New Mini

Is ze echt jonger geworden?
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: New Mini

Bericht door Jurjen »

WizardOfOss schreef:Hij is echt, zijn karakter is echt. Maar de nadelen ook, dus waarschijnlijk is ie in de praktijk misschien voor een uurtje leuker, en daarna vooral vervelend.
En waarom is het karakter in de eerste nieuwe mini niet echt?
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: New Mini

Bericht door weer een forummer »

Het is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak en waarschijnlijk heeft sentiment er ook mee te maken. Ik vind de oude Mini ook veel leuker dan de New Mini inclusief het karakter. Maar om mij daar nou voor te verantwoorden gaat mij veel te ver.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: New Mini

Bericht door WizardOfOss »

Jurjen schreef:En waarom is het karakter in de eerste nieuwe mini niet echt?
Het is en blijft een herinterpretatie van het origineel. In feite dus imitatie. Absoluut beter dan het origineel, maat het blijft imitatie. De oorspronkelijke Mini zag er zo uit omdat dat toen als meest praktische vorm gezien werd, de huidige Mini ziet er alleen zo uit omdat ie dan op de oude lijkt.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: New Mini

Bericht door Leeuw »

Ben ik helemaal met Wiz eens.
De oude is ook niet zo dik en lomp.

Maar als je een New Mini vergelijkt met veel concurrentie van nu is ie absoluut top.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: New Mini

Bericht door HondArd »

Jurjen schreef:
HondArd schreef:De oer-oer Mini is nog altijd veel leuker. Maar het blijft wel een onbehouwen lomp in elkaar geschrofd exemplaar.
Waarin vind je deze leuker dan?
Het is nog meer een kart dan de "New Mini", en dan vooral eentje die je echt in elk gaatje kan prikken. Kijk er de originele Italian Job maar eens op na, en je begrijpt wat ik bedoel. Een bij de introductie technisch zéér vooruitstrevend concept waar ze in hun enthausiasme wel even waren vergeten dat je een auto wel een beetje makkelijk moet kunnen onderhouden en goedkoop in elkaar moet zetten (zeker voor een kleintje belangrijk). Maar in feite baande de Oer Mini de weg voor alle auto's die bij zo compact mogelijke buitenmaten zo veel mogelijk binnenruimte moesten bieden.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: New Mini

Bericht door Jurjen »

Maar is het de weg banen voor de rest dan ineens karakter? Ik weet zeker dat de Corolla ook baanbrekend was, maar die geef ik nu ook geen karakter. (Ik probeer gewoon uit te zoeken waar dat 'karakter' in zit. Qua rijgedrag is een new mini bijna net zo leuk als een oude. Buiten het gevoel dat je weet dat je dood gaat als je crashed dan.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: New Mini

Bericht door Leeuw »

Karakter vind ik dat je krijgt door niet iets te imiteren dat al een succes is
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: New Mini

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:...de huidige Mini ziet er alleen zo uit omdat ie dan op de oude lijkt.
Dit gaat dan ook op voor de Fiat 500. Karaktervolle auto? Dacht 't wel! 8-) Overigens vind ik de New Mini de meest geslaagde reïncarnatie van een succesvol, iconisch model.
Leeuw schreef:Karakter vind ik dat je krijgt door niet iets te imiteren dat al een succes is
Mee eens, maar niet alles dat oorspronkelijk is, heeft karakter ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: New Mini

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Dit gaat dan ook op voor de Fiat 500. Karaktervolle auto? Dacht 't wel! 8-)
Zeker waar. Zowel de Mini als de 500 hebben hun karakter geërfd van hun verre voorvader. Het is een beetje als "oud" geld versus "nieuw" geld, het is beiden weliswaar evenveel waard, maar ik heb meer respect voor iemand die het eigenhandig bij elkaar verdiend heeft dan voor iemand die het van z'n rijke voorouders cadeau heeft gekregen.
ChrisRenault schreef:Mee eens, maar niet alles dat oorspronkelijk is, heeft karakter ;)
Da's zeker waar.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: New Mini

Bericht door Jurjen »

Ik vind dat onzin, dat wanneer iets nieuws geinspireerd is op iets ouds het ineens geen karakter meer heeft.

Citroen C6? Bomvol karakter!

Fiat 500? Veeel karakter!

Mercedes SLS AMG? Karakter!

etc. etc. etc...

Wanneer het nieuwe model gewoon geen karakter heeft, zal niemand hem dat ook toeschrijven. Zie de New Beetle!
Plaats reactie