SsangYong Rodius

Is ze echt jonger geworden?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: SsangYong Rodius

Bericht door WizardOfOss »

Volgens mij viel het wel mee met stampen. Ze merkten ook op dat hij tot 80 km/u opmerkelijk zuinig was, maar het boven de 100 juist flink op een zuipen zette. En voor de duidelijkheid: dit was een gemiddelde over een aantal maanden, tegelijkertijd hadden ze een dikke Mercedes E-klasse in de garage staan waar ze 1:19 mee deden. En dat kwam nog voornamelijk door een lange Autobahn-rit met veelvuldig 200+, bij legale Nederlandse snelheden kwamen ze daarmee boven de 1:20 uit. Twee forse, bepaald niet lichte auto's met een diesel van zo'n 200pk onder de kap, en toch zo'n verschil...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: SsangYong Rodius

Bericht door HondArd »

Maar dan nog kan je door slimmer rijden meer besparen dan wat de gemiddelde autobladen als "officiële" gemiddelde onder de rechtervoet weten uit weten te halen. Maar het zet wel alles in een ander daglicht als een Mercedes E-klasse in de praktijk beter presteert dan een hoog op de poten staande Seat...... zou het dan kunnen liggen aan het hoger op de poten staan, wat funest is voor de stroomlijn en dus ook harder doorwerkt hoe hoger de snelheid?
Maar afgelopen weekend kwam ik onderstaand plaatje tegen in de krant. Het verloop van CO2 uitstoot van drie populaire modellen dan drie verschillende merken (van concerns die niets/weinig met elkaar te maken hebben) over de afgelopen 5 jaar, benzine en diesel. De Astra is omlaag gegaan als diesel en de benzine ook maar vlakt nu wat af. De Clio was laag en blijft laag bij beide brandstoffen. De Golf (net als Seat een VAG product) stijgt in CO2.....hoe kan dat?Afbeelding
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie