idioot.
"The closest to reality car that money can buy"
Re: Ferrari GTC4Lusso
1790kg is idd een behoorlijke hoeveelheid, maar eigenlijk mag een dikke GT wel zo zwaar wegen, want het rijd wel een stuk comfortabeler. En Ferrari zal een goede reden gehad hebben om per se een 65graden V12 te gebruiken (waarschijnlijk ivm ruimte.HondArd schreef:Op zich wel, maar het was enkel "noodzaak" omdat ze met een 65° V12 voorin de motorkap toch laag wilden hebben. Daardoor zit er nu zo'n raar systeem in die weliswaar 50% in massa scheelt ten opzichte van een conventioneel systeem, dat resulteerde wel in een aan/uit schakelen van bij lager/hoger dan 160kmpu. En 1790kg totaalmassa vind ik nog steeds erg behoorlijk, had dan best nog een kilo of 20 bij gekund als ze (om de neus laag te houden) een platte V12 (oftewel boxer) hadden gemonteerd met een conventioneel systeem. Of gewoon een 90° V8 onder de kap lepelen, scheelt ook een berg massa. Nee, technisch gezien heb ik de FF nooit begrepen en ik zal het nooit doen ook.Leeuw schreef:Waarom? het is een stuk lichter (zo'n 50%) dan een conventioneel systeem, moet jouw toch ook wel aanspreken.HondArd schreef:Ik heb geen moeite met 4WD in een Ferrari, de manier waarop het werkte in de FF (2 versnellingskbakken) was echt volslagen idioot.
Re: Ferrari GTC4Lusso
Ik denk eerder dat er per sé een V12 in moest omdat dat zogenaamd bij Ferrari hoort. Tja, dan vind ik het niet gek dat het door het te veel aan kilo's dat zo'n motorblok toevoegt het ergens anders bespaard moet worden.
"The closest to reality car that money can buy"
Re: Ferrari GTC4Lusso
De mensen die daadwerkelijk een soortgelijke Ferrari kopen willen er idd een V12 in, dus dat doet Ferrari dan braaf, wie betaald bepaald.HondArd schreef:Ik denk eerder dat er per sé een V12 in moest omdat dat zogenaamd bij Ferrari hoort. Tja, dan vind ik het niet gek dat het door het te veel aan kilo's dat zo'n motorblok toevoegt het ergens anders bespaard moet worden.
Dat Ferrari prima zonder V12 kan hebben ze al vaak genoeg bewezen.
Stel dat ik het geld had, zou ik het ook erg machtig vinden om er een mooie dikke en ongeblazen V12 in te vinden, jummy