SsangYong Rodius
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
SsangYong Rodius
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: SsangYong Rodius
Het maakt de neus zowaar iets lichter verteerbaar. Maar laten we wel zijn: het uiterlijk zal nog steeds niet het doorslaggevende verkoopargument zijn...
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: SsangYong Rodius
De eerste Rodius rijdt in Groningen al jaren rond als taxi, maar zijn iets minder lelijke opvolger heb ik nog nooit gezien. Logisch, want als je voor dit gevaarte 60 mille of meer betaalt, hoor je thuis in een kliniek.
Vive la France, Vive la Différence
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: SsangYong Rodius
En toch, met een dikkere motor, een flink hogere prijs en een Duits merkplaatje zou hij best succesvol kunnen zijn
Re: SsangYong Rodius
Dat betaalt een taxibedrijf ook niet, want die hebben (nog) vrijstelling van de BPM...ViveLaFrance schreef:Logisch, want als je voor dit gevaarte 60 mille of meer betaalt, hoor je thuis in een kliniek.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: SsangYong Rodius
...en dat scheelt een slok op de borrel. De netto catalogusprijs begint namelijk al net onder de 20 mille. Oftewel 24 mille met BTW. Maar ja, dan komt er nog 40 mille BPM bij...
En dan ben ik ergens toch wel benieuwd: zou hij in verhouding tot auto's van enigszins vergelijkbaar formaat werkelijk zo onzuinig zijn?
En dan ben ik ergens toch wel benieuwd: zou hij in verhouding tot auto's van enigszins vergelijkbaar formaat werkelijk zo onzuinig zijn?
Re: SsangYong Rodius
Een Rodius zit zo ongeveer rond de 200 g/km, een Mercedes V-Klasse net onder de 160. In die CO2-regionen schelen dat soort verschillen echt vijfcijferige bedragen in BPM: de ondergrens van de hoogste schijf zit bij 162 g/km dus dat heeft Mercedes goed voor elkaar. De uitvoeringen met 4-Matic die over die grens heen gaan zijn echt buitensporig duurder.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
- WizardOfOss
- .
- Berichten: 11719
- Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
- Locatie: Drie keer raden...
- Contacteer:
Re: SsangYong Rodius
Dat is de theorie, nu de praktijk....
Autovisie had recent nog enkele maanden een Seat Ateca TDI in de garage, toch een flink kleinere en lichtere auto, maar haalde daarmee de 1:12 niet. Dat komt overeen met 220 gram per kilometer. Maar uiteraard is dat niet het getalletje waarvoor hij in de boeken staat...
Autovisie had recent nog enkele maanden een Seat Ateca TDI in de garage, toch een flink kleinere en lichtere auto, maar haalde daarmee de 1:12 niet. Dat komt overeen met 220 gram per kilometer. Maar uiteraard is dat niet het getalletje waarvoor hij in de boeken staat...
-
- .
- Berichten: 13300
- Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
- Locatie: Groningen/Haren
Re: SsangYong Rodius
Is bekend. Toch is de Rodius een zeldzaamheid als taxi, terwijl hij in praktisch opzicht bijna geen concurrenten heeft.nvdw schreef:Dat betaalt een taxibedrijf ook niet, want die hebben (nog) vrijstelling van de BPM...ViveLaFrance schreef:Logisch, want als je voor dit gevaarte 60 mille of meer betaalt, hoor je thuis in een kliniek.
Vive la France, Vive la Différence
Re: SsangYong Rodius
1:12, dan heb je echt lopen stampen met zo'n ding. De autobladen zouden ook eens een keer de info die je tijdens het rijden via de boordcomputer tot je kan nemen serieus moeten nemen en daar naar handelen. Je zou voor de verandering je WEL aan de snelheidlimieten kunnen houden (of beter daar iets onder blijven) en niet tot op het laatste moment gas blijven geven om vol in de remmen te moeten. Dan worden de papiercijfers veel beter benaderd. Ik herken ze meteen, die moderne auto's die op papier zuining moeten zijn maar waarvan de eigenaneren steen en been klagen dat de gunstiuge papiercijfers in de praktijk bij lange na niet gehaald worden. Die hebben allemaal pikzwarte/donkerbruine voorvelgen van het vele en harde remmen. Het is echt niet veel moeite om de opgegeven verbruikscijfers met een 10% marge te benaderen.WizardOfOss schreef:Dat is de theorie, nu de praktijk....
Autovisie had recent nog enkele maanden een Seat Ateca TDI in de garage, toch een flink kleinere en lichtere auto, maar haalde daarmee de 1:12 niet. Dat komt overeen met 220 gram per kilometer. Maar uiteraard is dat niet het getalletje waarvoor hij in de boeken staat...
Misschien moet AutoVisie weer eens een keer aan een zuinigheidsmarathon mee gaan doen. Jaren geleden deden ze dat eens met een Opel Omega met zware zespitter. En ze hadden er nog lol in ook.
"The closest to reality car that money can buy"