Renault Laguna III Phase II

Is ze echt jonger geworden?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Renault Laguna III Phase II

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:Levenswater voor Renault Laguna

De beurs in Parijs is voor Renault natuurlijk de plek bij uitstek om de vernieuwde Laguna te laten zien. De eerste foto’s van de herziene D-segment auto van Renault zijn al de wereld in gestuurd.

De Renault Laguna is op de helft van zijn levenscyclus en heeft voor de rest van zijn bestaan een flinke slok levenswater gekregen. Op de Autosalon van Parijs toont Renault het gefacelifte model. De informatie die Renault vrijgeeft, is nog behoorlijk summier.

Het enige dat de Fransen voorlopig nog melden is dat de vierwielbesturing, die tot op heden alleen op de GT-modellen leverbaar was, zich verder uitbreidt over het programma. Met ingang van het nieuwe model is het ook te koop op de 130 en 150 pk dCi-versies.

Ook weet Renault te vertellen dat de nieuwe Renault Laguna een verbeterde 110 pk sterke dCi-diesel heeft. Die stoot voortaan nog maar 120 gram CO2 per kilometer uit. Dat is overigens niet genoeg om in Nederland in een gunstiger belastingklasse te vallen.

Als de beurs in Parijs van start gaat, volgt ongetwijfeld meer informatie over deze auto. Vanaf november is de Laguna III Phase II te koop.
Bron

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Laguna III Phase II

Bericht door ViveLaFrance »

Krijg nou wat! :o De facelift van de Laguna II vond ik erg makkelijk en ongeïnspireerd, maar dit ziet er behoorlijk goed uit. De grille en luchtinlaten zijn meer in lijn met de motorkap. Hierdoor is de scherpte wel iets afgenomen. Benieuwd naar de rest :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Renault Laguna III Phase II

Bericht door Jurjen »

Wauw! Een mooie auto nog mooier geworden.

Ik weet de prijzen van de Laguna niet, maar het lijkt me een kneiter van een aanbieding in dit segment.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Renault Laguna III Phase II

Bericht door Leeuw »

tjee, de vorige facelift was toch nog maar max een jaar oud, van dat model slechts enkele gezien.
Dit is dan toch laguna III phase III ? ipv II
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Laguna III Phase II

Bericht door WizardOfOss »

Was dat dan wel een facelift of alleen een lichte update voor het nieuwe modeljaar?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Laguna III Phase II

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Was dat dan wel een facelift of alleen een lichte update voor het nieuwe modeljaar?
Ja, waren aanpassingen voor het nieuwe modeljaar. Andere velgen, interieurkleurtjes en dergelijke.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Laguna III Phase II

Bericht door WizardOfOss »

...en hij zou weer een facelift gehad hebben, maar aangezien de aanpassingen nog geringer zijn dan bij modelwisselingen van VAG ga ik daar verder geen tijd aan verspillen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Laguna III Phase II

Bericht door ViveLaFrance »

Nieuw modeljaar om de verkoop te stimuleren, meer niet. Hij moet nog een paar jaar mee. Laatst nog meegereden met iemand die een Laguna Estate GT heeft, wat een mooie auto zeg! Interieur is BMW-kwaliteit :clap:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Laguna III Phase II

Bericht door WizardOfOss »

ChrisRenault schreef:Interieur is BMW-kwaliteit :clap:
Maar volgens AutoVisie wel weer erg saai. Iets wat ze uiteraard nooit zullen zeggen van bepaalde Duitse auto's ;)

Maar hoe netjes het interieur ook is, je krijgt die buitenkant er ook bij hè? :devil:
(bij introductie kon je dat nog afdoen als Koreaans design, inmiddels zou het een belediging voor de Koreanen zijn...)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Laguna III Phase II

Bericht door ViveLaFrance »

Het uiterlijk is inderdaad controversieel, je moet ervan houden. Ik vind de hatch wel een mooie elegantie hebben waar diens voorganger meer sportief belijnd was. Over het geheel vind ik de tweede generatie mooier dan de huidige Laguna.
WizardOfOss schreef:bij introductie kon je dat nog afdoen als Koreaans design, inmiddels zou het een belediging voor de Koreanen zijn...
Alleen als je luistert naar de naam 'WizardOfOss' a.k.a. 'WizardOfAsia' :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie