Renault Mégane

Is ze echt jonger geworden?
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Renault Mégane

Bericht door nvdw »

Modeljaar 2014 start in de regel in augustus of september 2013 (als de fabriek weer aangezet wordt na de zomerbreak) dus waarschijnlijk zit Renault nog met god weet hoeveel onverkochte auto's in zijn maag. Dat valt in Nederland niet zo op omdat iedereen die dCi's met lage bijtelling wil hebben, dus ik vermoed dat wij voor een groot deel de overtollige voorraad op zitten te maken.

Wat betreft die CC denk ik dat er een hoop mensen genezen zijn van de vorige generatie. Bij de Renault-dealer aan de overkant stonden ze er geregeld eentje onder de tuinslang te houden om het lek boven te krijgen - letterlijk. Van de persintroductie met dit ding viel me vooral op hoe zwaar de complete constructie is. Als die achterklep open scharnierde om dat dak in of uit te klappen voelde je dat door de hele auto heen. Mocht Renault besluiten om voor een volgende editie Mégane nog een cabrio te ontwikkelen, dan zal dat hoogstwaarschijnlijk gewoon weer met een stoffen kap zijn...
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Mégane

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Modeljaar 2014 start in de regel in augustus of september 2013 (als de fabriek weer aangezet wordt na de zomerbreak) dus waarschijnlijk zit Renault nog met god weet hoeveel onverkochte auto's in zijn maag. Dat valt in Nederland niet zo op omdat iedereen die dCi's met lage bijtelling wil hebben, dus ik vermoed dat wij voor een groot deel de overtollige voorraad op zitten te maken.
Daar heb je vast gelijk in, want in Duitsland heb ik de facelift al een paar keer gezien.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Renault Mégane

Bericht door #3 Micha »

Dat logo is echt veeeel te groot.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Mégane

Bericht door ViveLaFrance »

#3 Micha schreef:Dat logo is echt veeeel te groot.
Het leuke daarvan vind ik altijd dat automerken dit als middel gebruiken om de "herkenbaarheid van het merk" te vergroten. Ik zou zeggen, gebruik daar het gehele model voor ;) Niet dat de Mégane meer Renault had moeten zijn.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Mégane

Bericht door WizardOfOss »

Heel even heeft Seat ervan mogen genieten, maar het ronderecord voor voorwielaandrijvers op de Norsdschleife is weer terug in handen van Renault. Daarvoor was wel de Mégane RS 275 Trophy-R nodig, met 10pk meer en 100kg lichter dan de standaard RS Trophy. Met Laurent Hurgon achter het stuur werd een tijd van 7:54,36 op de klok gezet, ruim 4 seconden sneller dan het oude record van de Leon.

Afbeelding

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Mégane

Bericht door ViveLaFrance »

Vive la France! :pompom: Ook geen verrassing natuurlijk, want naast de kunde van Renault Sport behoort dit soort nieuws tegenwoordig tot de marketingmolen van automerken.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Renault Mégane

Bericht door HondArd »

Het is inderdaad je reinste marketing, ben benieuwd wanneer Honda zijn nieuwe CTR op de Ring loslaat. Alhoewel 4 seconden van het Seat record eraf snoepen best veel is :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Mégane

Bericht door ViveLaFrance »

Ik ben benieuwd wanneer Honda überhaupt de nieuwe Civic Type-R lanceert, ze doen er extreem lang over. Ze tonen liever concepts heb ik het idee :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Mégane

Bericht door WizardOfOss »

Ik gok dat ze voor een tijd onder de 7 minuten gaan. Ik zeg: blijven proberen. :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie