Renault Espace

Is ze echt jonger geworden?
Plaats reactie
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Renault Espace

Bericht door ViveLaFrance »

Zoals bekend investeert Renault eerst in de EV's en compacte modellen waardoor de grote jongens in de wachtrij staan. Het leven van de Espace werd zodoende verlengd.
Autowereld.com schreef:Renault Espace krijgt een nieuwe neus

Later dit jaar zal Renault een opgefriste Espace presenteren. Hoewel het volgens Renault om een compleet ‘New Espace’ gaat wijzen de eerste foto’s slechts op een subtiele facelift.
De huidige Renault Espace kwam al in 2003 op de markt en is op wat subtiele facelifts na nauwelijks veranderd. Nu Renault de eerste foto’s van de vernieuwde Espace naar buiten heeft gebracht lijken de Fransen nogmaals hetzelfde trucje uit te halen. Vooralsnog lijken alleen de voorbumper en grille gewijzigd te zijn, is het Renault-logo gemaakt en loopt tussen de koplampen een brede zwarte strip. Deze look is onderdeel van het nieuwe familiegezicht die onder andere al is terug te vinden op de nieuwe Twingo. Meer informatie over de vernieuwde Espace zal begin juli naar buiten komen.
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/2515134045172_Espace.jpghttp://www.autowereld.com/imagesDB/640/251513404653_Espace.jpg

Duidelijk in lijn met moderne Renaults. Heb nog twijfels bij de luchtinlaat. Ik weet dat de Espace gedwongen langer mee moet, maar optisch kan hij het makkelijk hebben.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Renault Espace

Bericht door #3 Micha »

Autowereld.com schreef:..., is het Renault-logo gemaakt en loopt tussen de koplampen een brede zwarte strip.
Was hij stuk...?

Geen hele bijzondere verandering, niet veel lelijker, ook niet mooier.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Renault Espace

Bericht door WizardOfOss »

Het oogt nogal gekunsteld, de oorspronkelijke neus was veel strakker. En moet dat logo nu echt zo groot?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Espace

Bericht door ViveLaFrance »

#3 Micha schreef:
Autowereld.com schreef:..., is het Renault-logo gemaakt en loopt tussen de koplampen een brede zwarte strip.
Was hij stuk...?
:lol:
Ik denk dat het woordje 'groter' vergeten is. Af en toe komt er wel eens een foutje voor bij Autowereld, maar het is lang niet zo erg als Autoweek.
WizardOfOss schreef:Het oogt nogal gekunsteld, de oorspronkelijke neus was veel strakker. En moet dat logo nu echt zo groot?
Misschien vreemd, maar ik vind een groot logo sneller misstaan bij grote auto's dan bij kleine auto's :? Hier is het niet lelijk gedaan, maar een maatje kleiner had best gekund. Verder ben ik het alweer met je eens vandaag, de oorspronkelijke neus leek inderdaad strakker.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
De Schaduw
.
.
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:33
Locatie: Provincie Utrecht / Limburg

Re: Renault Espace

Bericht door De Schaduw »

Misschien niet helemaal geslaagde facelift, toch vind ik dit vreemd genoeg nog steeds de mooiste fullsize MPV op de markt. Alleen het dashboard is om te janken. :ugeek:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Renault Espace

Bericht door ViveLaFrance »

Autoweek.nl schreef:Meer details Renault Espace

Renault geeft meer details vrij over de licht gefacelifte Espace. Door allerlei aanpassingen is de auto iets zuiniger geworden en stoot hij dus ook minder uit.
Naast de nieuwe grille met het grotere logo, wat andere wieldesigns en bekledingsstoffen is de grote MPV ook onderhuids aangepakt. In de versie met 150pk stoot de 2.0 dCi, gekoppeld aan een handgeschakelde 6-bak nu 150 gr/km uit, 20 minder dan voorheen. Het verbruik van die uitvoering ligt op 5,7 l/100km. Gekoppeld aan een automaat bereikt die motor dezelfde winst van 20 gram per kilometer, wat in dat geval het totaal op 169 gr/km brengt. Dit komt neer op een verbruik van 6,4 l/100 km. De 175pk-variant van de 2.0-dCi is er alleen met automaat, in dat geval blijven de uitstootcijfers gelijk.
Ook bij de benzineuitvoering is winst behaald. De uitstoot van de 2.0 turbo is teruggebracht tot 198 gr/km, zes minder dan voorheen, en het verbruik is nu 8,5 l/100 km, 0,3 liter minder dan bij de ‘oude’ Espace.
De winst wordt onder meer behaald door het regenereren van remenergie, een aanpassing in de stuurbekrachtigingspomp, andere banden en nog wat kleine wijzigingen. Alle motoren in de Espace zijn vanaf nu voorzien van een groen B of C-label.
Prijzen van de nieuwe Espace worden volgende maand bekend gemaakt en vanaf dat moment is hij ook te bestellen. Vanaf september staat de nieuwe Espace in de showroom.
http://media.autoweek.nl/m/m1fyewnbtlm1.jpghttp://media.autoweek.nl/m/m1fyewnbgjm0.jpg
http://media.autoweek.nl/m/m1fyewnbsvm3.jpg

Eigenlijk is dit de eerste echte facelift van de 10 jaar oude Espace. Zoals gezegd is de scherpte van de phase 1 verdwenen, maar ik vind 'm toch fris genoeg ogen. Kan nog jaren mee :)
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie