Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Is ze echt jonger geworden?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door ViveLaFrance »

Tja, AV is toch behoorlijk een VAG-blad geworden. Beetje triest.

Over de Passat CC, mooiste VW van dit moment :) Het dak hindert me niet.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door nvdw »

En daarvoor was het een BMW-blad, en daarvoor een Ford-blad, etc etc ad nauseam.

Tsja welk dashboard in deze klasse is niet saai... dan liever dat van de Passat, daar kun je tenminste alles goed vinden.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door ViveLaFrance »

Had jij niet bij AV gewerkt? :puh:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door nvdw »

Mmja dus? ;)

Op elk moment is er wel een merk dat het op dusdanig veel fronten goed doet dat dat de maatstaf wordt waarmee andere auto's vergeleken worden. En nu is dat dus VW. Ik vind het altijd zo goedkoop dat zoiets dan weer wordt afgedaan met 'ze zijn gekocht door Pon' of wat voor dooddoener dan ook. Nee, laat zo'n redactie dan af en toe, om die paar zeikerds tevreden te houden, eens een Renault de test winnen, puur om de schijn van objectiviteit op te houden. Oh wacht...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door ViveLaFrance »

Niels, het interesseert mij werkelijk geen steek wat AV verkiest, ik ben nooit lid geweest.
Bladen verkopen is 100% commercieel, zeker een blad dat samenwerkt met een flutkrant als de Televaag. Sinds VW zich behoorlijk inkoopt bij AV is de winnaar/norm/voorbeeld vaak een VW. Toeval? Neh.
De Nederlandse autojournalisten hebben geen vrijheid. Ik heb het op lokaal niveau meegemaakt, omdat ik me enorm stoorde aan de flutstukjes in de kranten. Met mijn naïeve, niet-journalistieke achtergrond heb ik eens gevraagd of ik stukjes mocht schrijven. Reactie van de hoofdredacteur: "Erg leuk en ambitieus, menig lezer zal het zeer waarderen, maar wij hebben verplichtingen met importeurs." Byebye geloofwaardigheid :wave: En dit in een kleine markt, alsof mensen niet weer een Golf zouden bestellen...
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door nvdw »

ChrisRenault schreef:Sinds VW zich behoorlijk inkoopt bij AV
Is dat zo?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, als saai bij alle merken als negatief gezien wordt maar uitsluitend bij VW als positief, tsja...

Of ook zoiets, laatst de test van de Hyundai i40 versus een Passat. Na het lezen daarvan weet ik alleen dat de Passat volkomen perfect is en dat de Hyundai dat ultieme niveau niet haalt. Maar of de Hyundai op zichzelf een goede auto is, of die mee kan met derderangs barrels als een Mondeo of Insignia? Geen flauw idee. De Hyundai mocht figureren, niet meer en niet minder. De spotlight was volledig gericht op de beste auto ooit gemaakt: de Passat dus.

Of tot slot: een paar nummers geleden stond in het (op zichzelf ook al volstrekt overbodige, ik denk met weemoed terug aan Ton's Stuurkolom) inleidende praatje dat ze eigenlijk te weinig ruimte hadden voor het artikel over de Benz Patent Motorwagen. In dat nummer staan er echter 4 (vier!) volledige pagina's voor de (statische) presentatie van de Up!, terwijl er nota bene al werd aangekondigd dat er in het volgende nummer reeds een uitgebreide rij-impressie zou volgen. De toch minstens zo belangrijke nieuwe Panda moest het in hetzelfde nummer met welgeteld één pagina doen. En zelfs de nieuwe 3-serie moest in het laatste nummer met een enkele pagina genoegen nemen. Als het niks met merkvoorkeur te maken heeft kan ik niet anders concluderen dat AV tegenwoordig liever schrijft over supermini's dan over sportsedans.

Of ervoor betaald wordt? Geen idee. Maar als dat niet het geval is gok ik dat zo ongeveer de volledige redactie op de ledenlijst van de een of andere VW-fanclub zal staan. Objectiviteit is ver te zoeken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:
ChrisRenault schreef:Sinds VW zich behoorlijk inkoopt bij AV
Is dat zo?
Je ontkent het niet :twisted: ;)
Ik doelde uiteraard op ads, specials en dergelijke. Blijft een vorm van inkopen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door nvdw »

Oh maar dat er mogelijk enige vorm van commercie achter zit, dat betwijfel ik niet. Iedereen loopt bij AutoWeek te mekkeren dat er zoveel VW's in staan maar uiteindelijk blijkt dat het gros van de lezers daar ook op zit te wachten. Bezoekersaantallen van berichten en video's, noem maar op. Dat weet Autovisie ook.

Overigens vind ik dat als AV zijn huid al aan VW zou hebben verkocht, dat zij dat wel heel goedkoop doen. Ik kom in elk geval vrij weinig advertentieruimte tegen die aan VW/Pon is verkocht.

Back on topic: het opvallendste vind ik dat deze auto nu simpelweg CC heet. Dat is toch geen naam voor zo'n auto?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Volkswagen Passat VII (of toch VI½?)

Bericht door ViveLaFrance »

Vind ik ook. Je verwacht dat dan op z'n minst het dak eraf kan :lol:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie