New Mini

Is ze echt jonger geworden?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: New Mini

Bericht door WizardOfOss »

1) er is een verschil tussen inspiratie en een regelrechte imitatie.
2) je zal mij niet horen zeggen dat ze helemaal geen karakter hebben, integendeel. Maar een imitatie met meer karakter dan het origineel, nee, dat klinkt niet heel waarschijnlijk. Maar een 500 of Mini wint het nog altijd van 90% van de andere auto's momenteel op de markt.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: New Mini

Bericht door Jurjen »

Dus de mate van karakter van een auto kan minder zijn niet omdat de auto geen karakter heeft? Maar omdat een auto die er op leek al eerder is gebouwt? Dan heeft de auto toch gewoon karakter?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: New Mini

Bericht door WizardOfOss »

Euh, praten we wat langs elkaar heen of zo?

Bekijk het eens anders. Stel, er is in het verleden nooit een Mini geweest. En nooit een 500. Zou jij die nieuwe modellen dan ook zo leuk vinden of zouden het dan maar rare wagentjes geweest zijn? De charme van die nieuwe wagens komt toch voornamelijk door de herkenning, de gelijkenis met een icoon uit de autohistorie. En het is geen toeval dat ze net dergelijke wagens daarvoor gekozen hebben, en dat er nog geen New Corolla rond rijdt.

En de oorspronkelijke Mini en 500 zullen over 50 jaar nog steeds door iedereen herinnerd worden. Ik waag het te betwijfelen of dat met de huidige Mini en 500 ook het geval zal zijn.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: New Mini

Bericht door Leeuw »

De new Mini en 500 zijn geweldige auto's maar toch vind ik van beide de originele leuker en meer karakter hebben.

Maar van beide modellen heb ik liever de nieuwe voor de deur staan. :loveit:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: New Mini

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:De charme van die nieuwe wagens komt toch voornamelijk door de herkenning, de gelijkenis met een icoon uit de autohistorie.
Da's waar, want de associatie blijft, zeker bij eenzelfde naamgeving, maar dan nog moet de uitwerking kloppen. BMW heeft vakwerk laten zien met de nieuwe Mini en zeg nou zelf, had de 500 anders en tegelijk leuker kunnen zijn dan hoe hij nu is? We zullen het nooit weten.
WizardOfOss schreef:En het is geen toeval dat ze net dergelijke wagens daarvoor gekozen hebben, en dat er nog geen New Corolla rond rijdt.
Tja, dat is het voordeel van een auto zijn met een verhaal.
WizardOfOss schreef:En de oorspronkelijke Mini en 500 zullen over 50 jaar nog steeds door iedereen herinnerd worden. Ik waag het te betwijfelen of dat met de huidige Mini en 500 ook het geval zal zijn.
Ik geef het je op een papiertje ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: New Mini

Bericht door Jurjen »

WizardOfOss schreef:Euh, praten we wat langs elkaar heen of zo?

Bekijk het eens anders. Stel, er is in het verleden nooit een Mini geweest. En nooit een 500. Zou jij die nieuwe modellen dan ook zo leuk vinden of zouden het dan maar rare wagentjes geweest zijn? De charme van die nieuwe wagens komt toch voornamelijk door de herkenning, de gelijkenis met een icoon uit de autohistorie. En het is geen toeval dat ze net dergelijke wagens daarvoor gekozen hebben, en dat er nog geen New Corolla rond rijdt.
.
Nee hoor, we praten niet langs elkaar heen. Ik snap wat jij bedoelt, ben het alleen niet met je eens! Ik had de nieuwe 500 en mini ook karakterauto's gevonden. Zoals een 605 3.0 V6 een karakterauto is en een Renault 5 ook. Of een Honda S2000 of noem ze maar!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: New Mini

Bericht door WizardOfOss »

Maar evenaren of overtreffen ze qua karakter hun verre voorgangers?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: New Mini

Bericht door Jurjen »

WizardOfOss schreef:Maar evenaren of overtreffen ze qua karakter hun verre voorgangers?
Ik vind dat compleet niet relevant. Maar een 500 is nu misschien wel verfrissender dan toen de eerste op de markt kwam. Met de Mini net zo. Het is zo makkelijk in een 'vroeger was alles beter' mentaliteit te vervallen.
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: New Mini

Bericht door weer een forummer »

De nieuwe zijn beter, de oorspronkelijke zijn leuker. Waarschijnlijk waren de nieuwe versies nooit op markt verschenen als de oermodellen niet hadden bestaan.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: New Mini

Bericht door ViveLaFrance »

weer een forummer schreef:De nieuwe zijn beter, de oorspronkelijke zijn leuker. Waarschijnlijk waren de nieuwe versies nooit op markt verschenen als de oermodellen niet hadden bestaan.
En waarschijnlijk had Toyota nooit bestaan als de eerste auto niet geïntroduceerd was, zodat ze deze niet konden 'perfectioneren'. Opzich...

Ik bespeur toch lichte kritiek richting BMW-Mini en Fiat voor het gemakzuchtig herintroduceren van de New Mini en 500. Laten we blij zijn dat er fabrikanten vandaag de dag in staat zijn om leuke kleintjes op de markt te zetten. Het verhaal erachter is eigenlijk irrelevant, want die gaat nu niet meer op. Waar Fiat het volk een auto gaf met de oer-500 is de nieuwe een wannahave, een karaktervol wagentje, geschikt voor de individualistische mens. Oftewel, compleet anders dan zijn voorvader en daarmee voegt Fiat een nieuw hoofdstuk toe aan het verhaal van de 500.
Kijk, als Audi genoemd zou worden om de A1 of de Mini Countryman dan ben ik het met jullie eens, maar laten we niet automerken gaan bekritiseren, omdat ze succesvol gebruikmaken van hun historie.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie