Seat Ibiza

Is ze echt jonger geworden?
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Seat Ibiza

Bericht door ViveLaFrance »

Autowereld.com schreef:Officieel: vernieuwde Seat Ibiza

Vier jaar na dato presenteert Seat de gefacelifte Ibiza. De vernieuwde Ibiza staat volgens de Spaanse fabrikant voor verbeterde functionaliteit en kwaliteit en een efficiënter rijkarakter. Nieuw is de komst van een FR-variant van de eveneens opgefriste Ibiza ST.
Voor een model dat toch al weer vier jaar oud is zag de Ibiza er nog fris uit. Seat hield het daarom bij een bescheiden facelift. Meest opvallende vernieuwing heeft betrekking op de koplampunits; die lopen nu in de pas met het laatste compleet nieuwe model van de Spanjaarden, de Mii, en zijn afhankelijk van de uitvoering uitgerust met LED-dagrijverlichting. Optioneel is er Xenon verkrijgbaar.
De bumpers zijn eveneens hertekend. Wie de vernieuwde Ibiza in een oogopslag wil herkennen moet naar de mistpitten loeren; die zijn voortaan niet langer rond maar rechthoekig van vorm. Vers lichtmetaal maakt de facelift compleet want aan de achterzijde veranderde Seat zichtbaar niets. Hooguit de lichtunits kregen een iets andere invulling.
De Ibiza is veruit Seat’s best verkopende model en daar wilde men klaarblijkelijk niet teveel aan tornen. Het interieur is zoal opgewaardeerd met een naar eigen zeggen beter afleesbaar instrumentarium en een groter dashboardkastje. Die meet nu 10,7 liter. Verder zijn er nieuwe bekledingstoffen en –combinaties verkrijgbaar en het luxe- en comfortniveau zal eind dit jaar worden uitgebreid met een nieuw multimediasysteem met touchscreen dat functies van het navigatiesysteem, de boordcomputer, het audiosysteem en de mogelijkheid tot handsfree telefoneren combineert.
Het verkrijgbare motorenprogramma is onveranderd, behalve dat de Seat Ibiza ST straks ook te verkrijgen is met de 1.4 TSI-motor uit de FR. Die levert 150 pk en wordt standaard gekoppeld aan de 7-traps DSG met dubbele koppeling. Accelereren naar 100 km/h kan dit model binnen acht seconden en de topsnelheid reikt tot ver over de 200 km/h.
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/2112111539128_3295.jpghttp://www.autowereld.com/imagesDB/640/211211154122_3295.jpg
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/2112111542100_3296.jpghttp://www.autowereld.com/imagesDB/640/2112111543185_3296.jpg
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/21121115454_3295.jpg

Ja hoor, goed gedaan Seat :) Ik vind het nog steeds de leukste auto in zijn klasse. Zelfs de ST begint mijn waardering te krijgen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Seat Ibiza

Bericht door WizardOfOss »

Niet direct een vooruitgang, de oude koplampen lieten hem toch wat vlotte lijken. En de achterkant blijft bij alle varianten het zwakke punt. Kort samengevat: ze hebben de verkeerde lichtunits aangepast.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
De Schaduw
.
.
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:33
Locatie: Provincie Utrecht / Limburg

Re: Seat Ibiza

Bericht door De Schaduw »

Wow. "Ver over de 200". :lol:
Heb verder niet echt veel met dit model. Dat was zo en 't blijft zo.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Seat Ibiza

Bericht door ViveLaFrance »

Op AW lees ik net de prijs van de nieuwe Ibiza Cupra: €25.895,-. De Fabia RS kost €26.390,- en voor een Polo GTI mag je €25.490,- overmaken. Daar snap ik he-le-maal niks van! VW is het budgetmerk en Skoda niet? Scheelt bijna 1.000 euro! En het gaat om dezelfde motoren :bonk: Twee portieren extra kan de reden niet zijn, want de 5-deurs Polo GTI kost €25.952,-. De Fabia is iets minder schoon, maar geredeneerd vanuit de merken vind ik niet dat een sportieve Skoda duurder kan zijn dan zijn Seat- en VW-broer.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Seat Ibiza

Bericht door WizardOfOss »

Mijn vermoeden: voor de Ibiza en de Fabia hebben ze destijds wel een designer moeten inhuren, de kopers draaien daar nu voor op. Gelukkig hebben ze daar bij modellen als de Rapid/Toledo, Citigo/Mii en Octavia geen last van, de kosten van zo'n kopieerapparaat zijn verwaarloosbaar, waardoor ze daadwerkelijk als budgetmodellen in de markt gezet kunnen worden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Seat Ibiza

Bericht door ViveLaFrance »

:lol: :worshippy:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Seat Ibiza

Bericht door nvdw »

Maakt toch ook geen reet uit wat die hokken kosten. Of zouden mensen die een Cupra kopen zo op de centen zijn?
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Seat Ibiza

Bericht door WizardOfOss »

Vast niet, maar het blijft toch vreemd als een VW goedkoper is dan z'n budget-zusjes. Wellicht dat de uitrusting iets verklaart, maar anders is het voor mij een onverklaarbaar prijsbeleid.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Seat Ibiza

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Wellicht dat de uitrusting iets verklaart, maar anders is het voor mij een onverklaarbaar prijsbeleid.
De Polo GTI zit iets beter in de spullen i.v.t. de Fabia RS. Je zou denken dat veel voor weinig meer bij Skoda past... :lol:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Seat Ibiza

Bericht door WizardOfOss »

Ik zie op AW wel iets wat het verschil maakt: de Skoda is zwaarder en onzuiniger, en heeft daardoor €909 meer CO2-heffing. De netto prijs daarentegen is net een paar euro lager. Maar vreemd blijft het toch wel, zeker als je naar de uitrusting kijkt.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie