Suzuki Ignis

Is ze echt jonger geworden?
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Suzuki Ignis

Bericht door ViveLaFrance »

Suzuki frist de Ignis op. De Smart Hybrid-uitvoeringen zijn zuiniger en stoten minder CO2 uit. In het Europese A-segment valt de Ignis niet op, maar de Japanners kunnen best tevreden zijn. De goedkopere Mitsubishi Spacestar en Skoda Citigo hebben namelijk het nakijken. Dit geldt ook voor Suzuki’s eigen Celerio die aldoor achter zijn familielid mag aansluiten.

https://i.imgur.com/h8nHZ76.jpghttps://i.imgur.com/M5w50ob.jpg
https://i.imgur.com/hGQL9Hs.jpg

Pre-facelift:
https://i.imgur.com/wYLykAt.jpghttps://i.imgur.com/0NHllxY.jpg
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Suzuki Ignis

Bericht door ViveLaFrance »

Verkeerd retro, smal en krap. Veel te duur voor veel te weinig auto.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Suzuki Ignis

Bericht door WizardOfOss »

Geslaagde facelift, de neus was al leuk maar de aanpassingen staan hem goed. Het was echter niet zozeer de neus die wat aandacht kon gebruiken.....

De prijs, tsja. Alle A-segmenters zijn duur geworden, en crossovers/SUV's zijn toch altijd net wat duurder dan hatchbacks waarbij je je kan afvragen of de meerprijs het waard is. Ik denk niet dat dat z'n grootste probleem is.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Suzuki Ignis

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 06 feb 2020, 23:59De prijs, tsja. Alle A-segmenters zijn duur geworden, en crossovers/SUV's zijn toch altijd net wat duurder dan hatchbacks waarbij je je kan afvragen of de meerprijs het waard is. Ik denk niet dat dat z'n grootste probleem is.
Misschien niet, maar ten opzichte van een Fiat 500, ook een dure A-segmenter, is de Ignis een zeer matige auto. Vooral het rijden slaat nergens op. Suzuki zet hem bewust duurder in de markt, maar zet daar te weinig tegenover.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Suzuki Ignis

Bericht door WizardOfOss »

Of de Ignis de hogere prijs al dan niet waarmaakt is niet zo relevant, want de 500 is nog altijd geen crosover en zal daardoor een geheel ander publiek trekken. Daarnaast moet je dan ook wel eerlijk vergelijken en van de 500 de TwinAir Turbo nemen (zolang dat nog kan), die toch echt een stukje duurder is dan de Ignis. Dan vind ik de Panda eigenlijk nog beter vergelijkbaar, daarvan komt er binnenkort een nieuwe versie aan die in een "stoere" gedaante wel iets goedkoper zal zijn dan de Ignis, maar dan ook nog steeds een slag minder gemotoriseerd is. Hoe dan ook, appels met appels vergelijken blijft lastig.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Suzuki Ignis

Bericht door ViveLaFrance »

En ik vind het crossover-gehalte niet relevant om de meerprijs onterecht te vinden met oog op de kwaliteit.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Suzuki Ignis

Bericht door HondArd »

Die Ignissen zie ik anders verdacht vaak rondrijden. Het lijkt er dan ook op dat de mensen die zo'n auto kopen het echt niet boeit dat deze volgens subjectieve normen niet lekker rijdt. Het is een kleine, hoge auto en daar is gewoon een markt voor. Je moet niet raar staan te kijken dat het vooral ouderen zijn die hier mee weg lopen, dat deden ze een jaar of 20 geleden ook met de Honda Logo en wat jaartjes er voor met de Mazda 121 "Bolhoed".
En aan kwaliteit kan je veel normen hangen. De Fiat 500 zie ik de laatste tijd heel vaak met open motorkap op de vluchtstrook staan, er schort dus nogal wat aan de kwalteit waar je echt wat aan hebt. Een kennis van mij had ook een Fiat 500, die was qua onderhoud duurder dan hun normale auto, een Dacia Logan MCV van minimaal 10 jaar oud en zeker ouder dan die 500. Die Fiat is nu ingeruild op een Citroën C1, die Dacia hebben ze nog steeds en werd/wordt veel vaker gebruikt.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Suzuki Ignis

Bericht door WizardOfOss »

500's op de vluchtstrook? Ik zie geregeld auto's met panne staan, maar die toch zelden tot nooit. Waarbij uiteraard het feit dat hij al even meedraait zal helpen, alle kinderziektes zijn er inmiddels wel uit. Rest hooguit nog de TwinAir met een wat bedenkelijk imago...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Suzuki Ignis

Bericht door Charger »

De voorkant gaat nog wel,maar aan de achterkant kan ik niet echt wennen,blijft apart.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Suzuki Ignis

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef: 17 feb 2020, 10:00Een kennis van mij had ook een Fiat 500, die was qua onderhoud duurder dan hun normale auto, een Dacia Logan MCV van minimaal 10 jaar oud en zeker ouder dan die 500.
Lijkt me niet meer dan logisch, omdat Dacia gebruikmaakt van bestaande techniek.

Diverse betrouwbaarheids- en tevredenheidstests laten vaak zien dat juist nieuwe auto's nogal de nodige gebreken kunnen vertonen. De luxemerken zijn in deze zeker niet in het voordeel.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie