Ferrari GTC4Lusso

Is ze echt jonger geworden?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Ferrari GTC4Lusso

Bericht door ViveLaFrance »

Genève begint over minder dan een maand en dus bereiden ook topmerken zich voor op de belangrijkste Europese autoshow van het jaar. Ferrari is present met de GTC4Lusso; een samenstelling van illustere modellen zoals de 330 GTC en de 250 GT Berlinetta Lusso. Volgens de Italianen is het niet zomaar een facelift van de uit 2011 stammende FF, maar een compleet nieuw model. Daar valt iets voor te zeggen, want naast het front en de raampartij is het vooral de gewijzigde achterkant die de auto meer een Shooting Brake moet maken. De AWD sportwagen beschikt over een V12 van 690 pk/697 Nm waarmee in 3,4 seconden naar 100 km/h gesprint kan worden, de topsnelheid bedraagt 335 km/h. Om het rijgenot te verhogen heeft Ferrari achterwielbesturing toegevoegd.

http://i.imgur.com/LMSf20L.jpghttp://i.imgur.com/z3S28r0.jpg
http://i.imgur.com/ryHKBsV.jpghttp://i.imgur.com/batD8Ig.jpg
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Ferrari GTC4Lusso

Bericht door HondArd »

Hoop wel dat ze dat achterlijke vierwielaandrijvingsysteem er uit gehaald hebben.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Ferrari GTC4Lusso

Bericht door ViveLaFrance »

Nee, daarom staat de '4' in de naam ;)

Ik was al fan van de FF en hij is nog mooier geworden :oranje:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Ferrari GTC4Lusso

Bericht door Leeuw »

Gaaf ding, weer wat mooier dan de FF. En ik vind de AWD heel erg goed kunnen op deze auto. Het is geen 488 ofzo.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Ferrari GTC4Lusso

Bericht door HondArd »

Ik heb geen moeite met 4WD in een Ferrari, de manier waarop het werkte in de FF (2 versnellingskbakken) was echt volslagen idioot.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Ferrari GTC4Lusso

Bericht door Leeuw »

HondArd schreef:Ik heb geen moeite met 4WD in een Ferrari, de manier waarop het werkte in de FF (2 versnellingskbakken) was echt volslagen idioot.
Waarom? het is een stuk lichter (zo'n 50%) dan een conventioneel systeem, moet jouw toch ook wel aanspreken.

Jottum, als bijrijder kan je nu ook ziet hoeveel toeren er gemaakt worden, altijd al gemist maar nu is het mogelijk. Nu zal dat schermpje wel te configureren zijn, maar als bijrijder is het toch ook wel lekker om geen scherm te hoeven zien.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Ferrari GTC4Lusso

Bericht door HondArd »

Leeuw schreef:
HondArd schreef:Ik heb geen moeite met 4WD in een Ferrari, de manier waarop het werkte in de FF (2 versnellingskbakken) was echt volslagen idioot.
Waarom? het is een stuk lichter (zo'n 50%) dan een conventioneel systeem, moet jouw toch ook wel aanspreken.
Op zich wel, maar het was enkel "noodzaak" omdat ze met een 65° V12 voorin de motorkap toch laag wilden hebben. Daardoor zit er nu zo'n raar systeem in die weliswaar 50% in massa scheelt ten opzichte van een conventioneel systeem, dat resulteerde wel in een aan/uit schakelen van bij lager/hoger dan 160kmpu. En 1790kg totaalmassa vind ik nog steeds erg behoorlijk, had dan best nog een kilo of 20 bij gekund als ze (om de neus laag te houden) een platte V12 (oftewel boxer) hadden gemonteerd met een conventioneel systeem. Of gewoon een 90° V8 onder de kap lepelen, scheelt ook een berg massa. Nee, technisch gezien heb ik de FF nooit begrepen en ik zal het nooit doen ook.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Ferrari GTC4Lusso

Bericht door Leeuw »

HondArd schreef:
Leeuw schreef:
HondArd schreef:Ik heb geen moeite met 4WD in een Ferrari, de manier waarop het werkte in de FF (2 versnellingskbakken) was echt volslagen idioot.
Waarom? het is een stuk lichter (zo'n 50%) dan een conventioneel systeem, moet jouw toch ook wel aanspreken.
Op zich wel, maar het was enkel "noodzaak" omdat ze met een 65° V12 voorin de motorkap toch laag wilden hebben. Daardoor zit er nu zo'n raar systeem in die weliswaar 50% in massa scheelt ten opzichte van een conventioneel systeem, dat resulteerde wel in een aan/uit schakelen van bij lager/hoger dan 160kmpu. En 1790kg totaalmassa vind ik nog steeds erg behoorlijk, had dan best nog een kilo of 20 bij gekund als ze (om de neus laag te houden) een platte V12 (oftewel boxer) hadden gemonteerd met een conventioneel systeem. Of gewoon een 90° V8 onder de kap lepelen, scheelt ook een berg massa. Nee, technisch gezien heb ik de FF nooit begrepen en ik zal het nooit doen ook.
1790kg is idd een behoorlijke hoeveelheid, maar eigenlijk mag een dikke GT wel zo zwaar wegen, want het rijd wel een stuk comfortabeler. En Ferrari zal een goede reden gehad hebben om per se een 65graden V12 te gebruiken (waarschijnlijk ivm ruimte.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Ferrari GTC4Lusso

Bericht door HondArd »

Ik denk eerder dat er per sé een V12 in moest omdat dat zogenaamd bij Ferrari hoort. Tja, dan vind ik het niet gek dat het door het te veel aan kilo's dat zo'n motorblok toevoegt het ergens anders bespaard moet worden.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Ferrari GTC4Lusso

Bericht door Leeuw »

HondArd schreef:Ik denk eerder dat er per sé een V12 in moest omdat dat zogenaamd bij Ferrari hoort. Tja, dan vind ik het niet gek dat het door het te veel aan kilo's dat zo'n motorblok toevoegt het ergens anders bespaard moet worden.
De mensen die daadwerkelijk een soortgelijke Ferrari kopen willen er idd een V12 in, dus dat doet Ferrari dan braaf, wie betaald bepaald.

Dat Ferrari prima zonder V12 kan hebben ze al vaak genoeg bewezen.
Stel dat ik het geld had, zou ik het ook erg machtig vinden om er een mooie dikke en ongeblazen V12 in te vinden, jummy
Plaats reactie